Spelers krijgen vrijaf voor carnaval: 'Patat en frikandellen, bodem voor het bier'

Spelers krijgen vrijaf voor carnaval: 'Patat en frikandellen, bodem voor het bier'

vrijdag 9 februari 2018 om 23:18

De spelers van De Graafschap mogen van trainer Henk de Jong aan het bier, patat en frikandellen na de 2-1 overwinning op FC Volendam. De Fries zelf is voor een carnavalsfeestje niet te porren.

"Apart wat jullie hier hebben. Ik geniet daar wel van", zegt De Jong tegen Omroep Gelderland. "Ik laat iedereen mooi zijn gang gaan. Maandag gaan we eerst trainen. Dan gaan de jongens aan de patat en de frikadellen vanwege een goede vette bodem voor het bier. Dan mogen ze naar de Spiegeltent en feestvieren. Dan aan het bier, daar krijgen ze kracht van. En dan dinsdagmiddag weer trainen en zijn we er vrijdag weer klaar voor."

De Jong is een oer-Fries en staat daarom raar te kijken van de carnaval. Hij doet er niet aan mee. "Deze Fries niet, hoor. Hier in Doetinchem kunnen ze het, maar ik weet niet eens hoe dat moet, joh. Of ik ze vrij geef? Ja, wat denk je. Maandag staan ze allemaal in de feesttent", zegt hij tegen FOX Sports.

Plaats een reactie

stratumseind +102535
vrijdag 9 februari 2018 om 23:19
Jan een man naar mijn hart

Bier en frikandellen heeft mij in mijn actieve loopbaan ook ver gebracht...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 23:21]
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 23:28
Kon jij een beetje een balletje hooghouden of was je record een stuk of één?
Vind ik leuk
stratumseind +102535
vrijdag 9 februari 2018 om 23:35
ze noemde mij de Kaiser Franz van de lage landen .....

ik raakte alles wat bewoog.... en soms ook niet maar dat had meer te maken met de zaterdagnacht ervoor
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 23:39
Ik heb jaren rechts buiten adem gestaan.
Vind ik leuk
stratumseind +102535
vrijdag 9 februari 2018 om 23:43
hahaha dat was ik altijd al voor ik mijn kicksen aan had....
Ik snap ook niet wat ik mezelf altijd aangedaan heb destijds... midden in de nacht zo blauw als een tientje die kroeg uit rollen en zondag s morgens op een wei gaan staan waar de koeien door de week niet eens op wouden ....

Maar ja aan de andere kant : tijdens de derde helft was ik altijd weer het mannetje.....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 23:46]
Vind ik leuk
Niels92 +9558
vrijdag 9 februari 2018 om 23:52
Frikandellen die zijn echt niet om te eten :(

Bitterballen, kalfskroketten , bamiballen, loempia's , hamburgers en een patatje oorlog dat is dan wel weer erg lekker :)
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 23:53
Nou, ik lust wel pap van frikandellen.
Vind ik leuk
Lurton +2116
zaterdag 10 februari 2018 om 00:55
U bent ook een rare man! Ik sluit me aan bij Niels.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 15:17
Ik zal er van wakker liggen.... right....
Vind ik leuk
jaja_PSV +25310
zaterdag 10 februari 2018 om 05:53
Wellicht een ideetje?
Er is ook al frikandeltaart.
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 09:42
Je bedoelt pap uit frikandellen viespeuk
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 07:22
De 3e helft is dan vaak ook het leukste gedeelte van het amateur voetbal Stratum ;)
Vind ik leuk
stratumseind +102535
zaterdag 10 februari 2018 om 10:21
hahaha vaak? bij mij altijd in ieder geval
Vind ik leuk
vrijdag 9 februari 2018 om 23:58
Bitterballen ja :-)
Vind ik leuk
Lurton +2116
zaterdag 10 februari 2018 om 00:55
Patatje Oorlog, goed man.
Vind ik leuk
Bizzy +11595
vrijdag 9 februari 2018 om 23:49
Een bere-klauw pindasaus staat bij mij hoog in lijstje. Daarna de boel wegspoelen met een koude schuimpje. Maar een kippetje van het spit blijft mijn favo.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 23:50]
Vind ik leuk
Niels92 +9558
vrijdag 9 februari 2018 om 23:54
Broodje shoarma ook :)
Vind ik leuk
stratumseind +102535
zaterdag 10 februari 2018 om 00:06
ik krijg er honger van
Vind ik leuk
Niels92 +9558
zaterdag 10 februari 2018 om 00:08
Ik ook, maar dat probleem is bijna opgelost :) Pizza zit in de oven :)
Vind ik leuk
Spiegel +4301
zaterdag 10 februari 2018 om 00:09
Niels, bewaar een stukje, net carnaval bij de voetbal gehad. Ben dr vanaf en moet morgen weer paraat staan om 10:00 bij de schoonouders...
Vind ik leuk
Niels92 +9558
zaterdag 10 februari 2018 om 00:12
Arme jij, zo vroeg al naar de schoonouders ;)
Vind ik leuk
Spiegel +4301
zaterdag 10 februari 2018 om 00:16
Arme schoonouders. Ben geen pretje om in de buurt te hebben als ik een kater heb haha..

Maarja morgen zijn de eerste 3 ff lastig, daarna gaat het weer als vanouds.
Vind ik leuk
Spiegel +4301
zaterdag 10 februari 2018 om 00:08
Zijn frikandellen hetgeen wat je het hardst mist aan Nederland?
Vind ik leuk
stratumseind +102535
zaterdag 10 februari 2018 om 00:18
ja volmondig
Vind ik leuk
Spiegel +4301
zaterdag 10 februari 2018 om 00:21
Dan trakteer ik jou vandezomer op het kampioensfeest op een lekker delletje.
Vind ik leuk
stratumseind +102535
zaterdag 10 februari 2018 om 00:22
lekker man pilske er bij ...wie doet je wat
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 09:44
Je mond vol van frikandellen? homo`s zijn er toch ook wel waar je nu woont?
Vind ik leuk
stratumseind +102535
zaterdag 10 februari 2018 om 10:18
heb je dit vanochtend helemaal alleen bedacht of heb je hulp gehad?
Bovendien stel ik zou homo geweest zijn is daar dan iets verkeerds aan bekrompen geest?
Vind ik leuk
Foebele +43442
zaterdag 10 februari 2018 om 00:15
Broodje Kaassouffle met pindasaus of een frikandel speciaal (uiteraard met curry en niet ketchup en vergeet de uitjes niet) zou ik nu wel lusten.
Vind ik leuk
Spiegel +4301
zaterdag 10 februari 2018 om 00:17
Broodje kaassouffle met pindasaus is iets Haags toch?

Tenminste in oh oh cherso werd dat geroemd.

Toevallig een hagenees?
Vind ik leuk
FSCeara +4418
vrijdag 9 februari 2018 om 23:35
In Doetinchem wet en ze toch niet echt wat carnaval is. Daarvoor moet je naar limbabwe of Brabant en de rest is gewoon bagger.
Vind ik leuk
Rodajc +4692
vrijdag 9 februari 2018 om 23:35
Haha mooie reactie van Henk. Wist alleen niet dat het in Doetinchem ook leeft.
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 09:21
Nauwelijks. in 's Heerenberg schijnt een aardig feestje te zijn, maar niets vergeleken met Brabant of Limburg
Vind ik leuk
Forza u +1334
zaterdag 10 februari 2018 om 00:11
Ideale club voor kramer en van der vaart.
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 00:41
Toffe trainer die zijn ploeg beloont voor de overwinning. Zo gaan spelers gemotiveerd de wei in. Zeker bij zo'n leuke ploeg als de Super Boeren.
Vind ik leuk
Vak-DD +9021
zaterdag 10 februari 2018 om 05:37
De ideale club voor Kramer !
Vind ik leuk
zaterdag 10 februari 2018 om 08:47
How how, nu ga je echt te ver.... :)
Vind ik leuk
Vak-DD +9021
zaterdag 10 februari 2018 om 10:01
Sorry, wel goed voor de kantine omzet :)
Vind ik leuk
Teo Smith +16480
zaterdag 10 februari 2018 om 08:18
Prima gozert.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Spelers krijgen vrijaf voor carnaval: 'Patat en frikandellen, bodem voor het bier'