Oliseh legt bommetje onder Fortuna met uitspraak: club en fanclub nemen afstand

Oliseh legt bommetje onder Fortuna met uitspraak: club en fanclub nemen afstand

Gepubliceerd: dinsdag 23 januari 2018 om 08:14di 23-01-2018 om 08:14

Sunday Oliseh heeft met één uitspraak de boel op scherp gezet bij Fortuna Sittard. De trainer van de Limburgers zei vrijdag na de 3-0 nederlaag tegen FC Dordrecht, het eerste verlies sinds 17 november, dat hij in elke linie versterkingen nodig heeft.

Oliseh baalde van zijn krappe selectie. "Alles wat we bereikt hebben, hebben we met twaalf man gedaan", liet hij weten bij FOX Sports. Het was een sneer aan de clubleiding, maar ook een diskwalificatie van zijn eigen spelers, meent Coocky Voorn. "Ik kon er met mijn verstand niet bij toen ik het hoorde", stelt de oud-Fortuna-trainer en voormalig assistent-bondscoach in De Limburger.

"Fatsoen is belangrijk, ook in het profvoetbal. Wat moeten de nummers dertien tot en met achttien in die selectie nu wel niet denken? Die zijn nu zwaar teleurgesteld", aldus Voorn. "Sociaal gezien is dit gewoon stom. Ik ben van een andere generatie, maar je moet wel mens blijven." Ook Jeroen Loos, voorzitter van supportersclub FortunaSC is kritisch. "Doei geloofwaardigheid. Als ie wint is alles goed, als hij faalt ligt het aan de club."

Fortuna Sittard nam zelf via de officiële kanalen afstand van Oliseh met de hashtag notjust12, verwijzend naar de uitspraak dat het succes met twaalf man is bereikt. Eigenaar Isitan Gün liet weten 'dat alle spelers van Fortuna even belangrijk zijn'.

Plaats een reactie

Henkie1979 +5846
dinsdag 23 januari 2018 om 08:24
Hij zegt gewoon waar het op staat.
Waarom moet je netjes en politiek correct doen, omdat een voetballertje zich anders op zijn teentjes voelt getrapt.
Ze willen toch hogerop dan moet er wat gebeuren, voorlopig draait het goed maar als er een blessure is moet je dat wel acceptabel kunnen opvangen.
Vind ik leuk
Rodajc +17416
dinsdag 23 januari 2018 om 09:16
Omdat men het menselijke aspect niet uit het oog moet verliezen in deze kwestie. Ambitie is mooi maar men moet de spelersgroep wel richting dezelfde kant blijven laten opsturen. Het is een jonge onervaren spelersgroep die gevoelig kan zijn voor zulke uitspraken. Prima reactie van Fortuna wel, hopelijk heeft dit geen gevolgen voor de resultaten.
Vind ik leuk
NederBelg +1515
dinsdag 23 januari 2018 om 11:37
Top reactie als Roda JC supporter. Ik ben PSV'er. Dus geen Fortuna fan. Maar ook ik gun het ze heel erg als limburger zijnde. Hulde voor jou!
Vind ik leuk
Rodajc +17416
dinsdag 23 januari 2018 om 12:59
Ach die haat slaat ook nergens op. Rivaliteit is leuk maar moet niet doorslaan, natuurlijk het mooiste om een Roda-Fortuna in de eredivisie te zien.
Vind ik leuk
JurreB +239
dinsdag 23 januari 2018 om 09:21
Misschien moet hij het politiek correct brengen omdat hij nummer 13 t/m 18 zometeen nog nodig heeft bij de door jouw genoemde blessures. Ik zou er iig niet gemotiveerd door raken als mijn leidinggevende een dergelijke opmerking naar buiten slingerde.

Binnenskamers moet je kunnen zeggen wat je wil. Naar buiten toe behoor je dat niet te doen. Iets met fatsoensnormen. Maar die zijn in de huidige tijd ver te zoeken blijkt maar weer.
Vind ik leuk
Pec010 +2255
dinsdag 23 januari 2018 om 08:36
Bij Fortuna mag je heel blij zijn als je 12 goede voetballers hebt.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2020
dinsdag 23 januari 2018 om 08:38
Ik denk dat Oliseh wel een punt heeft. Met deze uitspraken zal hij wel druk op de leiding willen zetten. Maar met 3 versterkingen zou Fortuna zomaar kunnen promoveren. Weet niet wat er mogelijk is in Sittard maar het lijkt een prima moment om nu een beetje te investeren.
Vind ik leuk
Rodajc +17416
dinsdag 23 januari 2018 om 09:17
Dan moet hij dat binnen de directie aangeven en niet naar buiten toe.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2020
dinsdag 23 januari 2018 om 12:32
Waarschijnlijk heeft hij dit al gedaan maar wil dit als extra drukmiddel gebruiken. Ik ben niet thuis genoeg in de (on)mogelijkheden van Fortuna. Maar wellicht is nu wel of niet investeren het verschil tussen promotie en geen promotie. Je hebt van die momenten....
Vind ik leuk
Sargon +1482
dinsdag 23 januari 2018 om 08:40
Volgens mij wil bijna elke trainer een versterking in elke linie. Hebben ze bij Fortuna eindelijk eens een goede trainer, gaan ze hier moeilijk over doen.
Vind ik leuk
Voetballert +1255
dinsdag 23 januari 2018 om 08:40
ze presteren ook een keer boven verwachting, moet iedereen zich er weer mee bemoeien.
Vind ik leuk
Ed040 +155
dinsdag 23 januari 2018 om 09:08
Zoals jij nu
Vind ik leuk
Voetballert +1255
dinsdag 23 januari 2018 om 09:15
Ik zeg er niks over toch? Of wil je likes scoren?
Vind ik leuk
Ed040 +155
dinsdag 23 januari 2018 om 09:19
Was verkeerde reactie op verkeerd persoon dus niet op jouw gericht foutje
Vind ik leuk
Kwal +673
dinsdag 23 januari 2018 om 12:58
Hahaha inderdaad Ed
Vind ik leuk
The Genius +3611
dinsdag 23 januari 2018 om 09:28
Zonde dat Fortuna hier niet met een positieve draai op reageert. Beetje humor afstand nemen... iets in de trant van Fans bedankt #twaalfdeman #team+fan=12

maar goed....
Vind ik leuk
Jordtt +1380
dinsdag 23 januari 2018 om 09:31
Haha als Advocaat zegt dat z'n Spartanen te slecht zijn vinden mensen het mooi omdat het dickie is die het zegt...

Onhandig is het zeker, maar opblazen hoef je het ook niet. Ze staan heel hoog, en om zo hoog mee te blijven doen heb je inderdaad meer spelers op een zelfde niveau nodig. Nu wissel je gewoon net wat kwaliteit in, dat zullen de nummers 13-18 zelf toch ook wel snappen? Anders stonden ze wel in de basis eh, bij een Fortuna..
Vind ik leuk
Lucien1978 +6257
dinsdag 23 januari 2018 om 09:43
Normaal wordt eerlijkheid beloond. Misschien niet slim maar hij verteld gewoon de waarheid. Ik ben zelf een limburger en het is de mooiste provincie van Nederland . Een ding zijn wij echter goed in als Limburgers en dat is om de hete brei heen lopen.
Vind ik leuk
Leeuw +6226
dinsdag 23 januari 2018 om 10:13
Zo'n coach zou ik niet willen hebben. In de media roepen dat ik niks waard ben? Wat een kneus. Heeft niks met eerlijkheid te maken omdat je dit op een andere manier kenbaar kunt maken aan de leiding.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6257
dinsdag 23 januari 2018 om 10:35
Tuurlijk heeft dit met eerlijkheid te maken. Niks meer of minder dan de waarheid. Daar worden die jongens ook weer hard van. Dick advocaat zei precies hetzelfde alleen iets slimmer. Hij mag het wel. Kom op zeg jij bent toch geen watje die het niet rechtstreeks van zijn leidinggevende wil horen maar achter de rug om van een collega.

De naam leeuw doet je geen eer aan . Verander die naam maar in een mak lammetje.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2092
dinsdag 23 januari 2018 om 11:18
Dus als jij van je baas/trainer te horen krijgt dat jouw inbreng nihil is, ga jij juist harder werken/beter spelen?

Als alle succesvolle coaches één ding gemeen hebben is dat ze het teambelang heel hoog hebben staan. De vervanger van een basisspeler is altijd minder, maar wil je er wat aan hebben dan zorg je dat hij het toch nog zo goed mogelijk doet en vertrouwen voelt. Met dit soort teksten kan je dat wel vergeten.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6257
dinsdag 23 januari 2018 om 13:44
Idd heel duidelijk. Dan zou ik idd of weggaan of harder gaan werken. Die keuze heb je toch zelf. De waarheid is soms hard. So be it.

Dick Advocaat deed precies hetzelfde voor de camera en die wordt gelijk gegeven.

Liever keihard de waarheid dan zwijgen of liegen
Vind ik leuk
Leeuw +6226
dinsdag 23 januari 2018 om 12:02
Nee, daar ga je opnieuw in de fout. Dit heeft niks met hardheid te maken. Oliseh is gewoon dom en kan net als Dick dit slimmer aanpakken. Als speler wordt je niet hard als je coach denigrerend over je spreekt in de media. Ben benieuwd waar jij dat hebt geleerd?
Vind ik leuk
Lucien1978 +6257
dinsdag 23 januari 2018 om 13:46
Lees eens goed. Ik zei dat hij het slimmer kon aanpakken. Hij geeft dezelfde boodschap af als advocaat. Nou Oliseh spreekt niks meer dan de waarheid.
Vind ik leuk
Karakter1 +1325
dinsdag 23 januari 2018 om 10:16
En daar komt de 'echte Oliseh' om de hoek kijken. Sinds zijn succes hoor je er nog maar weinig van, maar voorheen is hij op veel plekken vertrokken omdat hij ruzie had gekregen. Er zijn ook diverse spelers die die in het verleden hebben aangegeven dat met hem niet goed te werken valt. Tactisch lijkt hij dus ijzersterk, anders krijg je Fortuna niet op de 1e plek in de JL, maar sociaal uitermate zwak. Het zou ook wel iets voor hem zijn om op te stappen als hij zijn versterkingen niet krijgt.
Vind ik leuk
Mari +10852
dinsdag 23 januari 2018 om 10:48
Ik ben teleurgesteld dat zo iemand zoiets roept. Dat doe je niet op deze manier. Dat is een diskwalificatie van de trainer en mens Oliseh.
Ga je schamen Cookie
Vind ik leuk
schfan1920 +5986
dinsdag 23 januari 2018 om 11:40
12 goede spelers is al beter dan het was.. zie het nog voor me een aantal jaar terug: die toenmalig coach die in de rust vroeg: wie kan er normaal staan? En vervolgens ongeacht de positie ze erin gooit.

1 ding is duidelijk.. Fortuna komt eraan.
Vind ik leuk
dinsdag 23 januari 2018 om 21:57
Echt handig ken ik het niet noemen. Maar ok, c’est la vie. Trouwens, kon deze sympathieke Afrikaan niet aardig tegen een balletje trappen. Vele malen in het kruis als ik me niet vergis.
Vind ik leuk
cvb +46
dinsdag 23 januari 2018 om 23:10
Word alles weer opgeblazen en door dagblad De Limburger handig opgepakt om weer te laten zien dat ze geen sympathie hebben voor Fortuna Sittard. Dat heeft ze al veel abonnees gekost in omgeving Sittard. Kan de frustratie begrijpen van Sunday, kans laten lopen om zo maar 4 punten voorsprong te nemen op NEC. Die kans krijg je waarschijnlijk niet zo snel meer. Komt wel goed in Sittard. Maakt alles weer scherp. Prima toch?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws