Perez enthousiast én sceptisch over Van Persie: Zag er niet lekker uit

    Perez enthousiast én sceptisch over Van Persie: "Zag er niet lekker uit"

    Gepubliceerd: zaterdag 13 januari 2018 om 21:11za 13-01-2018 om 21:11

    Kenneth Perez is heel benieuwd naar de aanstaande rentree van Robin van Persie in de Eredivisie. De Deense analist van FOX Sports vraagt zich af hoe Van Persie er fysiek voor staat na vijf maanden zonder speelminuten. 

    "Wat voor speler komt er terug? Dat is de grote vraag", aldus Perez. "Hoe fit is hij? Toen hij bij het Nederlands elftal inviel tegen Frankrijk, zag dat er ook niet echt lekker uit... Maar: dat er zo'n wereldster, want dat is Van Persie geweest, terugkomt naar Nederland, dat maakt mij wel enthousiast."

    Of een Van Persie (34) op halve kracht nog mee zou kunnen in de Eredivisie? "Fitheid is toch het allerbelangrijkste", weet Perez. "Als je niet fit bent, dan kun je het ook niet effe gaan doen in Nederland. Fitheid is alles. Ik hoop écht van harte dat hij fit is. Dan worden we echt verwend, denk ik."

    Lees ook: Onruststoker, dure bankzitter, Kuyt-draaiboek: de voors en tegens van Van Persie

    Poll

    Wordt Van Persie een succes bij Feyenoord?

    (4018 stemmen)

    Plaats een reactie

    jaja_PSV +46616
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:20
    Van Persie schiet vrije trap in de kruising tegen Ajax.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 21:39]
    Vind ik leuk
    Setovitch +1424
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:24
    Als van Hooijdonk analist zou zijn zou die het veld in rennen en hem nemen zit nog steeds diep
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46616
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:25
    Van Hooidonk kan zich beter afzijdig houden tav van Persie.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1424
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:27
    Denk dat ze hem allebij niet meer kunnen scoren uit een vrije trap dus maakt mij niet uit
    Vind ik leuk
    Koeroe +12529
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:33
    Hij was al een tijdje gestopt toen en bewees het toch niet verleerd te zijn:

    https://www.youtube.com/watch?v=S7Nw83j9H6M
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5965
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:25
    Ach zelfs dat gun ik Van Persie wel....


    De 5-1 dan bedoel ik ;o)


    Maar zonder dollen, ik hoop dat Van Persie speelt (als nr 10 dan neem ik aan). Dan speelt Feyenoord eigenlijk dus alleen met El Ahmadi en Vilhena op het middenveld want Van Persie kan dat niet meer belopen. Dat zijn dus 2 tegen de 3 van Ajax. En eigenlijk zelfs 4 want Frenkie schuift in.
    2+2=4 quick math! Dan walst Ajax erover heen.
    Van Persie moet je gewoon brengen in wedstrijden tegen kleinere tegenstanders of als spits denk ik
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46616
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:27
    Dus van Bronkhorst is een tactisch onbenul? Denk het niet.
    Vind ik leuk
    Nuance +9453
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:57
    Een tactisch genie is het zeker niet. Anders speel je niet met 2 middenvelders tegen Man City. Of met Diks centraal. Ook Bilal laten invallen slaat helemaal nergens meer op. Gio is een redelijke trainer en een beminnelijk mens maar niet top nog.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5965
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:00
    Ja het is een tactisch onbenul. Geef jij maar aan wanneer hij anders heeft bewezen.
    Sterker nog, ik denk dat Feyenoord ondanks hem vorig jaar kampioen is geworden en niet dankzij hem.
    De spelers hebben het kampioenschap binnengehaald en niet het tactisch meesterbrein van een coach. Dat is in de CL wel duidelijk geworden.
    Ook het feit dat Jones 1ste keeper blijft terwijl hij aantoonbare fouten maakt dit seizoen en heel onzeker oogt, getuigt niet van een goed oog.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12529
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:35
    Denk dat Wober en de Ligt het centrum vormen toch of niet?
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5965
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:58
    Nee Wöber begint op de bank. Vandaag speelde de basiself en daar stond Tagliafico linksback en Wöber op de bank.
    Zelf vind ik Wöber misschien wel de beste verdediger en hopelijk speelt hij binnenkort gewoon als Frenkie naar het middenveld gaat maar voor nu vind ik het een lastige maar wel logische keuze. Daarnaast komt hij terug van een blessure.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15812
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:44
    Onana
    Veltman (beter nieuwe halen, Cools van Brugge lijkt me een aardige) de Ligt Wöber Tagliafico vdBeek Ziyech deJong Neres Dolberg Kluivert, als dat gaat draaien heeft het een partij potentie en gaat het een partij geld opleveren
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9367
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:06
    Zal je even uit je dromen helpen...vp speelt niet en zeker niet als 10. Nicolai was vroeger een 10 dus dat eerder.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5605
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:46
    Ik denk dat er geen andere optie is. Op de bank zetten of Jorgensen opofferen gaat hij niet doen. Ik kan me ook niet voorstellen dat Gio 4-4-2 gaat spelen en daarbij dus Berghuis uit de basis laat.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5965
    zondag 14 januari 2018 om 10:29
    Jammer haha...
    Maar Gio heeft zelf gezegd dat hij v Persie ziet als 9 of als 10, maar dat bedoelt ie waarschijnlijk tegen de kleintjes
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:30
    Meteen weer Ajax erbij halen. Echt goed om te zien, meeste psv supporters zijn alleen maar bezig met Ajax. Gewoon omdat ze weten dat Ajax kampioen word en het meer de vraag is wanneer Ajax op 1 staat.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46616
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:34
    Ik ben gewoon bezig met de volgende wedstrijd ronde, nu dus ook.
    Het zou toch wat zijn als hij meteen in zijn 1e wedstrijd tegen Ajax zou scoren....reken maar dat Van Persie hier ook al over nadenkt.

    Een linksback is gekocht, ten Hag trainer en het is (alweer) appeltje eitje dat Ajax kampioen wordt?
    De grootste mond hebben jullie in de zomervakantie en in de winterstop...(vooraf).
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 21:41]
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:32
    "Een linksback is gekocht, ten Hag trainer en het is (alweer) appeltje eitje dat Ajax kampioen wordt?"
    Nee meer vanwege de afslachting in de arena tegen Psv
    Vind ik leuk
    stollie38 +18272
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:32
    Na 5-0 gunnen we ze wel de eretreffer. En trouwens zou alvast de boel dicht timmeren als we op bezoek gaan bij jullie, misschien Zoet op Weightwatchers dieet sturen.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 00:12
    Eindstand 4-1, maar wel een hele mooie vrije trap...:-)
    Vind ik leuk
    Nuance +9453
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:20
    Ben benieuwd, ik hoop het beste. Alleen al het niveau van de trainingen gaat omhoog. Hij brengt zoveel ervaring mee. Goed voor die jonge gasten.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13296
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:22
    Die is pas een keer fit tegen het einde seizoen, wellicht nooit meer zelfs..
    Verschil met Kuyt, die kon minder goed voetballen maar was wel topfit en bovendien mentaal ijzersterk..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 21:28]
    Vind ik leuk
    BassieN +11064
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:26
    Maar van Persie was wel een veel betere voetballer, misschien momenteel iets minder fit maar hij heeft wel gewoon getraind de laatste tijd.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13296
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:29
    Ik moet het nog zien, 'Ajax' haalt hij sowieso niet lijkt me..
    Die jongen heeft al tijden niet op niveau gepresteerd..
    Vind ik leuk
    BassieN +11064
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:42
    De Eredivisie is dan ook niet echt een hoog niveau, afgezien van de toppers die nog wel redelijk zijn. Ik denk dat hij nog prima mee kan
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13296
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:46
    Ik hoop het van harte hoor, mooie speler voor de ED mits fit..
    Maar ook nauwelijks in Turkije gespeeld, ook niet bepaald een hoog niveau..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 13 januari 2018 om 21:46]
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5605
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:53
    Het niveau in Turkije verschilt niet zo heel veel met de Eredivisie. Behoudens Fenerbahce, Galatasaray en Besiktas
    is het daar ook droevig gesteld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:26
    Van Persie gaan Ajax wel hypnotiseren.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18272
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:34
    Met wat zijn kunstgebit? Nico schoffelt hem over de boarding heen.
    Vind ik leuk
    Patje41 +920
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:03
    hooguit met voodoo maar niet meer met voetbal
    Vind ik leuk
    ItsMeRudy +139
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:27
    Zul je net zien maakt hij de winnende goal tegen Ajax

    Ben benieuwd of hij Feyenoord op sleeptouw kan nemen net als Dirk we gaan het zien
    Vind ik leuk
    Patje41 +920
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:03
    Haha her is geen FIFA 2018 hoor
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:39
    Ik hoop dat f eijenoord wint tegen die neuzen,met die 2 verraaiers ten Hag en labyad
    Vind ik leuk
    stollie38 +18272
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:08
    Labyad speelt niet eens bij Ajax. En spellen was vast niet je sterkste vak. Feyenoord met ij was al jaren terug.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13945
    zondag 14 januari 2018 om 10:42
    Voor de rest alles goed jochie?
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:00
    Ik denk dat van Persie prof genoeg is om te weten wat er verwacht wordt van hem, en ik denk niet dat hij zich zelf overschat.
    Laat het maar gebeuren ik denk dat hij zeker een toegevoegde waarde kan zijn voor dit Feyenoord
    Vind ik leuk
    Patje41 +920
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:01
    v persie laat zijn rollator onderaan de trap staan en moet dan met een stoeltjeslift omhoog...... wordt de domper van het jaar
    Vind ik leuk
    myrthewit +1659
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:17
    Ik vond hem toch wel erg tegenvallen in Turkije. Ik ben bang dat het over is met hem.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 11:23
    Is het ook, wel sneu want dacht dat hij het stokje zou overnemen van Bergkamp.
    Heb Robin 1x live zien spelen en in bloedvorm is hij zo verschrikkelijk goed helaas is die vorm al jaren zoek.
    Lijkt alsof ie geen balgevoel meer heeft aannames wegdraaien enz alles doet ie verkeerd.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10309
    zaterdag 13 januari 2018 om 23:48
    Een armoedige aankoop van Feyenoord, bij totaal gebrek aan een behoorlijk scoutings apparaat terugvallen op vergane glorie, past natuurlijk wel bij de cultuur van de Rotterdamse club.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 10:54
    Met v,Persie levert je veel loop vermogen in, als je Toonstra of Amerath op de bank zet, ik zei v, Persie niet achter zijn tegenstaander aan lopen, want loop vermogen heb je nodig op een Middenveld,
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 11:20
    Hij wordt 1e klas zeikerd op het veld..
    Vind ik leuk
    jeepee +759
    zondag 14 januari 2018 om 13:29
    Van Persie kan onmogelijk fit genoeg zijn om tegen Ajax te spelen. Feyenoord zal wel beginnen met dezelfde 11 als tegen Luzern. Ik vrees dat RvP pas in het seizoen 2018/2019 een rol van betekenis kan gaan spelen.
    (Of niet.)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws