Ajax-transfer levert veel reacties op: Hoorde iemand 'shit Ajax' naar me roepen

    Ajax-transfer levert veel reacties op: "Hoorde iemand 'shit Ajax' naar me roepen"

    zaterdag 13 januari 2018 om 08:49

    Perr Schuurs draagt het shirt van Ajax nog niet officieel, maar sinds bekend werd dat hij in de zomer naar Amsterdam vertrekt is het gekkenhuis rond de achttienjarige Fortuna Sittard-verdediger.

    "Het hoort er allemaal bij. Mensen kijken opeens heel anders naar je. Het aantal volgers op Instagram is gestegen van 3000 naar 11.000 sinds ik voor Ajax heb getekend. Als je ziet hoeveel berichten ik krijg via Messenger, enorm", zegt Schuurs in gesprek met de Limburger. "Als ik twee jaar geleden met mijn vrienden of vriendin door Sittard liep, konden we gewoon doorlopen. Dat kost nu wat meer tijd. Mensen komen naar me toe voor foto’s en handtekeningen. Niet alleen in Sittard, ook in Maastricht, Roermond, overal."

    "Ik heb daar geen moeite mee, vind al die aandacht wel leuk", vervolgt de jonge aanvoerder. "Soms heb ik ook minder prettige ervaringen. Toen we deze week naar het trainingsveld liepen, hoorde ik iemand 'shit Ajax' naar me roepen. Een jongen in een auto. Ook op social media zijn niet alle reacties even fijn. Door voor Ajax te kiezen, heb ik gewoon mijn gevoel gevolgd. Ik denk dat al die mensen die me verwensen, met mij zouden willen ruilen."

    Een speler van Ajax voelt Schuurs zich nog niet. "Ik heb een shirt van Ajax op mijn slaapkamer. Dat hangt naast eentje van Fortuna en posters van Messi en Ronaldo. Sinds kort heb ik een seizoenkaart. Probeer alle thuiswedstrijden mee te pikken. Ik heb ook geregeld contact met Matthijs de Ligt, die ik al ken van bij de jeugd. Maar echt Ajacied voel ik me nog niet. Ik train en speel nog bij Fortuna. Het zou geweldig zijn als ik Sittard kan verlaten met een promotie naar de Eredivisie."

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +89305
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:56
    Straks hoor je stadions naar je fluiten, wen maar aan het grote leven als voetballer.

    Overigens wel een groot talent, slimme zet ajax.
    Vind ik leuk
    2cents +53884
    zaterdag 13 januari 2018 om 08:56
    Vooral dat detail dat die jongen in een auto zat...

    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:00
    Ja het is wat daar in Limburg.

    *Een eer om je 38000ste like te mogen geven 2cents. Een van de laatste der tijdperk van ook nog de rode duimpjes.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 09:01]
    Vind ik leuk
    2cents +53884
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:17
    Rode duimpjes met getallen erbij, wat een rotzooi werd dat? Duurde maar een paar dagen uiteindelijk. Was wel grappig.
    Vind ik leuk
    Old Star +7259
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:05
    Haha je krijgt meteen zo'n beeld..
    Verlaagde afgeragde golf. Gozer met een matje en snorretje... eeejjjhhh joonngguuhhhh!!! Ssjjjiiittt Aaajaakkss... joonngguuhhhh!!!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    2cents +53884
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:16
    Haha en dan met piepende banden wegrijden.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:54
    Ze lopen er 10 jaar achter geen 30 haha, Maaskantje is niet echt verrekte MONGUL haha
    Vind ik leuk
    Old Star +7259
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:28
    Duhhh, niet joh?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 10:29]
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:00
    De Ligt, De Jong, Schuurs, Dolberg, Kluivert, Neres, Onana. Als je dat toch bijeen kunt houden, kunt laten groeien.....
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25487
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:12
    Heel leuk op papier inderdaad. Alles bijeen houden is helaas een utopie. Maar Ajax heeft een mooie serie talenten rondlopen.

    Je vergeet alleen vd Beek te noemen ;-) In mijn ogen het grootste talent.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:56
    Ach die zien ze allemaal over het hoofd inderdaad terwijl dat wel vaak de aanjager is! eerst eens prijzen want de prijs voor beste talent telt niet! Maar is wel heerlijk om naar te kijken
    Vind ik leuk
    mcmodd +22804
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:02
    Maar je weet ook: bij Ajax zijn ze ze ook zo maar weer kwijt als er met net iets meer flappen wordt gewapperd. Kennelijk zien die jonge gassies niet wat wij wel zien: supporters die voor hen door het vuur willen gaan. Als puntje. Bij paaltje komt gaan ze voor een paar knikkers meer... ergens anders op de bank plaatsnemen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25487
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:56
    Klopt helaas. En precies daarom spreekt Ayoub mij zo aan. Hij is eerlijk over zijn ambities. Loyaal naar zijn club en zal alles geven voor de club en de supporters tot het laatste moment. Indien Utrecht hem aan zijn contract gaat houden, zal hij dit respecteren en 100% blijven geven. Een voorbeeld en uitzondering op de regel.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3203
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:55
    In mijn ogen is vd beek dat ook haha!!
    Eiting word ook vaak genoemd als leuk talentjes en ik denk dat als cerny een beetje geluk heeft en geen blessures krijgt dat hij ook wel mensen kan verbazen.
    Ajax heeft nu eindelijk het geld om in de selectie te investeren hopelijk lukt het om iedereen tot zijn 24ste 25ste te behouden.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25487
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:00
    Het team bijelkaar gaat helaas tegenwoordig. Ajax heeft dan wel geld maar dat weegt niet op tegen wat er in de grotere competities omgaat. Daarnaast is de weerstand in NL helaas te laag. Meer uitdaging is naast geld ook een reden voor talenten om te vertrekken.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3203
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:42
    Klopt, met dat geld wat ze nu hebben kunnen ze misschien wel een talent 1 tot 2 jaar langer vast houden maar langer gaat niet zeker als er geen CL gespeeld word.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3730
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:34
    Dat zal alleen maar gebeuren als NL clubs meer gaan betalen om zich te kunnen meten met de europese (sub)top.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:55
    Helaas bestaat ook niet
    Vind ik leuk
    Rodajc +13872
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:03
    'Shit ajax' is ook wel behoorlijk heftig natuurlijk
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7724
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:57
    Wat zal er wel niet met hem gebeuren de eerste keer in de Kuip, daar heb ik shit nog niet gehoord
    Vind ik leuk
    Bullet +3016
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:51
    schuimbekkende supporters, die zie je gelukkig alleen in de Kuip, die idioten ;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +22804
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:05
    Wat ik daar alleen heb gezien is strakke gezichten met sjaaltjes tot net onder de ogen. Ik moet eerlijk bekennen: het waren wat doorgesnoven, asociale antisocialen van... mijn eigen club. Wat heb ik me geschaamd voor het gedrag en het niet te temmen agressieve gedrag van deze hersenloze amoebes.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 11:06]
    Vind ik leuk
    Degraaf +16613
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:06
    Ik denk inderdaad dat hij hier niet overheen komt ;-)
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12723
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:05
    WAAAAT?!?!
    Ik mag aannemen dat je hem gelijk een klap op zn kop hebt gegeven en zn auto in brand hebt gestoken......?
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +1105
    zaterdag 13 januari 2018 om 09:17
    Shit ajax hahaha
    Vind ik leuk
    Mari +7760
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:54
    Zieke geesten heb je altijd en overal
    Vind ik leuk
    Ajax! +1551
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:46
    Dat was vast een gefrustreerd gassie zoals bien of napolitanos
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3077
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:50
    Waren er nog seizoenkaarten te verkrijgen in Amsterdam, niet uitverkocht dan daar?

    Verder Kun je beter posters van Ramos ofzo op je kamer hangen. Hebben we meer aan als een Ronaldo of Messi in de verdediging. Die moet jij als voorbeeld zien.
    Vind ik leuk
    Ale +4345
    zaterdag 13 januari 2018 om 19:12
    Posters op zijn slaapkamer? En ook nog van Ronaldo....
    Vind ik leuk
    richarddd +270
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:03
    Tja, als 1 of 2 van die rare Limburgers zoiets roepen.. t zal wel toch?! zijn pech is dat hij het kan verstaan! Iemand anders zou denken dat er in het Swahili's iets geroepen word! Overigens een prima spelertje!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws