Schuurs heeft grootse plannen: 'Volgend jaar in de Eredivisie tegen Fortuna'

    Schuurs heeft grootse plannen: 'Volgend jaar in de Eredivisie tegen Fortuna'

    vrijdag 12 januari 2018 om 23:49

    Fortuna Sittard-aanvoerder Perr Schuurs kon zijn geluk niet op nadat hij zich met de Limburgers verzekerde van de tweede periode in de Jupiler League. Het was voor Fortuna pas de eerste hoofdprijs sinds 1995, toen men kampioen van de Eerste Divisie werd.

    "Hoe oud ik toen was? Min vier!", glundert de captain na afloop van de wedstrijd tegen Jong Ajax (2-1) tegenover de camera's van FOX Sports. Schuurs en Fortuna gaven nog bijna een comfortabele 2-0 voorsprong uit handen, maar wisten in de spannende slotfase overeind te blijven. "Het was nog spannend tot het laatste moment, maar ik denk dat we dit hebben verdiend. We gaan er ook van genieten met zijn allen."

    Schuurs speelt komend seizoen in het shirt van Ajax, maar heeft voor die tijd nog grootse plannen in Sittard. "Volgend jaar met Ajax in de Eredivisie tegen Fortuna? Zeker weten! We kunnen kampioen worden. Gewoon punten pakken in de volgende wedstrijden en dan kijken we waar het eindigt. Dit smaakt naar meer."

    Poll

    Kan Fortuna Sittard een serieuze gooi naar promotie doen?

    (730 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bengelino +11646
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:52
    Je kan geen -4 zijn, behalve als je ouders zeggen, over 3 jaar gaan we neuken
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:53
    Je hebt ook de oefenfase.
    Vind ik leuk
    Bengelino +11646
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:55
    Oefenen doe je op anderen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:56
    Jij wel, opblaasbaar zeker?
    Vind ik leuk
    Foebele +55126
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:57
    Huh? Dus jij gaat alleen met je vrouw naar bed als je kinderen wil verwekken en als je gewoon zin hebt in sex dan ga je je neus buiten de deur snuiten?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:00
    Vreemde vogel is het.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12679
    zaterdag 13 januari 2018 om 01:20
    Heb je het weer over mij?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    zaterdag 13 januari 2018 om 07:56
    Bij jou is het woord vreemd al gepasseerd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:06
    Voor oefenen bestaan er ouwe fietsen. Barrels.
    Wie kent ze niet?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:21
    Wie is er niet groot mee geworden.





    Bengelino blijkt....
    Vind ik leuk
    Spiegel +9749
    zaterdag 13 januari 2018 om 07:52
    Haha, dat dacht ik ook. Mijn vriendin was nog geen maand gestopt met de pil, en ik dacht we gaan gewoon nog even oefenen...
    Zit nu met een zoon van 7 weken in mijn hand de fles te geven..

    Bij de ene duurt het wat langer dan bij de andere zeggen ze.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    zaterdag 13 januari 2018 om 07:53
    Strakke oefeningen man :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    zaterdag 13 januari 2018 om 07:53
    Gefeliciteerd trouwens ;)
    Vind ik leuk
    Spiegel +9749
    zaterdag 13 januari 2018 om 07:59
    Thanks. Haha ja binnen een maand was het gebeurd. Denk dat ik die training gewoon niet nodig had.

    Dacht ik vroeger bij het voetbal ook altijd.
    Had ik dat maar anders aangepakt, had ik misschien wat langer in de Willem 2 jeugd rondgelopen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:02
    Ja dat kan soms heel snel gaan man ;)

