Fortuna Sittard sleept kraker tegen Jong Ajax binnen en pakt periodetitel

    Fortuna Sittard sleept kraker tegen Jong Ajax binnen en pakt periodetitel

    vrijdag 12 januari 2018 om 21:55

    Fortuna Sittard heeft zich verzekerd van de tweede periode in de Jupiler League door de topper tegen Jong Ajax te winnen. NEC, winnaar van de eerste periode, was de laatste ploeg die nog langszij kon komen, maar ook de Nijmegenaren kunnen de Jupiler League-koploper niet meer van de Bronzen Stier afhouden.

    Fortuna begon voortvarend aan het duel met het gehavende Jong Ajax en stond na twintig minuten al met 2-0 voor. De Fransman Djibril Dianessy toonde zich tot twee keer toe messcherp en verzorgde beide doelpunten. Die stand bleef lange tijd op het bord staan, totdat Dani de Wit een kwartier voor het eindsignaal de 2-1 tegen de touwen kopte. De Amsterdamse beloften roken bloed en gingen op jacht naar de gelijkmaker, maar bleven met lege handen achter.

    NEC fleurde het debuut van trainer Pepijn Lijnders op met een klinkende 5-1 zege op Go Ahead Eagles. Manchester City-huurling Aaron Nemane maakt de openingstreffer van Anass Achahbar nog ongedaan, maar de Nijmegenaren namen afstand dankzij Ferdi Kadioglu en Jari Schuurman. Achahbar gaf het thuispubliek in de Goffert extra reden tot juichen door nog eens twee keer te scoren.

    Doordat zowel Fortuna als NEC tot een zege kwam, blijft het gat tussen de nummers één en twee van de Jupiler League beperkt tot een punt. NEC heeft bovendien nog een inhaalwedstrijd tegen FC Oss tegoed. Wanneer er maandag in het Frans Heesen Stadion wordt gewonnen, is NEC de nieuwe lijstaanvoerder.

    Poll

    Kan Fortuna Sittard een serieuze gooi naar promotie doen?

    (730 stemmen)

    Plaats een reactie

    Jens1999 +22017
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:57
    Het is onze aankomende Ajax topper komende zomer in het mooie rood witte Ajaxshirt Perr Schuurs gegund....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 21:58]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:00
    Yes, en deze overwinning is ook Fernando gegund!
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18539
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:47
    Zo is het, Jens.

    We gunnen het ook onze grote Ajax vriend Sunday Oliseh.;-).
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 22:47]
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22017
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:48
    Ook die ja ....Wij gunnen dat wel...xD
    Vind ik leuk
    Quaresma +5450
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:00
    Wat gun ik het deze club van harte.

    Op naar de Eredivisie!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89201
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:00
    Toch leuk van Fortuna, hoop ze weer in de ED te zien. Dat is alweer een poos geleden!
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3375
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:01
    Jensen. Wat een leuk spelertje. Verder gefeliciteerd Fortuna supporters
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:03
    Mooie club Fortuna met name in het verleden heerlijk spelers gehad hoop echt dat ze terug keren in de Eredvisie.
    Vind ik leuk
    FACT +2251
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:08
    Djibril Dianessy.....

    Wellicht de VOLGENDE aankoop van KOOPclub Ajax?

    Kopen!
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3375
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:12
    Je hebt het er druk mee zeg.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22017
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:13
    Het zit je nog al dwars..... xD
    Vind ik leuk
    stollie38 +18682
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:46
    Je IQ is niet zo veel.
    Vind ik leuk
    Foebele +54091
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:12
    Wel leuk hoor hoe Fortuna presteert, is toch wel een club met geschiedenis in het Nederlandse voetbal. Zou leuk zijn als ze niet meer onderin de JPL hoeven te bungelen en als club weer wat stappen kunnen maken. Eredivisie volgend jaar lijkt me niet zomaar tot de mogelijkheden te behoren, daarvoor is de weg nog lang, maar als het ze wel zou lukken dan zou dat toch wel mooi zijn.

    Misschien dat Ajax dan ook besluit om Perr toch nog een jaartje in Sittard te laten rijpen, want ik heb niet direct het idee dat hij ook al toe gaat komen aan veel speelminuten in het eerste.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22017
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:15
    Al zal hij niet iedere wedstrijd spelen... dan kan ie nog altijd met jong Ajax spelen... sowieso is de training bij Ajax van een veel hoger niveau.... dus zal hij in zijn eerste jaar Ajax meer leren dan nog een jaartje bij Sittard laten....
    Vind ik leuk
    Foebele +54091
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:47
    Ik denk dat men het leren van het Ajax spelletje een beetje overschat. Ik vind het veel waardevoller en leerzamer als hij een jaartje in de eredivisie wekelijks aan spelen toe komt.

    Daarbij heeft hij toch al best wat leuke dingen laten zien bij Fortuna waaruit je kan opmaken dat het aanvallende, opbouwende spel van Ajax hem wel ligt en hij dus niet perse enorm hoeft te wennen.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1876
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:17
    Vanavond was hij wel met afstand de beste man op het veld.

    Ben het echter met je eens: als Fortuna promoveert nog een jaar in Sittard laten rijpen. Nu al een echte, natuurlijke leider. Met een jaar eredivisie-ervaring als aanvoerder erbij (knokken voor lijfsbehoud) is-ie er klaar voor. Maar het zou me ook niks verbazen als hij met zijn mentaliteit zo aanhaakt in het eerste van Ajax.
    Vind ik leuk
    Foebele +54091
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:34
    Ik heb te weinig van hem gezien om echt een goed oordeel te vellen, maar van wat ik gezien heb zit er een goede kop op, is hij nu al aanvoerder wat toch wel wat zegt en heeft hij ook nog wel aanvallende kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    forza nec +1102
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:17
    Netjes gedaan fortuna maar wij komen er aan dus pas maar op!!!
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1876
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:51
    Jullie zijn absoluut favoriet, hebben meer kwaliteit (met name in de breedte) en 4x zo veel geld dus we hoeven niet op te passen :-) Echt geen schande als jullie wel kampioen worden en wij niet. Hoop wel dat het lang spannend blijft en verheug me op 23 februari!

    Worden jullie kampioen, wat ik wel verwacht, pakken wij Roda wel in de play offs, maar wel beloven als het onverhoopt andersom is dat jullie ze er dan uitmieteren, okee?

    Samen tegen geel-zwart hahaha :-)
    Vind ik leuk
    Rodajc +13867
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:55
    Ga er nou maar niet te snel van uit dat wij de playoffs halen haha
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1876
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:16
    Hahaha, tja het is idd. wel heel erg tegenwoordig bij jullie.

    Wat ik vooral niet snap: al tien jaar wordt georeerd dat er meer inkomsten moeten komen. Alleen lukt het niet. Misschien is het dan toch eens een idee om die eikels op het pluche ervan te doordringen dat minder uitgeven ook leidt naar een sluitende begroting. Als je daar goed en verantwoord beleid tegenover stelt kun je met 10 mln per jaar toch makkelijk eredivisie spelen. Zie Excelsior, Heracles en nog een paar anderen...

    Maar nee, na vd Bunder leven ook Collard en co. nog altijd in de jaren 90 droomwereld, dat Roda een categorie '20-30 mln-club' moet zijn. De realiteit zegt al heel lang iets anders... En dat krijg je ook met een investeerder niet voor elkaar.

    Niet dat jullie supporters er iets aan kunnen doen. Voor jullie vind ik het echt erg. En jij weet wat wij aan ellende hebben meegemaakt... Maar goed, voor jullie fans hoop ik dat het goed komt.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13867
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:21
    Ja joh vertel jij het die kansloze figuren die het beleid maken? Die Collard is een waardeloze AD, iedereen behalve zijn holmaatje diekertjedap/beast/kruimel op verschillende fora wil hem weg hebben. Over de technische mensen ben ik wel redelijk tevreden, ook niet zo moeilijk na een jaar Caanen-Anastasiou. Hoop echt dat we elkaar volgend jaar in de eredivisie treffen, zou schitterend zijn!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 00:22]
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1876
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:30
    Ja joh, die figuren zijn zo moeilijk weg te krijgen... Daar heb je dus idd iemand van buitenaf nodig die de klappen vd zweep kent. Misschien heeft onze Turkse vriend Gün een rijkere tweelingbroer? Want wat die vrij geruisloos in een jaar tijd met de organisatie en de cultuur binnen de organisatie (door de hele club heen) heeft klaargespeeld grenst aan het ongelooflijke. En dan ook nog de supporters een bestuurszetel geven, daadwerkelijk betrekken bij de club en ook nog veto geven over fusie, clubkleuren, naam en speelstad...
    Nou ja, je ziet wat er in een luttel jaartje kan gebeuren als er iemand komt die zijn ego/identiteit niet afleidt uit het aantal nullen op zijn bankrekening, maar dat geld gebruikt om zijn idealen te verwezenlijken op basis van verbinding en een goed functionerende organisatie in een gezonde, prettige, open en eerlijke bedrijfscultuur. Dát is het geheim van het succes in Sittard.

    Vind ik leuk
    Rodajc +13867
    zaterdag 13 januari 2018 om 01:01
    Haha zou top zijn. Rivaliserende broers haha. Lees net dat er uiterlijk het in 2de kwartaal een nieuwe eigenaar moet zijn, het kan hoe dan ook niet op deze manier door dus we zullen maar weer eens zien wat er gaat gebeuren.
    Maar inderdaad respect voor wat Gün, Oliseh en de hele club voor elkaar hebben gekregen in zo'n korte tijd. De club is hot, stadion zit bijna vol (word nu wel echt eens tijd om dat vak naast het uitvak open te gooien), zeer knap!
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1876
    zaterdag 13 januari 2018 om 02:05
    Thx :-) Ja, die tribune mag in de lente open als het zo door blijft gaan.

    Rivaliserende broers als eigenaars bij rivaliserende clubs, daar help je het Limburgse voetbal meer mee dan met een fusieclub hahaha.

    Hoop dat Schrouff tijdig iets vindt zodat-ie tenminste nog een beetje pensioen overhoudt. Als ik die Collard toch weer hoor blaten... Hoe dom kun je zijn. Het feodale en door de realiteit achterhaald beelde van 'de inkomsten moeten omhoog' werkt al meer dan 10 jaar niet. Doe nu eerst eens de uitgaven omlaag. Saneren dus, zoals Wiertz wilde doen. Maar nee, dat willen ze hoegenaamd niet... Nogmaals, ik leef met jullie mee. Hopelijk komt er iemand die dat ziet en het los kan laten. Dan komt het gewoon goed met Roda.

    Wist je trouwens dat we als clubs ook (half)bloedbroeders zijn? Rapid 54 en Fortuna 54, beide door Gied Joosten opgericht: dus daar gaan we weer met de droom van rivaliserende broers als eigenaars! Cirkeltje rond...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 02:06]
    Vind ik leuk
    forza nec +1102
    zaterdag 13 januari 2018 om 07:33
    Haha vind fortuna mooie club met mooie stadion en van ouds heer horen ze gewoon in de ED
    Ik moest daar altijd naar toe naar Sittard want een familie lid zat in de gevangenis. vond altijd een leuke weg om te rijden en kwam ik langs het stadion van jullie.
    Maar zeker dat is afgesproken
    dan flikkeren we die mijnwerkers er uit ik verheug me ook op de 28 wordt een mooie pot :-)
    Vind ik leuk
    Rodajc +13867
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:43
    'Flikkeren we die mijnwerkers eruit' waar denk je dat Fortuna oorspronkelijk vandaan komt? Ooit gehoord van de Westelijke Mijnstreek en sv Maurits?
    Vind ik leuk
    forza nec +1102
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:29
    Niet als zo serieus opvatten
    Ik kom niet aan je dochter ; ;-)
    Vind ik leuk
    rinirat +2220
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:21
    Knap tegen het 3e vanAjax.
    Vind ik leuk
    den-man21 +321
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:22
    idd
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5175
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:50
    Het wil het voor geen meter vlotten bij Jong Utrecht.
    Jong ploegen zijn er om op te leiden, maar een keertje een overwinning zoals vorig jaar zou leuk zijn.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3929
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:38
    Hey Henk, fijne terugreis naar Doetichem en dan weer naar Drachten. :-D
    Vind ik leuk
    Setovitch +1474
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:42
    Waarom zou Fortuna geen serieuze gooi kunnen doen naar de titel ze doen het prima met een paar leuke spelers niet alleen Perr Schuurs hoor die Lm en Sp vind ik ook wel aardig voor dat niveau
    Vind ik leuk
    Rodajc +13867
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:56
    Gefeliciteerd Sittard!
    Vind ik leuk
    cvb +46
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:29
    dankjewel Roda. Erg sportief.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1618
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:52
    gefeliciteerd Fortuna! Ajax jongens, jullie hèbben je kranig geweerd!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Fortuna Sittard sleept kraker tegen Jong Ajax binnen en pakt periodetitel