Jansma dolt met Verbeek: 'Eigenlijk speelt PSV knap schijtbakkenvoetbal'

Jansma dolt met Verbeek: 'Eigenlijk speelt PSV knap schijtbakkenvoetbal'

maandag 12 februari 2018 om 10:13

Gertjan Verbeek is onder de indruk van de zakelijke manier waarop PSV zijn wedstrijden wint. De trainer van FC Twente denkt echter dat de Eredivisie-koploper niet te lang vast moet houden aan de huidige behoudende speelstijl.

"Ze zijn geduldig, raken niet in paniek en blijven continu de dingen doen ze moeten doen. Dat geeft stabiliteit", aldus Verbeek zondagavond bij Studio Voetbal. "Ze kunnen ook heel veel in dezelfde samenstelling voetballen. Alleen Marco van Ginkel is af en toe een vraagteken, maar voor de rest is het heel vast. Ze durven op een geringe voorsprong de wedstrijd uit te voetballen." Het komt Verbeek op een sneertje van tafelgenoot Kees Jansma te staan. "Je zou het knap schijtbakkenvoetbal kunnen noemen."

De FC Twente-trainer plaatst echter een kanttekening bij het spel van de Eindhovenaren. "Je kunt daar in Nederland kampioen mee worden, maar uiteindelijk kun je niet alleen maar naar resultaten kijken. Je moet uiteindelijk wel naar een hoger niveau om je team te ontwikkelen en interessant te blijven voor sponsoren. Dan moet je ook beter gaan voetballen. Want als je dit voetbal speelt in de Champions League, dan heb je weinig kans."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

Teo Smith +16383
maandag 12 februari 2018 om 10:16
Schijtbakken talkshow behalve keesie.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 10:19
Met die sponsoren raakt Verbeek wel een puntje natuurlijk. Die inkomsten gaan in Eindhoven volgens mij naar beneden. In Amsterdam gaan ze juist omhoog. Dat heeft dus meer met uitstraling te maken dan met prijzen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:29
Maar wat heeft Amsterdam met dit artikel te maken?
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 10:38
Ach gut. Met wie moet ik dan vergelijken? Barca?
Vind ik leuk
jaja_PSV +24903
maandag 12 februari 2018 om 12:41
Gewoon niet vergelijken.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 13:45
Waarom? Je moet altijd vergelijken, dat doe je ook bij het bepalen van een marktconforme prijs vwb shirtsponsoring. Bij de directies van onze clubs doen ze dat daarom ook. En wij doen het hier, met z’n allen, de hele dag door.

Kijk maar eens naar de discussies over het spel van PSV en wat daar op volgt als Ajax een slechte wedstrijd speelt..
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 13:45]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:29
Whahahahahahaha. Qua sponsoring doet Ajax het inderdaad uitstekend. Maar verder parasiteren ze nog steeds uit behaalde resultaten van het verleden. Niks mis mee.
Vind ik leuk
jaja_PSV +24903
maandag 12 februari 2018 om 12:42
Ajax heeft geluk dat ze in een dichtbevolkt gebied zijn gevestigd. That's all.

Idem dito voor huisprijzen. Kan je als Amsterdamse makelaar ook niet naar jezelf betrekken.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 13:23]
Vind ik leuk
Novo +796
maandag 12 februari 2018 om 10:34
Uitstraling? Is de uitstraling van het gehele Nederlandse voetbal niet beneden alle pijl. Ook Ajax speelt al jaren niet meer het voetbal waar ze bekend om stonden en is qua uitstraling dus ook flink achteruit gegaan.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 10:40
Verklaar jij dan maar op een andere manier de groeiende sponsor inkomsten in Amsterdam...
Vind ik leuk
Novo +796
maandag 12 februari 2018 om 10:44
Denk eerder dat Marc Overmars en consulten enorm belangrijk zijn. In vergelijking tot PSV (zonder PSV af te willen vallen) hebben die personen meer uitstraling en denk ook door het verleden meer en betere contacten dan bijvoorbeeld een Brands.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 10:55
Ok, dus Van Der Sar zou het beter doen bij PSV dan Gerbrands. Interessante stelling.
Vind ik leuk
Novo +796
maandag 12 februari 2018 om 11:21
Niet de woorden verdraaien. Ik zeg het gehele beleid bij Ajax is beter in het binnenhalen van sponsoren wat komt door de uitstraling die bepaalde personen in het voetbal hebben opgebouwd. Zeg niet dat ze beter zijn dan Brands en zoals jij nu de vergelijking maakt tussen van der Sar en Gebrands. Denk eerder slechter want ondanks meer inkomsten is het voetbal bij Ajax niet beter als bij PSV. Je staat tenslotte niet met 7 punten achter als je beter voetbalt.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 11:46
Dus Van Der Sar is eerder slechter dan Gerbrands omdat Ajax 7 punten achterstaat? Dat lijkt me pakkie aan van de trainer en de TD. De zaken die wel op het bord van Van Der Sar en Gerbrands liggen lijkt Van Der Sar betere resultaten op te halen. En toch doet hij het slechter. Apart verhaal.
Vind ik leuk
Novo +796
maandag 12 februari 2018 om 11:50
Pffff, begrijpend lezen is moeilijk voor je of niet kerel?

Ter verduidelijking. Behoren de TD en Trainers niet tot het gehele beleid?
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 11:53]
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 11:53
Jij legt toch de prestaties van Ajax 1 op het bord van de algemeen directeur. Ik deed dat niet hoor.

Dus nu niet verschuilen achter begrijpend lezen.
Vind ik leuk
Novo +796
maandag 12 februari 2018 om 11:54
Nee jij benoemt iedere keer van der Sar en Gebrands. Ik heb het over het gehele beleid.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 12:13
Ok, waar het ging over sponsoring en jij zei dat het ligt aan de personen ging ik het vergelijken het PSV. Namelijk de mannen die daarvoor verantwoordelijk zijn.

Die vergelijking vond hè in ene niet leuk dus ging je wijzen op 7 punten achter. Wat juist weer niet de taak van de algemeen directeur is.

Maar blijkbaar vind jij het beleid bij PSV beter, puur gebaseerd op 7 punten achter. En laat daarbij vorig seizoen buiten beschouwing, terwijl volgens jouw beredenering toen het beleid bij Ajax blijkbaar weer beter was. Blijft een raar verhaal.
Vind ik leuk
Novo +796
maandag 12 februari 2018 om 12:26
Oké even opnieuw dan. In mijn ogen ligt het binnenhalen van de sponsors niet aan het voetbal waar jij op doelde. Ik denk dat een sponsor sneller instapt als hij met een Overmars praat dan dat gebeurt bij een Brands.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 13:13
Een sponsor praat toch niet met Overmars of Brands? Of bedoel je nádat hij sponsor is geworden? Bij wedstrijden? Het gaat hem/haar dus om met wie hij mag praten als hij/zij gaat kijken?

Hij kan toch ook praten met Van Nistelrooij, Nilis, Cocu etc?

En dan hebben we het dus alsnog over uitstraling. En niet over prestaties of prijzen.

Vind ik leuk
Novo +796
maandag 12 februari 2018 om 13:19
Oke sorry dan, uitgaande van het artikel waar Verbeek het heeft over het vertoonde spel van PSV dacht ik dat je met de uitstraling bedoelde het voetbal dat Ajax op het moment speelt.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 13:29
Het grootste deel van de reputatie van Ajax komt voort uit waar ze voor staan. Namelijk aanvallend voetbal. Avontuurlijk.

Als Ajax een paar jaar betonvoetbal gaat spelen dan gaat geen enkele sponsor daar blij van worden. Dat gaat dus geld kosten. Het publiek in Amsterdam accepteert dat niet. En dat heeft weer z’n weerslag op de sponsoring.

Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:37
Ik denk dat dit te verklaren is doordat er sowieso meer geld rondgaat in het voetbal dan een aantal jaar geleden. En daarbij sta je als club uit Amsterdam, de hoofdstad en een internationaal merk op zichzelf, toch wat sterker bij het aantrekken van sponsoren dan een club uit het toch onbekendere Eindhoven. En inderdaad, dat Ajax in het verleden tot de absolute top behoorde (en onlangs de finale van de EL speelde) speelt natuurlijk ook mee. Maar dit had jij zelf ook wel kunnen bedenken ;)
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 13:48
Het is raar dat als er meer geld omgaat in het voetbal Ajax daar wél van profiteert en PSV niet.

Maar dat had je zelf ook kunnen bedenken... ;)

Het gaat dan ook niet om het feit dat Ajax méér verdient dan PSV, maar om de groei bij Ajax ten opzichte van de krimp bij PSV.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:44
Ik begrijp je punt. Ik denk dat onder andere die finale daar aan bijdraagt
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 16:13
Al liet Ajax ook vóór die finale groei zien, maar ook die finale zal weer een positieve impuls zijn.
Vind ik leuk
Cookee +6287
maandag 12 februari 2018 om 14:10
2cents... Gaat je geluk bepaald worden door sponsor-inkomsten?
Dan ben je net zo sneu als PSV die roepen elke week, het gaat niet om mooi voetbal maar om punten.
Zullen we er dan maar mee ophouden en gaan breien, dan hebben we warme voeten.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 14:16
Mijn geluk? Waar slaat dat nu weer op?

Deze discussie heeft niets met mijn geluk te maken. Het gaat erom dat Verbeek weleens gelijk kan hebben. Kijk maar naar een club als Groningen waar men ook een chronisch gebrek aan kijkgenot heeft en dus steeds meer wegblijft.

Ook bij PSV is er sprake van een afname in belangstelling (Onderzoek VI).
Vind ik leuk
Cookee +6287
maandag 12 februari 2018 om 14:50
Nee, joh, ik doel op dat ik vaak Ajax supporters lees die er blij van worden dat er een leuke bankrekening is, als nu sponsorinkomsten ook al gaan meetellen dan is dat jammer.
Want het gaat om het spel op het gras.

Je maakt nu een goed punt. Ik ben met je eens dat een club er naar moet streven mensen te vermaken en dat doet de hele top-3 te weinig.
Niemand zegt heb je die actie van Donny, Frenkie of Karim of Hendriks gezien? Het mag allemaal best wat avontuurlijker toch?
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 15:06
Het blijft betaald voetbal hè, inkomsten verhogen is dan ook een essentieel onderdeel van het beter worden als club. Alleen met opleiden lukt het namelijk niemand.

En als we het over het publiek iets bieden hebben, dan sloegen we elkaar gisteren de eerste 10 minuten wel op de schouders hoor. Dat zag er namelijk weer even ouderwets uit. Daarna was het niets meer, met dank aan de behoudende gedachte van de coach.

En kijk je naar intentie dan gebeurt er bij ploegen als Feyenoord, AZ en Ajax iets heel anders qua tactiek dan bij PSV.
Vind ik leuk
Cookee +6287
maandag 12 februari 2018 om 15:54
Ik vind dat je Feyenoord en Ajax nu teveel eer geeft. AZ vind ik wel leuk om te zien trouwens.
De andere 2 staan positioneel star en van daaruit ontstaat soms een kansje doordat iemand beweegt.

De opening leek goed, maar dan zakt het weer in, en vergeet niet dat je naar een ontzettend zwak Twente zat te kijken, die krijgen het nog heel zwaar.
Er was een tijd dat Ajax afstand nam van zulke clubs.
En ik lees steeds dat de Ligt zo ongelooflijk goed is, waarom doet hij dan niet de mandekking op Boere, de Ligt is een kop groter, nu moest Joel meelopen naar links, terwijl Mathijs erbij stond te kijken.
PSV heeft gewoon heel veel types voorin, die het verschil maken, die het altijd wel 2 of 3x in 90 minuten afmaken. Achterin heeft Cocu niet de beste spelers, dus laat hij de tegenstander denken; "we hebben een kans" en weet te winnen.
Maar je hebt helemaal gelijk, dat de inzet moet zijn mensen te vermaken. En daar moeten Fey en Ajax meer aan doen, gezien het extra tv-geld dat ze claimen, dan verwacht je als kijker meer.
En PSV moet nu goodwill gaan verspelen.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 15:57]
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 16:12
Je kijkt nogal gekleurd naar het voetbal, dat geeft niet en doet iedereen maar jouw kleur is behoorlijk positief voor PSV en AZ en negatief over Feyenoord en Ajax.

Ik sprak namelijk niet over kwaliteit maar over intentie. Die is bij die drie daadwerkelijk anders dan bij PSV. Dat zie jij toch ook wel?

En ik heb veel respect voor de manier waarop AZ probeert te voetballen, maar ze krijgen daar ook over het algemeen meer ruimte voor omdat ploegen tegen AZ meer van eigen kracht uitgaan dan tegen Feyenoord en Ajax. Ook dat is gewoon duidelijk zichtbaar.

Verder moet je even opletten hoe de tactiek bij Ajax werkt om een antwoord te zien op jouw vraag waarom De Ligt niet tegenover Boere in de mandekking stond. Ajax speelt namelijk geen mandekking, maar zone dekking. De enige momenten waarom het wel mandekking speelt is toen De Jong vast mee het middenveld in ging, waardoor De Ligt 1 op 1 stond.

Het had dus niets met de kracht van de Ligt te maken, maar met de tactische keuze van de trainer.

Cocu haalt een hoog rendement uit zijn selectie, maar daar ging dit toch niet over? Als PSV dit type voetbal nog veel langer blijft spelen dan haken er echt veel meer mensen af. Dáár gaat het om.
Vind ik leuk
Cookee +6287
maandag 12 februari 2018 om 16:42
Nee, ik ben ook negatief over de spelopvatting v PSV maar ook over Aj en Fey, ze willen al het geld, nou dan verwacht ik ook een meerwaarde te zien.
Maar dat zijn bleke kleurtjes op het palet toch?

AZ laat zien dat het wel kan, leuke talenten, leuk voetbal met vele tactieken en spelers die bijzondere dingen laten zien en elkaar als team ondersteunen.
Maar ik zeg toch ook dat PSV ons dient te vermaken? Daar heb je een punt dat men AZ anders bejegent. Maar los daarvan AZ durft ook meer spelers op te stellen die het verschil kunnen maken.
Als het zonedekking is dan had de Ligt Boere toch kunnen opvangen? Die is ook langer.
Ik hoop ook dat mensen afhaken. Bij Groningen en Heerenveen zit het lang niet meer vol. Ik vind dit een goed signaal van het publiek, de club kan dan het beleid overdenken.
Overigens gun ik PSV die schaal wel na het rampseizoen van vorige keer, daarom zijn ze nu blij met punten.
Maar een volgende jaargang zullen ze toch willen genieten van vermaak?
Zie jij de Kuwas of Larson of El Khayatti bij de top-3? Het zijn allemaal taakspelers. Kluivert heeft nog wel eens een voorzet maar dat is ook geen virtuoos toch? Het vermaak van Ajax zit volgens mij in de passing van Ziyech enTaglia vind ik ook leuk om te zien.
Maar dat zijn bleke kleurtjes op het palet.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:45]
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 17:03
Is toch serieus gekleurd hoor. Je stelt: AZ durft meer spelers op te stellen die het verschil maken. Wie dan allemaal? En waarom wordt er bij hen veel minder het verschil gemaakt dan bij PSV en Ajax? Het scoorde bijvoorbeeld maar 43 keer tegenover Ajax 65 en PSV 60.

Als je zonedekking snapt, dan snap je ook dat De Ligt in de rechterzone stond en Veltman in de linker. Boere zocht slim Veltman op, zoals hij daarvoor deed met De Jong. En als De Ligt dan in de linkerzone was gaan staan dan was Boere weer de rechterzone gaan opzoeken. De oplossing zat hem in mandekking, maar dat speelt Ajax dus niet.

Dat kan een keer fout gaan en is ook slim van Boere (Twente). Perfect wordt het nooit hè, ook niet in de absolute wereldtop.

Het vermaak bij Ajax zit hem natuurlijk ook in de acties van Neres, het opkomen van De Jong, de schoten van Schöne en de doelgerichtheid van Van De Beek (ook al maakt hij lang niet alles af zaten er al meerdere belangrijke goals tussen). Daarnaast lijkt het vermaak van Ziyech me inderdaad evident en passeert Kluivert ook regelmatig z’n tegenstander, komt hij met schoten maar zette hij ook al meerdere keren Tagliafico in de positie waaruit deze een assist leverde. Zat heel veel beweging op die linkerflank.

Jij noemt dat graag bleek, maar veel kleurrijker wordt dat niet in de eredivisie hoor.
Vind ik leuk
Cookee +6287
maandag 12 februari 2018 om 17:15
Nu ga je me met cijfers de ballenbak in jagen.
Ik vind ook dat AZ het vaak niet afmaakt, ze missen het 'boel-kloedige' van de tob-3. Maar beide vleugels ondernemen actie, op midveld staan spelers dicht op de spitsen.

Veltman is toch rechts? Waarom vangt de Ligt hem niet op. Veltman stond al bij Boere toen de pass kwam.
Fouten horen ook bij voetbal dat ben ik met je eens en niemand is zonder fouten.
Het zal aan mij liggen, maar zo'n El Khayatti en Kuwas, Mahi, Idrissie, Jahanbakhs, Larson (in H'veen-vorm) dat is toch wat anders dan een Neres of Kluivert.
Misschien verwacht ik té veel van Ajax, denkend aan vroeger, toen we na de wedstrijd op een veldje de acties gingen nadoen, de schaar van Ling.
Wie moet een ventje van 8 nu nadoen?
Het lopen van Frenkie, de intikker van Donny? Mag allemaal best wat leuker toch, die CL halen we toch nooit meer, nou laten we dan geen selectie samenstellen voor de CL maar om ons te vermaken.
Dan schrijf ik over 10 jaar naar jou... weet je nog 2cents... op 18 feb 2018 ... die actie van ... vul maar een naam in. Dat was me wat he?
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 17:35
De Ligt is toch ook rechts? Ik snap daadwerkelijk je punt niet. Kijk eens naar al die andere ploegen. Spelen ook zonedekking achterin. Feyenoord met vd Heijden links en vd Beek rechts. In dat geval had vd Heijden Boere opgevangen en zou je kunnen ook zeggen dat vd Beek idealer zou zijn. Bij PSV had hij tegenover Isimat gestaan en was Schwaab idealer geweest.

Dat het zonedekking. En ja, Boere stond al bij Veltman omdat dat dus een bewuste tactische keuze van Twente was. Ze dichtten hem terecht meer kans toe tegen Veltman dan tegen De Ligt.

Verder ontgaat mij wat Neres minder heeft dan al die namen die jij noemt, buiten de voorzet van Jahanbakhsh natuurlijk. Die heeft niemand anders. Maar Neres pingelt net zo makkelijk als die anderen hoor. Hij krijgt alleen veel minder ruimte dan de meesten van die anderen. Dat zie je ook aan Larsson. Kreeg bij Heerenveen veel meer ruimte dan bij Feyenoord. Het moet dus vaker uit stilstand en vaker tegen dubbele dekking.

Dat zijn toch vrij logische zaken in het voetbal hoor, net als die zonedekking. ;)

Kluivert is wat minder frivool, maar ook hem zou ik weleens willen zien met meer ruimte. Kijk maar een naar die counters waar hij bij betrokken is, zoals gisteren. Opzetten én afronden. Op snelheid passeert hij ook heel gemakkelijk binnendoor en buitenom. Maar ook daarvoor geldt weer, hoe meer ruimte hoe makkelijker het wordt. Ze al jouw namen maar eens in de beperkte ruimte die Ajax aanvallend vaak krijgt. Er zal veel minder van ze overblijven.

Maar loop eens naar een trapveldje in de buurt en vraag wie ze nadoen. Dan zal het vaak een buitenlandse topper zijn. Niet gek, die zien ze net zo makkelijk voorbij komen als de Nederlandse toppers, oa via YouTube. Maar stel dat wij nog zo’n beperkt media aanbod hadden gehad als 20-25 jaar geleden. Dan hadden ze veel meer de toppers van de grote Nederlandse of zelfs lokale clubs genoemd. Ook de huidige spelers.

We kennen desondanks nu toch ook nog de PlayStation goal van ADO van begin dit seizoen? Of het hakje van de goalie van ADO tegen PSV van vorig jaar? Dat blijft hetzelfde hoor. Net zo memorabel als dat hakje van vd Vaart, de solo van Zlatan tegen NAC.
Vind ik leuk
Cookee +6287
maandag 12 februari 2018 om 17:50
Ow, ik zat mis, dacht dat de Ligt links was, sorry. Maar fysiek is de Ligt wel iets geschikter toch, t.o.v. Boere?
Nou Neres komt wel spelers voorbij maar gepolijst is het niet en Kluivert staat meestal stil. Dan heb je meteen de oorzaak van Ziyech zijn probleem weer, spelers maken het hem makkelijker als ze loopacties doen, dan komen zijn ballen beter aan.
Je hebt een goed punt, dat Ajax nu weinig ruimte krijgt, clubs zakken ver in. Maar dan krijg je dus Huntelaar ook dicht bij de goal... dan zou ik zeggen dan moet je hem toch meer kunnen laten koppen?

Misschien kan het allemaal niet meer hoor, die wervelende acties van midvelders en vleugels... maar ik mis dat. Niet dat de alternatieven die ik opnoemde dat nou in overvloed hebben maar ze hebben het wel meer. De actie van Ziyech gister dat deed hij bij Twente heel veel, dat mag van mij nu ook vaker, leuk man een actie maken ipv altijd passen.
Die goal van ADO was een teamgoal, das ook mooi, maar individueel vind ik ook leuk.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 18:00
Het was de keuze van Boere om Veltman op te zoeken en niet andersom. Dat zeg ik nu al drie of vier keer. ;P

Als Veltman rechts had gestaan en De Ligt links dan was Boere aan de andere kant gaan lopen. Dat is misschien wel het voordeel van kijken in het stadion. Je ziet ook wat spelers doen als de bal niet in de buurt is. Ook Twente maakt tactische keuzes. Jij doet het voorkomen alsof Twente een statisch geheel was en Ajax daar simpel op kon anticiperen door te schuiven met de poppetjes. Het feit is dat ook Twente continu schoof.

Je vindt Neres niet gepolijst tov dia andere? Het is mij inmiddels wel duidelijk dat je een andere voorkeur hebt. Is ook prima. Kijk eens naar de acties, de dribbels en het rendement. De meesten van jouw namen mogen niet eens de veters strikken van Neres. Het is geen pleintjes voetbal. Neem Kuwas. Geweldige acties van hem gezien, maar nog veel meer irritatie over het beperkte rendement van z’n acties. Om over Idrissi en Mahi maar te zwijgen. Het rendement ligt veel te laag. En welke acties blijven nu op het netvlies staan van deze jongens van dit seizoen?

En ja, Ziyech had bij Twente meer acties in de buurt van de 16. Ten eerste omdat hij in de voorhoede stond en ten tweede omdat hij veel meer ruimte kreeg.
Vind ik leuk
Cookee +6287
maandag 12 februari 2018 om 18:20
Oké sorry. :)
Dus de samenvatting nog maar eens bekeken voor straf.
Eerder staat de Ligt op Boere maar die verliest het duel, dit is een doeltrap dus lijkt mij dat de verdediger kiest wie hem pakt, maar eigenlijk doet dat er niet toe toch?
Je hebt gelijk dat jouw overzicht in de Arena beter is dan de mijne.
De Ligt had de opkomende man moeten zien.
Die ene aanname van Neres met dat wippertje was erg mooi zag ik nu. Trouwens dat inzakken van Twente viel nu erg mee, zag toch 3 counters van Ajax.
Ja, vergelijken van spelers is moeilijk, maar bij Ajax speel je vaak dieper, dus hoef je niet zoveel meters te maken om een dodelijke actie te doen. Kan best zijn dat die jongens bij Ajax meer zouden brengen dan de huidige 2. Ten Hag wil niet voor niks Labyad halen.
Nou Twente liet toen met Ziyech die kant meer vrij en als hij dan ging lopen dan was hij niet af te stoppen, dat was tactisch hogeschool. :)
Maar dat willen huidige trainers niet zien een speler die soleert.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 19:57
De verdediger bij wie hij in de zone staat pakt hem op. Staan ze alledrie daar waar de bal komt dan zal het gecommuniceerd moeten worden. In dit geval stond Veltman daar waar de bal kwam en dat duel had hij moeten winnen. Hij timede verkeerd.

De Ligt moest én de rugdekking verzorgen én de man in het midden oppakken. Al had daar ook een middenvelder of back mee moeten lopen uiteraard. Volgens mij vooral Kristensen.

Maar goed, het is ook weer goed van Boere en goed gelopen van Tighadouini. Die kant zit natuurlijk ook aan het verhaal.

En dat Ten Hag Labyad wil is meer een media creatie. Enige wat hij daarover steeds zei was dat hij bij een top drie club hoorde te spelen qua kwaliteiten. Meer niet.

Had hij hem echt willen hebben dan was hij al wel gekomen. Labyad wilde graag en Ajax heeft geld zat.

Ik weet trouwens niet of trainers geen spelers willen die soleren. Alles draait om rendement, ook destijds bij Twente. Als Ziyech geen rendement had gehad dan had hij ook nooit die vrijheid gekregen. Bij Ajax is die ruimte er gewoon niet. Het staat vrijwel altijd tegenover een teruggetrokken tegenstander. Slechts in de counter is die ruimte er. En daarin is Ziyech als tussenstation bij Ajax ook erg belangrijk. Maar dan inderdaad meer als passer dan pingelaar.
Vind ik leuk
Cookee +6287
dinsdag 13 februari 2018 om 20:07
Je derde alinea ben ik helemaal mee eens, we moeten niet die fouten benadrukken... een goal kan ook prima uitgespeeld worden zoals je zegt.
Grappig trouwens dat de goal van Twente een exacte kopie is van de goal van Cambuur tegen Twente.
Tighadouin wil ik ook graag nog toevoegen aan de lijst van attractieve spelers, als die jongen zijn talent weer oppakt dan gaan we nog wat zien.
Ja met Labyad is misschien goed dat 't niet doorging, want de rangorde is nu klaar en met nwe aankopen is alles weer open.
Denk dat dit beter voor Ajax is.
Ik vermoed dat wel, dat trainers huiverig voor soleren zijn, het begon toen al met Seedorf, die wel eens een man uitspeelde, opvallend was toen dat ook JC dat op die positie te gevaarlijk vond.

Laat me de vraag anders stellen denk je niet dat je met het passeren van een speler openingen creeert voor medespelers? En dat is toch positief... en leuk om te zien.

Sta je me toe een beetje teleurgesteld in je te zijn? Je noemt rendement... ik ontken niet dat het belangrijk is, maar ik leg liever nadruk op de schoonheid. Rendement is een boekhouders-term en hoor ik te vaak in voetbal. Ik zie liever gecontroleerd risico wat kansen oplevert dan het uitsluiten van risico en jij ook neem ik aan.

Ik hoor steeds op TV dat 'dit' een fout is, ja maar wie geen fouten maakt creeert ook niks.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:12
@Novo

Ik als niet supporter van een der top drie clubs wil mijn mening geven.
Ja, het niveau van Nederland is sterk gedaald.
Maar alsnog zijn Ajax voetballers gewild in Europa en er wordt gemiddeld meer geld uitgegeven aan Ajax spelers dan aan die van PSV of Feyenoord.
Niet dat ik Ajax hiermee wil ophemelen maar gewoon naar feiten kijkt.
Waar zou dat dan aan liggen?
Vind ik leuk
Novo +796
maandag 12 februari 2018 om 12:31
Zou het niet weten. Vind zelf ook dat Ajax individueel betere spelers heeft. En ben ook niet voor PSV, Maar mag toch gerust zeggen dat het voetbal van Ajax ook niet om aan te zien is.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:35
Daar heb je wel deels gelijk in, maar hier gaat het over dat Verbeek zei dat je ook wat aan je uitstraling moet doen voor oa sponsors en binnenkomende/uitgaande (zei hij gister wel maar staat niet in het verhaal) transfers.
Ik kan me nog herinneren dat Chelsea met "schijtbakkenvoetbal" de CL won maar heel de wereld over zich heen kreeg op de manier waarop.
Terwijl ze toch de grootste prijs die een club kan winnen gewonnen hadden.
Vind ik leuk
Novo +796
maandag 12 februari 2018 om 13:11
Ik reageer op 2cents die zegt het volgende:

Met die sponsoren raakt Verbeek wel een puntje natuurlijk. Die inkomsten gaan in Eindhoven volgens mij naar beneden. In Amsterdam gaan ze juist omhoog. Dat heeft dus meer met uitstraling te maken dan met prijzen.

Denk namelijk persoonlijk dat de uitstraling op het veld gezien niet in zo danig is dat je kan zeggen dat Ajax hier meer voordeel uit kan halen dan PSV. Dat het voordeel voornamelijk ligt bij Overmars die makkelijker een sponsor binnen weet te halen dan een Brands.
Vind ik leuk
Cookee +6287
maandag 12 februari 2018 om 14:54
Dat clubs die spelers willen hebben zegt niet dat het goede spelers zijn? Soms zijn bruikbare spelers ook gewild.
Maar zie jij spelers waarvoor je op de banken klimt?
Heb je gister iets gezien waardoor je over 30 jaar je kleinzoon over gaat vertellen?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 15:45
@cookee

Ik neem aan dat je de wedstrijd van Ajax tegen Twente bedoeld?
Gisteren niet nee maar soms kan ik wel "genieten" van bv een Kluivert, of Assaidi (zonde dat hij geblesseerd is), een Ziyech, of Berghuis.
Was zelfs heel kritiesch en negatief geweest betreft Neres, maar hij kan mij ook soms een oh of ah bezorgen.
PSV heeft dat minder, ja Lozano.
Maar ik weet niet waar je op doeld.
Ik ben geen Ajacied (absoluut niet) maar zij hebben wel vaak spelers die iets brengen wat weer eerder in de belangstelling komt.
Misschien wel door het Ajax verleden. Misschien omdat zij "anders" spelen dan die van PSV en/of Feyenoord, dat ze daardoor meer gewild zijn.
Vind ik leuk
Cookee +6287
maandag 12 februari 2018 om 16:20
Misschien wil ik teveel. Misschien kan mooi voetbal niet meer.
Maar dan zie ik AZ en soms Heracles en bij ADO loopt ook een hartstikke leuke speler rond, het kan dus wel.
Maar de Frenkies en Donny's en Mathijsen zijn niet waar ik enthousiast van wordt.
Ziyech is een echte en Schone en Lozano... maar verder vind ik het bleek hoor. Ze doen netjes hun taak, maar meer niet.
Vind ik leuk
John040 +514
maandag 12 februari 2018 om 11:10
Pas een mexicaanse sponsor erbij. Dus dat gejank slaat nergens op.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 11:12
Gejank? De totale inkomsten gaan omlaag. Of niet?
Vind ik leuk
Senn +4242
maandag 12 februari 2018 om 12:20
Wat is eigenlijk je punt in deze discussie?
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 13:24
Dat Verbeek op het gebied van sponsoring weleens gelijk kan hebben.
Vind ik leuk
JCJWZ +11132
maandag 12 februari 2018 om 12:10
Groepskorting voor een tripje naar Zuid-Amerika ja, hoevaak vliegt die Mexicaanse Maatschappij binnen Europa?
Vind ik leuk
John040 +514
maandag 12 februari 2018 om 11:15
Ja Ajax doet het goed qua sponsors maar 4 jaar zonder prijzen doen ze toch gaan twijffelen die lopen zo weg. En dadelijk zonder bestuur Van der Sar stapt op en in kielzog Overmars. En de huidige trainersstaf voldeed ook al niet. De spelers weten het dan ook niet meer of ze blijven of niet alles stort in elkaar. Bij PSV 2 of 3 gerichte aankopen jeugd erin passen klaar.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 11:44
Klaar voor wat precies?
Vind ik leuk
John040 +514
maandag 12 februari 2018 om 11:47
Beter voetbal met linksbenige verdedigers. Kijk ik zou het als Ajax supporter erger vinden dan PSV supporter het vertoonde spel omdat Ajax vanaf de zomer 14 nieuwe spelers heeft gehaald en nog steeds geen goed voetbal speelt terwijl hun een betere selectie hebben. Dat is realiteit PSV heeft een trainer die dat begrijpt en ook de supporters bij Ajax beide niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 11:48]
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 11:50
Zie jij veel Ajacieden die blij zijn met het spel van hun club?

Denk je dat veel PSVers vrolijk worden van het spel?
Vind ik leuk
JCJWZ +11132
maandag 12 februari 2018 om 12:11
Psvers kijken alleen naar het resultaat, hoe maakt ze niet uit, zo wanhopig zijn ze.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:44
Vind juist als Ajax zijnde 4 jaartjes niks erg wanhopen , Maja wie ben ik ;)
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 13:50
Stiekem maken ze zich meer druk om het spel van hun club dan ze openlijk toegeven. Een enkeling doet dat al wel. En als je het gemor hoort op de tribune bij PSV, op tv duidelijk hoorbaar, dan is het niet zo zwart-wit. ;)
Vind ik leuk
Jens1999 +12004
maandag 12 februari 2018 om 11:49
Gek dat Ziggo dan verlengde pas geleden en zelfs het sponsorbedrag verhoogde.... gek dat er dit seizoen meerdere sponsors bij zijn gekomen... hoe kan dat dan....?
Vind ik leuk
Senn +4242
maandag 12 februari 2018 om 12:22
Ja leg eens uit hoe dit komt?
Vind ik leuk
Jens1999 +12004
maandag 12 februari 2018 om 12:34
Die vraag stel ik aan die mede boerin van je.... die weet zo goed te zeggen dat sponsors wegblijven wanneer je geen kampioen wordt.... bij Ajax is dat niet het geval.... dus daarom de vraag hoe dat kan wanneer die gast beweerd dat sponsors wegblijven.... weet jij het antwoord misschien...?
Vind ik leuk
Grijs +774
maandag 12 februari 2018 om 12:58
Omdat het gewoon een erg goede deal is waar Ziggo de vruchten van plukt misschien?

Het gaat (de meeste) sponsoren puur om exposure. Zolang mensen blijven komen, maakt het niet uit welk voetbal je speelt.

Maar ga nou niet doen alsof Ajax meer sponsorinkomsten krijgt vanwege het 'sprankelende' voetbal dat ze laten zien, want dat hebben ze al 23 jaar niet laten zien... Wat dat betreft gaat de reputatie mijlenver voor de prestaties van Ajax uit.
Vind ik leuk
stratumseind +101677
maandag 12 februari 2018 om 11:15
Sponsoren kijken of je cl speelt das alles . En dat doe je alleen als je kampioen wordt
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 11:25]
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 11:16
Ok, dus Ajax speelt CL. Dat verklaart alles...
Vind ik leuk
stratumseind +101677
maandag 12 februari 2018 om 11:27
Bij Ajax zou de toename van sponsoren ook veel groter worden als ze cl zouden gaan spelen . Das toch geen hogere wiskunde
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:40
Levert die nieuwe Mexicaanse sponsor nog wat op? of is dat niet bekend.
Vind ik leuk
stratumseind +101677
maandag 12 februari 2018 om 12:27
Gratis taco s
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:42
doe mij maar een corona
Vind ik leuk
stratumseind +101677
maandag 12 februari 2018 om 12:59
Strak plan
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 11:43
2015-16 speelde PSV CL, toch ging destijds hun sponsorinkomsten flink omlaag. Het is dus niet het abc’tje wat jij hier voorstelt.

Verder stijgt het dus bij Ajax en daalt het bij PSV. Zeg je nu dat PSV puur afhangt van Europees voetbal en bij Ajax van iets anders?
Vind ik leuk
Jens1999 +12004
maandag 12 februari 2018 om 11:46
Ook de kampioen van Nederland is niet zeker van CL voetbal.... jij vergeet zeker dat er voorrondes gespeeld moeten worden..... net als Ajax wist PSV zich niet eens te plaatsen voor de EL via de voorronde.... dus hoezo speel je als kampioen CL voetbal.... overigens de nummer 2 kan ook CL spelen mits ze net als de kampioen zich weten te plaatsen via de voorronde... onzin dus dat de kampioen CL speelt.... de kans is groot dat de kampioen gewoon de EL ingaat....
Vind ik leuk
stratumseind +101677
maandag 12 februari 2018 om 12:27
Die van ons nie , die gaan gewoon dat bekertje pakken.....
Vind ik leuk
Jens1999 +12004
maandag 12 februari 2018 om 12:35
Net zoals ze zich zouden plaatsen voor de EL....?
Vind ik leuk
stratumseind +101677
maandag 12 februari 2018 om 12:41
De el is voor de kleintjes en hinderlijk voor ons grote clubs.... Nu hebben we ons tenminste vanaf dag 1 op de titel kunnen zetten en het betaald zich al maandenlang uit middels de 1 E plek die we al de hele competitie bezetten...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:45
Daarom stond het gezicht van opper Calimero gerbrands op onweer toen PSV werd uitgeschakeld!!!
Vind ik leuk
stratumseind +101677
maandag 12 februari 2018 om 12:51
Kan jij ook als nieuw lid serieus op mijn reacties in gaan aub? Bij voorbaat dank
Vind ik leuk
Jens1999 +12004
maandag 12 februari 2018 om 12:48
Ja hoor.... toch wel grappig iedere keer weer... alles recht proberen te lullen wat krom is....
Vind ik leuk
stratumseind +101677
maandag 12 februari 2018 om 12:52
Je kent me toch een beetje : de maestro zelf als het op zwetsen aan komt....
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 12:58]
Vind ik leuk
Jens1999 +12004
maandag 12 februari 2018 om 12:54
Ik lees net trouwens de spits van Groningen Lars Veldwijk... moet verplicht weg bij Groningen.... hij is niet meer welkom.... dat heb je als je weigert te spelen...xD
Vind ik leuk
stratumseind +101677
maandag 12 februari 2018 om 13:00
Ik weiger ook ......
Vind ik leuk
13 +5671
maandag 12 februari 2018 om 14:58
Jullie staan al wel heel lang op 1, maar niet de hele competitie.
Vind ik leuk
stratumseind +101677
maandag 12 februari 2018 om 15:02
Gevoelsmatig wel.......
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:44
Haha PSV wel droom verder!
Zoet wil weg , PSV moet hem verkopen want heeft nog maar 1 jaar contract ( teab ) omdat clubs weten dat het contract afloopt.
Zelfde met Arias (teab omdat PSV geen nee meer kan zeggen, contract loopt af )
Van Ginkel einde huur.
Vind ik leuk
13 +5671
maandag 12 februari 2018 om 14:59
Wat betekent teab?
Vind ik leuk
stratumseind +101677
maandag 12 februari 2018 om 15:02
Tegen elk aannemelijk bod
Vind ik leuk
John040 +514
maandag 12 februari 2018 om 11:49
En ze kijken of je prijzen pakt en dat doet Ajax al 4 jaar nu niet. 4 jaar is heel lang voor Ajax en dat gaan er meer worden op naar de 10 jaar.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 11:52
Denk je dat serieus, 10 jaar? Je praat vooral over hoop.
Vind ik leuk
John040 +514
maandag 12 februari 2018 om 12:00
Nee ik ben realist jij niet of heeft Ajax nu wel een prijs gepakt de afgelopen 4 jaar. En ja ik zie de toekomst van PSV beter in dan jij die van Ajax. Wie wil na dit seizoen nog bij Ajax blijven zonder prijzen.Ja en PSV wil hun niet hoor.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 13:22
Realist? Ik heb Ajax ook weleens 5 jaar geen kampioen zien worden. Vervolgens wonnen ze er 4 op rij.

Jullie praten altijd maar over niet over het verleden mogen praten van Ajax fans, maar wijzen er zelf ook steeds naar. Wat no naïever is, is de toekomst bepalen op basis van de afgelopen 4 jaar. Dat zien we wel aan Feyenoord. Of aan het PSV van afgelopen seizoen vergeleken met dat van nu. Het zegt helemaal niets.

Enige waar je naar zou kunnen kijken is beleid van clubs met oog op de toekomst. Zelfs dan blijft het voetbal en is het allemaal koffiedik kijken.
Vind ik leuk
John040 +514
maandag 12 februari 2018 om 12:01
Ze zijn weggespeelt in voor ronde CL dus wat zever je nu ook in de EL voorronde weg gespeeld yerecht verloren ook van b garnituur.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 12:15
En waar werd PSV in weggespeeld? Ook EL toch?

Hadden zij ook net een speler verloren aan tragische omstandigheden?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:46
Dat heb Ajax tog echt aan zichzelf te danken
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 13:18
Wat is aan Ajax te danken, dat het Nouri verloor?
Vind ik leuk
Richard020 +11456
maandag 12 februari 2018 om 12:16
En PSV wat liet PSV zien in de voorronde tegen de Kroaten?
Vind ik leuk
Vp128 +529
maandag 12 februari 2018 om 12:34
Heeft dat niet 'gewoon' te maken met het feit dat er veel meer geld in het voetbal omgaat, en dat sponsors daar in mee moeten?
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 12:36]
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 13:17
En daarom is er een daling te zien bij PSV?
Vind ik leuk
Vp128 +529
maandag 12 februari 2018 om 13:57
Dat is te verklaren door het uit elkaar gaan van Phillips en psv, lijkt me. Heb de cijfers overigens niet bekeken.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 14:01
Buiten Philips had PSV ook een veel lucratievere rugsponsor. Eentje die veel meer betaalde dan dat er nu wordt betaald voor een plekje op die rug.
Vind ik leuk
Vp128 +529
maandag 12 februari 2018 om 14:15
Dat kan kloppen ja. Maar om te stellen dat het verschil tussen Ajax en psv qua inkomsten, komt door het 'lafbakkenvoetval', lijkt mij erg kort door de bocht.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 14:19
Punt is dat het allemaal meetelt, zeker op langere termijn. Publiek wil in essentie vermaakt worden.

Anders kopen ze geen kaartje meer voor het voetbal, maar komen alleen nog af op de huldiging.
Vind ik leuk
Vp128 +529
maandag 12 februari 2018 om 14:28
Natuurlijk telt het mee dat het publiek vermaakt wordt. Dan wordt er immers meer gekeken en is dus de sponsoring meer waard voor de organisatie.

Echter zijn er nog zoveel meer factoren aanwezig wat het interessant maakt voor de organisaties. Een goede Europese campagne bijvoorbeeld. Bekendheid in binnen- en buitenland. De stad waar de club zich in bevind. Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 14:30
Een goede Europese campagne maakte voor PSV in ieder geval niets uit. Hun goede seizoen in de CL van een paar jaar terug deed de negatieve spiraal niet omslaan.
Vind ik leuk
Vp128 +529
maandag 12 februari 2018 om 14:31
Heb je een bron voor die cijfers? Ben nu wel benieuwd geworden.
Vind ik leuk
2cents +40845
maandag 12 februari 2018 om 14:34
Zie de jaarverslagen van PSV.
Vind ik leuk
Mustang +222
maandag 12 februari 2018 om 10:19
Geen enkele Nederlandse club, maakt kans in de Champions Leaugue.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:19
Gait Jan kan zich beter zorgen gaan maken om Fc Twente dat al zoveel punten heeft gehaald.
Vind ik leuk
Garrie +2525
maandag 12 februari 2018 om 10:19
Alleen de punten tellen, voor de rest niets!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:20
Ik ben totaal geen voorstander van het spel van Psv, maar dit is juist wél hoe je in de Champions League moet spelen en niet in de Eredivisie :p
Vind ik leuk
slapss +3019
maandag 12 februari 2018 om 10:59
Alleen deze spelers zijn niet goed genoeg voor dit spel in de CL. Waar ze in NL soms met hangen en wurgen overeind blijven, gaan ze dat in de CL niet doen. Er moeten 3 degelijke verdedigers bij om dit voetbal op hoger niveau te kunnen spelen.

Verder heb je een killerspits nodig die aan 1 kans genoeg heeft want in Europa krijg je er niet zoveel als Luukie nodig heeft in NL.
Vind ik leuk
Leeuw +3850
maandag 12 februari 2018 om 10:20
Verbeek begrijpt ook wel dat PSV kampioen kan worden met dit elftal en versterkingen halen voor CL wedstrijden. Opnieuw een type Guardado, een bewegelijke spits die eraan zit te komen en een linkback, rechtsback(bij vertrek van Arias) en PSV kan hoge ogen gooien.
Vind ik leuk
Mo +10216
maandag 12 februari 2018 om 10:24
Met een middenveld met Hendrix en Ramselaar word je in de Champions League aan alle kanten voorbij gelopen.
Vind ik leuk
Leeuw +3850
maandag 12 februari 2018 om 10:27
Ramselaar is geen zwakke schakel. Sterker nog, ik vind hem geweldig spelen als hij ook wordt begrepen door zijn medespelers. Hendriks daarentegen komt te kort voor dat niveau.

Voor de toekomst hebben wij in ieder geval een rasvoetballer als Rosario die ik hoog heb zitten.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:38
Tijden van hoge ogen gooien is voorbij. 3e plek is al een mooi resultaat in de CL.
Vind ik leuk
Kopsterk +4746
maandag 12 februari 2018 om 10:21
Als Verbeek zo blijft spelen in de Eredivise, maakt hij ook geen schijn van kans, heeft hij een hekel aan PSV ofzo, de wedstrijd is alweer weken geleden, nondeju het zit diep bij Gerrit!
Vind ik leuk
Smash +1732
maandag 12 februari 2018 om 10:21
Joh! Heb je met dit voetbal geen kans in de CL? Geen één Nederlands team heeft kans in de CL, met welk voetbal dan ook. Wat word ik ontzettend moe van deze man.
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 10:22
Verbeek heeft over iedereen wat te klagen, maar hij kan beter proberen die wijsheid over te brengen op zijn eigen spelers. Sparta thuis zal ook lastig zat worden.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:34
Ik hoop zo dat Twente die ook verliest, strak onderaan rechtstreekse degradatie.
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 10:47
Mijn sympathie zit ook veel meer bij Sparta en Dick Advocaat.
Vind ik leuk
Guusman +4162
maandag 12 februari 2018 om 10:25
Politiek correcte Kees.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:25
Als Twente zo blijft presteren maken ze volgend jaar een goede kans op een hoge klassering. Alleen dan in de eerste divisie.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:25
Gert-Jan pareerde de opmerking van schijtlollige popiejopie Jansma perfect.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:26
Wat Jansma in een paar woorden reageert heeft Verbeek diverse talkshows voor nodig.
Vind ik leuk
Bizzy +11590
maandag 12 februari 2018 om 10:30
Catweazel Verbeek laat ook van zich horen. Hij kan zich beter zorgen maken over FC Twente. Degradatie zou een ramp zijn voor die club.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:34
het is lastig als je in een praat programma zit en je mag niet over je eigen Twente praten, dan maar over Psv :)
Vind ik leuk
Leeuw +3850
maandag 12 februari 2018 om 10:41
Hahaha.. nu weten wij welke club Verbeek het liefst traint.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:30
Gertjan moet zich is 100% focussen op FC Twente.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:32
Het voetbal van psv is gewoon kut, maar met spelers als hendrix, brenet, schwaab is het ook onmogelijk om een hele wedstrijd druk te zetten! heb altijd het idee dat waneer het er op aankomt en ze moeten knokken dat ze te bang zijn om een duel aan te gaan!

Maar Cocu doet het dus heel goed met deze selectie. als ik kon kiezen als psv fan voor mooi voetbal en dan 2de of 3de worden, of (knap) schijtbakkenvoetbal spelen zoals sommige mensen het noemen en kampioen worden, kies ik toch voor kampioen worden! mooi voetbal is leuk, maar het resultaat staat op 1! en met dit voetbal zit ik ook nagelbijtend met spanning voor de tv, ook vermakelijk als je de overwinning dan over de streep trekt!
Vind ik leuk
Kopsterk +4746
maandag 12 februari 2018 om 10:41
Mooi verwoord! Zo is het ook, we weten dat we matige spelers hebben waarom dan proberen tiki taka te spelen, gewoon zakelijk die punten binnenspelen en klaar.
Vind ik leuk
Leeuw +3850
maandag 12 februari 2018 om 10:42
PSV is geen Manchester City en Philip weet dat als geen ander.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:48
er zijn clubs die beter voetbal spelen. maar tactisch speelt psv gewoon het beste. mogen ze best wat meer complimenten voor krijgen, vooral van die trainertjes in praat programma's die dat als geen ander zouden moeten begrijpen!
Vind ik leuk
alffie +959
maandag 12 februari 2018 om 11:07
Ik weet het niet hoor maar volgens velen hier had psv de beste selectie.

Nu hoor ik hier dat ze een slechte selectie hebben.

Wat is het nou?
Vind ik leuk
Kopsterk +4746
maandag 12 februari 2018 om 11:10
Ik heb nooit gezegd dat we de beste selectie hebben, zeker niet ik denk dat niemand echt een sterkste selectie heeft het is allemaal aan elkaar gewaagd. Ajax dan toch als ik er een zou moeten kiezen ;)
Vind ik leuk
alffie +959
maandag 12 februari 2018 om 11:12
:)
Vind ik leuk
John040 +514
maandag 12 februari 2018 om 11:57
Kijk PSV is de enige leidende club in alle competities in Europa die zonder linksbenige verdediger speelt. Hoe knap is dat al op zich???? En Ajax dat zichzelf (spelers Veldman de Jong Schöne) beter vind als psv maar ook niet overtuigd jaa dan hebben jullie nog een groter probleem dan PSV toch Alffie dat snap jij als Ajax supporter ook.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:11
Ajax vind ik voetballend beter, maar als het daar even tegenzit, krijgen ze het lastig mentaal. Elftal is volgens mij niet in balans. Wie wil er bij Ajax het vuile werk opknappen? Tegen Twente gisteren ook te nonchalant. Makkelijk gegeven pingel...maar de scheids mee hebben Ajax, PSV en Feyenoord gedurende het seizoen alledrie. Qua voetbal vind ik Ajax beter, maar mentaal schat ik in dat ze het niet redden. Vooral de man met de beslissende steekpass is van boven oververhit. Maar...competitie is nog lang en spannend wat mij betreft.
Vind ik leuk
alffie +959
maandag 12 februari 2018 om 12:13
Beste John.
Het is zeker knap hoe psv het nu doet met deze selectie.
Zegt volgens mij meer over de competitie of concurrentie.
Dat hoor je mij ook nergens zeggen?

Ik had het over de korte en lange termijn.
En jij als psver moet het daar toch wel mee eens zijn dat ajax daar ver in voor loopt
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:49
Klopt , alleen de rest is nog minder ;)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:39
Jan en Alleman kunnen het voetbal van PSV wel bekritiseren. Echter het voetbal van de concurrentie van PSV is ook niet om aan te zien en van een nog slechter niveau.
Vind ik leuk
fr1963 +1537
maandag 12 februari 2018 om 10:55
Beetje vergelijkbaar met Feyenoord vorig seizoen. Stabiliteit en vertrouwen zijn het recept om met een redelijk elftal kampioen te worden in Nederland. Ajax heeft teveel dalen gehad en daardoor meer punten verloren. Dankzij de scheids krijgen ze af en toe een paar punten cadeau en zelfs dat helpt niet...
Het probleem is bekend. Ajax heeft graag centjes dus halen ze potentiële toppertjes die ze binnen 1 of max 2 jaar weer met veel winst willen doorverkopen. Dat is effe leuk, maar een trainer kan er zo nooit een uitgebalanceerd topteam van maken. Hooguit bij toeval en bij hoge uitzondering (Bosz finale EL). Zolang dat het beleid is zal ajax waarschijnlijk langer dan de huidige 4 jaar zonder prijzen en zelfs prijsjes blijven.
Vind ik leuk
Quareck +4022
maandag 12 februari 2018 om 10:59
Misschien moeten we hopen dat Twente Europees gaat spelen, kijken hoe ver de helden uit Enschede komen onder zijn leiding. Als hij het einde van het jaar haalt met zijn eeuwige commentaar.
Vind ik leuk
13 +5671
maandag 12 februari 2018 om 15:05
Ze mogen volgend seizoen nog niet Europees spelen.
Vind ik leuk
Quareck +4022
maandag 12 februari 2018 om 15:46
Haha dan hoop ik dat ze de beker winnen :)
Vind ik leuk
13 +5671
maandag 12 februari 2018 om 15:49
Dan zouden ze wel het speciale gouden bekertje in de prijzenkast hebben, maar gaat ticket 3e voorronde EL naar 3e plaats. Volgend seizoen kunnen ze weer gaan voor een Europees ticket dacht ik.
Vind ik leuk
Quareck +4022
maandag 12 februari 2018 om 16:22
Ok duidelijk! Dank u
Vind ik leuk
flipper +1062
maandag 12 februari 2018 om 11:00
Fct pakt met Verbeek gewoon 3 punten. Sparta het slechtste team van de Ere D .
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:00
Als je wint heb je vrienden...
Vind ik leuk
Rodajc +4571
maandag 12 februari 2018 om 11:21
Misschien maken we op deze manier juist meer kans dan met dat naïeve aanvallende spel?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:50
Het woord van 2018. "Schijtbakkenvoetbal"
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:17
We zijn de enige ploeg die overwintert af en toe in de cl.
Dus dat zal wel meevallen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:19
Jah die kanttekening. Maar wat heeft mooi, dominant voetbal ons nu opgeleverd in de CL de afgelopen jaren ? Ik denk juist dat je zakelijk moet spelen tegen clubs als Barcelona of Man U. Als jij 10 punten moet halen in de groepsfase en je haalt er 4 met 'schijtbakkenvoetbal' tegen die grote clubs en 6 met gewoon goed voetbal, teken ik ervoor. Het punt is dat ik denk dat vanwege clubcultuur zoiets niet mogelijk is bij Ajax. Die drang naar voren, hoe mooi het soms ook is, is te vaak naief en levert geen resultaat op. Geen enkele NL club heeft er de kwaliteit voor..
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 12:48]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:48
Als je dit voetbal speelt in de Champions League/Europa League heb je volgens mij juist meer kans.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jansma dolt met Verbeek: 'Eigenlijk speelt PSV knap schijtbakkenvoetbal'