    Ja had, ik ken het maar dat is altijd als je terug kijkt.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3234
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:03
    Kijk, daar hadden wij vroeger geen last van. Wij gingen altijd voor het zingen de kerk uit. Maar de jeugd van tegenwoordig gaat niet meer naar de kerk. Tja, dan krijg je dit, Spiegel...
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1955
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:02
    Gezien de strakke planning en discipline in een topsportfamilie lijkt me dat zeker niet onmogelijk :-) Stond in de agenda laten we maar zeggen...
    Vind ik leuk
    GetRekt +1749
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:48
    Dus je spreekt jezelf gelijk tegen, touché.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23687
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:14
    Ja, daar zijn ze nu dan weer een beetje te oud voor;—/))
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91570
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:53
    Ik gun het Fortuna wel, en nog meer groengeel in de ED is niet verkeerd.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12679
    zaterdag 13 januari 2018 om 01:23
    Zit de plaats Sittard niet op te w88
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:53
    Nog stevig in de pijpleiding. Mocht Roda er onverwacht nog in gaan blijven, gun ik het Fortuna van harte
    Vind ik leuk
    FSCeara +8773
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:32
    En als Roda rechtstreeks degradeerd ? Beetje aardig blijven he vrundj
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    zaterdag 13 januari 2018 om 01:02
    Dan gun ik helemaal niemand iets haha, te chagrijnig daarvoor. Maar jullie verdienen het wel hoor!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8773
    zaterdag 13 januari 2018 om 01:10
    Het gaat voor jullie nog een hele klus worden om rechtstreekse degradatie te vermijden.ik hoop dat we volgend jaar 2 derbies in de eredivisie hebben ipv 1 of geen.maar voor het eerst in jaren heb ik het gevoel dat we volgend seizoen weer meedoen op het hoogste nivo
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18877
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:54
    Go Fortuna;)
    Vind ik leuk
    Foebele +55126
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:56
    Zou wel wat zijn als ze promoveren. Ik blijf erbij, als ze dat lukt zou Ajax serieus moeten overwegen om hem een jaartje te verhuren aan Fortuna, want dat is in mijn ogen altijd beter dan een jaartje Jong in de JPL.

    Deze jongen kan volgens mij zo in het Ajax systeem mee draaien, die hoeft echt niet een jaar te wennen, we moeten dat ook niet gaan overdrijven.

    Met de Ligt en Wober hebben we twee beoogde basisspelers, ik zie Matthijs niet vertrekken komende zomer dus een basisplek heeft hij volgend jaar echt niet zomaar. Daarnaast zal Ajax toch op z'n minst nog een centrale verdediger gaan halen als Viergever vertrekt en dat is dan weer een concurrent erbij.

    Dus ja, als ze promoveren zouden ze daar maar eens goed over moeten nadenken en goed moeten bekijken hoe de selectie eruit gaat zien.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1955
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:05
    Met 3 achterin (Wöber, De Ligt en Schuurs) heb je wel opeens 2 CVs die om beurten in kunnen schuiven. Dat is dan wel weer een redelijk novum wat een verrassingselement in je spel brengt dat weinigen hebben en waarmee je best wel eens iets kunt bereiken...
    Vind ik leuk
    Foebele +55126
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:08
    19, 18 en 18, kom op, we moeten ze wel een eerlijke kans geven om succesvol door te breken, ik vind het een te groot risico om deze3 jongens als je centrale opties te beschouwen.

    Snap wel wat je zegt, hij en de Ligt kunnen beide prima inschuiven en hebben aanvallende kwaliteiten, maar om nou meteen te doen alsof zij Ajax even kampioen maken vind ik wat te ver gaan. Jeugd naast ervaring kan werken, maar alleen maar jeugd opstellen is gewoon een risico.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39215
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:18
    De Ligt speelt na dit seizoen echt niet meer bij Ajax.
    Ze zijn niet voor niets met die Argentijn bezig.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1955
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:22
    Mentaliteit en gedrag spreekt voor mij meer boekdelen dan leeftijd. Als je ziet hoe die Schuurs al echt de baas is in het elftal nu, hoe hij als een veldheer de boel neerzet maar ook gewoon na de wedstrijd het feest vormgeeft naar de supporters... Dat is toch wel bijzonder hoor. Als-ie de stap kan maken in niveau staat er iets moois te gebeuren - vind hem beter (en vooral mentaal rijper) dan Bommel op die leeftijd. Die heb ik ook nog zien komen...
    Vind ik leuk
    De Haan +270
    zaterdag 13 januari 2018 om 02:13
    Ze zijn ook aan t vissen bij boca Jr voor die cv zag ik gisteren of eergisteren? Speler van 24jr
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4988
    zaterdag 13 januari 2018 om 06:37
    Schuurs heeft alleen al in zijn kleine teen meer talent dan de Ligt. Die speelt hij er in een paar wedstrijden uit
    Vind ik leuk
    Spiegel +9749
    zaterdag 13 januari 2018 om 07:57
    Ik denk dat zijn aanpassing naar het Ajax systeem allemaal wel mee zal vallen.
    1. Hij is centrale verdediger. Belangrijkste taak is zijn man uitschakelen, dan ben je al een heel eind (zie Sanchez). Je bent los van aansluiting en zonedekking toch minder betrokken bij het echte positiespel.
    2. Hij speelt nu onder een trainer die het Ajax spelletje wil spelen.
    3. Voor volgend seizoen zitten er bij Ajax 1 wellicht geen of niet al teveel speelminuten in het vat voor hem, aangezien het huidige centrale duo goed speelt, en achterin wordt nou eenmaal niet zoveel gewisseld.

    Mits Fortuna naar de eredivisie gaat inderdaad daaraan verhuren.

    Hij moet als hij verhuurt wordt in ieder geval aan een ploeg die voetbalt verhuurt worden.
    Vind ik leuk
    FACT +2367
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:59
    ZoVEELste aankoop van Amsterdam. dit seizoen.....

    Kopen, kopen, kopen....

    Oww nee!!!

    Waarschijnlijk over een paar weken 'eigen jeugd'...........

    ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:03
    Zoals het altijd gaat ...
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14561
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:04
    Zonder kopen kom je ook niet heel ver in het voetbal
    Vind ik leuk
    Foebele +55126
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:06
    Als je in een citroen bijt zul je altijd een zure smaak in je bek hebben.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 19:52
    Marc was toch te vrekkig?
    Het is niet goed of het deugd niet.....
    Vind ik leuk
    badeend. +1373
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:00
    is een periodetitel al een hoofdprijs... waar gaan we toch heen met ons voetbal....
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9477
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:31
    Limburger he
    Vind ik leuk
    FSCeara +8773
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:36
    Even nog info van andere aard : er is nieuwe grote sponsor binnen wat deze week bekend gaat worden gemaakt.zover ik hier in Brazilie heb vernomen gaat Corendon een van de hoofdsponsors worden van Fortuna.
    Vind ik leuk
    Juppes046 +360
    zaterdag 13 januari 2018 om 01:46
    Zit jij in Fortaleza toevallig? En aan je naam te zien ook voor Vozão
    Vind ik leuk
    FSCeara +8773
    zaterdag 13 januari 2018 om 04:24
    Ik zit niet toevallig in Fortaleza maar heel zeker in Fortaleza. En ja ga hier ook ongeveer alle wedstrijden als ik niet in NL zit.hoezo ?
    Vind ik leuk
    Juppes046 +360
    zaterdag 13 januari 2018 om 20:37
    Sjiek man! Mijn vrouw komt uit Fortaleza en ik uit Sittard. Ik ga ook altijd naar Ceara kijken als ik daar ben en ik ga ook altijd naar Fortuna. Ik denk dat is toch toevallig dat er nog iemand is die Fortuna en Ceara supporter is. De ouders van mijn vrouw wonen om de hoek bij het Presidente Vargas stadion. Ik zou zeggen geniet van zon daar, want hier is het weer vies koud :)
    Vind ik leuk
    FSCeara +8773
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:29
    Ik ben ongeveer half hier en half daar.momenteel tot maart in fortaleza en moet dan even voor tijdje terug naar NL en blijf tot na de pkayoffs of promotie.volgens mijn vrouw weet ze wie je bent en je vrouw.hebben jullie een kind en wonen of hebben jullie in munstergeleen gewoond ?
    Vind ik leuk
    Juppes046 +360
    zondag 14 januari 2018 om 10:12
    Ja klopt wij hebben inderdaad een kleine. Wij hebben van tevoren in Geleen gewoond en nu in Sittard. Zou mooi zijn Ceara naar de Serie A én Fortuna naar de Eredivisie. Welke buurt wonen jullie in Fortaleza?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8773
    zondag 14 januari 2018 om 12:04
    Wonen nu in parc do coco.voorheen mireilles.jouw vrouw en mijn vrouw hebben contacr gehad voor jullie naar brazilie gingen.
    Vind ik leuk
    Juppes046 +360
    zondag 14 januari 2018 om 13:46
    Super! Daar wonen jullie mooi! Parc do Coco daar ben ik afgelopen jaar nog geweest. Geweldige stad Fortaleza. Ja klopt! Dat zei mijn vrouw ook al. Jullie krijgen de groeten :)
    Vind ik leuk
    Ajax! +1534
    zaterdag 13 januari 2018 om 05:56
    Ik gun het Fortuna! Wat komt die club van ver! Zou geweldig voor ze zijn!
    En Schuurs, ja ben echt zo blij dat hij voor ons Ajax heeft gekozen! wat een potencieel! En 1995, ja dat was een mooi jaar ;-) een heel mooi jaar!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws