Advocaat teleurgesteld: Ik kan wel gaan schelden, maar het heeft weinig zin

Advocaat teleurgesteld: "Ik kan wel gaan schelden, maar het heeft weinig zin"

zondag 11 februari 2018 om 08:18

Voor Sparta en coach Dick Advocaat was het een teleurstellende avond. De Rotterdammers verloren zelf met 1-2 van PSV, terwijl concurrent Roda JC een punt pakte bij sc Heerenveen (1-1).

"Teleurgesteld. We weten dat we tegen een betere ploeg spelen, maar we komen 1-0 voor en je hebt de wedstrijd redelijk onder controle", zegt Advocaat tegen FOX Sports. "Als je ziet hoe wij die 1-1 weggeven, totaal onnodig, dan vraag je je af 'waarom?'. Maar ik kan de ploeg niet zoveel verwijten. Ze geven alles. Zelfs het laatste kwartier krijg je nog wat mogelijkheden."

"Op een gegeven moment heeft PSV dan toch de kwaliteit om uit het niets die bal in de kruising te schieten", vervolgt Advocaat, die vooral voorin verbeterpunten ziet bij Sparta. "Onze voorhoede scoort te weinig. Als je het terugziet, zie je dat we te veel spelers hebben die in de bal spelen en te weinig in de diepte. Ik kan wel gaan schelden, maar het heeft weinig zin."

Het staat wel vast dat het duel met FC Twente volgende week cruciaal is. Dabney Dos Santos lijkt te mogen hopen op een basisplaats vanwege zijn diepgang. "Dos Santos bracht met zijn snelheid meer gevaar. Dan zie je een beetje een ander spelsysteem."

Poll

Houdt Advocaat Sparta in de Eredivisie?

(4063 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 11 februari 2018 om 08:35
Ben bang dat Sparta het niet gaat redden.
Volgende week word idd cruciaal. Mocht Twente niet winnen krijgen wij het ook heel moeilijk.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 08:35]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 08:49
Toch was Sparta niet veel minder dan Psv, dat is ook best triest eigenlijk
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 09:34
Weet je wat pas echt triest is?.....op elk topic je afschuw over PSV laten blijken. Dan ben je echt in en in triest. Wat ook triest is: dat je 10 punten achtet staat
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 09:38
Ach ga toch weg man! Ik ouwehoer maar wat, dat doen Psv supporters net zo hard op Ajax topic's...

Ik heb gisteren ook een paar keer herhaald dat ik de goals van Bergwijn geweldig vond en daar van genoten heb

Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:42
Hij zal wel frusti zijn na weer een jaar geen prijzen !
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:25
Ik snap wel wat Dickie bedoeld. Als je toch Schwaap, Isimat en Brenet ziet.....daar kan élke spits zich uitleven. Ook die van Sparta.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 11:33
7 nieuwe spelers dat geeft toch weer aan dat Advocaat ook geen wonder dokter is ,en Pastoor had ondanks dat hij alles beter weet ook niet weggestuurd hoeven worden , DOmmelLFCT ,iedere verandering is geen verbetering !!!!!
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 11:38
Mee eens. Had zelf liever Hake nog bij ons gezien.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 08:39
Ik zag net Wielgat en van de Vlis schaatsen ... tegen elkaar. Dat moeten wel twee NLers zijn. Dat kan echt niet anders.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 08:40]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 08:39
Beste Dick, als Sparta volgende week niet wint van FC Twente dan is het over en uit, ik wens je het allerbeste want liever FC Twente eruit met die arrogante Verbeek als de goedheid zelfde Dick Advocaat.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 08:48
Goedheid en Advocaat is een vreemde combi.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 11:36
ja hij bedoelt .in euro,s tellen Midden- Noord maar Sparta degradeert ondanks Dicky
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 11:39
Dat denk ik ook, gun Sparta alles maar Dick niks.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 08:47
Advocaat: "Als je ziet hoe wij die 1-1 weggeven, totaal onnodig, dan vraag je je af 'waarom?''


Uuuhm de nummer 18 misschien Haagse bloedhond.

Gun Sparta alles maar Dick niks!
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 08:47]
Vind ik leuk
Bizzy +14857
zondag 11 februari 2018 om 08:57
Zie toch liever Verbeek met Twene degraderen. Trouwens jouw club doet het ook goed. Zie mooie dingen voorbij komen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 08:59
Die zie ik niet graag degraderen, vind het een mooie club.Maar smaken verschillen nou eenmaal ;)

Mijn club doet het meer dan prima, vanmiddag word een 6 punten pot want Utrecht heeft ook gewonnen. Wij moeten in het spoor blijven.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:07
Hee kerel alles goed
fijne zondag gewenst
Wat is er aan de hand tussen jou en niellie hij heeft gisteren weer een ban gehad jij denkt dat hij die stalker is mr love voetbal of zo iets dat is hij niet
Hij doet affetoe wat bashen klopt niet hij ook mee opletten maar is echt geen verkeerde jongen heb hem zelfs op de app. Dus als ik iets kan doen hoor ik het graag dat het goed komt mag jullie albei heel graag afz bulldog.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:15
Ja zeker alles goed, met jou ook?

Ja ik weet niet wat er is, ik schijn iets te hebben gezegd in een ajaxtopic wat hem niet zint. Hij heeft verder dingen gezegd die niet te herhalen zijn.

Bedankt, fijne zondag
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:28
Ja ook wel goed.

oké dan weet ik voldoende dus ze juliie hebben hem wel een beetje uitgelokt dan.
[Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 10:30]
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:34
Er zijn meerdere dingen gezegd, en hij heeft mij al 3 x persoonlijk aangevallen op een ajax topic, op 1 van mijn reacties. Maar na wat hij gister allemaal heeft gezegd kun je jezelf de moeite besparen. Dat word geen verzoening meer vanaf mijn kant. Mij een beetje beschuldigen van stalken. Die denkt dat ik 12. Ben
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:38
Oké ja dat is ook niet leuk jullie moeten me kaar maar gewoon negeren is het besten denk ik voor beiden dan.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 11:04
Wat een leugenaar zeg :D
Vind ik leuk
Bizzy +14857
zondag 11 februari 2018 om 08:55
Santos is een aardige speler.
Vind ik leuk
Utca030 +6207
zondag 11 februari 2018 om 08:56
Zou jammer zijn als Sparta zou degraderen. Denk toch dat het gaat gebeuren.
Vind ik leuk
Rodapaus +4419
zondag 11 februari 2018 om 09:00
Nu komen de belangrijke wedstrijden eraan. Straks nog tegen Twente en uit bij Roda.
Vind ik leuk
Stoep +1855
zondag 11 februari 2018 om 09:00
Sparta was iets minder dan de beste ploeg van Nederland Psv. Die redden het wel.
Vind ik leuk
Rodapaus +4419
zondag 11 februari 2018 om 09:13
Een 1-2 tegen PSV is geen uitslag waarvoor je je hoeft te schamen. Het gaat erom dat ze de belangrijke wedstrijden winnen. Wij hebben nu wel twee bonuspuntjes gepakt tegen Heerenveen en AZ maar als we straks weer alles verliezen van Sparta of Willem twee ofzo dan schiet t ook niet op
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 09:06
Roda gaat degraderen.advocaat gaat het redden.
Vind ik leuk
Rodajc +8078
zondag 11 februari 2018 om 17:38
Oke je vergeet er wel even bij te vermelden dat dit jouw verwachting is en geen feit.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 17:51
Dat denk ik ja heb ook nooit gezegd dat dat een feit is.
Je lijkt wel een amsterdammer,die janken ook meteen zonder eerst echt te lezen.
Vind ik leuk
Rodajc +8078
zondag 11 februari 2018 om 18:29
Kijk eens naar wat je zegt, je vertelt het als een zekere toekomstige gebeurtenis. Geen enkele argumentatie of teken van een mening. Ik heb jouw woorden prima gelezen.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 19:44
Wat een piepdoos ben jij.
Ben straks nog blij dat je een niveautje lager gaat spelen. Mijn gedachten sorry zal het duidelijk zeggen.
Het ligt meer aan jou dat je je zo aangevallen voelt.
Als je cluppie net als jou is ben ik bang dat ik gelijk gaat krijgen.
Vind ik leuk
Zippy +3612
zondag 11 februari 2018 om 09:07
Vreemd, vreemd.
Normaal zou Dick al lang zijn hielen hebben laten zien bij Sparta.
Offffffff.
Zouden ze hem een gratis rustplaats op het kerkhof beloofd hebben in Rotterdam ?
Vind ik leuk
MojoRisin +8358
zondag 11 februari 2018 om 09:15
Het veldspel is best aardig, maar ze ontberen idd gewoon kwaliteit..
Vind ik leuk
SjeH +268
zondag 11 februari 2018 om 09:17
Je geeft de 1-1 weg?? Gister stond je nog te schelden en te janken langs de zijkant dat er een overtreding aan vooraf ging. Was gewoon een prima goal volgens mij...
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:21
Advocaatje leef je nog? ija - deja. Ik heb met hem te doen, hij kan zich al zo druk maken. Moet op deze leeftijd wat meer aan bloeddruk en hart denken.
Ik vind wel dat je Sparta langszaam ziet veranderen, maar het zal nog tijd nodig hebben.
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 11:39
ja nog meer af glijden



Witte de With
Vind ik leuk
zondag 11 februari 2018 om 10:22
Ik heb het al vaker gezegd, zelfs Dick gaat het niet redden. net als Verbeek, je kunt wel een goede trainer zijn maar je bent zo goed als de mannen die je de wei instuurt.En bij Sparta is het helemaal niks, teveel gaten in het vergiet. Twente krijgt misschien een kans omdat Sparta niet beter kan. Na volgende week zijn de kaarten geschud.
Vind ik leuk
Napier +15
zondag 11 februari 2018 om 12:16
De feiten zijn dat Sparta 5 nieuwe spelers heeft gehaald en er minimaal 7 zijn vertrokken in de winterstop!
Sparta speelt onder Advocaat veel beter voetbal dan onder Pastoor. Je ziet aan de spelers dat ze vertrouwen en lef hebben.
Het enorme probleem bij Sparta is dat we niet ( genoeg) scoren,ondanks het aantal kansen. Ook Friday niet, alhoewel hij qua voetbal een aanwinst is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advocaat teleurgesteld: "Ik kan wel gaan schelden, maar het heeft weinig zin"