Update: Nederland in gesprek met Spanje: 'Een verschil van inzicht'

    Update: Nederland in gesprek met Spanje: 'Een verschil van inzicht'

    dinsdag 16 januari 2018 om 10:16

    De oefeninterland tussen Nederland en Spanje van 27 maart vindt mogelijk geen doorgang. Oranje zou dan eigenlijk afreizen naar Spanje voor de vriendschappelijke ontmoeting, maar de Spanjaarden willen op die dag liever tegen Argentinië spelen.

    Het Spaanse Marca meldde op nieuwjaarsdag al dat de Spanjaarden graag onder de afspraak van 27 maart uit willen en dat er al gesprekken liepen met de Argentijnse bond. Een confrontatie tussen Spanje en Argentinië zou commercieel gezien aantrekkelijk zijn, aangezien beide nationale ploegen worden gesponsord door Adidas. De oefeninterland tussen Spanje en Nederland wordt mogelijk verschoven naar begin juni, wanneer de Spanjaarden hun voorbereiding op het WK beginnen.

    FOX Sports heeft navraag gedaan bij de KNVB, die echter niet al te diep op de kwestie in wil gaan. Een woordvoerder vanuit Zeist laat weten dat er 'een verschil van inzicht' is tussen de Nederlandse en Spaanse voetbalbond. Beide bonden zijn momenteel met elkaar in gesprek.

    Update 16/1 10.14: De KNVB is met de Spaanse voetbalbond in gesprek over de interland tussen Nederland en Spanje op 27 maart. Die gaat hoogstwaarschijnlijk niet door omdat Spanje de voorkeur geeft aan Argentinië als tegenstander. De KNVB noemt het een 'verschil van inzicht' met de Spaanse vakgenoten, meldt Voetbal International.

    Poll

    Begrijp jij de motieven van de Spaanse bond?

    (1088 stemmen)

    Plaats een reactie

    Obl93 +2021
    maandag 15 januari 2018 om 19:33
    Helaas begrijpelijk tegenwoordig. All about the money.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3652
    maandag 15 januari 2018 om 19:39
    Ook sportief gezien een veel betere wedstrijd, Barca speelt toch ook liever een oefenpotje tegen Bayern dan tegen het Twente? Een land dat zich al voor 2 eind toernooien niet meer plaatst wordt niet meer sirieus genomen
    Vind ik leuk
    Obl93 +2021
    maandag 15 januari 2018 om 20:01
    Ach, denk dat voor dit soort wedstrijden het sportieve aspect niet de hoogste prioriteit heeft. Is misschien een bijkomstigheid, maar het financiele gedeelte zal hier de doorslag hebben gegeven.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 20:01]
    Vind ik leuk
    maandag 15 januari 2018 om 20:09
    Serieus?
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    maandag 15 januari 2018 om 20:24
    Deal is a Deal.
    Snap alleen niet
    altijd Messi gaat vervelen.
    van Persie doet opleven
    Vind ik leuk
    thierryer +1249
    maandag 15 januari 2018 om 20:34
    Messi verveelt nooit. Van Persie voetbalt die nog??
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    maandag 15 januari 2018 om 20:47
    Neu die is gestopt... of gaat met wat vrienden voetballen
    in een feest-competitie meen ik.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 20:57]
    Vind ik leuk
    zwollie +6926
    maandag 15 januari 2018 om 21:32
    Die gaat walking voetbal bij de veteranen spelen
    Vind ik leuk
    RtdDub +10880
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:49
    En een kans voor open doel om van verplichtingen af te komen wanneer je nog niet eens een bondscoach hebt.
    Vind ik leuk
    PDJong +1116
    maandag 15 januari 2018 om 19:38
    Hebben ze tenminste serieuze tegenstand...
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5024
    maandag 15 januari 2018 om 19:42
    Tuurlijk snap Ik de Spaanse bond. Meer geld en serieuze tegenstand.
    Laat de KNVB zich druk gaan maken op korte termijn ook Nederland weer bij de A landen te krijgen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9650
    maandag 15 januari 2018 om 20:27
    Ja, maar hoe?
    Sony verbieden de playstation te verkopen?
    En hoe krijgen we jongens de straat op om te voetballen?
    Misschien na afloop een playstation uitdelen?
    Vind ik leuk
    GetRekt +1522
    maandag 15 januari 2018 om 19:47
    Niet netjes, wel te begrijpen.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    maandag 15 januari 2018 om 19:48
    Snap ik nou niks van! Dit is dé kans voor Spanje om tegen gerenommeerde toppers zoals Cilessen, De Ligt, Promes, van de Beek en misschien zelfs Frenkie fucking de Jong te spelen en dan laten ze zo'n kans schieten? De arrogantie van die Spanjolen jezus!


    Maar verder natuurlijk begrijpelijk, Nederland is niveau Ierland en Bulgarije
    Vind ik leuk
    Sil95 +10318
    maandag 15 januari 2018 om 19:55
    Precies ! En wat te denken van absolute wereldtoppers als Jeroen Zoet , Joshua Brenet , Jürgen Locadia en Luuk fucking de Jong? Ze zijn daar in Spanje op hun achterhoofd gevallen!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    maandag 15 januari 2018 om 19:59
    Maar die spelen allemaal toch niet, zullen ze bij Spanje niet wakker van liggen denk ik.
    Vind ik leuk
    Cappie +6832
    maandag 15 januari 2018 om 20:03
    Wauw, laat jij je hier even kennen zeg, hahaha.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10318
    maandag 15 januari 2018 om 21:14
    Allerminst. Nogal makkelijk scoren naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8941
    maandag 15 januari 2018 om 20:10
    Tuurlijk Sil, kopsterk maakt een mengelmoes van allerlei spelers van allerlei clubs en jij kunt het alleen voor elkaar krijgen om PSV’ers op te noemen.

    Beetje zielig weer.
    Mede dankzij die toekomstige wereldtopper die bij jullie achterin staat hebben we punten verloren die we niet hadden hoeven verliezen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3390
    maandag 15 januari 2018 om 20:25
    Ja want kopsterke noemt slecht 3 spelers van Ajax, 1 oud speler van Ajax en 1 jeugd speler van Ajax ;) Nee, die speelt het totaal niet op de man en om reacties uit te lossen.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    maandag 15 januari 2018 om 20:35
    Tja als ik al geen (oud) Ajax spelers mag opsommen uit Oranje, blijft er niet zo gek veel over, wel?
    Vind ik leuk
    Sil95 +10318
    maandag 15 januari 2018 om 21:13
    Allerlei clubs Haha , allen zijn huidig of voormalig Ajacied. Dus mijn reactie is in dat kader volkomen logisch , niet?
    Vind ik leuk
    Spiegel +8941
    maandag 15 januari 2018 om 21:23
    Promes ook ja?
    2 jaar in de jeugd misschien..
    In dat geval ben je een paar ex psvers vergeten op te noemen...

    Laat je toch niet zo uit de tent lokken joh.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10318
    maandag 15 januari 2018 om 21:26
    Doe ik niet. Ik benoem graag de feiten.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3014
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:54
    Sorry maar 1 feit klopt dan niet.
    Promes is al zeer jong naar Twente gegaan.
    Stond daar langer dan 3 jaar onder contract.
    Dus als Ajacieden dan zeggen is eigen jeugd is Promes dus jeugd van Twente ;-)
    Vind ik leuk
    zwollie +6926
    maandag 15 januari 2018 om 21:37
    Met Zoetje, Luuk “jankerd” de Jong, Locadia zitten we op het nivo Andora, San Marino.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    maandag 15 januari 2018 om 21:44
    Zeker Zwollie, zeker ;)
    Vind ik leuk
    Jossa +602
    maandag 15 januari 2018 om 19:50
    Haha. Oranje wordt (terecht) gezien als een voetbaldwerg.
    Vind ik leuk
    maandag 15 januari 2018 om 22:26
    Maar zo'n Wijnaldum kan het wel bij Liverpool. Gewoon tegen city 90 min aan de bak he
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4891
    maandag 15 januari 2018 om 19:53
    Met de groeten van Van Oostveen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26788
    maandag 15 januari 2018 om 19:59
    Joh hehe. Oranje stelt niets meer voor. C categorie...
    Vind ik leuk
    maandag 15 januari 2018 om 20:13
    C categorie, we hebben het niet over Feyenoord hoor!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26788
    maandag 15 januari 2018 om 20:43
    Gaap.
    Vind ik leuk
    maandag 15 januari 2018 om 19:59
    Ze durven niet! Muhahahaha
    Vind ik leuk
    Bizzy +18707
    maandag 15 januari 2018 om 19:59
    Begrijp spanje wel. Waarom spelen tegen een B land als nederland.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1461
    maandag 15 januari 2018 om 20:21
    Ik zie ook liever Messi tegen alba en de rest :p
    Vind ik leuk
    Bizzy +18707
    maandag 15 januari 2018 om 20:22
    Hahaa ook dat ja
    Vind ik leuk
    Sil95 +10318
    maandag 15 januari 2018 om 20:00
    Ik kan het de Spaanse bond niet eens kwalijk nemen. Men wil zich in het kader van het wereldkampioenschap zo goed mogelijk voorbereiden. Dat kan enkel door middel van serieuze tegenstand. Daartoe behoort Oranje momenteel niet.
    Vind ik leuk
    maandag 15 januari 2018 om 20:02
    Kan ook de angst zijn na die 5-1 afstraffing...
    Vind ik leuk
    035 +4464
    maandag 15 januari 2018 om 20:05
    Kijkend naar alle reacties vind dus eenieder hier het normaal om gemaakte afspraken zomaar weg te doen?????
    Vind ik leuk
    13 +10575
    maandag 15 januari 2018 om 20:34
    Gebeurt voortdurend in het voetbal, worden we beetje murw van misschien.
    Vind ik leuk
    Reddevil +180
    maandag 15 januari 2018 om 20:06
    Ze durven niet!
    Vind ik leuk
    pim4ever +972
    maandag 15 januari 2018 om 20:06
    No time for losers, cause we are the ..
    Vind ik leuk
    Smash +2933
    maandag 15 januari 2018 om 20:15
    Oranje mag dan opdraven voor de uitzwaaiwedstrijd! Meestal zijn dit wedstrijden voor het thuisland om het zelfvertrouwen op te vijzelen. Nou, dat moet lukken tegen dit Oranje. Of .......? Met alle jonkies erin, dus; Van Beek, De Ligt, Kluivert, F. de Jong, Bergwijn, Depay, Obispo, etc.
    Vind ik leuk
    John040 +1924
    maandag 15 januari 2018 om 20:15
    Afspraak is afspraak anders afkopen en geen andere data.
    Vind ik leuk
    hantayo +974
    maandag 15 januari 2018 om 20:18
    Adidas bepaalt
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11454
    maandag 15 januari 2018 om 20:22
    Vind de algemen mening over Oranje nogal pessimistisch.. Natuurlijk hebben we het een paar jaren slecht gedaan, maar we kunnen nu een prima 11-tal op de been brengen hoor, die kan wedijveren met de grootste landen..
    Dit is puur een commerciele aangelegenheid, niet dat ze NL te min vinden ofzo..
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1101
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:05
    Spanje heeft de laatste 2 wedstrijden verloren van Nederland dus wat zit iedereen toch negatief te doen.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +875
    maandag 15 januari 2018 om 20:34
    Ah! Met de staart tussen de benen druipen ze op voorhand af die Spanjaarden! Bangeriken dat het zijn. Weten dat ze kansloos zijn, is niet goed voor het vertrouwen als Oranje ze voetballes geeft zo richting WK.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +274
    maandag 15 januari 2018 om 20:38
    Dr is niemand op dat WK die het naïeve 4-3-3 systeem speelt.... niemand niemand niemand... dus dan heeft het geen zin om daartegen te oefenen
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24120
    maandag 15 januari 2018 om 20:38
    Tja, logisch. Oranje in het NL voetbal is afgegleden. Spanje oefent liever tegen een ander A-land.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3014
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:57
    Yep A-rgentinië
    Vind ik leuk
    stratumseind +147758
    maandag 15 januari 2018 om 20:42
    is niet raar toch ? de spanjaarden hoeven niet echt aan hun vertrouwen te gaan werken door te oefenen tegen een dwergstaat
    Vind ik leuk
    lemon9 +766
    maandag 15 januari 2018 om 20:45
    Oprotten met dat armoedige land
    Vind ik leuk
    de buffels +456
    maandag 15 januari 2018 om 20:47
    logisch......wat stelt Nederland nu nog voor???
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 20:47]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    maandag 15 januari 2018 om 21:11
    Logisch
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19485
    maandag 15 januari 2018 om 21:12
    San Marino scheen wel een serieuze tegenstander te zijn.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2534
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:59
    Of Gibraltar, ligt in de buurt van Spanje en is ons niveau.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    maandag 15 januari 2018 om 22:30
    Dokken dan
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:34
    Wat ik mij afvraag, of sterker nog, bang voor ben, is of dit zo'n "tussenfase" is waar we uit gaan komen, of dat dit gewoon de toekomst is van het voetbal in Nederland. Ook clubteams breken nooit meer potten in Europa. Niet dat er zoveel prijzen zijn gewonnen in Europa door onze clubs, maar ik doel ook op talent wat echt doorbreekt bij topclubs in het buitenland.

    Ruud van Nistelrooy, Arjen Robben, Wesley Sneider, Van Persie, zijn toch spelers die het verschil maakten..

    Is dit onze toekomst, dat bij kwalificatie een Nationale Feestdag wordt uitgeroepen zoals in Panama?
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1101
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:47
    We hebben het eerder meegemaakt toch dat er een mindere generatie is...de voetbalkenners spreken van een golfbeweging en ik hoop dat ze gelijk hebben.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3014
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:03
    Nou bij die vorige periode (jaren 80) dat Nederland in 1986 kwalificatie miste zaten toen Marco van Basten, Ruud Gullit, Frank Rijkaard, Ronald en Erwin Koeman, Vanenburg en van het Schip al in de selectie/basis.
    Zulke spelers heb je nu niet.
    Ook F de Jong, van de Beek en de Ligt hebben dat niveau niet.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1101
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:55
    Zelfs met die spelers kwalificeerden we ons niet en dat hebben ze later toch ruimschoots goed gemaakt dus misschien moeten we gewoon eens wat geduld hebben inplaats van iedereen afschrijven voor ze iets hebben kunnen laten zien.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3014
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:19
    Ja later goed gemaakt. Maar wat ik net ook zei, zulke spelers van dat niveau hebben we (helaas) nog niet.
    Misschien en heel misschien één of twee.
    Dus zie ik het ook niet zo zitten dat we dit dus ruischoots vergoeden net als toen.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1101
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:21
    We gaan het zien ze zijn nog jong!
    Vind ik leuk
    stratumseind +147758
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:40
    Weten die spanjaarden niet dat "we" onze vrouwen sturen?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8830
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:58
    Ik denk eerder dat juist de vrees is hahahaha!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:49
    Arrogante Zuiderse landen, laat ze dan maar betalen om onder deze afspraak uit te komen.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +297
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:34
    Zal voorlopig niet de laatste keer zijn dat de KNVB last heeft met "verschil van inzicht". Hebben ze aan hun eigen wanbeleid te danken daar in Zeist
    Vind ik leuk
    Blac-ca +351
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:18
    tuurlijk is Spanje _Argentinie een meer aantrekkelijk pot ,dan NL op het ogenblik met alle respect .
    Vind ik leuk
    BesteOoit +490
    dinsdag 16 januari 2018 om 13:46
    Volgens mij zal de wedstrijd in Camp Nou plaats vinden. Dan lijkt er mij niets mooiers dan Messi en Masche tegen Iniesta, Alba en Piqué te zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 14:18
    De nieuwe realiteit. We zijn geen A meer...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Nederland in gesprek met Spanje: 'Een verschil van inzicht'