Ik zou het wel heel erg mooi vinden als ik boven Van Gaal zou kunnen eindigen

    "Ik zou het wel heel erg mooi vinden als ik boven Van Gaal zou kunnen eindigen"

    dinsdag 16 januari 2018 om 08:10

    Ooit had John van den Brom (51) het imago van clubhopper. Tussen 2010 en 2012 werkte hij voor ADO Den Haag, Vitesse en Anderlecht. Nu de coach zijn contract gaat verlengen bij AZ en daarmee één van de langstzittende trainers wordt in de Eredivisie, kan dat imago de prullenbak in.

    "Ik was de trainer die steeds na een jaar wegging. Die stelling kunnen we inmiddels wel tackelen, toch?", zegt Van den Brom in gesprek met het Algemeen Dagblad. Maandag werd bekend dat het aflopende contract van de oefenmeester verlengd wordt in Alkmaar. Van den Brom is sinds september 2014 werkzaam in het AFAS Stadion. 

    Alleen voorgangers Louis van Gaal en Georg Kessler werkten langer dan hem bij AZ. "Ik zou het wel heel erg mooi vinden als ik boven Louis zou kunnen eindigen."

    AZ eindigde de eerste competitiehelft op de derde plek. Na de winterstop kan het nóg beter, denkt Van den Brom. "Dat baseer ik op de trainingen in de winterstop. Maar ook op het feit dat we ons kunnen versterken. Met de eventuele komst van Oussama Idrissi van Groningen zouden we meer mogelijkheden krijgen."

    Lees ook: Belangrijk contractnieuws uit Alkmaar: Van den Brom blijft trainer van AZ

    Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

    Poll

    Is Van den Brom geschikt voor een Nederlandse topclub?

    (737 stemmen)

    Plaats een reactie

    kerel +1476
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:23
    Misschien wel beter dan cocu?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8187
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:26
    Die kans is wel groot als hij ooit AZ kampioen maakt .
    Ze doen op Europees altijd mee behalve afgelopen seizoen viel het wat tegen.
    Maar ze hebben zich herpakt en doen het nu in de competitie prima.
    Zo een trainer is goed voor het zelfvertrouwen laat je zomaar gaan.
    Dus prima gedaan om zn contract te verlengen.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1542
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:40
    maar je zal in de verste verte niet het zelfde presteren als v Gaal
    Vind ik leuk
    pinkelman +3804
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:11
    Denk dat Brom AZ ook de beste club vind die hij ooit heeft gehad in zijn trainersloopbaan.
    Dan zit je niet te springen om te vertrekken na een 3e, 4e en 6e plek zit er nog veel meer in bij deze club en dat weet Brom maar drommels goed.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mari +5046
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:36
    En al wordt hij vierde of vijfde dan nog is het knap. Zeker als je rekening houdt met het feit dat AZ elk jaar de concurrenten sterker maakt, doordat spelers naar Ajax of zo willen
    Vind ik leuk
    Mari +5046
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:33
    AZ is toch top, na Ajax,Feijenoord en PSV.
    Hierna volgt even niets dan Utrecht
    Vind ik leuk
    pinkelman +3804
    dinsdag 16 januari 2018 om 13:35
    AZ is van oudsher altijd met Twente de club geweest die tegen de top aan zat te schurken.
    Twente is afgehaakt maar de Alkmaarders zijn ook na het DSB debacle eigenlijk nooit weg geweest en zijn na het vertrek van gebrands en Brands er alleen maar sterker en gezonder op geworden. Nu met deze nieuwe lichting en gerichte aankopen kan het wel eens seizoenen lang mee gaan doen om de prijzen in de eredivisie. Europees zit het al 12 jaar bij de top 3 van eredivisieclubs en de komende seizoenen zal het zich ook wel in de eredivisie gaan mengen in een definitieve top 4.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Rodajc +9518
    dinsdag 16 januari 2018 om 15:56
    Twente zal binnen 5 jaar ook wel weer terug zijn, blijft de 4de club van Nederland qua grootte
    Vind ik leuk
    pinkelman +3804
    dinsdag 16 januari 2018 om 16:44
    Qua grootte wellicht maar qua successen is het de vijfde club
    Vind ik leuk
    FCKip +404
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:02
    Prima club voor van den Brom. Lekker blijven zitten zolang het zo lekker gaat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 12:07
    Zegt ook iets over de club zelf.
    Er heerst een onbezorgde sfeer.
    Vele trainers ook grote namen hebben er met veel plezier gewerkt.

    Laatst zij van gaal nog in een interview.
    Dat hij bij az het fijnste vond als trainer.
    Fijner dan vij alle grote clubs waarvoor hij trainer is geweest.

    Een mooier compliment als club kun je niét krijgen denk ik zo.

    En is veelzeggend