Van Ginkel uitgescholden: 'Zou weleens met je moeder willen praten'

    Van Ginkel uitgescholden: 'Zou weleens met je moeder willen praten'

    Gepubliceerd: zaterdag 13 januari 2018 om 12:57za 13-01-2018 om 12:57

    Marco van Ginkel laat kritiek op zijn functioren of dat van PSV makkelijk van zich afglijden. Wel verbaast hij zich over het gemak waarmee jongeren hem uitschelden op Instagram.

    "Of je nu 8 of 70 jaar bent, iedereen kan wat onder mijn foto op Instagram zetten", zegt Van Ginkel in De Telegraaf. "Dan kan je de gekste dingen tegenkomen. Van supporters van andere clubs. Of jongetjes die mij uitschelden met de gekste ziektes. Dan heb ik wel zoiets van, ik zou weleens met je moeder willen praten. Die weet waarschijnlijk helemaal niet wat zo'n ventje aan het doen is. Soms loopt het best wel uit de hand. Maar goed, dat is een maatschappelijk probleem. Op straat doen ze dat niet. Als ik in Amsterdam loop heb ik nergens last van."

    Onder gefundeerde kritiek lijdt hij niet. "Ik lees het wel, maar ik weet het zelf ook heel goed als ik een mindere wedstrijd speel. Of dan hoor ik het van mensen in mijn omgeving. Van mijn vader, mijn neef of van een vriend. Ik sta er open voor. Als er iets te verbeteren valt, dan luister ik daarnaaroop heb ik nergens last van."

    Plaats een reactie

    Emnu +4829
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:02
    "Als ik in Amsterdam loop heb ik nergens last van."

    Warmste stad van Nederland.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:04
    Is dat door het broeikas effect?
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +557
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:38
    Nee. Door die verhitte heethoofden die er rondlopen.
    Vind ik leuk
    tannat +13951
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:48
    Omdat het geen zin heeft je te storen aan dom volk. Ze weten niet beter daar
    Vind ik leuk
    Hopaaaaa +557
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:25
    Hier.
    Vind ik leuk
    Sytz +3549
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:06
    Nou hier is het anders maar 5 graden godverdomme.
    Vind ik leuk
    Emnu +4829
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:07
    Ja, maar de gevoelstemperatuur is veel hoger :p
    Vind ik leuk
    Mari +10155
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:17
    Ja, 5 graden in de winter is mooi toch.
    Ik liep gisteren buiten, ik had het koud en bedacht toen: het is winter en ineens had ik het minder/niet koud
    Vind ik leuk
    Sytz +3549
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:43
    Heb het zojuist uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat het werkt! Merci Mari
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:11
    Is even wennen Mari... als het ooit nog -10 wordt dan is 5 bijna tropisch. :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:14
    De mensen uit Amsterdam durven gewoon niks te zeggen met 5 punten achterstand.
    Vind ik leuk
    035 +6356
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:01
    Zelfs met 20 punten achter houdt een Amsterdammer zn mond niet. :-)))
    Vind ik leuk
    Jur74 +9125
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:15
    Nee, een grote bek op internet en in het echt peuken schijten. Zoals zo vele op het internet, hier op vp zitten er ook heel wat.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4929
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:52
    Misschien moet je dan maar in het echt ook een keer wat zeggen. Als je de eerste stap niet neemt gebeurt er niks he:-)
    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:16
    Nee dat is toch echt Zwolle...hopelijk kan je het vinden. Ligt ergens noordoostelijk van Amsterdam...
    Vind ik leuk
    Mari +10155
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:18
    Nationale kampioenschappen in Zwolle tot en met zondag. ijsselhallen





    Vind ik leuk
    Stranger +5521
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:19
    Als ik door Amsterdam loop moet ik opletten dat ik niet gerold wordt. Dat mensen te pas en te onpas lopen te schelden of nog erger dat ze die zogenaamde Amsterdamse humor willen laten merken.Als je dan ook nog op een terras zit wordt in 9 van de 10 keer ook nog onbeschoft behandeld.

    Geef mij maar Den Bosch ook daar gebeuren negatieve dingen maar de mensen zijn er over het algemeen vriendelijker en behulpzamer.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:25
    Klopt echt en het is er gezellig.Den Bosch.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 13:30]
    Vind ik leuk
    Stranger +5521
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:35
    Wat dacht je dan?
    Dat ik hier onzin zit te verkondigen;-)
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4929
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:55
    Een stad die iets moois en lekkers als een bosche bol kan maken die moet wel ok zijn.
    Vind ik leuk
    Stranger +5521
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:27
    Moet je ze wel van Jan de Groot hebben. Dat zijn de beste;-)
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7165
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:45
    Hee Stranger, ik vind het nog heel wat dat je Nederlands gehoord heb in Amsterdam, telkens als ik er ben is het zoeken naar een speld in een hooiberg om daar een Nederlander te horen. Zelfs in restaurants werken er veel van die expats die nog nie bekant een woordje Nederlands praten en snappen, wat een gave stad in een gaaf land!
    Vind ik leuk
    Stranger +5521
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:57
    Inderdaad wordt er in de binnenstad heel veel Engels gesproken;-)
    Maar een aantal jaren geleden (voor de tomtom) duurde het nog 7 of 8 mensen voordat ik iemand had gevonden die Engels sprak;-)
    Vind ik leuk
    Jozef +39725
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:25
    Jullie zijn het wel erg eens geloof ik.

    Wat vooral een plaag is in Amsterdam is dat het overspoeld wordt door provincialen die er ook bij willen horen.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7165
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:27
    Ja, zou zo graag erbij wilen horen.....baal ik zo van dat ik uit het Zuiden kom.....oh hoe zou het zijn om in Amsterdam te wonen, waarom hoor ik er niet bij!? Je meent het ook nog of niet als je die onzin typt?
    Vind ik leuk
    Jozef +39725
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:53
    http://www.at5.nl/artikelen/165637/invasie_van_brabanders_in_amsterdam_de_twee_culturen_gaan_goed_samen
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7165
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:57
    Dat zijn geen echte Brabanders dan als ze naar de grachtengordel vertrekken, die zijn af.
    Vind ik leuk
    Jozef +39725
    zaterdag 13 januari 2018 om 19:56
    Lul je er maar uit.

    Wie typt er nou onzin?
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +310
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:41
    Bier smaakt daar niet altijd pislauw!
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:08
    Ikderdaad de warmste stad maar dat ligt niet aan de mensen.Maar aan de verwarmings lampen voor de wiet,En zodra je uit het centrum komt.
    Dan kom je in de kou van de arena terecht.
    Ik kan echt niks verzinnen wat er goed is in amsterdam.Zelfs de hoeren zijn slecht.Die kennen echt niet pijpen.Ik had er zelfs een tientje voor over.Maar dan moest ze wel die halve liter door slikken.
    Maar dat was te veel zaad zij ze.Was echt een slechte hoer
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:02
    Dat moet je instagram eraf gooien.
    Vind ik leuk
    Mo +11770
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:08
    Omdat een paar kneusjes hem uitmaken voor alles en nog wat?
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3513
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:28
    Moet hij boven staan ,hij weet en niet alleen hij maar iedereen die iets bereikt heeft in de sport krijgt ermee te maken .Dat is afgunst.
    Vind ik leuk
    Paddepoel +441
    zaterdag 13 januari 2018 om 19:37
    Hij zegt ook alleen maar dat het bizar is dat kleine jochies zulke grote bekken hebben...erger me er ook wel eens aan, maar dan ga ik nog niet van instagram ofzo af.
    Af en toe die gastjes ff op hun plek zetten, maar hij heeft gelijk...de ouders moeten hun kinderen eens opvoeden of het meer in de gaten houden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:09
    Waarom???Omdat een jonge stoere internet held zulke zieke teksten plaatst??
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14266
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:03
    Het kan aan mij liggen hoor, maar Marco heeft volgens mij gewoon een broek aan op de foto die een paar maatjes te klein is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:04
    Van Ginkel heeft wel gelijk natuurlijk, de mensen zijn de schaamte voorbij tegenwoordig. Ik heb geen Facebook of Instagram en Twitter omdat het geen meerwaarde heeft maar diegene die het wel heeft ziet regelmatig de gekste dingen voorbij komen.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1427
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:05
    Is toch ook zo echte slapjanusen zijn dat die Internetgangsters en 9/10 zijn het kinderen maarja andere kant kap er dan mee als het je niet aanstaat of niet zeiken risoco's van het vak...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    Sandokan +767
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:07
    Als je kiest voor social media, weet je dat dit gaat gebeuren. Niet zeuren dus.
    Vind ik leuk
    dezink +1155
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:29
    Zou Bartje Pisvee ook op Insta zitten ??
    Vind ik leuk
    GetRekt +1804
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:33
    Wat zei die over m'n moeder?!
    Vind ik leuk
    GetRekt +1804
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:33
    Alsof ze in Amsterdam iemand herkennen van onder de rivieren, gekkie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:40
    Ben er maar 3 keer geweest in dat Amsterdam, en elke keer als ik aan de mensen vroeg wat ze er het mooiste vonden zeiden ze de trein naar Eindhoven, ieder zijn stukje nederland, ik zou boven de rivieren nog niet dood gevonden willen worden.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:43
    Eigen schuld dikke bult.
    Iedereen kiest er zelf voor om van al die sociale? media gebruik te maken.
    Ik heb nooit ergens last van, heerlijk rustig.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:46
    M. van Ginkel is de beste middenvelder van de Eredivisie en daarnaast ook de meest scorende middenvelder. En wat dat schelden aangaat door kleutertjes op Instagram; hier lopen er ook van die gastjes rond die gelijk met scheldwoorden beginnen wanneer hun favoriete clubje op wat kritiek getrakteerd wordt. Veelal gaat het hierbij om meelopertjes die zelden of nooit een wedstrijd bezoeken van hun favoriete clubje.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15689
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:47
    Functioren? VP heeft echt behoefte aan een dubbelchecker
    Vind ik leuk
    guilleaume +880
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:51
    Als Marco een lekkere moeder heeft, kan ik 's ochtends ook wel een goed gesprek met haar hebben ;-)
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +2001
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:48
    tjah achter hun scherm voelen mensen zich oppermachtig in real life zijn het kneusjes
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    zaterdag 13 januari 2018 om 17:01
    Is dat in andere landen ook die grote bekken-cultuur?
    Snap dat niet, we kunnen het ook prettig hebben in dit land.
    Vind ik leuk
    HansVites +5229
    zaterdag 13 januari 2018 om 20:26
    daarnaaroop?
    Heb ik toch alweer een nieuw woord geleerd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:10
    Dat zijn gewoon zielige ajax supporters die dat doen.
    Die zijn gewoon jaloers dat een spelers als van ginkel bij psv zit.
    En daar kennen die losertjes in amsterdam niet tegen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws