Mokhtar klopt Birighitti van grote afstand en bezorgt PEC eerste zege van 2018

    Mokhtar klopt Birighitti van grote afstand en bezorgt PEC eerste zege van 2018

    zaterdag 20 januari 2018 om 21:34

    Stuntploeg PEC Zwolle is de tweede competitiehelft begonnen met een zege. NAC Breda werd zaterdagavond met 1-0 verslagen. Mark Birighitti, de goalie van de gasten, ging niet vrijuit bij de afstandsknal van Youness Mokhtar. 

    PEC verbaasde tijdens de eerste maanden van het seizoen vriend en vijand door wekelijks sterk te spelen, vaak te winnen en met liefst 33 punten op een vierde plek de winterstop in te gaan. Tegen NAC speelde de ploeg van trainer John van 't Schip niet groots, maar tóch werd er gewonnen.

    Het enige doelpunt van de wedstrijd viel al na twee minuten. Mokhtar kreeg de bal op het middenveld, stoomde op en besloot van grote afstand uit te halen. Birighitti stond niet goed en zag de bal in het doel ploffen. De verdedigers van NAC waren absoluut niet blij met hun keeper. 

    Pas diep in de tweede helft slaagden de gasten, die het zonder hun geschorste trainer Stijn Vreven moesten doen, er een paar keer in om gevaarlijk te worden. Paolo Fernandes kreeg de grootste kans. Diederik Boer redde prima op de inzet van de invaller.

    Door de overwinning heeft PEC nu al 36 punten. Dat zijn er drie minder dan nummer drie AZ. Bijzonder: de club heeft nu al méér punten gepakt dan tijdens het gehele vorige seizoen. NAC heeft zestien punten, net zoveel als Willem II en FC Twente. 

    Poll

    Waar eindigt PEC?

    (621 stemmen)

    Plaats een reactie

    Spiegel +10061
    zaterdag 20 januari 2018 om 21:38
    Is er in de Jupiler League of eerste divisie nu echt geen betere keeper te vinden? En dan heb ik het niet eens over deze bal an sich maar gewoon over elke minuut die hij heeft gespeeld.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11745
    zaterdag 20 januari 2018 om 21:41
    Nou daar zijn sommige Feyenoorders het niet met jou over eens.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10061
    zaterdag 20 januari 2018 om 21:47
    Nou joepie, hij heeft 1 goede wedstrijd in een half seizoen gehad...
    Een keeper van een degradatiekandidaat hoort een van je betere spelers te zijn en uit te blinken, aangezien die nou eenmaal veel te doen heeft.
    Neem bijv. Van Leer bij Roda verleden seizoen, of jurjus bij cd graafschap. Langer terug zoet bij RKC.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12658
    zaterdag 20 januari 2018 om 21:53
    NAC is geen degradatie kandidaat, misschien hebben ze daarom een kudtkeeper.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    zondag 21 januari 2018 om 00:31
    Die hadden Vermeer moeten huren waren ze een stuk verder geweest hetzelfde dan Feyenoord als ze Jones gepasseerd hadden.is ongeveer hetzelfde soort keeper als deze.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10061
    zondag 21 januari 2018 om 00:33
    Ja, denk alleen dat NAC niet in staat is om een groot gedeelte van zijn salaris op zich te nemen en denk ook niet dat Feyenoord hem wil verhuren zonder dat dit zou gebeuren.

    Qua dat betreft is Brugge en betere optie denk ik.

    Zou wel wat zijn overigens:
    Voor Ajax en Feyenoord gespeeld
    En voor NAC en Willem 2 dan haha
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    zondag 21 januari 2018 om 00:38
    Hahaha maar vind NAC achterin zwak en lijkt wel uit te werken op rest van het team.al
    Vond ik ze rustiger en georganiseerder ogen dan met jullie dwaas langs het veld.
    Daar ben ik ook niet zo’n liefhebber van.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11745
    zaterdag 20 januari 2018 om 21:40
    Tussen plek 4 en 9 moet wel lukken. Hebben een aantal hele goede voetballertjes rondlopen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    zondag 21 januari 2018 om 01:09
    Denk dat het plaats 6 of 7 zal worden aan het eind.hebben goed team en met van ‘t schip wel goede tactische trainer.heb wat australiers gehad in het hostel en die waren zeer te spreken over hoe hij het daar toen deed.als Ajax zijnde had ik die eerder gehaald als Ten Hag aangezien zijn achtergrond daar ligt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    zondag 21 januari 2018 om 08:12
    Ik denk dat ze, als ze zo doorgaan, weleens zomaar op plek drie of vier kunnen uitkomen. John van ‘t Schip heeft het daar prima voor elkaar.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    zondag 21 januari 2018 om 10:51
    Als alles een beetje meezit wel. Maar meestal krijgen ze wel even paar weken dat het even tegen zit.maar mag dat niet gebeuren dan is dat zeker een optie
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    zondag 21 januari 2018 om 13:47
    Gewoon met meer en harder aanmoedigen, simpeler kan het niet. Dan heb je er alles aan gedaan. Veel plezier de rest van het weekend.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    zondag 21 januari 2018 om 14:22
    Jij ook.de klassieker komt hier in Brazilie op ESPN dus hoef niet online te kijken.
    Vind ik leuk
    Alibaba +477
    zaterdag 20 januari 2018 om 21:41
    Niet te geloven! Wat hebben we een k*t keepers bij NAC. Haal Blondeel maar terug. Die zit toch maar op de bank bij Twente.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15157
    zaterdag 20 januari 2018 om 21:41
    Zo moeizaam was de zege niet, er vielen geen doelpunten meer maar NAC was nou ook niet bepaald gevaarlijk.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12658
    zaterdag 20 januari 2018 om 21:51
    Nee, pec was gevaarlijk........
    Vind ik leuk
    zondag 21 januari 2018 om 02:21
    Gevaarlijk genoeg om 3 punten binnen te slepen...
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5264
    zaterdag 20 januari 2018 om 21:45
    Eindelijk eens geen 1-1 deze speelronde.
    Vind ik leuk
    52N6E +1009
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:04
    PEC wint tenminste de rest speelt allemaal gelijk...
    Vind ik leuk
    52N6E +1009
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:11
    Ik vond dat NAC knap weerstand boodt. Die Angelino is overal. Goede speler.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 22:12]
    Vind ik leuk
    Setovitch +1430
    zaterdag 20 januari 2018 om 22:27
    oh oh oh met zo een keeper is het vechten tegen de bierkaai jeetje wat is hij slecht
    Vind ik leuk
    FACT +2392
    zondag 21 januari 2018 om 00:54
    Birighitti......de slechtste keeper OOIT in de geschiedenis van de Eredivisie.....

    En komt notabene helemaal uit Australie....

    Man, man, man.....
    Vind ik leuk
    zondag 21 januari 2018 om 02:53
    Dat PEC loopt toch wel aardig te ballen. Anderzijds zegt t natuurlijk wel wat over de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Aihlre +219
    zondag 21 januari 2018 om 08:50
    Slecht spelen, (bijna) geen kans tegen en makkelijk winnen. Het wordt (is) een mooi seizoen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws