Feyenoord wint ook tweede oefenwedstrijd en is klaar voor Ajax-uit

Feyenoord wint ook tweede oefenwedstrijd en is klaar voor Ajax-uit

zaterdag 13 januari 2018 om 17:52

Feyenoord heeft ook de tweede oefenwedstrijd op zaterdag in winst omgezet. Het Zwitserse FC Luzern werd met 2-1 verslagen.

Feyenoord had in de eerste helft een licht overwicht ten opzichte van Luzern en kreeg na tien minuten een grote kans via Steven Berghuis, maar de aanvaller stuitte op de keeper. Het controlerende Feyenoord kwam vlak voor rust op voorsprong door Nicolai Jörgensen, die simpel binnen kon tikken na een voorzet van Berghuis.

Luzern kon zeven minuten na de rust gelijkmaken. Een fraai afstandsschot van Stefan Wolf belandde achter Brad Jones in de verre kruising. Feyenoord pakte de draad weer op en zocht nadrukkelijk naar de voorsprong. Die kwam er halverwege de tweede helft. Na een voorzet van Tonny Vilhena, behield Sven van Beek het overzicht, waarna Renato Tapia de trekker over kon halen. 

Een kwartier voor tijd kwam Miquel Nelom in het veld voor Tyrell Malacia. Nelom maakte eerder op de dag tegen VV Noordwijk al zijn rentree bij de Rotterdammers. Hij lag er een tijdje uit met een blessure. Na de 2-1 van Vilhena werd er niet meer gescoord. Eerder op de dag werd er met 3-0 gewonnen van Noordwijk, waardoor Feyenoord klaar lijkt voor De Klassieker.

Plaats een reactie

poklane +3239
zaterdag 13 januari 2018 om 17:52
Ik mag hopen dat het vanaf volgende week stukken beter is, want anders zijn we flink de lul.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 17:57
Bij oefenwedstrijden winnen we nooit dik. Altijd met een paar doelpunten verschil. Of het nou tegen een Valencia is of tegen Luzern of wie dan ook.
Vind ik leuk
Paul1982 +7223
zaterdag 13 januari 2018 om 18:53
Valencia is voor Feyenoord altijd een makkie inderdaad....
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:31
Houdt je coupe toch gwoan Paul
Vind ik leuk
Paul1982 +7223
zaterdag 13 januari 2018 om 19:37
Als aanstaande zondag het spel van Feyenoord net zo goed is als jouw spelling maak ik me nergens zorgen over :-)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 20:13
Denk nau eerst eens aan je interpunctie Pick....
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 20:06
Ja lezen heh ;p Ik zeg dat of het nou een goede tegenstander is of een zwakkere, Feyenoord nooit een verschil laat zien qua uitslag.
Vind ik leuk
HWET +955
zaterdag 13 januari 2018 om 18:57
in de Arena winnen jullie oom nik dik. sterker nog jullie kennen er eigenlijk nooit
Vind ik leuk
Nuance +3649
zaterdag 13 januari 2018 om 21:45
Wat bedoel je nu eigenlijk?
Vind ik leuk
13 +3404
zaterdag 13 januari 2018 om 17:57
En waarom heeft Vermeer vandaag niet gekeept? Ook deze wedstrijd had behoefte aan zijn snelle voortzettingen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 17:58]
Vind ik leuk
poklane +3239
zaterdag 13 januari 2018 om 17:58
Gio heeft z'n keuze al gemaakt, helaas.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 18:00
Helaas wel, en wat een onbegrijpelijke keuze is dat. Hoeveel blunders moet Jones nog gaan maken voor hij hem eindelijk passeert?!
Vind ik leuk
poklane +3239
zaterdag 13 januari 2018 om 18:01
Ontelbaar. Als ik Vermeer was zou ik m'n conclusies trekken en vandaag nog een transferverzoek indienen bij Van Geel.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 18:03
Goede keeper die Jones
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 17:59
Ajax is al jaren klaar met Feyenoord
Vind ik leuk
13 +3404
zaterdag 13 januari 2018 om 18:05
Daarom wonnen jullie ook de beker natuurlijk eervorig seizoen ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 18:12
Vandaar al die prijzen van de laatste jaren hahahahaha
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:00
Durf jij wat te zeggen?
Knap hoor, 1 keer in 18 jaar......
Ajax laatste 10 seizoenen 4 x hahahahaha
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:13
Is deze discussie nou eens klaar, bedoel niet persé jouw hoor, maar moet op iemand reageren, ook Ajax de mooiste club, edje en 13. Het getuigt van een kleinzieligheid... ongehoord. Reageer gewoon inhoudelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:23
O.K. kan het soms niet laten, als er iets verschijnt dat kant noch wal raakt.
Enige bescheidenheid zou edsje toch sieren.....
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:29
Ja snap ik ook wel, het steekje van Ajax de mooiste club was nog best aardig, maar daar hoeft al niet gereageerd op te worden, dan krijg je dit soort taferelen... aaanyway, hoop op een spetterend begin van de tweede seizoenshelft, moge de beste winnen!
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:32
Hahahahah je bent haomao "De Recordkampioen_pikkalikka"
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:47
O.K. Steffie......
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:56
Hahahaha...jammer HAAKNEUS
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 20:02
Geeft niks, kakkie........
Vind ik leuk
ihvmmdk +4510
zaterdag 13 januari 2018 om 18:07
Oefenwedstrijden zijn absoluut geen maatstaf.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 17:58
Voorlopig dit jaar nog ongeslagen........in nietszeggende oefenpotjes dan.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 18:51
Feyenoord is klaar voor Ajax zeggen ze dan.
3-0 tegen Noordwijk en 2-1 tegen Luzern is voor mij juist een teken dat ze nog niet echt klaar zijn voor Ajax-uit.
Maar wel een lekker potje om mee te beginnen dit jaar, kan niet wachten.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:10
Zou jij zo vriendelijk willen zijn om niet meer op mij te reageren nadat Feyenoord volgende week van Ajax gewonnen heeft, b.v.d.: Feyenoord Seizoen 2017 - 2018.........
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:55
Zou ik zeker doen, als Feyenoord volgende week van Ajax gewonnen heeft, met de nadruk op “Als”....
Vind ik leuk
henk59 +122
zaterdag 13 januari 2018 om 18:22
Word weer een giller de 21ste met Jones. Nederlandse spreekwoorden kent hij al: stond erbij en keek er na. Het geen weer duidelijk zijn visie was voor vandaag. Een beetje trainer had hem al gelijk vervangen, maar hier helpt de ene figurant de ander. Kenneth ben je nu gewoon kwijt want die gaat gewoon weg en al maakt hij wel eens een foutje is het toch een van de beste keepers van nl. Als ik hem was ging ik deze transfer periode nog.
Vind ik leuk
Stranger +2258
zaterdag 13 januari 2018 om 18:26
Oke geluk er mee!
Vind ik leuk
Alain2708 +4290
zaterdag 13 januari 2018 om 18:27
Volgens de filosofie van Dick Advocaat heeft Feyenoord het toch goed gedaan? Twee wedstrijden, twee keer gewonnen en 5 voor en 1 tegen.. ;-)
Vind ik leuk
Ricar +35
zaterdag 13 januari 2018 om 18:28
Tapia maakte een wereld goal, prachtig, schitterend, subliem ......oh wacht, dit is natuurlijk een andere club ...... hahahahaha. Utrecht trouwens prima gespeeld tegen Anderlecht, maar dat is ook niet boeiend hier. Het gaat naar om 1 ding op deze site ....... Het word een beetje triest. Noem het gewoon ap ipv vp.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 22:54
Ajax is ook de grootste en de beste
Vind ik leuk
mcmodd +13243
zaterdag 13 januari 2018 om 18:40
Ik heb met verbazing gekeken naar Feyenoord tegen Luzern. Dat Luzern was me toch een partij amateuristisch slecht, niet te geloven. Dat Feyenoord deze wedstrijd niet ruimer kon winnen is bijna ongelooflijk. Boetius niet gezien, Larsson zeer slecht, wat moet je ermee?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 18:59
Luzern Staat op de een na laatste plaats met slechts 2 punten meer als de nummer laatst.
top prestatie van de rotte dammers.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:11
Dit zal toch ff druk op de Amsterdammers zetten die teleurstellend gelijkspeelden tegen tweede divisie club duisberg .
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 19:11]
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:30
gelukkig was dat bijna de A1
Vind ik leuk
fr1963 +1284
zondag 14 januari 2018 om 00:42
Daar gaan we weer excuses verzinnen...
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 19:32
Dat zeggen ze vaker daar in 010
Vind ik leuk
cj_fey +2606
zaterdag 13 januari 2018 om 23:02
Te moeilijk woord, ‘Rotterdam’ ?
Vind ik leuk
Teo Smith +14766
zaterdag 13 januari 2018 om 20:49
Lang leve jones...
Vind ik leuk
rik1958 +105