Spelers krijgen vrijaf voor carnaval: 'Patat en frikandellen, bodem voor het bier'

    Spelers krijgen vrijaf voor carnaval: 'Patat en frikandellen, bodem voor het bier'

    vrijdag 9 februari 2018 om 23:18

    De spelers van De Graafschap mogen van trainer Henk de Jong aan het bier, patat en frikandellen na de 2-1 overwinning op FC Volendam. De Fries zelf is voor een carnavalsfeestje niet te porren.

    "Apart wat jullie hier hebben. Ik geniet daar wel van", zegt De Jong tegen Omroep Gelderland. "Ik laat iedereen mooi zijn gang gaan. Maandag gaan we eerst trainen. Dan gaan de jongens aan de patat en de frikadellen vanwege een goede vette bodem voor het bier. Dan mogen ze naar de Spiegeltent en feestvieren. Dan aan het bier, daar krijgen ze kracht van. En dan dinsdagmiddag weer trainen en zijn we er vrijdag weer klaar voor."

    De Jong is een oer-Fries en staat daarom raar te kijken van de carnaval. Hij doet er niet aan mee. "Deze Fries niet, hoor. Hier in Doetinchem kunnen ze het, maar ik weet niet eens hoe dat moet, joh. Of ik ze vrij geef? Ja, wat denk je. Maandag staan ze allemaal in de feesttent", zegt hij tegen FOX Sports.

    Plaats een reactie

    stratumseind +171837
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:19
    Jan een man naar mijn hart

    Bier en frikandellen heeft mij in mijn actieve loopbaan ook ver gebracht...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 23:21]
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:28
    Kon jij een beetje een balletje hooghouden of was je record een stuk of één?
    Vind ik leuk
    stratumseind +171837
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:35
    ze noemde mij de Kaiser Franz van de lage landen .....

    ik raakte alles wat bewoog.... en soms ook niet maar dat had meer te maken met de zaterdagnacht ervoor
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:39
    Ik heb jaren rechts buiten adem gestaan.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171837
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:43
    hahaha dat was ik altijd al voor ik mijn kicksen aan had....
    Ik snap ook niet wat ik mezelf altijd aangedaan heb destijds... midden in de nacht zo blauw als een tientje die kroeg uit rollen en zondag s morgens op een wei gaan staan waar de koeien door de week niet eens op wouden ....

    Maar ja aan de andere kant : tijdens de derde helft was ik altijd weer het mannetje.....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 23:46]
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 07:22
    De 3e helft is dan vaak ook het leukste gedeelte van het amateur voetbal Stratum ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +171837
    zaterdag 10 februari 2018 om 10:21
    hahaha vaak? bij mij altijd in ieder geval
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:58
    Bitterballen ja :-)
    Vind ik leuk
    Lurton +2234
    zaterdag 10 februari 2018 om 00:55
    Patatje Oorlog, goed man.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:49
    Een bere-klauw pindasaus staat bij mij hoog in lijstje. Daarna de boel wegspoelen met een koude schuimpje. Maar een kippetje van het spit blijft mijn favo.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 februari 2018 om 23:50]
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    zaterdag 10 februari 2018 om 00:15
    Broodje Kaassouffle met pindasaus of een frikandel speciaal (uiteraard met curry en niet ketchup en vergeet de uitjes niet) zou ik nu wel lusten.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10061
    zaterdag 10 februari 2018 om 00:17
    Broodje kaassouffle met pindasaus is iets Haags toch?

    Tenminste in oh oh cherso werd dat geroemd.

    Toevallig een hagenees?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8729
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:35
    In Doetinchem wet en ze toch niet echt wat carnaval is. Daarvoor moet je naar limbabwe of Brabant en de rest is gewoon bagger.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14769
    vrijdag 9 februari 2018 om 23:35
    Haha mooie reactie van Henk. Wist alleen niet dat het in Doetinchem ook leeft.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3526
    zaterdag 10 februari 2018 om 09:21
    Nauwelijks. in 's Heerenberg schijnt een aardig feestje te zijn, maar niets vergeleken met Brabant of Limburg
    Vind ik leuk
    Forza u +1412
    zaterdag 10 februari 2018 om 00:11
    Ideale club voor kramer en van der vaart.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 februari 2018 om 00:41
    Toffe trainer die zijn ploeg beloont voor de overwinning. Zo gaan spelers gemotiveerd de wei in. Zeker bij zo'n leuke ploeg als de Super Boeren.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11396
    zaterdag 10 februari 2018 om 05:37
    De ideale club voor Kramer !
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9157
    zaterdag 10 februari 2018 om 08:47
    How how, nu ga je echt te ver.... :)
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11396
    zaterdag 10 februari 2018 om 10:01
    Sorry, wel goed voor de kantine omzet :)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31897
    zaterdag 10 februari 2018 om 08:18
    Prima gozert.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws