NAC-flater bezorgt Vreven hoofdpijn: Niet leuk voor hem en niet leuk voor mij

    NAC-flater bezorgt Vreven hoofdpijn: "Niet leuk voor hem en niet leuk voor mij"

    dinsdag 16 januari 2018 om 08:47

    NAC Breda en keepers: het blijft een ongelukkige combinatie dit seizoen. Tijdens de eerste competitiehelft wisselde trainer Stijn Vreven meerdere keren van doelman. In het oefenduel met FC Utrecht (4-3 winst) van deze week ging Mark Birighitti in de fout. 

    Bij een terugspeelbal van Gianluca Nijholt ging de Australiër gigantisch de mist in. "Ik ben niet de man van polletjes. Het is gewoon een fout van Mark, punt. Ik loop hier niet de polonaise van. Het is niet leuk voor hem en niet leuk voor mij. Ik ben blij dat het vandaag gebeurt en niet zaterdag", aldus Vreven in gesprek met BN De Stem. De Belg doelt op het naderende duel met PEC Zwolle. 

    Door de fout van Birighitti ging de bal van Nijholt de boeken in als een eigen doelpunt. "Ik speelde de bal terug en Mark wilde 'm aannemen, maar de bal ging over zijn voet en stuiterde op. Via de plas gleed de bal in het doel", baalde de middenvelder na de wedstrijd. "Dat kan een keer gebeuren, het veld was echt heel slecht vandaag."

    Grote vraag is wie Vreven tegen PEC op doel zet. Nigel Bertrams is geschorst, Birighitti maakt een onzekere indruk en Andries Noppert kreeg eind vorig jaar te horen dat hij mag vertrekken. NAC heeft ook nog de beschikking over de achttienjarige Karol Niemczycki. 

    Poll

    Wat wordt de uitslag bij PEC-NAC?

    (533 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 16 januari 2018 om 08:53
    Buiten het feit dat een keeper zo'n bal gewoon moet tegenhouden: Het wordt de hoogste tijd dat er in Nederland is gekapt wordt met het continu terugspelen op de keeper.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28034
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:45
    Je kan best af en toe terugspelen. Alleen mijn trainer wisselde je gewoon als je hem tussen de palen aanspeelde.
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:57
    Het eerste wat je leert bij een terugspeelbal, is dat je deze naast het doel speelt i.p.v. op het doel. Dit is dus ook een blunder van Nijholt, hij hoort beter te weten.

    Je moet weten op welke voet je moet terugspelen en sowieso naast het doel..
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:53
    Vermeer een half jaar huren, kan degradatie voorkomen en is dus elke euro waard!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:48
    Wie gaat die 500.000 salaris ophoesten?...in de regel heeft Nac daar 5 a 7 spelers voor ipv 1 keeper
    Vind ik leuk
    Setovitch +1463
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:35
    Vermeer moet niet zeuren en voor 100.000 het seizoen afmaken op de bank zitten krijg je het ook koud van...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 11:45
    Vermeer inleveren om zich in de kijker te spelen. Feyenoord hem laten gaan en besparen op salaris.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11813
    dinsdag 16 januari 2018 om 08:53
    Pec rolt NAC op met 4-0
    Vind ik leuk
    Jafio +1746
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:38
    Hoogmoed komt voor de val!!
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11813
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:40
    Heeft niks met hoogmoed te maken maar met kwaliteit (-:
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:56
    Misschien nog keepertje uit Engeland huren bij hun vrienden zijn ze goed in.
    Vind ik leuk
    HanV +4281
    dinsdag 16 januari 2018 om 09:57
    Zaterdag in ieder geval geen combinatie van Birighitti, polletjes, plassen en een kapot hek met hechtingen tot gevolg. Ik verwacht alleen maar Birighitti. Maar zelfs met de hele combinatie winnen ze, dus die hoofdpijn zal wel meevallen. Maar het was een oefenwedstrijd dus het zegt allemaal niks.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11798
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:08
    Leuke pot die oefenwedstrijd, NAC met het beste elftal en Utrecht met een volledig B elftal, maar die Chris David kan nog is een goede voetballer worden!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28034
    dinsdag 16 januari 2018 om 10:46
    Ik ben bang dat Chris David binnen 2 maanden weer bij jullie fysio zit, maar ik hoop van niet natuurlijk
    Vind ik leuk
    Baosje +71