Update: Ook clubleiding Twente baalt van KNVB en wil in overleg

    Update: Ook clubleiding Twente baalt van KNVB en wil in overleg

    vrijdag 2 februari 2018 om 16:56

    De KNVB heeft voor veel onbegrip gezorgd met de planning van AZ-FC Twente in de halve finale van de beker. De Tukkers moeten op woensdag 28 februari na een reis van 200 kilometer naar Noord-Holland om 18.30 uur aftrappen.

    De KNVB krijgt er stevig van langs op Twitter, met name de supporters van FC Twente kunnen er met hun verstand niet bij:

    Update 16.56: Ook de clubleiding van FC Twente is niet blij met de beslissing van de KNVB om het bekerduel in te plannen om 18.30 uur. De Tukkers willen in overleg met de betrokken partijen om te bekijken of een tijdswijziging nog mogelijk is, meldt Tubantia.  

    Poll

    Begrijp je de woede van de Twente-fans?

    (985 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopsterk +6966
    vrijdag 2 februari 2018 om 14:52
    Verlof vatten dan......
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 2 februari 2018 om 14:52]
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12936
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:00
    Grapje toch?
    Vind ik leuk
    Aal +21348
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:13
    Dit is een deel van de straf die te licht was....
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12936
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:20
    Is dat algemeen bekend of weer een streek van de KNVB?
    Vind ik leuk
    Post +176
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:32
    Wat ben jij een hele grote klootzak
    Vind ik leuk
    5697956 +3426
    zaterdag 3 februari 2018 om 20:35
    Ze kunnen toch ook overdag spelen?? Dan kijk ik op het werk.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17679
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:53
    De straf was voor de club, niet de fans. Snap echt niet dat je niet naar het menselijk aspect kijkt maar alleen een zeer bekrompen mening ventileert.
    Dit tijdstip slaat gewoon helemaal nergens op.
    Vind ik leuk
    5697956 +3426
    zaterdag 3 februari 2018 om 20:34
    Die supporters kunnen ook een paar uur eerder met werken beginnen.
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15294
    vrijdag 2 februari 2018 om 14:52
    Dus verplicht vrijnemen om erbij te zijn voor twente. manmanman de K uit de KNVB staat voor Kansloos(/Kansloze)
    Vind ik leuk
    guusje +970
    vrijdag 2 februari 2018 om 14:55
    ik denk eerder voor "kuip"
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 14:58
    Dat kan je wel zeggen maar als er één club in Nederland is die weinig te klagen heeft bij de KNVB is het Twente wel. In landen als Italië hadden ze inmiddels op het derde niveau geacteerd.
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15294
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:00
    De KNVB wilde ze laten degraderen. De rechtzaak bewees twente gelijk tegenover de KNVB

    Nee dus
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:05
    Dat klopt. De KNVB wilde daarentegen wel dat Twente de proflicentie zou behouden wat betaald voetbal mogelijk maakt. Het lijkt mij dat Twente daar wel een beetje waardering voor mag tonen.
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15294
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:39
    Nee, want de KNVB beloofde twente dat ze mochten blijven mits ze zich zouden houden aan verscchillende eisen. Ze voldeden aan die eisen, dus mochten ze niet degraderen
    Vind ik leuk
    Eanske +3940
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:30
    Ach man zielepoot. Alles moet maar geslikt worden vanwege dat. Wat een onzin.
    Vind ik leuk
    HanV +3755
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:48
    Er is wel een rechtszaak geweest maar die heeft helemaal geen uitspraak gedaan. De voorgenomen terugzetting is ongedaan gemaakt door de beroepscommissie van de KNVB zelf. Omdat FC Twente had meegewerkt en de KNVB in een mail iets had gezegd dat volgens de beroepscommissie inderdaad kon worden uitgelegd dat er bij medewerking geen zware straf zou volgen moest de KNVB zich aan toezegging in de mail houden.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4856
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:18
    Juistem.
    Vind ik leuk
    harryheck +1356
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:01
    Alle ballen op Henkie: wat heeft het verleden hier nu weer mee te maken. Wanneer je zo redeneert als jij doet moet je Fc Twente "gewoon" alsnog laten degraderen. Daar vind KNVB misschien ook nog wel een reglementje voor (anders maken ze die)
    Vind ik leuk
    zomer +914
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:32
    Dat is onzin, want als er ergens gesjoemeld wordt is het wel in Italie.
    Zelfs voor matchfiching omkopen van de scheidsrechters werd bij hun de licentie niet ingetrokken.
    AC Milan ontsnapt aan rechtstreekse degradatie en blijft in de Serie A. De club, waar Clarence Seedorf speelt, mag echter niet in de Champions League voetballen volgend seizoen. AC Milan wordt 15 punten in mindering gebracht in de nieuwe competitie in de Serie A. (seizoen 2006)

    De Italiaanse clubs Juventus, Lazio Roma en Fiorentina degraderen naar de Serie B.

    Nou in mijn optiek is het omkopen van scheidsrechters die, vervolgens dubieuze beslissingen maakt nog erger dan wat er bij Twente is gebeurd.
    Vind ik leuk
    Post +176
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:35
    Laat men alle clubs maar zo onderzoeken als bij Twente is gedaan eens kijken wat overbijft.
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 16:26
    Ze mogen blij zijn dat ze nog bestaan door die kut KNVB
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 14:53
    Ja het blijft vreemd
    Vind ik leuk
    Hupfean +3641
    vrijdag 2 februari 2018 om 14:53
    Ik denk dat Twente niks te klagen heeft over de Knvb........
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +36119
    vrijdag 2 februari 2018 om 14:56
    In dit geval mogen ze veel klagen. Dit is weer een geweldige vorm van amateurisme in het betaald voetbal.

    Buiten de reistijd: een halve finale knvb beker ga je niet om 18.30u laten beginnen op een midweekse dag. Die gooi je op prime-time.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3641
    vrijdag 2 februari 2018 om 14:59
    Gewoon verdeeld over 2 dagen, ben je van het gezeik af. Bij de knvb zijn ze nu eenmaal dom en ze geven geen ruk om supporters.
    Vind ik leuk
    Dicky +18848
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:55
    Klopt, dit is typisch weer de KNVB. Kan je je nog herinneren dat Vitesse in 2013/2014 voor de beker jouw club tegenkwam? Vitesse moest die wedstrijd persé op Donderdag spelen omdat Vitesse op Zondag ook al tegen jouw club gespeeld hadt. Het Gelre Dome was Donderdag niet beschikbaar ivm Hard base. Vitesse had gevraagd om het programma iets te veranderen zodat de wedstrijd alsnog in Arnhem gespeeld kon worden (competitie wedstrijd Zaterdagavond, Bekerwedstrijd op Woensdag). Maar nee, de KNVB wilde niet meewerken en Vitesse moest maar een andere stadion zoeken. Weg thuisvoordeel en de Vitesse supporters genaaid omdat zij op donderdagavond naar Emmen af moesten reizen. Na afloop komt de KNVB dan weer met één of ander lulverhaal.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3934
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:19
    Nee dat klopt. Die club had zeker teruggezet moeten worden... maar buiten dat is dit weer een gevalletje waarin de KNVB geld boven alles stelt. Supporters tellen niet mee in de afweging. Kan me de onvrede in Enschede goed voorstellen.
    Vind ik leuk
    Post +176
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:40
    Waarom niet met alle supporters een actie voeren tegen de knvb
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2665
    vrijdag 2 februari 2018 om 14:55
    Acht het gaat bij de KNVB en FOX al heel lang niet meer om de supporters. Dit is al de zoveelste keer. Feyenoord trekt waarschijnlijk meer kijkers en om 20:45uur zitten er meer mensen voor de buis dan 18:30uur...
    Vind ik leuk
    koppig +489
    vrijdag 2 februari 2018 om 14:56
    Ik begrijp het helemaal maar aan de andere kant ben je wel vroeger weer thuis zodat je de volgende morgen op tijd bent
    voor de werkgever het zou beter zijn dit soort wedstrijden in het weekeind te plannen
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 14:56
    Is Bert van Oostveen weer terug? Tjonge jonge waardeloos voor FC Twente dit.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8674
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:45
    Nee joh, dan hadden ze thuis gespeeld
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 16:28
    Nee dan hadden ze gratis die beker gehad net zoals ze die licentie kregen!
    Vind ik leuk
    TheRock11 +896
    maandag 5 februari 2018 om 21:04
    Wat een gebrek aan feitenkennis. Volksmenner Van Oostveen had Twente zelf al lang failliet verklaard. Die dacht dan alleen Houdini en Hans Klok Twente nog konden redden... Hij had er alleen geen rekening mee gehouden dat de echte juristen in de beroepscommissie doorhadden dat de straf tegen de regels was...
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1153
    vrijdag 2 februari 2018 om 14:58
    Als ze om 20:45 spelen krijg je weer gezeur dat ze te laat terug zijn. Je kan het op zo'n moment niet goed doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 14:59
    Inderdaad. Dan gaan ze klagen dat ze de volgende dag weer op tijd op hun werk moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12936
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:03
    Geloof me, supporters hebben liever een paar uur slaap minder door een halve finale dan de wedstrijd helemaal niet kunnen bijwonen..
    Vind ik leuk
    harryheck +1356
    vrijdag 2 februari 2018 om 14:59
    Hier kon je op voorhand al vanuit gaan. In Zeist doen ze alles maar dan ook alles om wraak te nemen op Fc Twente. Maar hier zijn slechts de supporters rechtstreeks de dupe van.
    Heel kwalijk is dat Twente de wedstrijd tegen Cambuur (let wel:was de enige wedstrijd die avond) ivm vervoersproblemen Keolis/NS graag drie kwartier !!! vervroegd wilde zien, zodat supporters bij verlenging, tóch met trein naar huis zouden kunnen. Maar nee hoor, volkomen onmogelijk!!! Gewoon kwart voor 9. Wat maakt het die verschrikkelijke KNVB nou uit hoe supporters klem gezet worden. Vind het echt te triest voor woorden hoe een overkoepelend voetbalorgaan zo minachtend kan doen naar haar leden.
    Vind ik leuk
    John Noom +414
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:00
    was toch andersom geweest als AZ naar enscede had gemoeten ook werkende supporters toch
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11367
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:11
    Het gaat niet om de locatie maar om het tijdstip.
    Vind ik leuk
    mchollie +3395
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:03
    Tjonge wat een kut tijd, en niet alleen voor de Twente supporter. Wie verzint dit? is er om half 9 nog een andere wedstrijd in de halve finale KNVB beker?
    Vind ik leuk
    AZistheclub +2466
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:26
    Ja Feyenoord - Willem II :P
    Vind ik leuk
    Deltacraft +180
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:09
    Hoeven ze zich geen zorgen te maken over de trein terug......was de voorgaande 2 wedstrijden een discussiepunt....Man gewoon voetballen neem een snippermiddag
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11367
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:12
    Dit was voor Zwolle woensdag precies hetzelfde, gewoon vrij nemen of thuis kijken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:17
    Als ik voor elke dag betaald moest worden die ik vrij heb genomen voor mn cluppie hoefde ik de rest van t jaar niet meer te werken ;-)
    Vind ik leuk
    El Cazador +5400
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:18
    De KNVB doet er werkelijk alles voor om hun droom finale te krijgen; Feijenoord - AZ. Ben je verzekerd van veel kijkers en media.
    Het stinkt al jaren in Zeist.
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:22
    Ja ik begrijp de twente supporters wel maar ja het is weer die KNVB.
    Vind ik leuk
    remakil +4906
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:25
    Zal je zien dat het nog sneeuwt die dag... show must go on!!
    KNVB, Kunnen Niet Veel Beter...
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3934
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:28
    KNVB...Waarom nu beide wedstrijden op 1 dag?? Stelletje stumpers zeg! Incompetente bende knvb!
    Vind ik leuk
    Tim Loverr +113
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:29
    aankomende woensdag precies hetzelfde. Twente AZ om 18:30.. Wat een ellende bij die knvb.
    Vind ik leuk
    Aalstars +130
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:32
    20.45 uur is ook nooit fijne tijd. Waarom laten ze die niet een keer los ( helemaal door de week)?! 20.00 uur is mooie tijd en desnoods 20.15 uur. En in weekend 20.30 uur. In weekend dan wedstrijd op vrijdag 20.00 uur en om 18.30 en 20.30 uur op zaterdag. Op zondag 12.30 14.30 en 17.00 uur. Liever niet om 12.30 maar ze willen zoveel mogelijk wedstrijden achter elkaar uit kunnen zenden
    Vind ik leuk
    Dicky +18848
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:34
    Die mensen hebben gewoon gelijk. Speel de wedstrijd gewoon om 20:45. Supporters van elke club moeten gewoon dezelfde reële behandeling krijgen. Opmerkingen over deze club en het feit dat ze nu eigenlijk niet meer hadden mogen bestaan slaan nu nergens op. Ze worden nu genaaid door de voetbalbond en eigenlijk zou iedere supporters vereniging hier tegen in aktie moeten komen. Het had jou ook kunnen gebeuren tenslotte.
    Vind ik leuk
    wil +935
    vrijdag 2 februari 2018 om 15:56
    KNVB denkt alleen maar aan zichzelf.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3844
    vrijdag 2 februari 2018 om 16:02
    De echte supporters nemen een snipperdag.
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +245
    vrijdag 2 februari 2018 om 16:17
    De KNVB leert dus nooit. Ondanks alle nieuwe bobo's begrijpen ze nog steeds niet dat voetbal een kijksport is voor supporters. Vorig jaar hommeles bij de wedstrijd om de Johan C schaal met een minimaal aantal Vitesse supporters. Nu heeft men een nieuwe truc uit de doos gehaald: 18.30 uur beginnen en laat de FC Twente supporters maar vanaf 14.00 uur op pad gaan.
    Jan van Halst/Verbeek: stel een daad en laat de wedstrijd voor wat het is. Ga er niet heen, want jullie mogen als je de beker wint helaas Europa niet in. Niks te verliezen alleen maar win-win.
    Nu nog even afwachten hoe de kaart verkoop verloopt bij de uitwedstrijd voor Feyenoord in de KUIP.
    Willem II bak aub een poets.....jullie maken je onsterfelijk bij een 1-2 van Sol in de 121e minuut.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 2 februari 2018 om 16:19]
    Vind ik leuk
    flipper +1488
    vrijdag 2 februari 2018 om 16:17
    Laten ze maar in Enschede blijven. krijgen een pakslaag van heb ik jou daar.
    Vind ik leuk
    Farmer +11249
    vrijdag 2 februari 2018 om 16:23
    AZ en Twente moeten gewoon béiden een statement naar de KNVB sturen dat met oog op de marketingwaarde van een bekerduel, dwz, de manier waarop deze clubs deze wedstrijd kunnen en willen promoten, eigenlijk volkomen de nek om wordt gedraaid door het belachelijke tijdstip.

    Als de KNVB wil dat de stadions vol zitten, dan is dit wel degelijk een argument om in overweging te nemen ,dan niet een bepalende factor.
    Clubs moeten gewoon weigeren op dit tijdstip te spelen uit solidairiteit met hun supporters.
    De enige reden dat de KNVB voor deze belachelijke tijden 'kiest' is omdat dat zo wordt ingedoctrineerd door FOX. Die betaald, dus die bepaald de tijden. Nog eventjes en FOX maakt het competitie-schema, en stelt de scheidsrechters aan.

    Gewoon WEIGEREN te spelen op dit tijdstip, laat de KNVB maar een schappelijkere tijd pikken voor supporters van beide clubs.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4856
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:24
    Clubs verdienen vaak meer aan tv inkomsten + extra boarding dan aan recettes. Ik vind half 7 een mooie tijd. Dan kunnen de kinderen ook mee naar het stadion, of de wedstrijd op tv kijken.
    Vind ik leuk
    Farmer +11249
    vrijdag 2 februari 2018 om 20:21
    TV inkomsten zijn juist hoger als het stadion vol zit. half-lege stadions, is de TV-recette ook lager, zullen sponsoring/reclame inkomsten ook lager zijn. Etc.

    Té vaak worden de (uit)supporters maar terzijde geschoven als een randgroepering die geen stem mag hebben tov de 'groot-geldbezitters'.
    T was met Vitesse bij de supercup nét zo.
    Zonder support = géén voetbal :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 16:38
    @frankn27:
    Nou heb je de kans om bij een item van je eigen cluppie te reageren, en dan geef je niet thuis...??
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 16:49
    Nou dames en heren Tukkers, eindelijk maken jullie ook eens mee om niet voorgetrokken te worden.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4970
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:01
    Schijtbakken beslissing voor Verbeek en co.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14965
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:02
    Overdrijven is ook een vak. Het is maar 196 km.
    Vind ik leuk
    Wally g +463
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:14
    Tjonge jonge vrij nemen als je der dan zo graag bij wilt zijn en als het andersom was dan had je ze niet gehoord Twente zeurt weer om te zeuren O wat zijn ze zielig ....... weer :-(
    Vind ik leuk
    defons +1783
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:18
    Gewoon schriftelijk afdoen is toch een kansloze missie voor Fc list en bedrog
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3220
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:26
    Kom je weer herhalen wat je nu al anderhalf jaar aan het plaatsen bent? lekker relevant. Wij gaan gewoon winnen van AZ en bewijzen aan iedereen die dacht dat AZ makkelijk van ons zou kunnen winnen de mond te snoeren.
    Vind ik leuk
    JustG +312
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:21
    Maakt toch geen fuk uit voor welke club je bent? Wie is er helemaal netjes op tijd in het stadion of op de bank om 18.30 uur?

    Zend het gewoon allebei uit om 20.45 uur.
    Vind ik leuk
    Patje41 +508
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:29
    en Feijenoord speelt alle (!) KNVB wedstrijden thuis incl de finale.... zijn dat de beloftes van de ex Feijenoord voorzitter?
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 17:57
    Ik heb de Zwolle supporters niet horen janken ?
    Vind ik leuk
    Sargon +1329
    vrijdag 2 februari 2018 om 18:02
    Twente is niet blij met de KNVB. Zijn ze daar vergeten dat ze onterecht een licentie hebben mogen houden?
    Vind ik leuk
    flipper +1488
    vrijdag 2 februari 2018 om 18:21
    Vlaar n Eleveldje. mooie lapzwans ut half duutsland.
    Vind ik leuk
    flipper +1488
    vrijdag 2 februari 2018 om 18:21
    (val maar in)
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    vrijdag 2 februari 2018 om 18:24
    Als Twente om 20:45 speelt kom je met het openlijke vervoer niet meer thuis vanuit Alkmaar
    Vind ik leuk
    Farmer +11249
    vrijdag 2 februari 2018 om 20:26
    Gaat er vanaf 0:00 tot bv 06:00 geen enkele trein vanuit regio Alkmaar naar regio Twente?
    Zijn altijd nog 2 vd dikker-bevolkte gebieden van NL, ook qua industrie en bedrijvigheid en ligging, kan ik me moeilijk voorstellen dat de boel gewoon plát ligt daar snachts. Dr zullen vast wel wat treinen reiden.
    Als men wéét dat er bv 200 tot 400, of meer extra mensen zullen reizen die dag(verplichte treincombi bv? Speciaal treinstel om de supporters heen en weer te brengen? Technisch gezien is het prima mogelijk bv).
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 2 februari 2018 om 20:26]
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 18:47
    Had je maar voor Feyenoord moeten zijn: spelen altijd thuis voor de beker
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 19:05
    Ik ben op en top AZ sup , maar het is leuker met een vol uitvak. En daarbij denk ik dat de K.N.V.B de hersenen hebben van een dop erwt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 19:59
    En dan in het kader van fan experience samen blaaskaken over een digitaal ingezette wave.... Duidelijk nul echte supporters in Zeist
    Vind ik leuk
    vrijdag 2 februari 2018 om 20:33
    Lekker paar uurtjes verlof nemen, die heb je niet voor niks.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1792
    vrijdag 2 februari 2018 om 22:00
    Pfffff schijt Twente
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Ook clubleiding Twente baalt van KNVB en wil in overleg