'Twee Eredivisie-aankopen van Leeds United na halfjaar al op dood spoor'

    'Twee Eredivisie-aankopen van Leeds United na halfjaar al op dood spoor'

    donderdag 18 januari 2018 om 22:30

    Leeds United is deze maand bereid om mee te werken aan een vertrek van Jay-Roy Grot en Mateusz Klich. De spits en de middenvelder werden afgelopen zomer overgenomen van respectievelijk NEC en FC Twente. In het Championship komen de twee echter amper aan spelen toe. 

    The Yorkshire Evening Post meldt dat Leeds, de nummer zeven van het tweede niveau van Engeland, de selectie in de komende weken wil inkrimpen. Met name Klich staat op de nominatie om te verkassen. De 27-jarige Pool stond pas één keer in de basis. Klich wil zelf ook graag weg; komt hij bij zijn nieuwe club wél aan spelen toe, dan maakt de controleur mogelijk nog kans op een uitverkiezing van de WK-selectie van Polen. 

    Ook Grot (19, foto) zit op een dood spoor in Leeds. Een transfer of verhuur ligt echter gecompliceerd, aangezien spelers in een seizoen voor maximaal twee clubs mogen uitkomen. Grot deed in augustus één keer mee bij NEC en viel dit seizoen dertien keer in bij The Whites. Er zijn twee oplossingen: óf de FIFA maakt een uitzondering voor Grot óf Leeds verhuurt hem aan NEC. 

    Plaats een reactie

    donderdag 18 januari 2018 om 22:38
    Ook mooie spelers voor de middenmoot hier. Maar zullen wel godsgruwelijk veel verdienen daar.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3734
    vrijdag 19 januari 2018 om 07:02
    Sparta ???
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3439
    donderdag 18 januari 2018 om 22:41
    Had Klich graag nog bij ons gezien! wat een top speler.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 januari 2018 om 22:42
    Zonde van Grot zeg. Van Klich had ik niks anders verwacht, penaltys er in raggen bij Twente.
    Vind ik leuk
    Kuip +7888
    donderdag 18 januari 2018 om 22:43
    Bijna iedere eredivisiespeler mislukt in net buitenland. Locadia gaat hetzelfde meemaken. Blijft ongelofelijk dat die Engelsen geld blijven uitgeven aan Nederlandse spelers.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 januari 2018 om 22:48
    Aan de andere kant zijn de meeste niet duur en laten spelers als van dijk, de vrij, pröpper en zelfs spelers als Jozefzoon zien dat ze een team kunnen helpen.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4123
    donderdag 18 januari 2018 om 22:47
    Grot naar Utrecht of Vitesse! Daar kun je wat mee..
    Vind ik leuk
    donderdag 18 januari 2018 om 22:50
    onzin dat alle spelers mislukken daar he

    kijk naar kieftenbelt en charon chery

    kieftenbelt doet het heel goed daar en chery deed het ook erg goed
    chery verdiende een transfer naar t verre oosten en pakt nou ladingen met geld he.

    juist 2 van dat soort spelers is wat er nou bij groningen mist he, leiderschap en een gifkikker in t veld
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 18 januari 2018 om 22:57
    Grot mag wel als tweede spits komen naar ons.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20978
    donderdag 18 januari 2018 om 22:58
    Misschien iets voor Klaassen
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1840
    donderdag 18 januari 2018 om 23:17
    Saymak weg Klich terug

    #KlichKomTerug
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 januari 2018 om 01:00
    Grotverdomme! wat een pech.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 januari 2018 om 09:37
    Back-up voor Weghorst
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws