Nederlandse revelatie bevestigt interesse van topteams: Aardig wat clubs

Nederlandse revelatie bevestigt interesse van topteams: "Aardig wat clubs"

zaterdag 13 januari 2018 om 22:02

Hans Hateboer mag dromen van een transfer naar de absolute top. Diverse grote clubs hebben de Nederlandse rechtsback op de korrel. Dat bevestigt hij zelf in gesprek met RTV Noord

Vrijdag kwam Voetbal International op de proppen met het bericht dat onder meer AC Milan interesse heeft in de 23-jarige Hateboer. "Ik ga niet op namen in. Maar er zijn in ieder geval aardig wat clubs geïnteresseerd", reageert hij. 

Een jaar geleden maakte Hateboer de overstap van FC Groningen naar Atalanta Bergamo. Aanvankelijk zat de vleugelverdediger regelmatig op de bank bij de subtopper uit de Serie A. Dit seizoen speelt hij bijna alles. In de competitie en de Europa League kwam hij al tot 23 wedstrijden, waarvan 22 als basisspeler.

Bij Atalanta heeft Hateboer een contract tot de zomer van 2020. Hans Nijland, directeur van FC Groningen, wil in gesprek met RTV Noord niet zeggen of zijn club een doorverkooppercentage heeft bedongen bij de verkoop van de back. 

Poll

Verdient Hateboer een oproep voor Oranje?

(1048 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 13 januari 2018 om 22:10
Zou Dit onze volgende reizende ster worden
Wat heb de Nederlanders top 3 toch zitten slapen, maakt elke wedstrijd indruk en vooral tegen de grote ploegen
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zaterdag 13 januari 2018 om 22:17
Zitten slapen?
Die Hateboer begint net in het buitenland een beetje te voetballen en wordt gezien.
Prijs voor een Nederlandse club is gelijk teveel. Heeft een Nederlandse club dan zitten slapen?
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 22:25
Net te voetballen? Doet het vanaf het begin al uitstekend en word nog steeds elke week beter..
Speelde bij Groningen al best wel goed, en toen kon je zien dat hij potentie had.. Vorig jaar werd hij al in verband gebracht met ene aantal topclubs.
Kijk veel Italiaans voetbal, heb al veel wedstrijden gezien van hateboer , hij heeft energy voor 10
Vind ik leuk
Harrie82 +2634
zondag 14 januari 2018 om 02:29
Niet beter als Arias, Tete, Karsdorp dus ja heeft de top dan zitten slapen. Ik denk het niet. Niet alle spelers Kun je halen. Goed voor NL dat hij het goed doet daar in Italië.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 06:36
Beter dan
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:28
Schijnbaar dus wel beter dan tete en karsdorp. Die tete wordt al helemaal overhypt!

Zo’n de Roon is al 2x verkocht voor 10 miljoen en staat als eerste op het wedstrijdformulier. Alleen wordt hier nooit gekeken naar zo’n stofzuiger terwijl die mega belangrijk zijn voor een team
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 08:29
Hij doet het aardig. Heb ook Atalanta al vaak zien voetballen. Hele leuke selectie trouwens. Denk dat Oranje net een stap te ver nog is. Maar De Roon zou ik wel mee willen nemen. Ik zou een meer realistisch systeem willen spelen met Oranje waarbij De Roon gaat stofzuigen. Daar is hij namelijk héél goed in. De instelling moet zijn... we kunnen winnen als we als team alles geven. En dan wat meer vanuit de counter en organisatie spelen.
Vind ik leuk
MojoRisin +2565
zaterdag 13 januari 2018 om 22:26
Ja, was bij Groningen al een goede speler..
Had niet misstaan bij PSV bijvoorbeeld..
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zaterdag 13 januari 2018 om 22:32
Bij psv heb je niet zoveel talent nodig om de beste te zijn.
Ik denk dat wij met 2 verschillende maten meten.
Vind ik leuk
MojoRisin +2565
zaterdag 13 januari 2018 om 22:35
Arias is natuurlijk wel een aardige back iig hun beste speler in de verdediging.. Maar die wil al een tijdje weg, dus hadden ze vooruit kunnen zien en Hateboer voor een paar ton kunnen ophalen destijds..
Begrijp sowieso weinig van het defensie-beleid bij PSV, wat een middelmaat is dat zeg..
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:28
Als je ze zij aan zij voor het goal zet hoeven ze niet heel veel te kunnen, twee mannen die de bal naar voren pompen en dan twee dure jongens om het af te ronden, de visie van PSV in een notendop
Vind ik leuk
FSCeara +3444
zaterdag 13 januari 2018 om 22:35
Hij kan niet slechter zijn dan wat er in amsterdam als verdediger word gebruikt.veltman,viergever en sinkgraven zijn ook niet goed genoeg om bij ajax mee te doen.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 23:25
Veltman spant de kroon.
Vind ik leuk
JustH +1787
zaterdag 13 januari 2018 om 23:42
hahaha en weer over Veltman, was vandaag weer zeer solide, eigenlijk zoals zijn hele loopbaan al bij Ajax. Wie lullen jullie toch steeds na, ga zelf is opletten!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 09:32]
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:30
Het komt gewoon omdat het een kwal is, ook ik betrap mezelf er soms op maar die jongen heeft zulke nare maniertjes
Vind ik leuk
MojoRisin +2565
zondag 14 januari 2018 om 09:46
Daarom heeft Ajax ook nieuwe verdedigers gekocht..
Geef nou toe, wat heb je liever ?

Veltman; De Ligt; Wober; Tagliafico of:

Arias; Isimat; Schwaab; Brenet ?

Laat staan wat er dan nog op de bank zit..
Vind ik leuk
FSCeara +3444
zondag 14 januari 2018 om 12:06
Zoals ik al zei ajax heeft verdedigend goed ingekocht.zeker met tiglafico en schuurs.veltman hoort gewoon niet thuis in dat rijtje.PSV moet voor volgend jaar zeker iets gaan doen anders missen ze de slag
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 23:50
ach, jullie hebben veldmannetje, dan heb je inderdaad geen echte voetballer nodig
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 00:56
Ach, bij PSV hebben ze net genoeg talent om weer kampioen te worden voor de derde keer in vier jaar. Overdaad aan talent is dus blijkbaar een garantie voor teleurstelling.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 22:30
Jazeker! Types als v dijk, de Roon en hateboer worden in Nederland over het hoofd gezien. Waarschijnlijk omdat ze niet in de top 3 zijn opgeleid. Wij kijken alleen maar of iemand goed kan voetballen en vergeten andere belangrijke aspecten.

Zolang de veltmannetjes de voorkeur blijven krijgen zal het kwakkelen blijven met Nederlands voetbal
Vind ik leuk
Pino61 +10493
zaterdag 13 januari 2018 om 22:34
Oké, begrijp er ook niets van, Veltman ..... Daar speelt wat anders
Vind ik leuk
FSCeara +3444
zaterdag 13 januari 2018 om 22:37
Die doet gegarandeers klusjes bij van der sar in huis.of bij de trainers anders heb ik er geen verklaring voor
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 22:59
Allemaal leuk en aardig, maar Italië vind ik geen hoog niveau.
Veltman kan makkelijk mee bij atalanta.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 23:26
Dat denk ik ook en hetzelfde geldt voor Daley Blind.
Vind ik leuk
FSCeara +3444
zondag 14 januari 2018 om 01:25
Daley Blind heeft zich wel bewezen in PL.en als je in de ED mee kan met moeite dan zegt dat helemaal niets.Italiaanse conpetitie is nog steeds stukken beter dan hier of wil je zeggen dat Ajax of PSV beter is dan Roma, lazio of Juve ?
Vind ik leuk
Old Star +4613
zondag 14 januari 2018 om 07:31
Ja hij onderhoudt hun vrouwen... de Nederlandse John Terry... ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 22:55
Feyenoord had interesse maar hij wilde naar het buitenland.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 06:41
Was te duur ook. En daarvoor hadden ze Janmaat een karsdorp. Nieuwkoop als back-up. Dus op zichzelf wel logisch.
Vind ik leuk
Rodajc +2945
zaterdag 13 januari 2018 om 23:30
Hij blinkt denk ik met name uit doordat er 3 cv's achter hem staan, maakt ook wel een behoorlijk verschil
Vind ik leuk
Spiegel +1923
zaterdag 13 januari 2018 om 23:41
Reizende als in veel reizen?
Of rijzende als in groeiende?
Vind ik leuk
Ekster +21
zaterdag 13 januari 2018 om 22:14
Dat heeft Nijland dus gewon niet gedaan. Anders had die dat wel gemeld .Denk dat die
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 22:18
Klasse van die jongen. Had bij Groningen al een enorme drive. Je ziet wat niet zeiken en ervoor gaan kan opleveren...
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 22:42
Ja, maar nooit opgeroepen voor Oranje... dan liever ene Veltman. Gewoon weer een voorbeeld van de tunnelvisie van onze bondscoaches en vele voetbalkenners... kansloos voetballand eigenlijk....


-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --
Vind ik leuk
Rodajc +2945
zaterdag 13 januari 2018 om 23:30
Negatief figuur
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 06:43
Heuh! Daar is ie weer! Met de standaard punchline.

Henk.

Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 22:18
Knap! Ik had niet verwacht dat Hateboer het zo goed zou doen bij Atalanta.
Vind ik leuk
Teo Smith +14777
zaterdag 13 januari 2018 om 22:20
Gelijk gaan man.
Vind ik leuk
zwollie +4344
zaterdag 13 januari 2018 om 23:01
Blijven dromen Mateboer
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 00:10
En de Nederlandse clubs sliepen
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 00:19
Niet elk talent ontwikkelt zich op dezelfde manier. In dezelfde tijd. Niet ieder mens is hetzelfde. Sommige dingen zijn moeilijk voorspelbaar.
Het ene goede talent ontwikkelt zich slecht en sommige slechten ontwikkelen zich goed.

Begrijp ik er nog wat van? Nee, maar t klopt wel.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 09:31
Daar heb je ook gelijk in... maar spelers die een deel vd opleiding niet bij de traditionele top 3 hebben doorlopen worden standaard over het hoofd gezien. Ook later tijdens hun carrière...

Vind ik leuk
Kevindo +427
zondag 14 januari 2018 om 11:52
Voor een jongen als Hateboer is het echt waanzinnig wat hij momenteel beleeft in Italië. Op basis van zijn vertoonde spel is de interesse van andere clubs niet onverdiend. Integendeel zelfs. Echter denk ik ook direct, en met alle respect natuurlijk, als een club als A.C Milan interesse heeft in Hateboer, hoe dramatisch ver is het niveau van A.C Milan in pak m' beet tien a vijftien jaar gedaald. Zo triest voor zo'n roemruchte club. Niettemin gun ik Hateboer het natuurlijk om zo ver mogelijk te komen in zijn carrière.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:04
Ik vind dit toch wel DE verassing van het seizoen. Niet verwacht.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nederlandse revelatie bevestigt interesse van topteams: "Aardig wat clubs"