Van Hanegem: 'Die jongen had Van Geel direct na de titel moeten verkopen'

Van Hanegem: 'Die jongen had Van Geel direct na de titel moeten verkopen'

Gepubliceerd: maandag 12 februari 2018 om 08:58ma 12-02-2018 om 08:58

Het lachen is Willem van Hanegem vergaan bij het kijken naar wedstrijden van Feyenoord. Zondag ging het weer mis: de regerend landskampioen verloor met 3-1 van Vitesse.

'Sven van Beek, Karim El Ahmadi en Tyrell Malacia waren de drie spelers die nog enigszins overeind bleven tegen Vitesse. De rest was om te huilen', schrijft Van Hanegem in zijn wekelijkse column voor het Algemeen Dagblad. 'Jens Toornstra nog altijd in de basis in Feyenoord 1, eigenlijk kan het al maanden niet meer. Die jongen had Martin van Geel direct na de titel moeten verkopen, want beter dan vorig seizoen kan hij niet.'

'Maar hij en anderen tekenden allemaal voor een fors salaris lekker bij in de Kuip. Het gevolg zie je nu: de honger is weg en het voetbal te matig om dat euvel nog te verbloemen. Alleen die Malacia, die tackelt bij wijze van spreken de veters uit de schoenen van zijn tegenstander. Dat zou dus wél een speler kunnen zijn op wie Koeman doelt als hij zegt dat er nog altijd talent is in Nederland', besluit Van Hanegem.

Plaats een reactie

D0mmeLFCT65 +20607
maandag 12 februari 2018 om 09:02
Willem, het komt wel weer goed;)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:20
Hij tackelt goed. Alleen moet wel nog leren niet altijd zo lomp in te komen gezien het op sommige momenten je een rode kaart kost. Vooral op internationaal niveau weten ze precies wanneer ze moeten gaan liggen
Vind ik leuk
J Kiprich +18779
maandag 12 februari 2018 om 09:02
Hahaha, fijne opmerking over Malacia.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:00
wat speelde die geweldig, baalde van zijn rode kaart! op dit moment de leukste linksback om naar de kijken in de eredivisie!
Vind ik leuk
Vak-DD +12091
maandag 12 februari 2018 om 14:22
Dat is een goede speler, nog wat meer ervaring op laten doen dan komt hij er wel.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:03
Oh oh oh van Hanegem, wat laat je je zelf weer gaan.
Vind ik leuk
Paul1982 +11961
maandag 12 februari 2018 om 09:03
Toornstra moet je alleen opstellen in thuiswedstrijden :-)
Vind ik leuk
rinirat +3290
maandag 12 februari 2018 om 09:41
Nooit opstellen.
Vind ik leuk
Juventus FC +3871
maandag 12 februari 2018 om 11:54
Jorgenson kan in de zomer wel weg voor een miljoentje of 3, een Dolberg foutje, alleen Dolberg heeft nog toekomst
Vind ik leuk
Voebtal +7495
maandag 12 februari 2018 om 09:04
Malacia is ijverig en heeft veel energie. Toch valt hij steeds in negatieve zin op in topwedstrijden. Bij ajax liet hij veldman (traagste in het veld) voorbij rennen met als gevolg een doelpunt van Huntelaar. Nu weer rood omdat hij te laat is. Ik zie veel ijver als een kip zonder kop. Maar goed hij is nog jong.
Vind ik leuk
COYG +7774
maandag 12 februari 2018 om 10:30
Jij kent de naam van je eigen spelers goed zeg ;p Maar dit krijg je inderdaad als je een jonkie in het veld zet. Plus zijn taak is om de buitenspeler onschadelijk te maken. Niet Veltman. Of wie dan ook die als back opkomt. Dat moet bij Feyenoord óf Vilhena of toen Boëtius doen. En één fout mag toch wel. En nu rood is gewoon pech. Kijk naar een ander jong talent. De Ligt. Kreeg met het Nederlands elftal rood. Tegen Feyenoord vorig jaar veroorzaakte hij een penalty. Jonge voetballers ontbreekt het gewoon aan ervaring en een foutje zo nu en dan is het risico. In de Eredivisie mag dat wel. Maar internationaal echt niet.
Vind ik leuk
2cents +60155
maandag 12 februari 2018 om 09:05
Alleen z’n laatste tackle was niet zo goed uitgevoerd...
Vind ik leuk
RtdDub +13423
maandag 12 februari 2018 om 09:10
Bij Higler maakte het allemaal niet zoveel uit gisteren.
Malacia deed er goed aan om Beerens in elk geval maar gewoon te raken want rood had ie toch wel gekregen voor het in de buurt lopen.

Ja, ik overdrijf een beetje maar wat die Higler gisteren allemaal liep te doen is werkelijk met geen pen te beschrijven.

Vind ik leuk
LuckyLuksch +12331
maandag 12 februari 2018 om 09:22
Hij Heeft gewoon goed gefloten. Volgens mij mogen er nog een hoop spelers de spelregels opnieuw gaan leren. Als je zulke overtredingen maakt ben je niet lekker bij je knar! Contact sport is geen Karate ... beetje frustratie voetbal.
Vind ik leuk
RtdDub +13423
maandag 12 februari 2018 om 09:28
Volgens mij speelde Serero dat potje gewoon uit.
Haps daarentegen......
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12331
maandag 12 februari 2018 om 09:29
Hou op man... leer te relativeren. Sint juste zeker ook uit de wedstrijd grschopt!! Ze kunnen weinig hebben daar in Rotterdam ... trekt aan een arm en zijn schouder ligt eruit. Gewoon voetballen
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 09:31]
Vind ik leuk
RtdDub +13423
maandag 12 februari 2018 om 09:35
Je weet dat Bilal die kaart krijgt voor ernstig gevaarlijk spel waarbij de gezondheid van de tegenstander in het geding komt?
Hoe wil je dat van Haps noemen die met een brancard ht veld af moet?

Als jij vindt dat Higler gisteren goed floot, zit Feyenoord je wel heel erg dwars.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12331
maandag 12 februari 2018 om 09:38
Nee hoor ik heb geen hekel aan Feyenoord of welke club dan ook. Ik vind dat hij goed gefloten heeft. Maar dat mag dan weer niet gezegd worden volgens jou. Helaas ik vind van wel. Die scheids die Sparta - Psv floot die was slecht maar dan ook echt slecht. Die hanteerd zijn eigen regels ipv van wat er op zijn pakkie staat!!

Vind ik leuk
RtdDub +13423
maandag 12 februari 2018 om 09:41
Right..... dus de scheidsrechter die Feyenoord een oor aannaait heeft goed gefloten en degene die, zoals genoegzaam bekend, niet zo snel fluit en door laat ballen waardoor PSV wint (in de ogen van je medesupporters, het is nog steeds geen zaalvoetbal ook al werd er op plastic gespeeld), floot kut.

Dan is dat duidelijk.
Umlaut floot, naar ik aanneem, geweldig?
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12331
maandag 12 februari 2018 om 09:50
Even voor de duidelijkheid omtrent het is geen zaalvoetbal ... ga eens naar een eredivisiewedstrijd kijken in de zaal! Dan kom je direct weer terug op je opmerking het is geen zaalvoetbal!!

Tijden veranderen en met name in de zaal kan ik je vermelden
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 09:51]
Vind ik leuk
Pec010 +2410
maandag 12 februari 2018 om 09:39
Heb jij de wedstrijd gezien en durf je dan te beweren dat Higler goed floot?! Hij heeft wel 20 verkeerde beslissingen gemaakt en enorm warrig gefloten. Niet partijdig maar gewoon enorm slecht.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12331
maandag 12 februari 2018 om 09:41
Misschien zie jij wel dingen die er niet zijn en wellicht moet je je eens gaan verdiepen in de regels! Je mag er van vinden wat je wilt ik vind dat hij goed gefloten heeft!

Of zit ik nu tegen een dubbel accountje aan te lullen! Dezelfde schrijfstijle nl
Vind ik leuk
RtdDub +13423
maandag 12 februari 2018 om 09:43
Dat laatste..... daar ben ik een beetje te oud voor.
Heb er wel 2 maar die eerste is heel makkelijk te herkennen als je dit account ziet.
Maar om een of andere reden vond vp het nodig om die te shadow bannen dus wat daar mee gepost zou worden, ziet geen hond.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12331
maandag 12 februari 2018 om 09:45
Jij reageert op een reactie die ik aan pec010 schreef hahaha succes ermee
Vind ik leuk
RtdDub +13423
maandag 12 februari 2018 om 09:52
Ik reageer omdat ik me aangesproken voel door je verdachtmakingen.
Word niet graag beschuldigd van trolling.
Vind ik leuk
Pec010 +2410
maandag 12 februari 2018 om 09:50
Nou we zijn ontdekt door Lucky, laten we er maar mee ophouden;)
Vind ik leuk
Quareck +7465
maandag 12 februari 2018 om 10:19
Dat is dus meestal het probleem, iedereen ziet alleen wat er mis gaat in zijn eigen nadeel. De Nederlandse scheidsrechters fluiten alleen vaak slecht voor allebei. Het enige waar ze consequent in zijn is dat ze wekelijks ondermaats presteren.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 21:52
Ga geen excuses zoeken bij de scheidsrechter maar zoek het bij jejelf. Beide kaarten waren terecht en dat had voornamelijk te maken met het slechte spel van Feyenoord.
Vind ik leuk
2cents +60155
maandag 12 februari 2018 om 09:22
Veel warriger kon hij niet fluiten, maar dat ging twee kanten op.

En als hij per se op Malacia uit was dan had hij het wel “verkeerd gezien” bij een andere tackle.

Deze tackle beoordeelde Higler volgens mij terecht als een overtreding. Je kunt nog discussiëren over een doorgebroken speler, maar die discussie was er ook geweest als hij geen rood had gegeven.
Vind ik leuk
RtdDub +13423
maandag 12 februari 2018 om 09:32
Tuurlijk was Malacia te laat en maakte hij een overtreding, risico van zo'n sliding. maar op die plek met nog zo'n afstand naar de goal is rood belachelijk.
Higlertje had een hoop goed te maken na die al dan niet overtreding van El Ahmadi die tot de goal van Vilhena leidde. En de kansen die hij kreeg, greep hij met beide knuistjes aan.
Denk niet dat ie dit seizoen nog een wedstrijdje in De Kuip krijgt.
Tenziij de knvb die lul de bekerfinale geeft.
Vind ik leuk
2cents +60155
maandag 12 februari 2018 om 09:42
Het zit te diep bij je om nog enigszins op objectiviteit te lijken.

Het is halverwege de helft en Beerens snijdt recht op het doel af. Dit zal altijd een discussie blijven omdat je nooit weet wat de speler uiteindelijk uit de situatie zou hebben gehaald, maar je kunt hem absoluut geven.

Die rode kaart van Bilal was ook gewoon terecht.

Welke andere “goedmakertjes” had hij nog volgens jou?
Vind ik leuk
RtdDub +13423
maandag 12 februari 2018 om 09:50
Vind je het niet genoeg?

Gaat me ook een beetje om de gretigheid waarmee hij die 2 kaarten trekt.
Bilal heb ik geen moeite mee dat ie rood trekt. Theater van Serero wel maar dat terzijde.

Higler is gewoon een drama. Altijd keer als hij Feyenoord fluit houd ik mijn hart vast.
Vind ik leuk
2cents +60155
maandag 12 februari 2018 om 09:57
Serero had geel verdiend voor die slecht getimed sprong.

Maar je hebt het over 1 zeer terechte rode kaart en 1 waarover je kunt discussiëren maar die absoluut gegeven kan worden.

Vind je dat dan serieus goedmakertjes? En als dat de enige twee dingen zijn die je kunt opnoemen dan krijg ik toch het idee dat je iets teveel vanuit emotie praat. ;)
Vind ik leuk
RtdDub +13423
maandag 12 februari 2018 om 10:03
Dat zijn de 2 grote gevallen. Direct na dat El Ahmadi geval begon het gemarchandeer van hem. Dingen die je 2 kanten op kan fluiten of gewoon helemaal niet, aan Vitesse geven. Corner niet geven terwijl Jorgensen niet eens in de buurt van de bal kwam en Higler op 5 meter staat.
Zat eigenlijk gewoon te wachten tot ie hem op de stip zou leggen maar na Bilal en dan meteen de goal was dat niet meer nodig.
Vind ik leuk
2cents +60155
maandag 12 februari 2018 om 10:07
Sorry man, je blijft maar praten alsof je Bilal niet terecht vond. Zelfs Gio, die er met z’n neus bovenop stond, vond dat terecht.

Ook El Ahmadi sprak zonder cynisme over een goed fluitende scheids volgens mij.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:17
Grappig dit, vorig jaar zei ik al dat Toornstra het niveau van Feyenoord eigenlijk niet aankan maar dat hij dat seizoen ver boven zich zelf uitsteeg.

Toen werd ik aangevallen door Feyenoorders en nu vinden ze dat zelf ook xD haha
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:20
Die willem. De anouk onder de voetballers. Heerlijk. Vakmanschap en recht voor z.n raap
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
maandag 12 februari 2018 om 09:30
Als een Ajacied hard speel of tackles uitdeelt is het een schande bla bla.. als een Feyenoorder in het rond loopt te schoppen is het opeens wel talent
Vind ik leuk
Maan88 +6600
maandag 12 februari 2018 om 09:42
Hij zegt helemaal niet dat het mag om iemand zn veters uit zn schoenen te trappen! Maar jij hebt je ajaxbril weer op een je Feyenoord en PSV haat modus aanstaan op je toetsenbord. Willem bedoeld hiermee dat Malacia wel gedreven is, iemand die zich wil bewijzen en het gras op vreet. Niemand reflecteerd het op jou cluppie, alleen jijzelf.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
maandag 12 februari 2018 om 09:45
Hij zegt dat dat talent s of niet.. Goedemorgen
Vind ik leuk
Maan88 +6600
maandag 12 februari 2018 om 09:49
Ook goedemorgen. Maar jij kan het lezen zoals jij het door jou bril wil lezen! Hij zegt namelijk helemaal niet dat hij een talent is omdat hij tegenstanders zijn veters kapot trapt.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
maandag 12 februari 2018 om 09:51
En beste, laat me je Even duidelijk maken. Ik heb geen haat jegens niemand, jullie wel jegens ons.. vorig jaar liep ik in Rotterdam jullie club speelde tegelijk met Ajax en maar kanker joden schreeuwen daaro in die straten van jullie! Jullie speelden niet eens tegen ons! Kwam er weer een Feyenoorder bij ,werd hij ff ingepraat: " de Joden hebben verloren!"" Kom het niet over haat hebben, zielig
Vind ik leuk
Grijs +1224
maandag 12 februari 2018 om 11:48
Doe toch niet zo zielig joh en verzin geen verhaaltjes.

Als jij het hebt over haat als iemand zegt 'de joden hebben verloren' (de uitslag is relevant voor die supporter want er was een titelrace) dan ben je gewoon erg kleinzerig.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:10
pfff en in amsterdam hoor je gelukkig nooit kut kakkerlakken of kanker kakkerlakken.......man man man
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:08
rond loopt te schoppen? pipo....
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:36
Wordt tijd dat gio weggaat , het spel is dramatisch en de wissels mogelijk nog slechter
Vind ik leuk
Maan88 +6600
maandag 12 februari 2018 om 09:40
Klopt helemaal wat hij zegt. Zo had ik het gevoel afgelopen seizoen ook bij PSV. Het was allemaal verzadigd en zien hadden geen honger meer. Allemaal nog een jaartje bijgetekend tegen fors extra salaris maar met hun gedachten alleen maar bij een nieuwe club. Jongens als Luuk de jong, Willems, Zoet en Propper waren drama. Gelukkig hebben ze dit seizoen wel de honger naar een titel en beseffen ze ook dat ze pas een mooie transfer maken als ze presteren. Nu is het spel nog verre maar dan ook echt verre van perfect, maar de inzet en passie is er wel en daarmee ga je ver komen in deze competitie. Wanneer PSV aan het eind van dit seizoen kampioen wordt brengen de spelers die dan toe zijn aan een volgende stap ook veel meer centjes in de kassa. Even terug over feyenoord, met vPersie hebben ze een geweldenaar in huis gehaald maar ze moeten af van middelmaat en verzadigde spelers. Toornstra zsm verkopen aan een Italiaanse middenmotor, kramer is gelukkig al weg maar zo zijn er nog meer jongens die eigelijk al te lang bij Feyenoord 1 spelen en voor wie het een sleur wordt ipv een uitdaging.
Vind ik leuk
Mo +12362
maandag 12 februari 2018 om 09:42
Ben erg onder de indruk van Malacia moet ik zeggen. Geweldige tackle gister ook al la Tete. Speelde tegen Ajax ook al uitstekend
Vind ik leuk
fer65 +287
maandag 12 februari 2018 om 09:47
Malacia een hele goeie natuurlijk daar heeft hij wel gelijk in ,en de opmerking van wim dat toorstra verkocht had moeten worden ook.Alleen van Geel en zijn achter ban hebben geen goed plan voor met feijenoord dat is het grote nadeel bij feijenoord.Wie koopt nou voor 25 milj de subtobbers op pfffffff erg hoor deze ergenissen verschrikkelijk gewoon pure opzet om feijenoord lowdown te houden.Watje in je eigen jeugd hebt lopen gaje tog niet nog is halen bij de subtop of ben ik seniel aan het worden wat een afgang bedankt heren bobo s .De trainer Gio had allang dik en breed de laan uitgemoeten dit bewijst maar weer is dat er helemaal geen belangen zijn voor een kampioenschap ,ze gaan rustig verder op de wijze van PimBlokland en achterban niks bijzonders binnen halen anders krijgen ze het benauwd in amsterdom en eindhoven.
Vind ik leuk
Grijs +1224
maandag 12 februari 2018 om 11:56
Als je 25 miljoen hebt, en je moet 5 vervangers kopen dan kom je automatisch uit op subtoppers. Er is/was geen geld om spelers als Lozano te halen. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Vind ik leuk
Foebele +53581
maandag 12 februari 2018 om 09:51
Apart dat hij er Toornstra uit pikt, Vilhena speelt toch ook zeer matig dit seizoen en die Bilal is toch al helemaal een aanfluiting. Toornstra is geen dragende kracht, maar wel een nuttige speler.
Vind ik leuk
Mari +11953
maandag 12 februari 2018 om 10:05
Zijn er nog mensen die menen dat Hangem iets zinnigs kan zeggen?
Hij ruikt weer zijn kansen.
Ga lekker gollf spelen met Frezer.
Jullie leven nog in de vorige eeuw
Vind ik leuk
fr1963 +4065
maandag 12 februari 2018 om 10:44
Klopt helemaal. Toornstra en Vilhena voetballen ongelooflijk zwak. Leiden veel balverlies en komen zo goed als nooit met een gedurfde en geslaagde creatieve oplossing. Ik zou daarom graag Amrabat en Tapia op het middenveld zien met RvP in de 2e helft erbij achter Jorgensen en Berghuis, zonder pure linksbuiten dus.
Vind ik leuk
Janjan +447
maandag 12 februari 2018 om 10:58
Malacia is een goede. Die heb ik gisteren gezien en doet het echt goed.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:22
Tapia op het midden. Wanneer ziet men dit nu eens. Als middenvelder de beste feijenoorder. Zels gustavson is beter dan toornstra. Ik hoor niemand over el hamadi. Die is ook al een tijdje het spoor bijster.
Vind ik leuk
meloen87 +798
maandag 12 februari 2018 om 18:45
Ik denk nog altijd dat El Ahmadi zo matig speelt wegens de druk van de aanvoerdersband. Gewoon die band aan iemand anders geven, want El Ahmadi kan duidelijk niet 2 taken tegelijk uitvoeren. Ik pleit ook al heel lang voor Tapia op het middenveld, maar hij speelt niet op de positie van Toornstra...
Vind ik leuk
JanTa48 +7294
maandag 12 februari 2018 om 12:11
V. Hanegem heeft wel een punt. V Geel geeft geen gelukkige hand met aankopen en dat heeft hij in het verleden met Ajax ook bewezen. Miljoenen zijn er geïnvesteerd de afgelopen zomer maar niet 1 speler is er 1 dat Feyenoord beter gaat maken laat staan dat ze Kuyt doen vergeten. Als ik Feyenoord was, dan zou ik v. Geel bedanken voor zijn diensten en op zoek gaan naar een andere TD.
Vind ik leuk
Voebtal +7495
maandag 12 februari 2018 om 13:04
Er heerst bij Feyenoord totaal geen topsport mentaliteit als ik de experts mag geloven. Bij 020 knikkeren ze een trainer na een half jaar eruit ook al staat hij netjes tweede. Bij feyenoord is plek 5 nog geen reden om in te grijpen.
Vind ik leuk
14forever +8995
maandag 12 februari 2018 om 14:23
Wordt een leuk backie
Vind ik leuk
WHAAAAAA +135
maandag 12 februari 2018 om 18:39
Quote : Alleen die Malacia , die tackelt bij wijze van spreken de veters uit de schoenen van zijn tegenstander , prachtige opmerking.
Vind ik leuk
meloen87 +798
maandag 12 februari 2018 om 18:42
Ik vind dat Toornstra een fijne speler is om in je selectie te hebben, maar komt gewoon te kort voor de top. Doet me denken aan Immers. Die stond ook wekelijks in de basis bij Feyenoord, maakte veel, belangrijke doelpunten, maar was absoluut niet geschikt voor de top. Het probleem dat Feyenoord heeft is dat ze geen enkele speler in de selectie hebben die Toornstra kan vervangen op dit moment. Amrabat maakt vooralsnog de verwachtingen niet waar, jeugdspelers krijgen niet de kans en Van Persie is blijkbaar niet fit genoeg om in de basis te starten. En dan zijn ook Gustafson en Schuurman nog eens verhuurd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws