Update: Nederland in gesprek met Spanje: 'Een verschil van inzicht'

Update: Nederland in gesprek met Spanje: 'Een verschil van inzicht'

dinsdag 16 januari 2018 om 10:16

De oefeninterland tussen Nederland en Spanje van 27 maart vindt mogelijk geen doorgang. Oranje zou dan eigenlijk afreizen naar Spanje voor de vriendschappelijke ontmoeting, maar de Spanjaarden willen op die dag liever tegen Argentinië spelen.

Het Spaanse Marca meldde op nieuwjaarsdag al dat de Spanjaarden graag onder de afspraak van 27 maart uit willen en dat er al gesprekken liepen met de Argentijnse bond. Een confrontatie tussen Spanje en Argentinië zou commercieel gezien aantrekkelijk zijn, aangezien beide nationale ploegen worden gesponsord door Adidas. De oefeninterland tussen Spanje en Nederland wordt mogelijk verschoven naar begin juni, wanneer de Spanjaarden hun voorbereiding op het WK beginnen.

FOX Sports heeft navraag gedaan bij de KNVB, die echter niet al te diep op de kwestie in wil gaan. Een woordvoerder vanuit Zeist laat weten dat er 'een verschil van inzicht' is tussen de Nederlandse en Spaanse voetbalbond. Beide bonden zijn momenteel met elkaar in gesprek.

Update 16/1 10.14: De KNVB is met de Spaanse voetbalbond in gesprek over de interland tussen Nederland en Spanje op 27 maart. Die gaat hoogstwaarschijnlijk niet door omdat Spanje de voorkeur geeft aan Argentinië als tegenstander. De KNVB noemt het een 'verschil van inzicht' met de Spaanse vakgenoten, meldt Voetbal International.

Poll

Begrijp jij de motieven van de Spaanse bond?

(1085 stemmen)

Plaats een reactie

Obl93 +893
maandag 15 januari 2018 om 19:33
Helaas begrijpelijk tegenwoordig. All about the money.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:39
Ook sportief gezien een veel betere wedstrijd, Barca speelt toch ook liever een oefenpotje tegen Bayern dan tegen het Twente? Een land dat zich al voor 2 eind toernooien niet meer plaatst wordt niet meer sirieus genomen
Vind ik leuk
Obl93 +893
maandag 15 januari 2018 om 20:01
Ach, denk dat voor dit soort wedstrijden het sportieve aspect niet de hoogste prioriteit heeft. Is misschien een bijkomstigheid, maar het financiele gedeelte zal hier de doorslag hebben gegeven.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 20:01]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:09
Serieus?
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 15 januari 2018 om 20:24
Deal is a Deal.
Snap alleen niet
altijd Messi gaat vervelen.
van Persie doet opleven
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:34
Messi verveelt nooit. Van Persie voetbalt die nog??
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 15 januari 2018 om 20:47
Neu die is gestopt... of gaat met wat vrienden voetballen
in een feest-competitie meen ik.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 20:57]
Vind ik leuk
zwollie +5032
maandag 15 januari 2018 om 21:32
Die gaat walking voetbal bij de veteranen spelen
Vind ik leuk
RtdDub +3328
dinsdag 16 januari 2018 om 12:49
En een kans voor open doel om van verplichtingen af te komen wanneer je nog niet eens een bondscoach hebt.
Vind ik leuk
PDJong +1095
maandag 15 januari 2018 om 19:38
Hebben ze tenminste serieuze tegenstand...
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:38
Verstandig. A landen moeten tegen A landen spelen.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:11
Ehm... Nederland behoort nog steeds tot die categorie meneer Jansen.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:28
Helemaal niet gvd
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:51
Verklaar u nader. Ik ben benieuwd. Ik pak de chips alvast.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 21:29
Volgens de UEFA wel, we zitten in de Nations League namelijk bij de toplanden ingedeeld..
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 23:16
maandag 15 januari 2018 om 21:29

Volgens de UEFA wel, we zitten in de Nations League namelijk bij de toplanden ingedeeld..

Met dank aan de voetbal watcher
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 22:02
Het vrouwen elftal bedoel je?

Een land welke zich 2 toernooien achter elkaar niet plaatst behoord officieel niet meer tot de A categorie
Vind ik leuk
Sil Meijer +13333
maandag 15 januari 2018 om 22:05
Ja idd! Elk land is toch inprincipe een A land? Soms is het veel vermakelijker om naar de Ieren te kijken dan naar die arrogante Portugezen en Spanjaarden.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 22:49
:(
Vind ik leuk
RtdDub +3328
dinsdag 16 januari 2018 om 12:51
Ierse publiek misschien al is dat Thialf gedrag ook discutabel maar het Ierse nationale elftal is dus echt niet om aan te gluren.
Vind ik leuk
19AZ82 +1229
dinsdag 16 januari 2018 om 00:13
Het NL elftal van 2010 wel, sindsdien is het huilen met de pet op.
Vind ik leuk
Alain2708 +5394
maandag 15 januari 2018 om 20:23
Precies, het is pijnlijk maar waar..
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:47
Spanje wil het wel door laten gaan, maar alleen als we de leeuwinnen sturen:p:)
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 15 januari 2018 om 20:49
Dat kan maar dan zijn ze kansloos die Spanjolen.
Die meiden zijn Europees kampioen !!
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:53
Maar dan wordt er zeker niet gevoetbald?
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 21:01
Er wordt wel met ballen gespeeld.....
Vind ik leuk
zwollie +5032
maandag 15 januari 2018 om 21:34
Misschien wil Andorra nog vriendschappelijk spelen tegen Nederland.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 21:47
Misscchien wel ja.
Vind ik leuk
tikkietoe +3593
maandag 15 januari 2018 om 19:42
Tuurlijk snap Ik de Spaanse bond. Meer geld en serieuze tegenstand.
Laat de KNVB zich druk gaan maken op korte termijn ook Nederland weer bij de A landen te krijgen.
Vind ik leuk
Cookee +6457
maandag 15 januari 2018 om 20:27
Ja, maar hoe?
Sony verbieden de playstation te verkopen?
En hoe krijgen we jongens de straat op om te voetballen?
Misschien na afloop een playstation uitdelen?
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:43
Das logisch, dit zou een groot voormalig voetballer gezegd hebben.
Vind ik leuk
GetRekt +1171
maandag 15 januari 2018 om 19:47
Niet netjes, wel te begrijpen.
Vind ik leuk
Kopsterk +5119
maandag 15 januari 2018 om 19:48
Snap ik nou niks van! Dit is dé kans voor Spanje om tegen gerenommeerde toppers zoals Cilessen, De Ligt, Promes, van de Beek en misschien zelfs Frenkie fucking de Jong te spelen en dan laten ze zo'n kans schieten? De arrogantie van die Spanjolen jezus!


Maar verder natuurlijk begrijpelijk, Nederland is niveau Ierland en Bulgarije
Vind ik leuk
Sil95 +6940
maandag 15 januari 2018 om 19:55
Precies ! En wat te denken van absolute wereldtoppers als Jeroen Zoet , Joshua Brenet , Jürgen Locadia en Luuk fucking de Jong? Ze zijn daar in Spanje op hun achterhoofd gevallen!
Vind ik leuk
Kopsterk +5119
maandag 15 januari 2018 om 19:59
Maar die spelen allemaal toch niet, zullen ze bij Spanje niet wakker van liggen denk ik.
Vind ik leuk
Cappie +6197
maandag 15 januari 2018 om 20:03
Wauw, laat jij je hier even kennen zeg, hahaha.
Vind ik leuk
Sil95 +6940
maandag 15 januari 2018 om 21:14
Allerminst. Nogal makkelijk scoren naar mijn mening.
Vind ik leuk
Spiegel +4301
maandag 15 januari 2018 om 20:10
Tuurlijk Sil, kopsterk maakt een mengelmoes van allerlei spelers van allerlei clubs en jij kunt het alleen voor elkaar krijgen om PSV’ers op te noemen.

Beetje zielig weer.
Mede dankzij die toekomstige wereldtopper die bij jullie achterin staat hebben we punten verloren die we niet hadden hoeven verliezen.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 20:11]
Vind ik leuk
Simon1989 +3035
maandag 15 januari 2018 om 20:25
Ja want kopsterke noemt slecht 3 spelers van Ajax, 1 oud speler van Ajax en 1 jeugd speler van Ajax ;) Nee, die speelt het totaal niet op de man en om reacties uit te lossen.
Vind ik leuk
Kopsterk +5119
maandag 15 januari 2018 om 20:35
Tja als ik al geen (oud) Ajax spelers mag opsommen uit Oranje, blijft er niet zo gek veel over, wel?
Vind ik leuk
Sil95 +6940
maandag 15 januari 2018 om 21:13
Allerlei clubs Haha , allen zijn huidig of voormalig Ajacied. Dus mijn reactie is in dat kader volkomen logisch , niet?
Vind ik leuk
Spiegel +4301
maandag 15 januari 2018 om 21:23
Promes ook ja?
2 jaar in de jeugd misschien..
In dat geval ben je een paar ex psvers vergeten op te noemen...

Laat je toch niet zo uit de tent lokken joh.
Vind ik leuk
Sil95 +6940
maandag 15 januari 2018 om 21:26
Doe ik niet. Ik benoem graag de feiten.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 10:54
Sorry maar 1 feit klopt dan niet.
Promes is al zeer jong naar Twente gegaan.
Stond daar langer dan 3 jaar onder contract.
Dus als Ajacieden dan zeggen is eigen jeugd is Promes dus jeugd van Twente ;-)
Vind ik leuk
zwollie +5032
maandag 15 januari 2018 om 21:37
Met Zoetje, Luuk “jankerd” de Jong, Locadia zitten we op het nivo Andora, San Marino.
Vind ik leuk
Kopsterk +5119
maandag 15 januari 2018 om 21:44
Zeker Zwollie, zeker ;)
Vind ik leuk
Jossa +532
maandag 15 januari 2018 om 19:50
Haha. Oranje wordt (terecht) gezien als een voetbaldwerg.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 22:26
Maar zo'n Wijnaldum kan het wel bij Liverpool. Gewoon tegen city 90 min aan de bak he
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:53
Met de groeten van Van Oostveen.
Vind ik leuk
Teo Smith +16480
maandag 15 januari 2018 om 19:59
Joh hehe. Oranje stelt niets meer voor. C categorie...
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:13
C categorie, we hebben het niet over Feyenoord hoor!
Vind ik leuk
Teo Smith +16480
maandag 15 januari 2018 om 20:43
Gaap.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:59
Ze durven niet! Muhahahaha
Vind ik leuk
Bizzy +11595
maandag 15 januari 2018 om 19:59
Begrijp spanje wel. Waarom spelen tegen een B land als nederland.
Vind ik leuk
Setovitch +1085
maandag 15 januari 2018 om 20:21
Ik zie ook liever Messi tegen alba en de rest :p
Vind ik leuk
Bizzy +11595
maandag 15 januari 2018 om 20:22
Hahaa ook dat ja
Vind ik leuk
Sil95 +6940
maandag 15 januari 2018 om 20:00
Ik kan het de Spaanse bond niet eens kwalijk nemen. Men wil zich in het kader van het wereldkampioenschap zo goed mogelijk voorbereiden. Dat kan enkel door middel van serieuze tegenstand. Daartoe behoort Oranje momenteel niet.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:02
Kan ook de angst zijn na die 5-1 afstraffing...
Vind ik leuk
035 +1126
maandag 15 januari 2018 om 20:05
Kijkend naar alle reacties vind dus eenieder hier het normaal om gemaakte afspraken zomaar weg te doen?????
Vind ik leuk
13 +5779
maandag 15 januari 2018 om 20:34
Gebeurt voortdurend in het voetbal, worden we beetje murw van misschien.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:06
Ze durven niet!
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:06
No time for losers, cause we are the ..
Vind ik leuk
Smash +1819
maandag 15 januari 2018 om 20:15
Oranje mag dan opdraven voor de uitzwaaiwedstrijd! Meestal zijn dit wedstrijden voor het thuisland om het zelfvertrouwen op te vijzelen. Nou, dat moet lukken tegen dit Oranje. Of .......? Met alle jonkies erin, dus; Van Beek, De Ligt, Kluivert, F. de Jong, Bergwijn, Depay, Obispo, etc.
Vind ik leuk
John040 +513
maandag 15 januari 2018 om 20:15
Afspraak is afspraak anders afkopen en geen andere data.
Vind ik leuk
hantayo +871
maandag 15 januari 2018 om 20:18
Adidas bepaalt
Vind ik leuk
MojoRisin +4253
maandag 15 januari 2018 om 20:22
Vind de algemen mening over Oranje nogal pessimistisch.. Natuurlijk hebben we het een paar jaren slecht gedaan, maar we kunnen nu een prima 11-tal op de been brengen hoor, die kan wedijveren met de grootste landen..
Dit is puur een commerciele aangelegenheid, niet dat ze NL te min vinden ofzo..
Vind ik leuk
Maxx Jw +543
dinsdag 16 januari 2018 om 11:05
Spanje heeft de laatste 2 wedstrijden verloren van Nederland dus wat zit iedereen toch negatief te doen.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:34
Ah! Met de staart tussen de benen druipen ze op voorhand af die Spanjaarden! Bangeriken dat het zijn. Weten dat ze kansloos zijn, is niet goed voor het vertrouwen als Oranje ze voetballes geeft zo richting WK.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:38
Dr is niemand op dat WK die het naïeve 4-3-3 systeem speelt.... niemand niemand niemand... dus dan heeft het geen zin om daartegen te oefenen
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:38
Tja, logisch. Oranje in het NL voetbal is afgegleden. Spanje oefent liever tegen een ander A-land.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 10:57
Yep A-rgentinië
Vind ik leuk
stratumseind +102535
maandag 15 januari 2018 om 20:42
is niet raar toch ? de spanjaarden hoeven niet echt aan hun vertrouwen te gaan werken door te oefenen tegen een dwergstaat
Vind ik leuk
lemon9 +599
maandag 15 januari 2018 om 20:45
Oprotten met dat armoedige land
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 20:47
logisch......wat stelt Nederland nu nog voor???
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 20:47]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 21:11
Logisch
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 21:12
San Marino scheen wel een serieuze tegenstander te zijn.
Vind ik leuk
Stack5 +1109
dinsdag 16 januari 2018 om 12:59
Of Gibraltar, ligt in de buurt van Spanje en is ons niveau.
Vind ik leuk
Rodajc +4692
maandag 15 januari 2018 om 22:30
Dokken dan
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 10:34
Wat ik mij afvraag, of sterker nog, bang voor ben, is of dit zo'n "tussenfase" is waar we uit gaan komen, of dat dit gewoon de toekomst is van het voetbal in Nederland. Ook clubteams breken nooit meer potten in Europa. Niet dat er zoveel prijzen zijn gewonnen in Europa door onze clubs, maar ik doel ook op talent wat echt doorbreekt bij topclubs in het buitenland.

Ruud van Nistelrooy, Arjen Robben, Wesley Sneider, Van Persie, zijn toch spelers die het verschil maakten..

Is dit onze toekomst, dat bij kwalificatie een Nationale Feestdag wordt uitgeroepen zoals in Panama?
Vind ik leuk
Maxx Jw +543
dinsdag 16 januari 2018 om 10:47
We hebben het eerder meegemaakt toch dat er een mindere generatie is...de voetbalkenners spreken van een golfbeweging en ik hoop dat ze gelijk hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 11:03
Nou bij die vorige periode (jaren 80) dat Nederland in 1986 kwalificatie miste zaten toen Marco van Basten, Ruud Gullit, Frank Rijkaard, Ronald en Erwin Koeman, Vanenburg en van het Schip al in de selectie/basis.
Zulke spelers heb je nu niet.
Ook F de Jong, van de Beek en de Ligt hebben dat niveau niet.
Vind ik leuk
Maxx Jw +543
dinsdag 16 januari 2018 om 11:55
Zelfs met die spelers kwalificeerden we ons niet en dat hebben ze later toch ruimschoots goed gemaakt dus misschien moeten we gewoon eens wat geduld hebben inplaats van iedereen afschrijven voor ze iets hebben kunnen laten zien.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:19
Ja later goed gemaakt. Maar wat ik net ook zei, zulke spelers van dat niveau hebben we (helaas) nog niet.
Misschien en heel misschien één of twee.
Dus zie ik het ook niet zo zitten dat we dit dus ruischoots vergoeden net als toen.
Vind ik leuk
Maxx Jw +543
dinsdag 16 januari 2018 om 12:21
We gaan het zien ze zijn nog jong!
Vind ik leuk
stratumseind +102535
dinsdag 16 januari 2018 om 10:40
Weten die spanjaarden niet dat "we" onze vrouwen sturen?
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 10:58
Ik denk eerder dat juist de vrees is hahahaha!
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 10:49
Arrogante Zuiderse landen, laat ze dan maar betalen om onder deze afspraak uit te komen.
Vind ik leuk
B.O.B. +92
dinsdag 16 januari 2018 om 11:34
Zal voorlopig niet de laatste keer zijn dat de KNVB last heeft met "verschil van inzicht". Hebben ze aan hun eigen wanbeleid te danken daar in Zeist
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 12:18
tuurlijk is Spanje _Argentinie een meer aantrekkelijk pot ,dan NL op het ogenblik met alle respect .
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 13:46
Volgens mij zal de wedstrijd in Camp Nou plaats vinden. Dan lijkt er mij niets mooiers dan Messi en Masche tegen Iniesta, Alba en Piqué te zien.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 14:18
De nieuwe realiteit. We zijn geen A meer...
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 18:35
Geld is belangrijker dan de wedstrijd, te zot voor woorden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Nederland in gesprek met Spanje: 'Een verschil van inzicht'