De Jong met schrik vrij na rondo met gefrustreerde Veltman: 'Breuk in mijn vinger'

De Jong met schrik vrij na rondo met gefrustreerde Veltman: 'Breuk in mijn vinger'

vrijdag 12 januari 2018 om 20:34

Ajax-middenvelder Frenkie de Jong is met de schrik vrijgekomen tijdens het trainingskamp in Portugal. De twintigjarige controleur liep een blessure aan zijn wijsvinger op tijdens een rondo, waarin aanvoerder Joël Veltman in het midden stond.

"Veltman stond in het midden met nog een paar anderen. De bal werd een paar keer rondgespeeld en hij vond het niet meer zo leuk, volgens mij", aldus een lachende De Jong, die samen met Matthijs de Ligt vragen van fans beantwoorde voor Ajax TV. "Toen kreeg ik de bal en liep Veltman vol in mijn rug. Daardoor klapte mijn vinger dubbel."

De Jong doorstond het incident niet zonder kleerscheuren. "Ik heb nu een breukje in mijn wijsvinger. Ik kon hem in het gips laten zetten, maar dan kon ik drie weken niet voetballen. Nu heb ik een spalkje en kan ik gewoon blijven voetballen", besluit de Brabander.

Ajax en De jong hervatten de Eredivisie op zondag 21 januari met de Klassieker tegen Feyenoord.

Plaats een reactie

vrijdag 12 januari 2018 om 20:37
Gelukkig was het niet de middelvinger
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 20:37
Jeetje wat gaaf!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 20:38
Gelukkig maar dat de Jong er tegen Feyenoord gewoon bij kan zijn.....;)
Vind ik leuk
J Kiprich +8981
vrijdag 12 januari 2018 om 20:38
Leuke vent toch die Veltman.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 20:48
Jah, dat is echt een Feyenoord supporter. Die doet er alles aan om Feyenoord altijd te laten winnen.
Eigen doelpuntje, medespeler in vorm blesseren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 20:49]
Vind ik leuk
Guust +4087
vrijdag 12 januari 2018 om 22:05
Ja Ab Normaal toch.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 20:58
Dolle dwaas die veltman. Fijn dat je je eigen collega's wat aan doet
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:24
Stel je toch niet aan man. Bij fel trainen gebeurd er wel eens wat.
Vind ik leuk
JustH +1770
vrijdag 12 januari 2018 om 21:02
Beetje Israel, Laseroms en zo
Vind ik leuk
Nashua +6150
vrijdag 12 januari 2018 om 22:59
Precies en die speelden niet voor niets in de Kuip (met alle respect)

Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 20:40
Een duwtje in de rug zorgt ervoor dat de vinger dubbel klapt. Nu ben ik geen dokter, maar iets zegt me hier dat het niet klopt.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 20:45
Hij loopt in zijn rug waardoor veltman denk ik te hard ingekomen is en tegen zn vinger aankwam en dubbelklapte.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:00
Of er was een vrouw in het spel....
We houden het in het midden voor nu
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:50
hij moet blij zijn dat het maar een breukje in de vinger was.. Stel je voor wat er was gebeurd als de Jong bukte!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 20:48
Van 1000 boeren maak je nog geen 1 mens en van 1000 Veltmannen nog geen 1 voetballer.
Vind ik leuk
FSCeara +3429
vrijdag 12 januari 2018 om 20:54
Die Veltman is echt een speler waar je iets aan hebt.toegevoegde waarde voor elk team waar Ajax tegen speelt
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 20:58
Ach, wat zou het. Zijn vriendin zit toch in Nederland.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:02
Graag Veltman disciplinair schorsen tot zijn contract af loopt hier voor

Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:07
Hij sloopt iedereen
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:07
Schorsen die Veltman voor een half jaar :p
Vind ik leuk
Foebele +38721
vrijdag 12 januari 2018 om 21:07
Altijd weer die Veltman! ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:28
Wat een gek
Vind ik leuk
Pinda +65
vrijdag 12 januari 2018 om 21:44
prutser die veltman kan echt helemaal niks. Denk dat hij onder ten Hag niet altijd speelt
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 21:47
Levenslang schorsen als international die Veltman.
Vind ik leuk
Guust +4087
vrijdag 12 januari 2018 om 22:06
Zo worden de jongens weerbaar gemaakt, lekker op het scherpst van de snede.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 22:08]
Vind ik leuk
rik1958 +105
vrijdag 12 januari 2018 om 22:25
lekker hè die Veltman ....
Vind ik leuk
Pjotr26 +202
vrijdag 12 januari 2018 om 22:27
veltman.......sms dier naar 4411
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:46
Die Veltman maakt zelfs overtredingen op zijn eigen medespelers! "Getriggerede ajacieden incoming"
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 22:52
Niet zo zeiken in de reacties, dit gebeurt wel eens met een training. Gewoon domme pech dat ie zn vinger breekt. Meer niet.
Vind ik leuk
Rodajc +2897
zaterdag 13 januari 2018 om 00:02
Germpjes
Vind ik leuk
Bals +164
zaterdag 13 januari 2018 om 01:51
Veltman naar de uitgang!
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:23
“besluit de Brabander”

Kan aan mij liggen, maar volgens mij is deze jongen geen Brabander.
Arkel is toch echt Zuid-Holland
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Jong met schrik vrij na rondo met gefrustreerde Veltman: 'Breuk in mijn vinger'