'Word je ook geen kampioen, dan denk ik dat Van der Sar de stekker eruit trekt'

'Word je ook geen kampioen, dan denk ik dat Van der Sar de stekker eruit trekt'

zondag 14 januari 2018 om 11:07

Dat Ajax-directeur Edwin van der Sar zijn conclusies trekt en opstapt wanneer Erik ten Hag faalt in Amsterdam, is niet meer dan logisch. Dat zegt Valentijn Driessen, journalist van De Telegraaf. 

Van der Sar vertelde zaterdag dat zijn toekomst in de Arena samenhangt met die van Ten Hag. Mislukt de coach, dan pakt ook de voormalig doelman zijn biezen. "Hij is nu een paar jaar directeur bij Ajax. Peter Bosz is gekomen onder zijn leiding, Marcel Keizer en Ten Hag ook. Dat zijn drie trainers en als je daar geen gelukkige hand in hebt en het gaat elke keer fout, dan moet je in de spiegel kijken", stelt Driessen bij Telegraaf TV. 

Van der Sar zei niets over een eventueel vertrek bij het mislopen van de landstitel. "Hij heeft niet expliciet gezegd dat hij vertrekt bij het mislopen van de titel en dat snap ik ook wel. Bosz werd natuurlijk ook geen kampioen, maar haalde wel de finale van de Europa League. Hij liet ook spel zien wat iedereen graag wil zien."

"Het kan natuurlijk zo gebeuren dat Ajax nu geen kampioen wordt, omdat je al vijf punten achterstaat op PSV. Dan zal Van der Sar gewoon blijven zitten. Mocht er geen verbetering zitten in het spel én word je ook geen kampioen? Dan denk ik dat hij de stekker eruit zal trekken."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Is Van der Sar nog geschikt voor zijn functie?

(1368 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 14 januari 2018 om 11:10
Ik zeg: Doen !!!
Vind ik leuk
JustH +1801
zondag 14 januari 2018 om 11:12
Ik zeg blijven.
De club is nog nooit zo gezond geweest!
Petje af
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:20
Stekker er uit trekken, is er ook meer ruimte voor andere clubs op VP.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:45
Of je blijft gewoon op voetbalzone dan hoeven wij ons niet te ergeren aan jou reacties.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:18
Jou stekker?
Vind ik leuk
Guust +4094
zondag 14 januari 2018 om 12:45
Je moet niet zo stom lullen want je leest ze allemaal, dat zegt meer over jouw dan over VP, en juist door mensen zo als jij doen ze dat. Heerlijk man.
Vind ik leuk
Ruud40 +7572
zondag 14 januari 2018 om 11:29
Zondag niet winnen is 4e seizoen op rij geen prijs.

Club gezond met 200 miljoen op de bank?
Ja inderdaad.
Maar 150 miljoen op de bank en een fatsoenlijke selectie was voor een voetbalclub die prijzen wil winnen en de grootste club van Nederland wil zijn een betere keuze geweest.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 11:30]
Vind ik leuk
JustH +1801
zondag 14 januari 2018 om 11:35
Ze zijn heel gezond.
En over prijzen winnen,
Ik ben denk ik een van de weinige, die juli, augustus en september 2017 nooit zal vergeten!
Vind ik leuk
13 +3408
zondag 14 januari 2018 om 12:35
Waar heb je het over?
Vind ik leuk
JustH +1801
zondag 14 januari 2018 om 16:20
Dat Ajax ondanks een horror voorbereiding maar op 5 punten staat. En dat ik de oorzaak niet vergeet.
En het niet zo'n punt vind om dan maar ff geen prijs belangrijk te vinden.
Vind ik leuk
13 +3408
zondag 14 januari 2018 om 16:42
Oké, natuurlijk dacht ik wel aan Nouri, maar ik vond het een beetje vreemd om daar een tijdvak van 3 maanden aan te plakken. Ik zou er gewoon de maand aan plakken waarin het gebeurde en vervolgens werkt het gewoon door, bij de een heel lang en bij de ander minder. Bovendien vond ik het een beetje vreemd dat jij stelde een vd weinigen te zijn die daaraan zou blijven denken.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 16:43]
Vind ik leuk
JustH +1801
zondag 14 januari 2018 om 16:46
Er is ook geen tijdvak aan te verbinden.
En mijn reactie was voor Ruud, die had het over weer geen prijs.
Ik probeer aan te geven dat een prijs niets voor stelt!
Vind ik leuk
13 +3408
zondag 14 januari 2018 om 16:55
Vergeleken met het Nouri-drama stelt een prijs niets voor. Maar voetbal stelt sowieso niets voor. Het is gewoon werk voor de een en afleiding voor de ander. We maken het belangrijk omdat we niet altijd met belangrijkere dingen willen bezig zijn. Kan me echter goed voorstellen dat niet iedereen wil meedoen aan de leuke en minder leuke grapjes over en weer in het licht van de gebeurtenissen.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:39
Je moet natuurlijk gewoon luisteren naar de invloedrijkste aandeelhouders en die willen maar 1 ding: meer centjes
Vind ik leuk
Guust +4094
zondag 14 januari 2018 om 12:47
Dus zondag verliezen dan is er geen prijs, best bijzonder, welke prijs valt er zondag te winnen dan?
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 12:48]
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:18
+ ten hag aanstellen is een positieve stap voor Ajax ondanks dat het op een lullige manier gebeurde.
Vind ik leuk
13 +3408
zondag 14 januari 2018 om 12:35
Kan me voorstellen dat je dat denkt, maar zal de tijd toch nog moeten leren.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 17:01
Daar heeft hij nul inbreng in gehad! De rat Eric heeft Ajax fincieel gezond gemaakt Edwin heeft nul gepresteerd!
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 17:15
Opstappen is gelijk zo drastisch.
Maar aan de andere kant ...ajax is al 3jr geen kampioen geworden met veruit de beste selectie en als je dit jr ook geen prijs pakt net deze topselectie mag je wel spreken van enorm falen. En kan je de conclusie trekken dat Overmars en Sar qua prijzen doir het ijs zijn gezakt.
Financieel presteren ze wel top.....
Maar Ja je speelt voir de prijzen en niet om 100milj op de bank te hebben.
Vind ik leuk
Bizzy +9730
zondag 14 januari 2018 om 11:10
Deze man beschikt toch niet over bestuurlijke kwaliteiten.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 11:10]
Vind ik leuk
Ginovanni +15099
zondag 14 januari 2018 om 11:17
Mss niet.

Maar sleept wel de ene na de andere miljoenen binnen (Ziggo/China enz.).

Zijn naam opent (nog steeds) vele deuren in de voetbalwereld.

Mocht hij die 'bestuurlijke kwaliteiten' nog niet hebben dan zou hij een bestuurlijke adviseur naast hem moeten hebben. Als ie maar behouden blijft voor Ajax!;-).
Vind ik leuk
JustH +1801
zondag 14 januari 2018 om 11:24
Leg uit Bizzy
Vind ik leuk
Jozef +24155
zondag 14 januari 2018 om 11:29
Hoe kom jij tot dit grote inzicht, Bizzy?
Vind ik leuk
035 +226
zondag 14 januari 2018 om 12:25
Ik denk dat hij elders Bizzy is.
Vind ik leuk
Jozef +24155
zondag 14 januari 2018 om 12:31
Haha, ja zou kunnen.

Het verbaast me sowieso hoeveel goede stuurlui er hier aan wal staan.

Laat ik voorop stellen dat ik niet kan oordelen over het functioneren van wie dan ook in het voetbal. Simpel, omdat ik niet betrokken ben en me verre houdt van alles wat op dat gebied aan bestuurlijk gerotzooi voorbij komt.

Het verbaast me wel dat velen hier van achter hun glazen plaatjes bizar veel inzicht hebben in alle bestuurlijke wetenswaardigheden bij clubs en bonden... ( sarcasme aan...)
Vind ik leuk
Bizzy +9730
zondag 14 januari 2018 om 14:35
Neem alleen al hoe het technisch hart geleid werd. Als vd Sar vandaag op straat staat is er niemand binnen Ajax die een traan laat.
Vind ik leuk
035 +226
zondag 14 januari 2018 om 14:40
Je praat in algemeenheden en zegt dus niets. De vraag was waarop jij baseert dat vdS geen bestuurlijke kwaliteiten heeft.
Vind ik leuk
Bizzy +9730
zondag 14 januari 2018 om 15:34
Heb je antw gegeven. Goed lezen aub
Vind ik leuk
035 +226
zondag 14 januari 2018 om 21:03
Je hebt iets terug geschreven maar geen antwoord.
Laat verder maar. Prettige avond.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 21:04]
Vind ik leuk
Jozef +24155
zondag 14 januari 2018 om 16:07
Hoe werd het technisch hart geleid volgens jou en wat waren precies verbeterpunten voor vd Sar?
Waar komt je kennis omtrent die tranen vandaan?

Zulke dingen weet ik nooit hoor en op roddelpraatjes weiger ik mijn mening te baseren....
Vind ik leuk
JustH +1801
zondag 14 januari 2018 om 19:26
Bizzy is ook een roeptoetertje.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 15:52
Klopt. 3 trainers in 1/2 jaar getuigt niet van bestuurlijk inzicht. Zelfs een leek had kunnen inzien dat een trainer zonder enige ervaring aanstellen riskant was.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 16:19]
Vind ik leuk
Bizzy +9730
zondag 14 januari 2018 om 15:58
Een beetje bestuurder had ervoor gezorgd dat naamswijziging vd stadion al geregeld was.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 16:09
Ook dat ja. Hij komt op mij over als bestuurder tegen wil en dank. Kijken als hij straks zijn biezen pakt hoe heel Ajax over zijn beleid van de afgelopen tijd heen valt. Zal je dezelfde bewoordingen hier horen maar dan van ajaxieden. “Dat was toch geen bestuurder”? Of. “Hij had geen enkele bestuurlijke kwaliteiten”. Laten hem straks vallen als een baksteen. Kan snel gaan hè. Binnen een week zou je de account “@vdSarout kunnen verwelkomen hier.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 16:23]
Vind ik leuk
Bizzy +9730
zondag 14 januari 2018 om 17:22
Hahaaaa dus dat...een nieuwe revolutie ligt op de loer.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 18:01
Juist.
Vind ik leuk
Jozef +24155
zondag 14 januari 2018 om 21:16
Roeptoeter...
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:11
Levenslang contract geven die van der Sar.......;-)
Vind ik leuk
Tim +1904
zondag 14 januari 2018 om 11:12
Het jeukt een beetje bij Van der Sar dat hij eerst zijn oren naar Bergkamp heeft laten hangen die graag zijn maatje Keizer als trainer wilde, maar zelf op z'n pluche geen enkele consequentie draagt van zijn eigen slechte executive beslissingen en het kostbare corrigeren daarvan.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:15
Lekkere woordkeuze ook de stekker er uit in het daglicht van .. neemt niet weg dat het met die club niet beroerd genoeg kan gaan
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:29
Pfff jij zoekt dingen...
Maar concentreer je vooral op het slecht gaan van andere clubs ipv focussen op je eigen club.
Wat zal het gezellig zijn bij jou thuis nu dat Ajax alles zo goed voor elkaar heeft. Bijna teveel geld, geweldige talenten, maar 5 punten achterstand op de koploper, een goede tactische coach, nu al dingen geregeld voor volgend seizoen zoals Schuurs, Bandé en Kühn, tja prijzen kunnen niet snel genoeg komen maar dat is een kwestie van tijd.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:24
tuurlijk want die aankopen zijn allemaal geweldig, ik dacht dat Ajax al die geweldenaars altijd zelf opleidt. Schuurs verwacht ik veel van maar moet blijken, Kuhn nog nooit van gehoord, Bande raakt al maanden geen knikker meer.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 13:07
Nee niet alle aankopen zijn geweldig maar Overmars zijn succespercentage schiet wel omhoog en het is sowieso goed dat ze al bezig zijn voor volgend seizoen ipv wanneer ze uit Europa liggen.
Kühn is een supertalent maar geen garantie al verwacht ik daar wel veel van in de toekomst.
Bande heb je gewoon Jan zn uitspraken gelezen of heb je hem zelf zien spelen? Maanden geen knikker? Er is winterstop geweest en die jongen heeft welgeteld 2 wedstrijden gespeeld sinds er bekend is dat hij naar Ajax gaat....
Vind ik leuk
wilheimus +1195
zondag 14 januari 2018 om 11:31
Je kan ook overal wat achter gaan zoeken.. Staat hier echt compleet los van.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:17
Jezus een beetje veel ajax nieuws tot daar aan toe. Maar dit is klef aan het worden VP.
Vind ik leuk
Niels92 +6153
zondag 14 januari 2018 om 11:48
Schijnbaar houden jullie klagers van klef, dagelijks commentaar op de site over hoeveel Ajaxtopics er aangemaakt worden, en toch maar blijven komen en reageren :)
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:50
Ja om te reageren dat het wat minder klef mag. Vinden jullie ook, maar dan alleen als het negatief is.
Vind ik leuk
Niels92 +6153
zondag 14 januari 2018 om 11:56
Hoe meer jullie klagen, des te harder lachen ze op kantoor :)

Maar goed, je kan het ook anders zien, dat het een beetje klef aan het worden is dat de vriendjes ( Ajax klagers ) samen de hele dag klagen over de velen Ajaxtopics, met elkaar de handjes in een slaan om samen te klagen, kleffer kan je het niet krijgen :)
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:18
6 uit 13 ...kijk zo gaan we de goeie kant op

iemand ook zo benieuwd naar de pot liverpool city vandaag?
[Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 11:18]
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:23
Hadden er minimaal 10 moeten zijn.
Als VP zo doorgaat is het als Ajacied zijnde niet meer leuk om de site te bezoeken, dus iets meer Ajax nieuws zou wel leuk zijn.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:24
Het tellen gaat je weer lastig af.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:57
het veranderd hier per minuut
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:00
6 uit 13 is het in ieder geval geen moment geweest.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:04
voor cijfertjes en getallen moeten we ook bij jou zijn sorry.
wel goed te zien dat ook jij het goed bij houd
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:24
17:00 en ben er klaar voor.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:52
1-1 ? Wat denk je
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:57
1-3 voor city
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:00
Doe ik het ook voor zolang er maar een veldslagplaats vind. Natuurlijk wel een blessure vrije veldslag.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:02
ik verwacht een moordend hoog tempo en een echte clash.
Maakt mij niet uit wie er wint . een 3-3 zou ook geweldig zijn
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:04
Helemaal mee eens. Is het al 17.00 ?
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:06
nog niet , neem al vast wat lekkers te kanen en een sapje erbij . gaat de tijd wat sneller...
Vind ik leuk
Jozef +24155
zondag 14 januari 2018 om 13:01
Als elk sapje de tijd wat sneller laat lopen, dan ben jij inmiddels vast zo oud als Methusalem?
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 13:20
Sterker nog , ik ben het zelf
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 16:16
1-2
Vind ik leuk
13 +3408
zondag 14 januari 2018 om 12:40
Ah, goed dat je erover begint, ff kijken of ik die kan inplannen.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:18
Valentijn: je zegt hierin totaal niks nieuws ten opzichte van het statement dat Van der Sar zelf maakte. Papegaai!
Vind ik leuk
Mass +1914
zondag 14 januari 2018 om 11:19
" ook" geen kampioen...hahaha
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:21
Ajax word
Geen kampioen psv word kampioen Ajax gaat verliezen van Feijenoord en fc Utrecht
Ten hag is bevriend met overmars en v de sar die redden het niet psv wel
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:06
Wat fijn om jouw mening te lezen en lekkere argumenten ook, gaat goed zo pik. Vooral zo doorgaan topper ;-)
Vind ik leuk
Hulsink +138
zondag 14 januari 2018 om 11:23
Van der Sar hoeft zich totaal geen zorgen te maken want Ten Hag (Een echte Twentenaar) zet Ajax weer op de plaats waar ze thuishoren. Ja, de Wijzen komen uiteraard uit het OOSTEN!
Vind ik leuk
Liwwadder +3541
zondag 14 januari 2018 om 11:23
Tot ziens van der Sar!
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:30
Wat een geneuzel hier.... dus als Ten Hag met 5 punten achterstand begint aan een nieuwe club en dan op 1 punt na geen kampioen wordt heeft hij gefaald? En daar mee Van der Sar ook moet opstappen? Het gaat erom dat ze nu met elkaar erkend hebben dat de keuze voor Keizer niet de juiste was
(ondanks dat heel veel mensen deze man het gegund hadden) en in mijn ogen hebben ze nu een hele duidelijke ommekeer gemaakt in hun visie en hebben doorgepakt. Ook daarom, en natuurlijk vanwege alle anti Ajax geluiden die structureel hopen op chaos en trammelant binnen de mooiste club van Nederland. Tot nu toe vind ik al deze laatste ontwikkelingen alleen maar logisch en positief, alhoewel dit natuurlijk geen garantie geeft voor de toekomst
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:29
erkend dat Keizer de verkeerde keuze was, Keizer is op een schandelijke manier behandeld.Het is en blijft een slangenkuil.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:52
Welkom in de voetbalwereld.... dit is bij Feyenoord en PSV niet anders... daar gaan ook koppen rollen bij slechte prestaties... en gedwongen ontslagen gaan per definitie nooit netjes. Zelfs bij een Real Madrid die de laatste 2 jaar alles gewonnen heeft wat er te winnen viel, is nu de hel los gebroken .... verlies tegen PSG en ook voor Zidane is het finito
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 11:59
Ben ik de enige die het bijzonder vindt dat het lot van de algemeen directeur (en niet de technisch directeur of directeur spelerszaken in dit geval) afhangt van de trainer.....
Vind ik leuk
13 +3408
zondag 14 januari 2018 om 12:45
Van der Sar was beslissend in het al dan niet verlengen / aanstellen nieuwe trainers en dus niet Overmars, daar waar wij gewend zijn dat de TD daarvoor staat.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:00
Ik geloof wel dat van der Sar het allemaal aardig doet hoor maar ik vind het wel een gluiperd. Reageert altijd zo schuw op mediavragen en wil eigenlijk liever helemaal niks vertellen
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:01
Je moet afgerekend worden obv de resultaten en niet blijven zitten omdat ten Hag met frivool voetbal weer eens van VVV met 4-0 wint. Kampioen is het streven, indien niet gehaald: doei.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:07
pijnlijke woordspeling na van de zomer " de stekker er uit trekken "
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 12:24
Dan begin maar vast -:)
Vind ik leuk
JanTa48 +1746
zondag 14 januari 2018 om 13:49
Geen kampioen worden na alles wat er gebeurd is met Nouri en het aanstellen van een tactisch niet bijster sterke trainer, dat kan je niet meer aanrekenen aan Ten Hag die eigenlijk opnieuw moet beginnen. Je ziet ook dat Marc al druk bezig is voor het komend seizoen door spelrs aan te trekken voor de korte maar ook voor de langere termijn zodat er nu eindelijk een balans gevonden is tussen doorstroom van talent en het aankoopbeleid want een selectie dat een gemiddelde leeftijd van 21 jaar had daar win je geen prijzen mee. Maar, voor het komend seizoen zal wel de lat heel hoog komen te liggen en dan is geen enkel excuus meer mogelijk want daar is nu teveel in geinvesteerd en of die het waard waren dat moet vragen volgend jaar om deze tijd.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 17:13
Kan die dan niet beter gelijk opstappen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Word je ook geen kampioen, dan denk ik dat Van der Sar de stekker eruit trekt'