'AZ laat oog vallen op Spaanse verdediger; concurrentie van Sampdoria'

'AZ laat oog vallen op Spaanse verdediger; concurrentie van Sampdoria'

dinsdag 16 januari 2018 om 14:09

AZ heeft een oogje op Carlos Badal. De zaakwaarnemer van de achttienjarige verdediger laat dat weten aan ELF Voetbal. Ook vanuit de Serie A is er belangstelling voor Badal. 

Badal is dit seizoen 'meerdere keren' bekeken door de huidige nummer drie van de Eredivisie, weet ELF VoetbalDe jonge stopper speelt voor Valencia onder 21 jaar. Badal heeft bij de Spaanse club een contract tot medio 2019. Of AZ deze maand al een poging gaat ondernemen om hem over te nemen, is niet duidelijk.

De kans is sowieso groot dat de Alkmaarders concurrentie gaan krijgen in de strijd om de Spanjaard, die komende week negentien jaar wordt.  Eric Spranger, de zaakwaarnemer van Badal, laat weten dat ook Sampdoria een oogje heeft op zijn cliënt. In het verleden heeft Chelsea een poging gedaan om de jongeling in te lijven. 

AZ hoopt zich op korte termijn sowieso te versterken met Oussama Idrissi. De aanvaller komt over van FC Groningen

Plaats een reactie

Aal +18381
dinsdag 16 januari 2018 om 14:13
Als ie bijna 19 is en nog bij de beloften speelt is het niet zo'n toptalent. Die kunnen ze dan beter uit de eigen jeugd halen. Loopt genoeg daar!
Vind ik leuk
Filip_FCU +9421
dinsdag 16 januari 2018 om 14:53
Zegt voor verdedigers niet zo veel, die breken vaak pas veel later dan hun 19e door. Kijk maar naar de gemiddelde leeftijd van centrale verdedigers, veel zijn ouder dan 20 of zelfs ouder dan 25.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
dinsdag 16 januari 2018 om 16:13
Daarnaast is het in Spanje bij Valencia net even wat lastiger doorbreken dan in de eredivisie :p
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 14:22
Hij heeft in Garay en Gabriel Paulista wel twee behoorlijke verdedigers voor zich he...
Vind ik leuk
Mari +4674
dinsdag 16 januari 2018 om 14:35
AZ heeft een oogje op Carlos Badal. De zaakwaarnemer van de achttienjarige verdediger laat dat weten aan ELF Voetbal.

Zulke jonge jongens moeten toch de stap niet maken naar het buitenland meneer Huilbert. Nog een paar jaar bij Valencia spelen is toch het beste voor zijn ontwikkeling?
Vind ik leuk
Filip_FCU +9421
dinsdag 16 januari 2018 om 14:54
Dit is echter een stapje terug in het buitenland ;)
Vind ik leuk
5697956 +2816
dinsdag 16 januari 2018 om 15:41
Badal droomt zelf van een overgang naar AZ.
Vind ik leuk
Mari +4674
dinsdag 16 januari 2018 om 15:43
Als Az hem wil dan hoop ik dat ze hem krijgen.
Ik dacht dat "we" geen keepers hoefden te kopen, maar zelf konden opleiden. Dat was zeker vroeger.
Vind ik leuk
5697956 +2816
dinsdag 16 januari 2018 om 15:47
Badal is een (voor)stopper, geen doelman.
Vind ik leuk
koppig +396
woensdag 17 januari 2018 om 17:13
Dat klopt hij heeft zelf AZ behang op zijn slaapkamer
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
dinsdag 16 januari 2018 om 16:15
Ik denk dat de Nederlandse competitie en de Spaanse wel verschillen. Hij heeft hier meer kans op een doorbraak dan daar. Andersom kunnen jonge spelers beter hier blijven om dezelfde reden
Vind ik leuk
Mari +4674
dinsdag 16 januari 2018 om 17:10
Zo denken ze in Spanje misschien ook.
Hier (Spanje) doorbreken stelt wat voor daar (Holland) stelt niuets voor. Zo heeft elk land elke club zijn eigen argumenten
Nederlandse clubs en Nederlandse bedrijven zijn een beetje raar.
Wij mogen hun jonkies wel kopen, zij de onze liever niet
Wij mogen wel buitenlandse bedrijven overnemen, zij de onze niet.
(AKZO, KPN )
Dat is meten met 2 maten
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
dinsdag 16 januari 2018 om 17:18
Ja misschien, maar dat zegt niks over dat je in Nederland eerder kansen krijgt dan in Spanje omdat het niveau daar hoger ligt.
Ik denk dat Nederlandse clubs bovengemiddeld goed met jeugdspelers omgaan puur omdat ze het grote geld niet hebben.
Dat heeft weinig met twee maten meten te maken volgens mij. Nederlandse 16jarigen in Engeland falen bijna altijd. 16jarige denen en belgen in nederland slagen veel vaker. Dus dat lijkt me prima te onderbouwen.

AKZO en KPN vind ik niet vergelijkbaar met voetbal.
Vind ik leuk
koppig +396
woensdag 17 januari 2018 om 17:11
Nee dat kan alleen als het om AJAX gaat anders niet pfpfpfpf wat een onzin
Vind ik leuk
mcmodd +18741
dinsdag 16 januari 2018 om 14:46
Alles lezende en overwegende schat ik in dat deze jongen niet maar AZ komt. Ik denk dan aan Chelsea, jammer voor heel Alkmaar en de rest van Nederland, maar niks aan te doen.
Vind ik leuk
goekie4 +1579
dinsdag 16 januari 2018 om 15:08
Nou als hij slim is, zou hij voetbaltechnisch niet naar Chelsea moeten gaan. Indien hij financieel binnen wilt zijn, dan wel. Al blijft het in mijn ogen toch een makkelijke keuze.
Vind ik leuk
mcmodd +18741
dinsdag 16 januari 2018 om 15:10
Misschien heb je gelijk, maar hij is jong genoeg om voetbaltechnisch nog te groeien, jammer dat dit bij Chelsea ook zomaar kan betekenen dat ze je wel contracteren, maar direct weer verhuren. Pas dan kan AZ natuurlijk in beeld verschijnen.
Vind ik leuk
goekie4 +1579
dinsdag 16 januari 2018 om 15:13
Klopt, net zoals een van Ginkel.
Vind ik leuk
pos +7291
dinsdag 16 januari 2018 om 14:58
Jullie vergeten dat AZ zijn droomclub is he !!
Vind ik leuk
mcmodd +18741
dinsdag 16 januari 2018 om 15:11
Haha, een plus 1 van me.
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 10:01
Proberen kan nooit kwaad. Nooit geschoten is altijd mis
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'AZ laat oog vallen op Spaanse verdediger; concurrentie van Sampdoria'