'FC Barcelona wil gaan verjongen en richt pijlen op twee Nederlanders'

'FC Barcelona wil gaan verjongen en richt pijlen op twee Nederlanders'

Gepubliceerd: vrijdag 9 februari 2018 om 21:03vr 09-02-2018 om 21:03

FC Barcelona heeft voor volgend seizoen zes centrale verdedigers in het vizier, waaronder twee Nederlanders. De Spaanse krant Mundo Deportivo meldt dat het om Stefan de Vrij (SS Lazio) en Matthijs de Ligt (Ajax) gaat.

Panagiotis Retsos en Jonathan Tah zijn naar verluidt ook in beeld. Het duo speelt momenteel samen bij Bayer Leverkusen. Mundo Deportivo laat verder nog de namen van Milan Skriniar van Internazionale en Dayot Upamecano van RB Leipzig vallen. De Spaanse club lijkt voor komend seizoen flink te willen gaan verjongen. Opvallend is dat geen van de genoemde spelers ouder is dan 22 jaar, op De Vrij (26) na.

Het is niet de eerste keer dat De Ligt en De Vrij door Spaanse media in verband worden gebracht met Barcelona. De interesse van de Catalanen in De Ligt zou zeer serieus zijn en De Vrij zou vooral als backup moeten dienen. Het is echter de vraag of Barcelona werk kan maken van De Vrij, die op het punt staat om zijn contract bij Lazio te verlengen. Zijn huidige contract loopt komende zomer af.

Barcelona lijkt niet de enige geïnteresseerde partij die interesse heeft in De Ligt, want het Algemeen Dagblad meldde na De Klassieker dat scouts van Bayern München op de tribune zaten voor de achttienjarige centrumverdediger van Ajax.

Poll

De Ligt en De Vrij in het Barça-centrum, zie jij het gebeuren?

(2042 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 9 februari 2018 om 21:06
De Ligt blijft voorlopig lekker in Amsterdam! En anders 85 miljoen :p
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 21:06]
Vind ik leuk
Dezeun +5669
vrijdag 9 februari 2018 om 21:17
Dream on
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 21:23
Meer eigenlijk he? Je hebt gelijk
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1597
vrijdag 9 februari 2018 om 22:51
Heb liever de Ligt dan van Dijk.
Dus, wat de gek ervoor geeft
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 23:25
Dat blijft zeker het bedrag niet... iedereen die een beetje de buitenlandse media volgt weet dat.


In ander nieuws Ajax psg schreef de pers over de Ajax supporters dat ze weer passievol langs de lijn stonden zoals zei ons kennen... vreemd dat de Nederlandse supporters nog in ontkenning leven op dit onderwerp haha
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 21:30
Die jongen wil ook wel eens prijzen winnen. Dus zal hij niet lang in adam blijven...
Vind ik leuk
Iggy +4117
vrijdag 9 februari 2018 om 21:43
Ach jungske toch!
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 23:27
Nee klopt MVV is de record kampioen en nee Ajax werdt niet 4x achter mekaar kampioen..

Oja ook de andere supporters vinden dit erger dan hun clubje vooral PSV die vindt de derde plek minder erg danajax zn 2de plek haha
Vind ik leuk
Bud Spencer +2629
vrijdag 9 februari 2018 om 21:30
Pak nog een Jack Daniels
Vind ik leuk
buddha +9980
vrijdag 9 februari 2018 om 21:33
neeeeeeeee die lult 9 van de 10 x al uit zijn nek. word dn alleen maar erger dan.
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 07:11
Daar is het nu een beetje te vroeg voor...
Vind ik leuk
Noudyo. +14189
vrijdag 9 februari 2018 om 21:06
Laat Matthijs eerst maar naar een club gaan waar ie speeltijd krijgt. Nu al naar Barca gaan is zelfmoord
Vind ik leuk
RVB AFCA +13264
vrijdag 9 februari 2018 om 21:17
Clubs waar Matthijs gegarandeerd veel speeltijd kan krijgen ( subtop Duitsland / Spanje / Engeland ) die kunnen hem niet betalen, Ajax heeft al laten weten dat ze 45-50 miljoen willen hebben en anders komt er geen deal, ze zijn niet gek bij Ajax. Matthijs is een toptalent en gaat alleen maar beter worden.
Vind ik leuk
Noudyo. +14189
vrijdag 9 februari 2018 om 21:25
Matthijs kan niet beter worden wanneer hij al Europa League ervaring op heeft gedaan en geforceerd is Eredivisie voetbal te spelen. Het enige waar ie nog beter in kan worden is geen constante fouten maken, maar dat wordt ook al continu minder. De Ligt zal gewoon ervaring op moeten doen bij een betere club.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 21:55
natuurlijk kan de Ligt bij Ajax beter worden, veel beter zelfs, ik weet niet wat jij als betere clubs ziet tegenover Ajax maar mijn betere clubs dan Ajax daar gaat de Ligt nog geen basis halen, gewoon nog 2 jaar blijven en hij kan naar de absolute top....
Vind ik leuk
Stoep +1731
vrijdag 9 februari 2018 om 23:16
Als hij bij Ajax beter kan worden is hij dus niet goed genoeg. Hij wordt alleen beter buiten Nederl
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 10:13
natuurlijk is hij nog niet goed genoeg, Matthijs is 18 jaar oud!
Vind ik leuk
Jozef +40969
vrijdag 9 februari 2018 om 23:21
Wat doet die Lozano dan eigenlijk bij jullie?

Die is toch ook zo geweldig?
Vind ik leuk
Noudyo. +14189
vrijdag 9 februari 2018 om 23:25
Het topic gaat over Lozano?
Vind ik leuk
Jozef +40969
zaterdag 10 februari 2018 om 09:20
Nee, maar ik wil de uiteraard goed bedoelde adviezen voor ons talent even doorzetten naar dat van jullie. Als hij door wil ontwikkelen zal hij op een hoger niveau moeten gaan acteren en zo gauw mogelijk moeten vertrekken... ;-)
Vind ik leuk
Noudyo. +14189
zaterdag 10 februari 2018 om 09:42
Lozano heeft nog behoorlijk wat te verbeteren hoor. Vreselijk qua keuzes maken en qua dribbel te zwak.
Vind ik leuk
Jozef +40969
zaterdag 10 februari 2018 om 09:43
De Ligt ook...
Vind ik leuk
Itsese +5677
zaterdag 10 februari 2018 om 06:48
Winnen.
Vind ik leuk
Stoep +1731
zaterdag 10 februari 2018 om 10:51
Bij ons? Jij bedoelt bij Psv? Snap ik ook niet,hoewel dat wel een hoger niveau is
Vind ik leuk
Itsese +5677
zaterdag 10 februari 2018 om 06:47
Hahah... Maar Mathijs zelf zal volgend seizoen wel weg willen. Dan kun je (Dat hebben we de afgelopen jaren wel gezien, Ajax is niet gek) maar beter meewerken met een transfer.
Vind ik leuk
Jozef +40969
zaterdag 10 februari 2018 om 09:29
Dat is gewoon het probleem bij Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 21:54
Misschien onbekend voor jou, maar De Ligt speelt al bij een club (AFC AJAX) waar hij al speeltijd heeft gekregen en vast nog wel gaat krijgen. Dat nu naar Barcelona zelfmoord is natuurlijk eens.
Vind ik leuk
Bulldog 1 +895
vrijdag 9 februari 2018 om 21:08
Zou mooi zijn voor het Nederlandse elftal.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 21:11
Dat De Ligt blijft bedoel je neem ik aan?
Vind ik leuk
Bulldog 1 +895
zaterdag 10 februari 2018 om 07:03
Jij snapt er ook helemaal niks van als de vrij en de ligt een centrale duo gaan vormen bij Barca dat zou mooi zijn.
Vind ik leuk
Bulldog 1 +895
zaterdag 10 februari 2018 om 07:07
Ook voor het Nederlandse elftal of heb jij ze liever van co Eagles in het Nederlands elftal. Over gelul in de ruimte pffffff.
Vind ik leuk
Johan.l +4053
vrijdag 9 februari 2018 om 21:13
Nog 2 jaar blijven, nu belandt hij op de bank, en dat is zonde, maar Ruud staat naast hem die kent hem beter die weet wat hij aan kan. Maar het is zo jammer, alles wat bij Ajax weg is en nog voetbalt, daar kun je een wereld team van maken
Vind ik leuk
Foebele +53738
vrijdag 9 februari 2018 om 21:11
Barcelona mag Matthijs komen ophalen, 80 miljoen euro moeten ze wel mee brengen en dan moeten ze tevens akkoord gaan met een verhuurperiode aan Ajax van 2 jaar!

Zo niet? Dan lekker wegblijven!
Vind ik leuk
Groteghalid +1008
zaterdag 10 februari 2018 om 01:57
Ben de ziek ?
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 21:19
Volg de Vrij niet echt, maar die lijkt mij meer kans te hebben bij Barca dan de Ligt. Die moet het nog maar bewijzen in een grotere competitie.

Dit hoor je zo vaak en gaat merendeels nergens over.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28476
vrijdag 9 februari 2018 om 21:23
De ligt moet naar Bayern Munchen. Over 2-3 jaar.. Anders is het op de bank zitten geblazen
Vind ik leuk
Het Brein +4572
vrijdag 9 februari 2018 om 21:26
De Vrij naar Barcelona lijkt me perfect! De Ligt zou eerst een tussenstap moeten maken denk ik..
Vind ik leuk
Arbee +2424
vrijdag 9 februari 2018 om 21:27
Ik snap heel goed dat Barcelona in "onze" De Ligt en De Vrij geinteresseerd is. De Ligt ontwikkelt zich geweldig en doet qua spel denken aan een jongere versie van Piqué. Als die zich zo blijft ontwikkelen, wordt hij een speler die naadloos in het beoogde systeem van Barcelona past, en doordat hij pas 18 is is dat een speler waar je wel 15 tot 20 jaar plezier van zou kunnen hebben. En De Vrij? Die zal bij elke Europese topclub op het lijstje staan. Hij heeft zich heel goed ontwikkeld en door zijn (vooralsnog) aanstaande transfervrije status is vrij goedkoop en risicoloos binnen te halen.
Vind ik leuk
Eddy psv +278
vrijdag 9 februari 2018 om 21:29
Die willen dus ook geen kampioen meer worden
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 21:50
Hebben ze interesse getoond dan in brenetje?
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 21:46
Hahaha De Vrij als backup van De Ligt ? WTF
Vind ik leuk
Eddy psv +278
vrijdag 9 februari 2018 om 21:50
Komt op de bank heeft totaal geen snelheid is wendbaar kan absoluut niet meekomen bij Barça ik denk dat las palmas zijn top is kom er maar in neusjes
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 22:13
kusje erop?
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 08:09
Scheet op dat neusje is wel gepast lijkt me.
de Ligt kan natuurlijk nergens heen. Die werd helemaal tureluurs gespeeld door de aanval van PSV (kuch).
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 22:01
als van dijk voor 85 te koop is, dan is de jongere en vele malen betere de Ligt 150 miljoen waard
Vind ik leuk
FACT +2324
vrijdag 9 februari 2018 om 22:12
Waarom geen Brenet?!
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 22:19
Apart dat de vrij als back up zou dienen... die is momenteel 2 a 3 stappen verder. Maar de ligt gaat het zeker maken en wellicht ook wel tot niveautje barcelona schoppen. Wat dat betreft mogen we in oranje zeker niet klagen over een jaar of 2/3 (als alles meezit)
Vind ik leuk
orion73 +1527
vrijdag 9 februari 2018 om 22:41
Misschien voor Barcelona B.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 22:42
Van der linden en lachman, dat is pas een centrum.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 22:45]
Vind ik leuk
FACT +2324
vrijdag 9 februari 2018 om 22:46
Arias?
Vind ik leuk
Gerro +7977
vrijdag 9 februari 2018 om 23:16
Tja wij willen bij Ajax ook wel twee barcalonezen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 23:27
Er is geen betere club, dan Ajax! En geen beter land om te leven. Dus die gekke Duitsers en spanjaarden kunnen de pot op
Vind ik leuk
Roel Boeli +298
vrijdag 9 februari 2018 om 23:48
Hahaha

Eerder andersom. De Ligt als standin...
Vind ik leuk
Ealanta +182
zaterdag 10 februari 2018 om 00:04
hahaha De Vrij als backup die is 10x dan te Ligt
Vind ik leuk
noblesse +814
zaterdag 10 februari 2018 om 01:54
Wat `n gelul allemaal,zaakwaarnemers geklets.
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 02:12
Afblijven!!!
Vind ik leuk
SvL +375
zaterdag 10 februari 2018 om 03:59
Voor een eigen jeugdspeler die niks heeft gekocht is het bedrag wat ze voor sanches hebben ontvange 50/60 miljoen een prima bedrag voor een eredivisie speler die nogniks internationaal heeft bewezen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 10 februari 2018 om 04:02]
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 07:26
Maar richt de pijlen niet alleen op Nederlanders Vp
Vind ik leuk
myrthewit +1629
zaterdag 10 februari 2018 om 07:41
Voor de Ligt komt het te vroeg. De Vrij speelt volgens mij op dezelfde positie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws