Van Ginkel uitgescholden: 'Zou weleens met je moeder willen praten'

Van Ginkel uitgescholden: 'Zou weleens met je moeder willen praten'

zaterdag 13 januari 2018 om 12:57

Marco van Ginkel laat kritiek op zijn functioren of dat van PSV makkelijk van zich afglijden. Wel verbaast hij zich over het gemak waarmee jongeren hem uitschelden op Instagram.

"Of je nu 8 of 70 jaar bent, iedereen kan wat onder mijn foto op Instagram zetten", zegt Van Ginkel in De Telegraaf. "Dan kan je de gekste dingen tegenkomen. Van supporters van andere clubs. Of jongetjes die mij uitschelden met de gekste ziektes. Dan heb ik wel zoiets van, ik zou weleens met je moeder willen praten. Die weet waarschijnlijk helemaal niet wat zo'n ventje aan het doen is. Soms loopt het best wel uit de hand. Maar goed, dat is een maatschappelijk probleem. Op straat doen ze dat niet. Als ik in Amsterdam loop heb ik nergens last van."

Onder gefundeerde kritiek lijdt hij niet. "Ik lees het wel, maar ik weet het zelf ook heel goed als ik een mindere wedstrijd speel. Of dan hoor ik het van mensen in mijn omgeving. Van mijn vader, mijn neef of van een vriend. Ik sta er open voor. Als er iets te verbeteren valt, dan luister ik daarnaaroop heb ik nergens last van."

Plaats een reactie

Emnu +513
zaterdag 13 januari 2018 om 13:02
"Als ik in Amsterdam loop heb ik nergens last van."

Warmste stad van Nederland.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:04
Is dat door het broeikas effect?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:38
Nee. Door die verhitte heethoofden die er rondlopen.
Vind ik leuk
tannat +1595
zaterdag 13 januari 2018 om 13:48
Omdat het geen zin heeft je te storen aan dom volk. Ze weten niet beter daar
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 14:25
Hier.
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 13:04
Met het huidige seizoen zal het thuis, lekker binnen, toch het warmste blijven...;)
Vind ik leuk
Sytz +1340
zaterdag 13 januari 2018 om 13:06
Nou hier is het anders maar 5 graden godverdomme.
Vind ik leuk
Emnu +513
zaterdag 13 januari 2018 om 13:07
Ja, maar de gevoelstemperatuur is veel hoger :p
Vind ik leuk
Mari +2625
zaterdag 13 januari 2018 om 13:17
Ja, 5 graden in de winter is mooi toch.
Ik liep gisteren buiten, ik had het koud en bedacht toen: het is winter en ineens had ik het minder/niet koud
Vind ik leuk
Sytz +1340
zaterdag 13 januari 2018 om 13:43
Heb het zojuist uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat het werkt! Merci Mari
Vind ik leuk
Cookee +5379
zaterdag 13 januari 2018 om 16:11
Is even wennen Mari... als het ooit nog -10 wordt dan is 5 bijna tropisch. :)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:14
De mensen uit Amsterdam durven gewoon niks te zeggen met 5 punten achterstand.
Vind ik leuk
035 +222
zaterdag 13 januari 2018 om 15:01
Zelfs met 20 punten achter houdt een Amsterdammer zn mond niet. :-)))
Vind ik leuk
Jur74 +2684
zaterdag 13 januari 2018 om 13:15
Nee, een grote bek op internet en in het echt peuken schijten. Zoals zo vele op het internet, hier op vp zitten er ook heel wat.
Vind ik leuk
fedor2501 +1208
zaterdag 13 januari 2018 om 13:52
Misschien moet je dan maar in het echt ook een keer wat zeggen. Als je de eerste stap niet neemt gebeurt er niks he:-)
Vind ik leuk
52N6E +565
zaterdag 13 januari 2018 om 13:16
Nee dat is toch echt Zwolle...hopelijk kan je het vinden. Ligt ergens noordoostelijk van Amsterdam...
Vind ik leuk
Mari +2625
zaterdag 13 januari 2018 om 13:18
Nationale kampioenschappen in Zwolle tot en met zondag. ijsselhallen





Vind ik leuk
Utca030 +3135
zaterdag 13 januari 2018 om 13:17
En de onveiligste
Vind ik leuk
Stranger +2258
zaterdag 13 januari 2018 om 13:19
Als ik door Amsterdam loop moet ik opletten dat ik niet gerold wordt. Dat mensen te pas en te onpas lopen te schelden of nog erger dat ze die zogenaamde Amsterdamse humor willen laten merken.Als je dan ook nog op een terras zit wordt in 9 van de 10 keer ook nog onbeschoft behandeld.

Geef mij maar Den Bosch ook daar gebeuren negatieve dingen maar de mensen zijn er over het algemeen vriendelijker en behulpzamer.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:25
Klopt echt en het is er gezellig.Den Bosch.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 13:30]
Vind ik leuk
Stranger +2258
zaterdag 13 januari 2018 om 13:35
Wat dacht je dan?
Dat ik hier onzin zit te verkondigen;-)
Vind ik leuk
fedor2501 +1208
zaterdag 13 januari 2018 om 13:55
Een stad die iets moois en lekkers als een bosche bol kan maken die moet wel ok zijn.
Vind ik leuk
Stranger +2258
zaterdag 13 januari 2018 om 14:27
Moet je ze wel van Jan de Groot hebben. Dat zijn de beste;-)
Vind ik leuk
Kopsterk +2456
zaterdag 13 januari 2018 om 15:45
Hee Stranger, ik vind het nog heel wat dat je Nederlands gehoord heb in Amsterdam, telkens als ik er ben is het zoeken naar een speld in een hooiberg om daar een Nederlander te horen. Zelfs in restaurants werken er veel van die expats die nog nie bekant een woordje Nederlands praten en snappen, wat een gave stad in een gaaf land!
Vind ik leuk
Stranger +2258
zaterdag 13 januari 2018 om 15:57
Inderdaad wordt er in de binnenstad heel veel Engels gesproken;-)
Maar een aantal jaren geleden (voor de tomtom) duurde het nog 7 of 8 mensen voordat ik iemand had gevonden die Engels sprak;-)
Vind ik leuk
Jozef +24155
zaterdag 13 januari 2018 om 16:25
Jullie zijn het wel erg eens geloof ik.

Wat vooral een plaag is in Amsterdam is dat het overspoeld wordt door provincialen die er ook bij willen horen.
Vind ik leuk
Kopsterk +2456
zaterdag 13 januari 2018 om 16:27
Ja, zou zo graag erbij wilen horen.....baal ik zo van dat ik uit het Zuiden kom.....oh hoe zou het zijn om in Amsterdam te wonen, waarom hoor ik er niet bij!? Je meent het ook nog of niet als je die onzin typt?
Vind ik leuk
Jozef +24155
zaterdag 13 januari 2018 om 16:53
http://www.at5.nl/artikelen/165637/invasie_van_brabanders_in_amsterdam_de_twee_culturen_gaan_goed_samen
Vind ik leuk
Kopsterk +2456
zaterdag 13 januari 2018 om 16:57
Dat zijn geen echte Brabanders dan als ze naar de grachtengordel vertrekken, die zijn af.
Vind ik leuk
Jozef +24155
zaterdag 13 januari 2018 om 19:56
Lul je er maar uit.

Wie typt er nou onzin?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 14:41
Bier smaakt daar niet altijd pislauw!
Vind ik leuk
Guusman +2757
zaterdag 13 januari 2018 om 16:00
https://www.youtube.com/watch?v=duVD1zheXnI

Het is maar waar je warm van wordt ;)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 23:08
Ikderdaad de warmste stad maar dat ligt niet aan de mensen.Maar aan de verwarmings lampen voor de wiet,En zodra je uit het centrum komt.
Dan kom je in de kou van de arena terecht.
Ik kan echt niks verzinnen wat er goed is in amsterdam.Zelfs de hoeren zijn slecht.Die kennen echt niet pijpen.Ik had er zelfs een tientje voor over.Maar dan moest ze wel die halve liter door slikken.
Maar dat was te veel zaad zij ze.Was echt een slechte hoer
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:02
Dat moet je instagram eraf gooien.
Vind ik leuk
Mo +9540
zaterdag 13 januari 2018 om 13:08
Omdat een paar kneusjes hem uitmaken voor alles en nog wat?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:28
Moet hij boven staan ,hij weet en niet alleen hij maar iedereen die iets bereikt heeft in de sport krijgt ermee te maken .Dat is afgunst.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:37
Hij zegt ook alleen maar dat het bizar is dat kleine jochies zulke grote bekken hebben...erger me er ook wel eens aan, maar dan ga ik nog niet van instagram ofzo af.
Af en toe die gastjes ff op hun plek zetten, maar hij heeft gelijk...de ouders moeten hun kinderen eens opvoeden of het meer in de gaten houden.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:09
Waarom???Omdat een jonge stoere internet held zulke zieke teksten plaatst??
Vind ik leuk
Noudyo. +10904
zaterdag 13 januari 2018 om 13:03
Het kan aan mij liggen hoor, maar Marco heeft volgens mij gewoon een broek aan op de foto die een paar maatjes te klein is.
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 13:05
Schijnt mode te zijn.. Vind het persoonlijk net zo'n onzin als het bestaan van Sunny Bergman
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:09
zelfs in dit topic krijg je het voor elkaar haar naam te noemen. En dan wel roepen dat bepaalde groepen snel slachtoffer spelen.
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 13:10
Als ik Sylvana noemde snapte ik je punt, maar Sunny Bergman wordt normaal gesproken nooit benoemd. Denk dat een redelijk deel van VP nieet eens wist wie het was tot de VI-gate
Vind ik leuk
Stranger +2258
zaterdag 13 januari 2018 om 13:21
Dat zal deze jongedame niet leuk vinden,dat het volk wat op VP zit haar niet kent;-)
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 13:23
Ze stelt ook gene ruk voor. Een of ander overlinks hypocriet nepdocu trutje.


Dat hele gedoe van de victimcard trekken om niks kan ik me enorm aan ergeren , dus die sunny die lucht ik niet helemaal
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:35
Hehe een medestander, dat hele metoo gedoe als wel de discussie over gelijke salarissen, feministisch gelul, wees als vrouw gewoon blij dat je man keihard voor je werkt zoals hij hoort te doen, doe dan zoals mijn vrouw, wat je hoort houd zijn buik vol en zijn zak leeg.
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 13:43
Ik geloof ook niet echt in die wage gap. Vrouwen nemen sneller minder fysieke banen, maar ook veel simpelere banen dan mannen. De best betaalde 5 banen zijn vaak voorr mannen en de minst betaalde banen voor vrouwen.
(dit is niet alles)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 13:43]
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:04
Van Ginkel heeft wel gelijk natuurlijk, de mensen zijn de schaamte voorbij tegenwoordig. Ik heb geen Facebook of Instagram en Twitter omdat het geen meerwaarde heeft maar diegene die het wel heeft ziet regelmatig de gekste dingen voorbij komen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:05
Is toch ook zo echte slapjanusen zijn dat die Internetgangsters en 9/10 zijn het kinderen maarja andere kant kap er dan mee als het je niet aanstaat of niet zeiken risoco's van het vak...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 13:05]
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 13:06
Gwn negeren en alles is weer goed. Denk niet dat profvoetballerrs geraakt worden van een 'Krijg kanker kutboer' of 'Ga aan het gas klootjood' of wat ze ook op hun posts te vinden krijgen.
Blijft echter wel een klein 'iets'. Maar moeders zou dr maaar een keer achter hoeven te komen n ze durven t nooit meer ;D
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:08
Hahaha jaa klopt helemaal... Echt raar dat zulke mensen elke ochtend weer in de spiegel kijken en denken nou vandaag maar is die en die uitschelden op Instagram sant die is knap en heb veel geld jaloers is natuurlijk de enige reden haha
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 13:09
Tsja je hebt ook mensen die boos worden als iemand die rijk of succesvol is klaagt of verdriet kent want zij hebben geld en mogen dus niet ongelukkig zijn :D
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:13
Johan Derksen krijgt al jaren van zulke brieven. Zei hij toch wel eens? Het is niks nieuws zeg maar. Alleen nu zonder postzegel en op t openbaar internet.
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 13:15
Ja veel mensen kunnen niet tegen kritiek en/of satire. Toch jammer want VI is een van de weinige programmas op TV dat te kijken valt :)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:07
Als je kiest voor social media, weet je dat dit gaat gebeuren. Niet zeuren dus.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:08
Haal je toch lekker dat Instagram weg en anders niet zeiken.
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 13:10
Snap je al hoe je een sms moet sturen? ;)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:37
HaHa Timmio!, ja dat snap ik nu wel......;)
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 13:44
whatsapp ook? :) Dat is gratis en daardoor een stuk fijner dan SMS
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:54
Nee dat nog niet, alles op z,n tijd Timmio! Er staat wel z,n icoontje op dat desktop van m,n mobiel maar daarvoor krijg ik nog een cursus....HaHa.
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 14:09
Moet goedkomen :D
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 14:40
Toch bedankt voor je belangstelling Timmio!, jammer dat je fan bent van de verkeerde club......HaHa.
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 14:44
Ik ben fan van de club die kampioen mag worden als feyenoord het niet kan volgens Rotterdam :). Oftewel 99% van de jaren ;)

Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 14:48
Wij zijn al tevreden als het eens in de 18 jaar gebeurd, daartussen een paar beker successen en ook nog eens een Europacup finale WINNEN, want als je die verliest dan moet je wereld toch instorten als fan zijnde van die bepaalde club.....;)
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 14:51

wij moeten de wereldbeker nog :)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 14:56
Pffffffff, die hadden wij ook al als eerste binnen net zoals wij al die Europacups ook als eerste binnen hadden en zoals het er nu naar uit ziet ook als laatste Nederlandse club.
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 15:00
Jullie hebben ook de laatste ED gewonnen l;)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:11
Maar daar hoopt hij later geld mee te gaan verdienen. Met 10 miljoen volgers. Maar ja ... tussen die 10 miljoen zitten er dan vast ook een paar halve garen tussen.
Kijk hier maar, op dit forum.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:48
Of je houdt Instagram en gaat wel zeiken..wie ben jij om te bepalen wat hij moet doen of hoe hij het moet doen..sjap.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:09
De mensen mogen alleen maar leuk reageren. Zoals Marco het zelf ook zou doen.
Verrassing ...
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 13:11
Hey jongen jullie gaan toch wel beloven een puntje te stelen uit amsterdam toch? :D
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:14
Eén puntje stelen wordt moeilijk. Toch? Dan maar drie.
Vind ik leuk
Timmio! +1858
zaterdag 13 januari 2018 om 13:15
Ja daar heb ik zeker geen problemen mee :)
Vind ik leuk
dezink +376
zaterdag 13 januari 2018 om 13:29
Zou Bartje Pisvee ook op Insta zitten ??
Vind ik leuk
GetRekt +785
zaterdag 13 januari 2018 om 13:33
Wat zei die over m'n moeder?!
Vind ik leuk
GetRekt +785
zaterdag 13 januari 2018 om 13:33
Alsof ze in Amsterdam iemand herkennen van onder de rivieren, gekkie.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:40
Ben er maar 3 keer geweest in dat Amsterdam, en elke keer als ik aan de mensen vroeg wat ze er het mooiste vonden zeiden ze de trein naar Eindhoven, ieder zijn stukje nederland, ik zou boven de rivieren nog niet dood gevonden willen worden.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:43
Eigen schuld dikke bult.
Iedereen kiest er zelf voor om van al die sociale? media gebruik te maken.
Ik heb nooit ergens last van, heerlijk rustig.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:46
M. van Ginkel is de beste middenvelder van de Eredivisie en daarnaast ook de meest scorende middenvelder. En wat dat schelden aangaat door kleutertjes op Instagram; hier lopen er ook van die gastjes rond die gelijk met scheldwoorden beginnen wanneer hun favoriete clubje op wat kritiek getrakteerd wordt. Veelal gaat het hierbij om meelopertjes die zelden of nooit een wedstrijd bezoeken van hun favoriete clubje.
Vind ik leuk
Rodajc +2897
zaterdag 13 januari 2018 om 13:47
Functioren? VP heeft echt behoefte aan een dubbelchecker
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 13:51
Als Marco een lekkere moeder heeft, kan ik 's ochtends ook wel een goed gesprek met haar hebben ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 14:48
tjah achter hun scherm voelen mensen zich oppermachtig in real life zijn het kneusjes
Vind ik leuk
Cookee +5379
zaterdag 13 januari 2018 om 17:01
Is dat in andere landen ook die grote bekken-cultuur?
Snap dat niet, we kunnen het ook prettig hebben in dit land.
Vind ik leuk
HansVites +2320
zaterdag 13 januari 2018 om 20:26
daarnaaroop?
Heb ik toch alweer een nieuw woord geleerd.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 23:10
Dat zijn gewoon zielige ajax supporters die dat doen.
Die zijn gewoon jaloers dat een spelers als van ginkel bij psv zit.
En daar kennen die losertjes in amsterdam niet tegen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Ginkel uitgescholden: 'Zou weleens met je moeder willen praten'