'FC Barcelona wil gaan verjongen en richt pijlen op twee Nederlanders'

    'FC Barcelona wil gaan verjongen en richt pijlen op twee Nederlanders'

    vrijdag 9 februari 2018 om 21:03

    FC Barcelona heeft voor volgend seizoen zes centrale verdedigers in het vizier, waaronder twee Nederlanders. De Spaanse krant Mundo Deportivo meldt dat het om Stefan de Vrij (SS Lazio) en Matthijs de Ligt (Ajax) gaat.

    Panagiotis Retsos en Jonathan Tah zijn naar verluidt ook in beeld. Het duo speelt momenteel samen bij Bayer Leverkusen. Mundo Deportivo laat verder nog de namen van Milan Skriniar van Internazionale en Dayot Upamecano van RB Leipzig vallen. De Spaanse club lijkt voor komend seizoen flink te willen gaan verjongen. Opvallend is dat geen van de genoemde spelers ouder is dan 22 jaar, op De Vrij (26) na.

    Het is niet de eerste keer dat De Ligt en De Vrij door Spaanse media in verband worden gebracht met Barcelona. De interesse van de Catalanen in De Ligt zou zeer serieus zijn en De Vrij zou vooral als backup moeten dienen. Het is echter de vraag of Barcelona werk kan maken van De Vrij, die op het punt staat om zijn contract bij Lazio te verlengen. Zijn huidige contract loopt komende zomer af.

    Barcelona lijkt niet de enige geïnteresseerde partij die interesse heeft in De Ligt, want het Algemeen Dagblad meldde na De Klassieker dat scouts van Bayern München op de tribune zaten voor de achttienjarige centrumverdediger van Ajax.

    Poll

    De Ligt en De Vrij in het Barça-centrum, zie jij het gebeuren?

    (2042 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 9 februari 2018 om 21:06
    De Ligt blijft voorlopig lekker in Amsterdam! En anders 85 miljoen :p
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 21:06]
    Vind ik leuk
    Dezeun +4667
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:17
    Dream on
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:23
    Meer eigenlijk he? Je hebt gelijk
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1490
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:51
    Heb liever de Ligt dan van Dijk.
    Dus, wat de gek ervoor geeft
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:25
    Dat blijft zeker het bedrag niet... iedereen die een beetje de buitenlandse media volgt weet dat.


    In ander nieuws Ajax psg schreef de pers over de Ajax supporters dat ze weer passievol langs de lijn stonden zoals zei ons kennen... vreemd dat de Nederlandse supporters nog in ontkenning leven op dit onderwerp haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:30
    Die jongen wil ook wel eens prijzen winnen. Dus zal hij niet lang in adam blijven...
    Vind ik leuk
    Iggy +3694
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:43
    Ach jungske toch!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:27
    Nee klopt MVV is de record kampioen en nee Ajax werdt niet 4x achter mekaar kampioen..

    Oja ook de andere supporters vinden dit erger dan hun clubje vooral PSV die vindt de derde plek minder erg danajax zn 2de plek haha
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +2393
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:30
    Pak nog een Jack Daniels
    Vind ik leuk
    buddha +8773
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:33
    neeeeeeeee die lult 9 van de 10 x al uit zijn nek. word dn alleen maar erger dan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 07:11
    Daar is het nu een beetje te vroeg voor...
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14561
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:06
    Laat Matthijs eerst maar naar een club gaan waar ie speeltijd krijgt. Nu al naar Barca gaan is zelfmoord
    Vind ik leuk
    Richard020 +12549
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:17
    Clubs waar Matthijs gegarandeerd veel speeltijd kan krijgen ( subtop Duitsland / Spanje / Engeland ) die kunnen hem niet betalen, Ajax heeft al laten weten dat ze 45-50 miljoen willen hebben en anders komt er geen deal, ze zijn niet gek bij Ajax. Matthijs is een toptalent en gaat alleen maar beter worden.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14561
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:25
    Matthijs kan niet beter worden wanneer hij al Europa League ervaring op heeft gedaan en geforceerd is Eredivisie voetbal te spelen. Het enige waar ie nog beter in kan worden is geen constante fouten maken, maar dat wordt ook al continu minder. De Ligt zal gewoon ervaring op moeten doen bij een betere club.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:55
    natuurlijk kan de Ligt bij Ajax beter worden, veel beter zelfs, ik weet niet wat jij als betere clubs ziet tegenover Ajax maar mijn betere clubs dan Ajax daar gaat de Ligt nog geen basis halen, gewoon nog 2 jaar blijven en hij kan naar de absolute top....
    Vind ik leuk
    Stoep +1779
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:16
    Als hij bij Ajax beter kan worden is hij dus niet goed genoeg. Hij wordt alleen beter buiten Nederl
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 10:13
    natuurlijk is hij nog niet goed genoeg, Matthijs is 18 jaar oud!
    Vind ik leuk
    Jozef +37152
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:21
    Wat doet die Lozano dan eigenlijk bij jullie?

    Die is toch ook zo geweldig?
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14561
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:25
    Het topic gaat over Lozano?
    Vind ik leuk
    Jozef +37152
    zaterdag 10 februari 2018 om 09:20
    Nee, maar ik wil de uiteraard goed bedoelde adviezen voor ons talent even doorzetten naar dat van jullie. Als hij door wil ontwikkelen zal hij op een hoger niveau moeten gaan acteren en zo gauw mogelijk moeten vertrekken... ;-)
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14561
    zaterdag 10 februari 2018 om 09:42
    Lozano heeft nog behoorlijk wat te verbeteren hoor. Vreselijk qua keuzes maken en qua dribbel te zwak.
    Vind ik leuk
    Jozef +37152
    zaterdag 10 februari 2018 om 09:43
    De Ligt ook...
    Vind ik leuk
    Itsese +4633
    zaterdag 10 februari 2018 om 06:48
    Winnen.
    Vind ik leuk
    Stoep +1779
    zaterdag 10 februari 2018 om 10:51
    Bij ons? Jij bedoelt bij Psv? Snap ik ook niet,hoewel dat wel een hoger niveau is
    Vind ik leuk
    Itsese +4633
    zaterdag 10 februari 2018 om 06:47
    Hahah... Maar Mathijs zelf zal volgend seizoen wel weg willen. Dan kun je (Dat hebben we de afgelopen jaren wel gezien, Ajax is niet gek) maar beter meewerken met een transfer.
    Vind ik leuk
    Jozef +37152
    zaterdag 10 februari 2018 om 09:29
    Dat is gewoon het probleem bij Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:54
    Misschien onbekend voor jou, maar De Ligt speelt al bij een club (AFC AJAX) waar hij al speeltijd heeft gekregen en vast nog wel gaat krijgen. Dat nu naar Barcelona zelfmoord is natuurlijk eens.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +903
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:08
    Zou mooi zijn voor het Nederlandse elftal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:11
    Dat De Ligt blijft bedoel je neem ik aan?
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +903
    zaterdag 10 februari 2018 om 07:03
    Jij snapt er ook helemaal niks van als de vrij en de ligt een centrale duo gaan vormen bij Barca dat zou mooi zijn.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +903
    zaterdag 10 februari 2018 om 07:07
    Ook voor het Nederlandse elftal of heb jij ze liever van co Eagles in het Nederlands elftal. Over gelul in de ruimte pffffff.
    Vind ik leuk
    Johan.l +4123
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:13
    Nog 2 jaar blijven, nu belandt hij op de bank, en dat is zonde, maar Ruud staat naast hem die kent hem beter die weet wat hij aan kan. Maar het is zo jammer, alles wat bij Ajax weg is en nog voetbalt, daar kun je een wereld team van maken
    Vind ik leuk
    Foebele +55129
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:11
    Barcelona mag Matthijs komen ophalen, 80 miljoen euro moeten ze wel mee brengen en dan moeten ze tevens akkoord gaan met een verhuurperiode aan Ajax van 2 jaar!

    Zo niet? Dan lekker wegblijven!
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    zaterdag 10 februari 2018 om 01:57
    Ben de ziek ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:19
    Volg de Vrij niet echt, maar die lijkt mij meer kans te hebben bij Barca dan de Ligt. Die moet het nog maar bewijzen in een grotere competitie.

    Dit hoor je zo vaak en gaat merendeels nergens over.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26324
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:23
    De ligt moet naar Bayern Munchen. Over 2-3 jaar.. Anders is het op de bank zitten geblazen
    Vind ik leuk
    Het Brein +4010
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:26
    De Vrij naar Barcelona lijkt me perfect! De Ligt zou eerst een tussenstap moeten maken denk ik..
    Vind ik leuk
    Arbee +2217
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:27
    Ik snap heel goed dat Barcelona in "onze" De Ligt en De Vrij geinteresseerd is. De Ligt ontwikkelt zich geweldig en doet qua spel denken aan een jongere versie van Piqué. Als die zich zo blijft ontwikkelen, wordt hij een speler die naadloos in het beoogde systeem van Barcelona past, en doordat hij pas 18 is is dat een speler waar je wel 15 tot 20 jaar plezier van zou kunnen hebben. En De Vrij? Die zal bij elke Europese topclub op het lijstje staan. Hij heeft zich heel goed ontwikkeld en door zijn (vooralsnog) aanstaande transfervrije status is vrij goedkoop en risicoloos binnen te halen.
    Vind ik leuk
    Eddy psv +284
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:29
    Die willen dus ook geen kampioen meer worden
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:50
    Hebben ze interesse getoond dan in brenetje?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:46
    Hahaha De Vrij als backup van De Ligt ? WTF
    Vind ik leuk
    Eddy psv +284
    vrijdag 9 februari 2018 om 21:50
    Komt op de bank heeft totaal geen snelheid is wendbaar kan absoluut niet meekomen bij Barça ik denk dat las palmas zijn top is kom er maar in neusjes
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:13
    kusje erop?
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 08:09
    Scheet op dat neusje is wel gepast lijkt me.
    de Ligt kan natuurlijk nergens heen. Die werd helemaal tureluurs gespeeld door de aanval van PSV (kuch).
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:01
    als van dijk voor 85 te koop is, dan is de jongere en vele malen betere de Ligt 150 miljoen waard
    Vind ik leuk
    FACT +2367
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:12
    Waarom geen Brenet?!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:19
    Apart dat de vrij als back up zou dienen... die is momenteel 2 a 3 stappen verder. Maar de ligt gaat het zeker maken en wellicht ook wel tot niveautje barcelona schoppen. Wat dat betreft mogen we in oranje zeker niet klagen over een jaar of 2/3 (als alles meezit)
    Vind ik leuk
    orion73 +1431
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:41
    Misschien voor Barcelona B.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:42
    Van der linden en lachman, dat is pas een centrum.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 22:45]
    Vind ik leuk
    FACT +2367
    vrijdag 9 februari 2018 om 22:46
    Arias?
    Vind ik leuk
    Gerro +6489
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:16
    Tja wij willen bij Ajax ook wel twee barcalonezen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:27
    Er is geen betere club, dan Ajax! En geen beter land om te leven. Dus die gekke Duitsers en spanjaarden kunnen de pot op
    Vind ik leuk
    Roel Boeli +218
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:48
    Hahaha

    Eerder andersom. De Ligt als standin...
    Vind ik leuk
    Ealanta +171
    zaterdag 10 februari 2018 om 00:04
    hahaha De Vrij als backup die is 10x dan te Ligt
    Vind ik leuk
    noblesse +813
    zaterdag 10 februari 2018 om 01:54
    Wat `n gelul allemaal,zaakwaarnemers geklets.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 02:12
    Afblijven!!!
    Vind ik leuk
    SvL +275
    zaterdag 10 februari 2018 om 03:59
    Voor een eigen jeugdspeler die niks heeft gekocht is het bedrag wat ze voor sanches hebben ontvange 50/60 miljoen een prima bedrag voor een eredivisie speler die nogniks internationaal heeft bewezen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 februari 2018 om 04:02]
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 07:26
    Maar richt de pijlen niet alleen op Nederlanders Vp
    Vind ik leuk
    myrthewit +1602
    zaterdag 10 februari 2018 om 07:41
    Voor de Ligt komt het te vroeg. De Vrij speelt volgens mij op dezelfde positie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws