PEC-uitblinker wil seizoen afmaken: 'Goed gevoel belangrijker dan 10 miljoen'

    PEC-uitblinker wil seizoen afmaken: 'Goed gevoel belangrijker dan 10 miljoen'

    dinsdag 16 januari 2018 om 07:55

    De kans is heel groot dat Ryan Thomas het seizoen afmaakt bij PEC Zwolle. De Nieuw-Zeelander houdt vooral rekening met zijn pasgeboren dochter en niet met geld.

    "Mijn leven is veranderd. Bij alles wat je doet, staat zij voorop", zegt Thomas over de kleine Lily Mae tegen De Stentor. De geboorte van zijn eerste kind is een belangrijke reden om het seizoen af te willen maken in Zwolle. Alleen een club die de middenvelder als perfecte vervolgstap ziet, kan hem verleiden tot een overstap. "Maar ik weet bijna zeker dat ik in februari nog voor PEC speel."

    Thomas beseft evenwel dat hij het niveau is ontgroeid. "Ik zit hier veilig. Daarom wil ik uit mijn comfortzone. Het is tijd voor een grotere club en een groter podium. Die stap moet niet te klein zijn voor me, zodat ik zeker weet dat ik ga spelen. Wat ik eigenlijk wil, is weer afzien." Hij hoopt op een aansprekende competitie, maar acht zich niet rijp voor de Premier League.

    Andersom zal Thomas ook niet zwichten voor een zak geld uit een minder aansprekende competitie. "Een club kan me tien miljoen per jaar bieden, maar een goed gevoel is voor mij belangrijker. Geld kan me op dit moment niet schelen. Ik ben 23 jaar en heb nog genoeg jaren voor me om geld te verdienen. Het gaat nu vooral om de juiste sportieve keuze."

    Lees meer over:EredivisiePEC Zwolle

    Poll

    Is Thomas goed genoeg voor de top-drie?

    (1335 stemmen)

    Plaats een reactie

    Eddy T67 +1433
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:01
    Subtopper als AZ, Utrecht of Vitesse zou verstandig zijn. Maar ga er vanuit dat hij naar het buitenland vertrekt.
    Vind ik leuk
    mazu +1540
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:10
    Hij speelt al bij een subtopper, alleen Ajax, Psv of Feyenoord zijn in Nederland een optie. Hij wil namelijk sportief een stap maken.
    Vind ik leuk
    mazu +1540
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:11
    En ja, dit jaar is Pec subtop
    Vind ik leuk
    B3v3r +534
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:59
    4x in de laatste 5 jaar
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18229
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:21
    Hoezo 4x dan? Je maakt het mooier dan het is.

    2012-2013: 11e
    2013-2014: 11e
    2014-2015: 6e
    2915-2016: 8e
    2016-2017: 14e
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24961
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:04
    Nice detective work :p
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18229
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:10
    Thank you-:)

    Soms is dat echt nodig om sommige betwetertjes op de feiten te wijzen-;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24961
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:13
    Ja, al eindigden ze natuurlijk de 5 jaren daarvoor wel in de subtop ;)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18229
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:37
    Inderdaad JL suptop-:)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:02
    Och, met 2x bekerfinale waarvan 1x winnen en JC schaal winnen, al 4 jaar nagenoeg uitverkocht huis, slechts 1 huurspeler en gezien de huidige stand is het best mooi wat er in Zwolle gebeurt. Zeker als je bedenkt dat 6 jaar geleden onze concurrenten Cambuur en de Eagels waren...
    Vind ik leuk
    52N6E +989
    dinsdag 16 januari 2018 om 17:55
    Dit jaar is nog niet begonnen qua voetbal...:))) wordt wel es tijd. Vindt je ook niet!?..:))
    Want ik kijk uit naar waar dit met PEC gaat eindigen. Ik denk dat plek 6 achter Ajax, PSV, Feyenoord, AZ, Utrecht maar voor Vitesse ADO en Heerenveen.

    Mooi dat Thomas op deze leeftijd oprecht verstandige keuzes maakt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:26
    Alles na Ajax en Psv is subtop
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:03
    Dit jaar is alles na psv subtop als je het dan zo letterlijk wilt nemen
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    dinsdag 16 januari 2018 om 15:57
    Een stabiele subtopper met meer druk bedoelt hij waarschijnlijk
    Vind ik leuk
    Galacticos +1669
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:02
    Hahaha ja is makkelijk praten nu. Tot er echt een voorstel onder je neus ligt van 10 miljoen. Kijken of je dan nog de zelfde mening hebt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:03
    Dit zegt meer over jou dan over Thomas...
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7997
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:02
    Je bent welkom bij Feyenoord hr.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:05
    Daar past hij perfect.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1461
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:08
    Nou ik krijg meer een goed gevoel van 10 miljoen....
    Vind ik leuk
    Tossa +1879
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:10
    Thomas lijkt me niet iemand die A zegt en B doet. Hij gaat echt niet in Balophetdakkistan spelen omdat hij daar meer kan verdienen, geloof ik niks van.
    Ben blij dat hij (naar alle waarschijnlijkheid) hier blijft dit seizoen. In de zomer maakt ie een mooie transfer.
    Vind ik leuk
    Laliga +1858
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:04
    Hoop dat hij dit bij wijze van spreken bedoelt want er kom geen club die hem 10
    Mil per jaar gaat aanbieden. Verder hebben ajax psv feyenoord hem niet nodig . Mischien een club uit spanje? Daar hebje meer aan je techniek en is je fysiek minder belangrijk
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11367
    dinsdag 16 januari 2018 om 17:30
    Een club uit het rechterrijtje in spanje lijkt me inderdaad het best voor Ryan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 21:09
    Kinderen zijn ten alle tijden het belangrijkst, zeker als het je eigen kids betreft.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PEC-uitblinker wil seizoen afmaken: 'Goed gevoel belangrijker dan 10 miljoen'