Ten Hag gooit Ajax niet op de schop: 'Op één of twee plaatsen kunnen veranderen'

    Ten Hag gooit Ajax niet op de schop: 'Op één of twee plaatsen kunnen veranderen'

    zaterdag 13 januari 2018 om 08:33

    Ajax-trainer Erik ten Hag zal niet een compleet ander elftal het veld insturen tegen Feyenoord. De coach houdt vast aan de kern.

    "In deze fase van de competitie zou het elftal nog op één of twee plaatsen kunnen veranderen en voor het overige is het voortborduren op de ingeslagen weg. Waarbij je vanzelfsprekend werkt aan het verbeteren van allerlei details", zegt Ten Hag in De Telegraaf. Het opstellen van Nicolas Tagliafico zou een van die veranderingen kunnen zijn.

    Frenkie de Jong lijkt voorlopig als centrale verdediger te blijven spelen. "Veel dingen gingen goed bij Ajax de eerste seizoenshelft, zeker in de slotfase, en tegelijkertijd zie ik verbeterpunten. Goed was de dynamische opbouw van achteruit met Frenkie de Jong. Met meer variatie van achteruit met de backs en Matthijs de Ligt krijg je nog attractiever en dominanter voetbal, wat hoort bij Ajax", aldus Ten Hag.

    Poll

    Moet Ten Hag De Jong als verdediger blijven opstellen?

    (1427 stemmen)

    Plaats een reactie

    Old Star +7269
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:38
    1 plek veranderen en dat is je linksback positie. Verder misschien Veltman maar die is aanvoerder dus dat zal niet snel gebeuren.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8234
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:43
    Klopt en ik hoop dat hij niet met frenkie de Jong achterin blijft spelen..kan me dat ook niet voorstellen zet hem dan in ieder geval net vóór de verdediging
    Vind ik leuk
    Ginho9 +295
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:48
    Dat vind ik ook, Frenkie als de Nederlandse Pirlo!
    Vind ik leuk
    2cents +53687
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:43
    Haha, altijd dat gedoe over Veltman.
    Vind ik leuk
    Castromann +6261
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:07
    Vind Veltman best degelijk spelen en heeft als 1 vd weinigen een beetje gif in zijn spel...de rest zijn vaak makke schaapjes.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1953
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:58
    veltman is al jaren de zwarte schaap. verdedigend de blangrijkste man bij Ajax. en het is niet zomaar dat elke trainer aan veltman vasthoud.. geld ook voor younes.. mensen kijken vaak alleen wat een spelet fout doet. zo kan niemand wat goed doen. want voetbal is een sport van fouten. als er niet veel fout ging dan was het net basketball en heb je scores van 100 goals..
    Vind ik leuk
    Ajax0345 +68
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:18
    leuk verhaal maar leg eens uit wat Younes goed gedaan heeft dan. en dat moetvdan wel iets zijn wat een andere speler niet zou kunnen. mee verdedigen is leuk hoor maar als he rendement voorin nul is dan ben aanvaller niet goed. maa als je als aanvaller je man een paar keer laar lopen en je rendement is 4 assists en een paar goals. dan ben je belangrijker voor een team. en dat is het toch of niet.. een teamsport!.?
    Vind ik leuk
    Nova +1362
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:21
    Ik kijk naar feiten. Gewoon Kluivert opstellen. Die heeft nu al een aantal goals gemaakt. De statistieken van Youness word je niet vrolijk van. Dus hoop niet dat hij opeens weer Youness zal opstellen. Die moet je gewoon lekker laten invallen bij een 2-0 voorsprong.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 10:23]
    Vind ik leuk
    Stranger +4580
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:30
    bij basketbal worden ook fouten gemaakt.
    Verder kun je bij basketbal 1,2 of 3punten scoren . Dan gaaat het natuurlijk sneller met de scoren.
    Verder is basketbal een snellere sport en moet er binnen een bepaalde tijd een schotpoging zijn ondernomen. Dus je hele opmerking slaat nergens op.

    Waar je wel gelijk in hebt is dat bepaalde spelers nooit iets goed kunnen doen.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1953
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:42
    younes word alleen bekeitiseerd op wat hij rond de 16 doet.. younes is vele completer dan kluivert. kluivert moet je bedienen. als de ruimters klein worden heb je niks aan kluivert.. verdedigend is younes beter. als ajax tegen betere tegenstanders speelt kan je op eigen helft yiunes een bal toevertrouwen..hij kan het spelel verzetten van eigenheft naar de overkant.. hij houd vaak veel verdedigers bezig waardoor anderen vrij komen.. hij is ervaren. en hij kan goed mee voetballen in de opbouw. kluiver moet je bedienen en die maakt heeft ruimte nodig om op snelheid zijn actie te maken. maar kluivert is zeker een hele hele grote talent.. maar takenten moet je rustig bringen en hongerig maken door ze niet het gevoel geven dat ze er al zijn. zo word kluivert alleen beter. gaat dan nog meer zijn best doen en is het win win voor Ajax.. en van concurentie word je alleen beter..
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:48
    Als de ruimtes kleiner worden, dan heeft Kluivert al gescoord of een assist afgeleverd. Younes is gewoon niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1953
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:30
    en jij weet het beter dan de scouts van napoli en die van het duitse ploeg.. en al die trainers die bij ajax kozen voor younes..
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11997
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:39
    Allen Tagliafico erin op LB en klaar, uitstekend 11-tal..
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1953
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:05
    laat dat lkkr aan de trainer over! die zit boven de groep eb heeft er meer verstand van dan ons! praten is heel makkelijk.. gaat ook om tegen wie je speelt. hoe je wil spelen. en wat de kwaliteieten zijn van spelers en of zie die taak kunnen invullen! en dat een takentje het half jaar goed doet is geen garantie dat hij het stuctureel goed blijft doen. en talenten moeten je ook niet alles laten spelen want dan moord je ze uit. er moet een ervaren geraamte staan waar taleneten zich aan kunnen optrekken! en zodat daar ook niet alle druk op komt en dat ze dan in elkaar storten!
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:37
    Dan moet je toch nog iets met je spitspositie, niemand is er echt zeker van zijn plekkie en alleen Huntelaar lijkt daar wat minder last van te hebben. Ik ben het met Aziz wel eens, Younes is verdedigend wat betrouwbaarder dan Justin Kluivert. In de opbouw verliest Kluivert ook nog teveel de bal, pas als hij druk kan zetten is hij op zijn best, maar daar is Younes ook goed in. Younes moet gewoon wat meer gericht zijn op het samenspel met zijn medespelers en dan komt het met hem ook gewoon weer goed.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11997
    zaterdag 13 januari 2018 om 20:13
    Younes is nu lang genoeg door het ijs gezakt, aan een buitenspeler zonder rendement heb je niks..
    Vind ik leuk
    2cents +53687
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:39
    Tijd om te wennen is er ook niet. De eerste week betekent afhaken of meedoen voor de titel.
    Vind ik leuk
    Laliga +1960
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:39
    Zal dit seizoen wel zo blijven en volgend seizoen ten koste van schöne of als ziyech weggaat .
    Vind ik leuk
    Kuip +6945
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:07
    Het is zo’n onzin met Frenkie de Jong op die positie achterin. Natuurlijk wint Ajax zijn wedstrijdjes in de eredivisie, waar Frenkie ook staat. Al zet je hem linksback, dan nog wint Ajax wel van Excelsior.
    Frenkie hoort gewoon centraal op het middenveld. Dat betekent dat Schone op de bank komt. Zo simpel is het. Maar ja, Schone doet het ook goed en de trainers wringen zich dan laf in allerlei bochten om alles en iedereen te vriend te houden.
    Ten Hag zal zich echt waar moeten maken maar begint nu al met twee minpuntjes, namelijk:
    - de Jong als verdediger opstellen
    - de matige en onnodige Labyad meenemen
    Daarnaast moet hij zich maar eens aan zijn stembanden laten opereren, want ik word gek van die schorre stem.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 09:08]
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11792
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:39
    Er is maar een ding wat TH moet doen en dat is zijn wedstrijden winnen, wedstrijden zijn nog niet gespeeld dus er kan nog geen oordeel gegeven worden.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1953
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:54
    matig labyad. die jongen speelt al sind vorige jaar de sterren van de hemel! het is niet zo dat na al die elende zelfs psv openstaat voor een terugkeer van labyad! als club moet je ook vooruit kijken. in de zomer is shone een jaar ouder ziyech misschien weg.. en met frenkie ej donny alleen win je de oorlog niet. en reken daar ook europeese wedstrijden bij! en dat frenkie het goed doet nu is geen grantie! talenten hebben altijd met tegenslag te maken.. en hoe breder de slectie krijg je concurentie en daar word je alleen beter van.. het zelfde hoorde je ook met ziyech.. dit soort spelers hebben erdevisie ervaring en staan er gelijk.. en labyad was ook bij psv goed... alleen het verleden blijft die jongen achtervolgen..die boeren wisten wat voor talent het was en waren gewoon op hun pik getrapt dat hij wegging! en elke speler wil een stap hoger!
    Vind ik leuk
    Ajax0345 +68
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:21
    labyad is gewoon een duarte leuk maar niet top
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1953
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:56
    labyad speelde bij psv en liet al zien dat hij heel goed kon voetballen! foute kueze gemaakt kwam op de bank. maar nu hij wedstrijd ritme heeft laat hij weer zien dat hij veel in huis heeft.. dus die vergelijken is gebaseert onzin! en de tijd zal leren! maar misschien kan jij ons vertellen wie ajax moet halen als ziyech straks in de zomer weggaat?
    Vind ik leuk
    Kuip +6945
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:31
    Daley Blind. Ook als Ziyech niet weggaat moet hij komen.
    Vind ik leuk
    Kuip +6945
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:34
    Jij kunt overdrijven. Labyad speelt soms aardig en doet dat in de zwakke eredivisie. In Portugal is hij volledig mislukt.
    Ajax moet altijd spelers halen die de ploeg sterker maken. Aan breedteaankopen zoals Labyad heeft Ajax niets.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7737
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:07
    He.......Er zit een knop op je TV, die helpt je zo uit de puree.......
    Vind ik leuk
    Emnu +2069
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:03
    Ein Wiener operette? Nee!
    Vind ik leuk
    Nova +1362
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:27
    Ben het met je eens Kuip. Tegen AZ werd het al iets moeilijk voor Frankie. Want Til bleef kort dekken. Waardoor De Jong weinig vrijheid had om een rush te maken. Die Guus is wel een harde werker met veel loopvermogen, dat heeft niet elk team. Maar als de andere clubs goed hebben opgelet, zullen ze dezelfde tactiek uitvoeren.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:44
    Dat is dan een minpuntje voor jou kuip, gek worden van Ten Hag’s schorre stem. Normaal moet er heel wat gebeuren voordat iemand gek wordt, maar daar zit dan bij jou een zwakte. Misschien een tip: iedereen maar gewoon accepteren zoals hij is, hij zal heus niet een minder goede trainer zijn vanwege een schorre stem. Het valt me trouwens wel op dat je die stem steeds weer benoemt, is dat uit angst om je eigen stem niet in kwalitiet te zien achteruitgaan?
    Vind ik leuk
    Kuip +6945
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:29
    Een zwak punt van mezelf is dat ik me inderdaad snel stoor aan mensen. Dat kan zijn om hoe ze eruit zien, aan de kleding die ze dragen, een dialect of gewoon een schorre stem. Sorry mcmodd. Ik ken m’n minpunten.
    Vind ik leuk
    13 +11391
    zondag 14 januari 2018 om 06:05
    En wil je ondertussen wel graag dat anderen jou nemen zoals je bent, met minpunten en al ;-p
    Vind ik leuk
    Kuip +6945
    zondag 14 januari 2018 om 09:55
    Interesseert me niks wat anderen van me vinden. Bovendien neem ik mezelf niet al te serieus, maar ik vind het wel leuk om discussies aan te wakkeren en mijn mening te geven. Dat mag gelukkig in dit land.
    Vind ik leuk
    Ajaksiet +301
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:29
    Frenkie de Jong moet naar het middenveld, ten koste van Schone of vd Beek.

    Ik zou zeggen Schone, wordt je never-nooit kampioen meer mee (Is ook al wel
    gebleken de laatste jaren)
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1953
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:00
    frenkie komt net kijken. en heeft talent en hij moet die takent nig zien waar te maken. met shone heb je wel ervaring en je weet wat hij kan stuctureel. maar frenkie is voor de toekomst en shone word ouder en gaat een stap terug moeten doen om plaats te maken voor jongens voor de toekomst.. straks speelt ajax iik europees dan is een brede selctie heen gunstig!
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:48
    Oh Ajaksiet, het is nu de schuld van Schöne dat Ajax de laatste jaren geen kampioen werd? Je bent niet echt een teamplayer, is het wel?
    Vind ik leuk
    Ajaksiet +301
    zondag 14 januari 2018 om 10:14
    Het team is zo goed als zijn zwakste schakel hé "mcmodd-je". Dat waren Younes en Schone. Younes is er gelukkig al uit, nu Schone nog (natuurlijk was de linksback afgelopen de weken de minste, maar Schone en Younes zijn dat al 2-2,5 jaar)
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:49
    Hopelijk bedoelt hij niet dat Younes weer gaat spelen....
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:09
    Dat zou wat wezen. Dat ten hag hetzelfde
    gaat spelen als keizer. 3-4-3. Ik durf er bijna niet op te hopen. En het is ook het grote gelijk van marcel keizer. Eigenlijk was ie gewoon goed bezig die keizer, volgens ten hag. Bijzonder.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ten Hag gooit Ajax niet op de schop: 'Op één of twee plaatsen kunnen veranderen'