Perez enthousiast én sceptisch over Van Persie: Zag er niet lekker uit

    Perez enthousiast én sceptisch over Van Persie: "Zag er niet lekker uit"

    zaterdag 13 januari 2018 om 21:11

    Kenneth Perez is heel benieuwd naar de aanstaande rentree van Robin van Persie in de Eredivisie. De Deense analist van FOX Sports vraagt zich af hoe Van Persie er fysiek voor staat na vijf maanden zonder speelminuten. 

    "Wat voor speler komt er terug? Dat is de grote vraag", aldus Perez. "Hoe fit is hij? Toen hij bij het Nederlands elftal inviel tegen Frankrijk, zag dat er ook niet echt lekker uit... Maar: dat er zo'n wereldster, want dat is Van Persie geweest, terugkomt naar Nederland, dat maakt mij wel enthousiast."

    Of een Van Persie (34) op halve kracht nog mee zou kunnen in de Eredivisie? "Fitheid is toch het allerbelangrijkste", weet Perez. "Als je niet fit bent, dan kun je het ook niet effe gaan doen in Nederland. Fitheid is alles. Ik hoop écht van harte dat hij fit is. Dan worden we echt verwend, denk ik."

    Lees ook: Onruststoker, dure bankzitter, Kuyt-draaiboek: de voors en tegens van Van Persie

    Poll

    Wordt Van Persie een succes bij Feyenoord?

    (4016 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 13 januari 2018 om 21:19
    Verwent door van persie? Geef mij dan toch maar Jolante
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:27
    Overmars wilt je anders wel verwennen hoor perez
    Vind ik leuk
    JustH +9579
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:47
    ? vaag
    Vind ik leuk
    Rodajc +9688
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:38
    Yolanthe*
    Vind ik leuk
    goedemorgen +2889
    zondag 14 januari 2018 om 00:13
    Wil*
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34959
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:20
    Van Persie schiet vrije trap in de kruising tegen Ajax.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Setovitch +1542
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:24
    Als van Hooijdonk analist zou zijn zou die het veld in rennen en hem nemen zit nog steeds diep
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34959
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:25
    Van Hooidonk kan zich beter afzijdig houden tav van Persie.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1542
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:27
    Denk dat ze hem allebij niet meer kunnen scoren uit een vrije trap dus maakt mij niet uit
    Vind ik leuk
    Koeroe +8975
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:33
    Hij was al een tijdje gestopt toen en bewees het toch niet verleerd te zijn:

    https://www.youtube.com/watch?v=S7Nw83j9H6M
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4773
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:25
    Ach zelfs dat gun ik Van Persie wel....


    De 5-1 dan bedoel ik ;o)


    Maar zonder dollen, ik hoop dat Van Persie speelt (als nr 10 dan neem ik aan). Dan speelt Feyenoord eigenlijk dus alleen met El Ahmadi en Vilhena op het middenveld want Van Persie kan dat niet meer belopen. Dat zijn dus 2 tegen de 3 van Ajax. En eigenlijk zelfs 4 want Frenkie schuift in.
    2+2=4 quick math! Dan walst Ajax erover heen.
    Van Persie moet je gewoon brengen in wedstrijden tegen kleinere tegenstanders of als spits denk ik
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34959
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:27
    Dus van Bronkhorst is een tactisch onbenul? Denk het niet.
    Vind ik leuk
    Nuance +6973
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:57
    Een tactisch genie is het zeker niet. Anders speel je niet met 2 middenvelders tegen Man City. Of met Diks centraal. Ook Bilal laten invallen slaat helemaal nergens meer op. Gio is een redelijke trainer en een beminnelijk mens maar niet top nog.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4773
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:00
    Ja het is een tactisch onbenul. Geef jij maar aan wanneer hij anders heeft bewezen.
    Sterker nog, ik denk dat Feyenoord ondanks hem vorig jaar kampioen is geworden en niet dankzij hem.
    De spelers hebben het kampioenschap binnengehaald en niet het tactisch meesterbrein van een coach. Dat is in de CL wel duidelijk geworden.
    Ook het feit dat Jones 1ste keeper blijft terwijl hij aantoonbare fouten maakt dit seizoen en heel onzeker oogt, getuigt niet van een goed oog.
    Vind ik leuk
    Koeroe +8975
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:35
    Denk dat Wober en de Ligt het centrum vormen toch of niet?
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4773
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:58
    Nee Wöber begint op de bank. Vandaag speelde de basiself en daar stond Tagliafico linksback en Wöber op de bank.
    Zelf vind ik Wöber misschien wel de beste verdediger en hopelijk speelt hij binnenkort gewoon als Frenkie naar het middenveld gaat maar voor nu vind ik het een lastige maar wel logische keuze. Daarnaast komt hij terug van een blessure.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9688
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:44
    Onana
    Veltman (beter nieuwe halen, Cools van Brugge lijkt me een aardige) de Ligt Wöber Tagliafico vdBeek Ziyech deJong Neres Dolberg Kluivert, als dat gaat draaien heeft het een partij potentie en gaat het een partij geld opleveren
    Vind ik leuk
    JustH +9579
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:50
    Veltman is de enige waar trainers niet over twijfelen.
    En dat is al jaren zo. En de onbenullen hier gaan maar door.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 03:09
    De onbenullen gaan maar door , terwijl de trainers al geen jaren prijzen winnen . Toeval?
    Vind ik leuk
    JustH +9579
    zondag 14 januari 2018 om 09:15
    En dat komt door Veltman?
    Nee ze worden de laatste 7 of 8 jaar 4 x 1ste
    En de rest tweede of derde.
    En dat ze geen 8 x 1ste worden komt door Veltman.
    Ga die hetze tegen die jongen lekker stoppen.
    Als iedere speler de instelling heeft van Veltman, wordt ik in ieder geval blij
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 11:53
    Veltman is gewoon zeer beperkt .
    Dat hij speelt naar zijn kunnen is absoluut waar, maar betekent niet dat het een goede back is.
    Moet wel bekennen dat hij nu wat stabieler is dan de jaren er voor. Hij heeft minder momenten dat hij zijn man laat lopen of op het middenveld hele domme rode kaarten pakt.
    Toch een aanvoerder is het totaal niet , daar is hij veel te weinig aanwezig voor op het veld.
    Ajax heeft gewoon een enorme blunder gemaakt door Veltman boven Tete te verkiezen.

    Dat ze trouwens geen kampioen worden ligt niet geheel aan Veltman maar zijn eigen goals , man laten lopen , domme rode kaarten pakken en zijn typische Veltman fout elke wedstrijd heeft niet geholpen .
    Waarom is het trouwens een hetze als veel mensen gewoon eerlijk zeggen wat ze vinden? In plaats van een hetze is het misschien wel gewoon de waarheid.
    Vind ik leuk
    JustH +9579
    zondag 14 januari 2018 om 12:14
    Iets wordt een hetze omdat heel veel roeptoeters iets roepen.Ik ben blij dat ik van mijn eigen indrukken gebruik maak. En mijn mening is dan toevallig dit keer dezelfde als alle trainers (mensen die er verstand van hebben) waaronder hij werkt.
    Blijft trouwens een heel raar fenomeen waarom heel veel mensen opeens iemand die naar behoren functioneert opeens met ze allen af gaan branden. Gebeurd niet alleen met Veltman hoor. Keizer had daar ook last van. Achteraf, kan je je vraagtekens daar bij zetten. Ten Hag zegt dat hij op de weg die Keizer is ingeslagen verder wil gaan??? Snap jij het?
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:35
    Niet alle trainers waaronder hij werkt hebben vertrouwen in hem. In het Nederlands elftal werd hij nog gepasseerd door Tete en later zelfs nog door een speler die eerst op de tribune zat .

    Waarom noem je mensen die Veltman niets vinden eigenlijk roeptoeters? Omdat ze een andere mening hebben misschien.
    Jij mag je mening hebben en hem goed vinden , andere hebben de mening dat hij niet voldoet . Een mening die ik zelf ook heb.
    Jij vind hem naar behoren functioneren , ik vind dat hij te weinig laat zien voor een aanvoerder en iemand met zijn leeftijd en ervaring in het elftal. Ook maakt hij in mijn ogen nog te vaak simpele fouten .

    Keizer vond ik het persoonlijk niet slecht doen maar moest de rotzooi opruimen die Bosz achterliet en dat was niet gemakkelijk .
    Keizer speelde bij Jong Ajax mooi voetbal en verdiende wel een kans in het eerste van Ajax.
    helaas werd de uitschakeling in Europees verband hem fataal, dat was namelijk het enige verschil die hij in vergelijking met Bosz had. Beide geen Cl , beide geen beker maar keizer behaalde wel meer punten.

    Ten Hag heeft te weinig tijd om echte nadrukken te leggen op het spel van Ajax , dus is het wel verstandig om niet alles ineens om te gooien. Ajax speelde de laatste wedstrijden onder Keizer best leuk voetbal en scoorden ook veel.Het is dus niet een al te gek idee dat hij daarop wilt verdergaan en hier en daar een kleine aanpassing.
    Persoonlijk vind ik dat je Ten Hag pas kan beoordelen volgend jaar wanneer hij echt de tijd heeft gehad om het elftal naar zijn hand te zetten.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    JustH +9579
    zondag 14 januari 2018 om 16:29
    Misschien had je Keizer na die horror voorbereiding ook wel wat respijt kunnen geven.
    Een roeptoeter is iemand, zonder eigen mening, die roept wat een ander ook roept. Ik hou mij, ondanks je hele verhaal toch maar vast aan de vakmensen die het wel zien zitten in Veltman, en vooral in wat ik zelf zie. Wat ook leuk is, hij maakt statistisch de minste fouten.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 16:57
    Statistieken zijn leuk maar niet altijd allesbepalend , zeker als je het niet in het juiste context plaats.
    Veltman kan misschien de minste fouten maken maar als elke fout een doelpunt veroorzaakt zijn die fouten zwaarder wegend dan een fout van een ander.
    De ligt kan bv 5 fouten maken in een wedstrijd die geen gevolgen hebben , Veltman maakt een eigen doelpunt en je verliest daardoor. Waar dat Veltman dan minder fouten heeft gemaakt maar je verliest er wel door .
    Statistieken zeggen voor mij dus niet alles .
    Neem om een ander voorbeeld te noemen van Persie . Hij is topscorer van het Nederlands elftal maar heeft wel verreweg de meeste minuten gemaakt. Statisch gezien zijn er veel betere spitsen geweest maar geen van die spitsen zijn uiteindelijk topscorer.

    je definitie van roeptoeter vind ik trouwens vaag. Iemand die geen eigen mening heeft maar roept wat een ander ook roept.
    Ze hebben wel een mening en die is toevallig dezelfde als die van iemand anders . Jouw eigen mening is ook hetzelfde als die van iemand anders. Waarom is dan de ene persoon een roeptoeter en jij niet in jouw ogen?
    Zie je jouw mening dan als de enige waarheid?
    Vind ik leuk
    JustH +9579
    zondag 14 januari 2018 om 19:22
    Nee samen met die van de vakmensen/trainers.
    En die meningen komen in dit geval toevallig helemaal overeen.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7368
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:06
    Zal je even uit je dromen helpen...vp speelt niet en zeker niet als 10. Nicolai was vroeger een 10 dus dat eerder.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3721
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:46
    Ik denk dat er geen andere optie is. Op de bank zetten of Jorgensen opofferen gaat hij niet doen. Ik kan me ook niet voorstellen dat Gio 4-4-2 gaat spelen en daarbij dus Berghuis uit de basis laat.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4773
    zondag 14 januari 2018 om 10:29
    Jammer haha...
    Maar Gio heeft zelf gezegd dat hij v Persie ziet als 9 of als 10, maar dat bedoelt ie waarschijnlijk tegen de kleintjes
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:30
    Meteen weer Ajax erbij halen. Echt goed om te zien, meeste psv supporters zijn alleen maar bezig met Ajax. Gewoon omdat ze weten dat Ajax kampioen word en het meer de vraag is wanneer Ajax op 1 staat.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34959
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:34
    Ik ben gewoon bezig met de volgende wedstrijd ronde, nu dus ook.
    Het zou toch wat zijn als hij meteen in zijn 1e wedstrijd tegen Ajax zou scoren....reken maar dat Van Persie hier ook al over nadenkt.

    Een linksback is gekocht, ten Hag trainer en het is (alweer) appeltje eitje dat Ajax kampioen wordt?
    De grootste mond hebben jullie in de zomervakantie en in de winterstop...(vooraf).
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18463
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:12
    Die grote smoel trek jij toch zelf ook elke dag open...
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7368
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:08
    Jij kan er anders ook aardig wat van voor iemand uit 1999 met internet tot zijn beschikking.
    Vind ik leuk
    035 +3312
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:27
    Oeps............ Wat ben jij zelf dan dierenpark??
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7368
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:31
    Nee nee ik ben net 8 geworden en volgens mij moet jij nog geboren worden...over 17 jaar spreek ik je pas:).
    Vind ik leuk
    035 +3312
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:33
    Jij bent dus een kleuter en mag nu nog op internet??
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3721
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:49
    Jeugdzorg leest u mee?
    Half 12 en hij van 8 loopt nog op internet te grasduinen.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18463
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:36
    Zo ben ik altijd.. ik zeg wat ik over een ander denk.. of ze het leuk vinden of niet... schijt aan wat jij of een ander denkt.... maar ga niet hypocriet zeggen tegen een ander dat ze een grote bek hebben als hij ( jaja ) dat zelf ook heeft..
    Vind ik leuk
    035 +3312
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:35
    Morgen vrij dus??
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18463
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:37
    Ja natuurlijk.... op zondag is er toch geen markt...xD
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:32
    "Een linksback is gekocht, ten Hag trainer en het is (alweer) appeltje eitje dat Ajax kampioen wordt?"
    Nee meer vanwege de afslachting in de arena tegen Psv
    Vind ik leuk
    stollie38 +16811
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:32
    Na 5-0 gunnen we ze wel de eretreffer. En trouwens zou alvast de boel dicht timmeren als we op bezoek gaan bij jullie, misschien Zoet op Weightwatchers dieet sturen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 00:12
    Eindstand 4-1, maar wel een hele mooie vrije trap...:-)
    Vind ik leuk
    Nuance +6973
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:20
    Ben benieuwd, ik hoop het beste. Alleen al het niveau van de trainingen gaat omhoog. Hij brengt zoveel ervaring mee. Goed voor die jonge gasten.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9223
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:22
    Die is pas een keer fit tegen het einde seizoen, wellicht nooit meer zelfs..
    Verschil met Kuyt, die kon minder goed voetballen maar was wel topfit en bovendien mentaal ijzersterk..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    BassieN +11054
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:26
    Maar van Persie was wel een veel betere voetballer, misschien momenteel iets minder fit maar hij heeft wel gewoon getraind de laatste tijd.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9223
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:29
    Ik moet het nog zien, 'Ajax' haalt hij sowieso niet lijkt me..
    Die jongen heeft al tijden niet op niveau gepresteerd..
    Vind ik leuk
    BassieN +11054
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:42
    De Eredivisie is dan ook niet echt een hoog niveau, afgezien van de toppers die nog wel redelijk zijn. Ik denk dat hij nog prima mee kan
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9223
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:46
    Ik hoop het van harte hoor, mooie speler voor de ED mits fit..
    Maar ook nauwelijks in Turkije gespeeld, ook niet bepaald een hoog niveau..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3721
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:53
    Het niveau in Turkije verschilt niet zo heel veel met de Eredivisie. Behoudens Fenerbahce, Galatasaray en Besiktas
    is het daar ook droevig gesteld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:26
    Van Persie gaan Ajax wel hypnotiseren.
    Vind ik leuk
    stollie38 +16811
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:34
    Met wat zijn kunstgebit? Nico schoffelt hem over de boarding heen.
    Vind ik leuk
    rik1958 +368
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:03
    hooguit met voodoo maar niet meer met voetbal
    Vind ik leuk
    ItsMeRudy +150
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:27
    Zul je net zien maakt hij de winnende goal tegen Ajax

    Ben benieuwd of hij Feyenoord op sleeptouw kan nemen net als Dirk we gaan het zien
    Vind ik leuk
    rik1958 +368
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:03
    Haha her is geen FIFA 2018 hoor
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:39
    Ik hoop dat f eijenoord wint tegen die neuzen,met die 2 verraaiers ten Hag en labyad
    Vind ik leuk
    stollie38 +16811
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:08
    Labyad speelt niet eens bij Ajax. En spellen was vast niet je sterkste vak. Feyenoord met ij was al jaren terug.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11626
    zondag 14 januari 2018 om 10:42
    Voor de rest alles goed jochie?
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1294
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:39
    Hij is niet fit al jaren niet. Het gaat ten koste van andere spelers en hij kan niet accepteren
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:00
    Ik denk dat van Persie prof genoeg is om te weten wat er verwacht wordt van hem, en ik denk niet dat hij zich zelf overschat.
    Laat het maar gebeuren ik denk dat hij zeker een toegevoegde waarde kan zijn voor dit Feyenoord
    Vind ik leuk
    rik1958 +368
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:01
    v persie laat zijn rollator onderaan de trap staan en moet dan met een stoeltjeslift omhoog...... wordt de domper van het jaar
    Vind ik leuk
    myrthewit +1531
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:17
    Ik vond hem toch wel erg tegenvallen in Turkije. Ik ben bang dat het over is met hem.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 11:23
    Is het ook, wel sneu want dacht dat hij het stokje zou overnemen van Bergkamp.
    Heb Robin 1x live zien spelen en in bloedvorm is hij zo verschrikkelijk goed helaas is die vorm al jaren zoek.
    Lijkt alsof ie geen balgevoel meer heeft aannames wegdraaien enz alles doet ie verkeerd.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7163
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:48
    Een armoedige aankoop van Feyenoord, bij totaal gebrek aan een behoorlijk scoutings apparaat terugvallen op vergane glorie, past natuurlijk wel bij de cultuur van de Rotterdamse club.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 10:54
    Met v,Persie levert je veel loop vermogen in, als je Toonstra of Amerath op de bank zet, ik zei v, Persie niet achter zijn tegenstaander aan lopen, want loop vermogen heb je nodig op een Middenveld,
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 11:20
    Hij wordt 1e klas zeikerd op het veld..
    Vind ik leuk
    jeepee +823
    zondag 14 januari 2018 om 13:29
    Van Persie kan onmogelijk fit genoeg zijn om tegen Ajax te spelen. Feyenoord zal wel beginnen met dezelfde 11 als tegen Luzern. Ik vrees dat RvP pas in het seizoen 2018/2019 een rol van betekenis kan gaan spelen.
    (Of niet.)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Perez enthousiast én sceptisch over Van Persie: "Zag er niet lekker uit"