BILD: Arsenal is 'heiß' op sensationele winterdeal met Borussia Dortmund

BILD: Arsenal is 'heiß' op sensationele winterdeal met Borussia Dortmund

maandag 15 januari 2018 om 13:52

Ook in Duitsland wordt gemeld dat Pierre-Emerick Aubameyang in de belangstelling staat van Arsenal. De Londenaren zien in de omstreden spits van Borussia Dortmund de opvolger van Alexis Sánchez.

Het Duitse BILD claimt maandag over informatie te beschikken dat Arsenal 'heiß' is op de komst van Aubameyang. Vrij vertaald: The Gunners wil hem maar wat graag aan de selectie toevoegen. Aubameyang moet het vertrek van Alexis Sánchez naar Manchester United of Manchester City vanaf deze maand opvangen.

Aubameyang koerst af op een vertrek bij Dortmund, nadat hij zondag opnieuw negatief in het nieuws kwam. De Gabonese spits skipte de wedstrijdbespreking op zaterdag en werd daardoor geschorst voor de competitiewedstrijd tegen VfL Wolfsburg (0-0). Bij Dortmund is het geduld inmiddels op, want het is de derde keer dit seizoen dat Aubameyang om disciplinaire redenen uit de selectie is gezet.

Lees ook:  'Aubameyang forceert transfer en wordt best betaalde Arsenal-speler ooit'

Poll

Is Arsenal een goede club voor Aubameyang?

(2925 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 15 januari 2018 om 14:01
Arsenal moet wel, ze hebben echt geen topelftal momenteel. Het wordt tijd dat ze eens grote namen halen. Dortmund moet deze nietsnut gewoon direct verkopen.
Vind ik leuk
Bongo +1275
maandag 15 januari 2018 om 14:03
Is echt flink wat stappen achteruit.
Ook al is Dortmund niet in form ze hebben een veel beter team dan Arsenal.
Denk dat Dortmund beter af is zonder hem.
Vind Dortmund 1 van de mooiste clubs van de wereld met een fantastische aanhang.
Altijd sfeer.
Is London is het een dooie boel
Vind ik leuk
Mall00t +5253
maandag 15 januari 2018 om 14:04
Premier League ipv Bundesliga lijkt mij allesbehalve een stap achteruit.
Vind ik leuk
Bongo +1275
maandag 15 januari 2018 om 14:11
Qua competitie mss wel maar qua team zeker stappen achteruit.
Denk dat qua niveau mss de Pl iets sterker is maar niet heel veel.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:05
Eens daarom kan Dortmund die kleuter maar beter verkopen.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 14:05]
Vind ik leuk
reyes +920
maandag 15 januari 2018 om 14:16
In Dortmund is buiten het stadion niet bijster veel sfeer. Londen is een veel levendigere stad.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:08
Zelfde karaktertje als Sanchez, geen vechters maar mooiweer voetballers, lopen weg bij de minste of geringste tegenslag.
Vind ik leuk
Foebele +43442
maandag 15 januari 2018 om 14:11
Arsenal, zolang Wenger er zit zal het nooit meer wat worden, die kerel hadden ze al moeten ontslaan toen de uitloop begon met van Persie die eieren voor zijn geld koos.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:20
Wenger is het net niet verhaal, heeft in al die jaren bij Arsenal alleen de FA cup een keer gewonnen. Wenger verdient geld voor de eigenaren van Arsenal maar op een manier dat Arsenal als club niet verder helpt.
Vind ik leuk
Foebele +43442
maandag 15 januari 2018 om 14:24
Die man heeft de club natuurlijk gebracht waar het nu is, dus hij verdient zeker krediet, maar je moet ook op een gegeven moment in gaan zien dat hij je niet meer verder kan helpen en je dus als club je eigen weg moet gaan bewandelen.

Wenger heeft het voordeel van stabiliteit, alles in en rond de club is volledig naar zijn hand gezet, niks geen aankopen van voorgangers of iets in die trend en ondanks dat voordeel lukt het hem nog steeds niet om serieus titelkandidaat te zijn. Ik heb het niet eens over het winnen van de titel, maar uberhaupt een gedegen kandidaat zijn lukt al niet, rond de kerst is het meestal al duidelijk dat ze weer niet tot het einde mee kunnen blijven doen.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:35
Wenger heeft de club niet echt dat gebracht waarop men gehoopt had, de titel en nu Arsenal links en rechts voorbij wordt gestreefd doet hij nog niks.
Vind ik leuk
Foebele +43442
maandag 15 januari 2018 om 14:46
We kunnen niet beweren dat Wenger niets voor de club betekend heeft. Arsenal heette vroeger ook wel 'boring Arsenal' en tevens heeft hij de club naar een hoger niveau gebracht, ook met een nieuw stadion.

Echter is het verhaal al een tijdje op, ze dachten eerst dat het even pas op de plaats maken was, omdat de club een nieuw stadion had wat gefinancieerd moest worden en ze dus niet helemaal konden uitgeven wat de rest uit kon geven, maar dat stadion is inmiddels afbetaald als ik het goed heb en het is nog steeds povertjes 4e worden.

Vind ik leuk
#Keizerout +12079
maandag 15 januari 2018 om 15:05
Klopt helemaal, alleen wat denk ik ook meespeelt is dat tijdens Wengers periode Chelsea, City en Spurs allemaal nogal zijn gegroeid dus dat scheelt ook op de ranglijst.

Al had ik ook verwacht dat na die afbetaling van het stadion Wenger over zou gaan op grote talenten én topspelers.
Maar hij is een soort Van Geel. Goed met weinig geld :p
Vind ik leuk
Foebele +43442
maandag 15 januari 2018 om 15:16
Tuurlijk, daarvoor was het Arsenal of United, toen kwam ineens Chelsea erbij en later ook nog City.

Een ploeg of 7 strijd om de bovenste 4 plekken en als een van die 7 geen CL haalt is het seizoen sowieso volledig mislukt en ben je je job kwijt.

Dus de concurrentie is zeker groter, maar dat verklaar dus niet waarom je al ruim 13 jaar geen kampioen bent geworden, dan nog moet je toch minimaal 1x in die tijd kampioen zijn geworden?
Vind ik leuk
#Keizerout +12079
maandag 15 januari 2018 om 15:24
Er zijn altijd clubs geweest met meer geld. Onverwacht ook. Ik denk dat ze dachten dat zodra dat stadion klaar was ze echt met united konden concurreren. Maar de rest is ook allemaal meer gaan verdienen. En vroeger had Arsenal de grootste talenten van Frankrijk.

Ze hadden kampioen kunnen worden, maar dat het niet lukt is ook weer niet heel raar vind ik. Als de rest gewoon standaard meer geld heeft wordt het een lastig verhaal.

Ik heb wel het idee dat ze in verhouding veel minder goed inkopen dan vroeger. Dat vond ik altijd knap, dat ze de juiste talenten vonden die de Europese top haalden.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:54
Jij bent goed op de hoogte zeg. Hij heeft van Arsenal een mooi voetballend elftal waarmee hij in zijn beginjaren drie keer kampioen is geworden (waaronder het seizoen dat ze ongeslagen bleven 2003-2004). Neemt niet weg dat hij al een aantal jaren geleden had moeten opstappen. Maar onze Amerikaanse vriend (not) Kroenke vindt het wel goed zolang hij maar geld verdient Arsenal. Jammer om te constateren maar op deze manier zinken ze alleen maar dieper en dieper. Auba zou de eerste van een aantal versterkingen moeten zijn maar mocht hij komen (wat ik toejuich) zal het daar wel weer bij blijven. ik zag ook nog graag een of twee defensieve versterkingen komen en een type als William Carvalho op het middenveld. Maar ja keep on dreaming
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:18
Opgeruimd staat netjes moet je maar denken, Aubameyang kan geweldig voetballen maar is psychisch niet helemaal in orde met die rare fratsen elke keer. Wat ik mij wel afvraag is of Aubameyang uit de verf komt in de PL, heb mijn twijfels.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:33
Einde van Welbeck.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:35
Arsenal is echt niet meer te volgen. Sanchez en Aubameyang zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Je haalt zo eerder een concurrent van Lacazette binnen. En dan ook nog eens iemand waarbij wat draadjes loszitten.

En pleur nou als bakken met geld over de toonbank voor verdedigend ingestelde spelers ffs!
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:46
@VP. Schrijf alsjeblieft lekker Nederlands i.p.v. dat heiß. De Nederlandse taal wordt toch al verkracht door al dat Engelse gedoe.
Vind ik leuk
Bizzy +11595
maandag 15 januari 2018 om 15:22
Speler in kwestie gaat op sportief vlak nauwelijks vooruit.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 23:33
mooi duo met lacazette
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

BILD: Arsenal is 'heiß' op sensationele winterdeal met Borussia Dortmund