VP-voetbalkantine: 'Ten Hag kan beter voor Frenkie de Jong als 'zes' kiezen'

VP-voetbalkantine: 'Ten Hag kan beter voor Frenkie de Jong als 'zes' kiezen'

Gepubliceerd: maandag 12 februari 2018 om 17:00ma 12-02-2018 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'KNVB moet losse Nijhuis gewoon z'n gang laten gaan'
Stelling 2: 'Het seizoen van Feyenoord is ook bij bekerwinst mislukt'
Stelling 3: 'Ten Hag kan beter voor Frenkie de Jong als 'zes' kiezen'

Plaats een reactie

MojoRisin +14645
maandag 12 februari 2018 om 11:05
1: Veel toelaten is prima, maar wel fluiten als het echt een overtreding is. Volgens mij kickt hij erop of is het zijn doel om geen gele of rode kaarten te geven.
Vind ik leuk
Ginovanni +20839
maandag 12 februari 2018 om 11:05
Stelling 1:
'Mannelijk' voetbal is prima, maar je moet wel de officiële regels aanhouden en niet je eigen regels gaan bepalen.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 11:09]
Vind ik leuk
Doe dan! +6391
maandag 12 februari 2018 om 11:05
Stelling 1: volledig eens met Luuk de Jong in dit geval. De intenties van Nijhuis zijn goed, maar hij slaat er in door. Hoe zeer ik ook van mannelijk voetbal hou, een scheidsrechter hoort niet zijn eigen regeltjes te hebben. Een overtreding is een overtreding.
Vind ik leuk
Hugo59 +2156
maandag 12 februari 2018 om 11:06
Dan had psv 1 het moeten doen met een gelijk spelletje
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 11:07]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:15
En een overwinning in Groningen moeten hebben in plaats van een gelijkspel. En dan zullen we het maar niet hebben over de zeer oncollegiale Ziyech gisteren.
Vind ik leuk
Doe dan! +6391
maandag 12 februari 2018 om 11:51
Was gewoon een penalty, Belchineesje.
Vind ik leuk
Shrimp +356
maandag 12 februari 2018 om 13:06
Had een minuut daarvoor al rood moeten hebben.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6178
maandag 12 februari 2018 om 14:11
Nee hoor, buiten de zestien.
Bekijk alle herhalingen maar na van alle kanten.
Vind ik leuk
Kramertje +1018
maandag 12 februari 2018 om 11:15
Luuk de Jong moet niet zo zeuren
is normaal ook van het uitdelen en nou wordt hij een keer aangepakt

en dan is het ineens dat Nijhuis te veel laat doorgaan.

ga dan lekker op dammen
Vind ik leuk
Cookee +12188
maandag 12 februari 2018 om 15:26
Weet je wat je krijgt omdat Nijhuis heel anders fluit?
Dat trainers straks een half uur spelers moeten vertellen welke regels vandaag met die scheids nu weer gelden.
Waarom niet volgens de regels, en waarom zijn de regels zo rekbaar?
Vind ik leuk
Berbr +2228
maandag 12 februari 2018 om 11:14
Nijhuis is een verschrikking. Laat veel te veel doorgaan. Is ook veel teveel het mannetje, te zichtbaar aanwezig. Dit weekend PSV maar eigenlijk elk weekend. Vorig jaar paar keer Ajax benadeeld (Groningen uit).
Vind ik leuk
ArieBombarie +42311
maandag 12 februari 2018 om 11:14
Stelling 1: 'KNVB moet losse Nijhuis gewoon z'n gang laten gaan'

Nee. Nijhuis dient de regels te volgen of de KNVB moet de regels aanpassen.
Een overtreding dient bestraft te worden volgens de regels en op geen enkele andere wijze.
Zodra er een club enigszins probeert te voetballen, kan je onder Nijhuis lekker wat lullige overtredingen maken om het voetbal te verkloten. En dat maakt het voetbal meer kapot dan fluiten.

Nijhuis is een aandachtsgeile scheidsrechter. En dat is voor een scheidsrechter precies gevaarlijk. Een scheidsrechter hoort niet op te vallen. Dan doet hij het goed.

Hierbij moet ik wel zeggen dat ik t afgelopen week bij Ajax wel vond meevallen vergeleken bij PSV zaterdag. Wat hij daar deed was echt absurd en te vergelijken met de vorige potjes van Ajax waar hij floot.

Snel van het profvoetbal afhalen. Laat hem maar televisie presenteren en wekelijks commentaar geven op scheidsrechters.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:26
Eens, die PSV supporters en spelertjes kunnen alleen maar janken.
Vind ik leuk
John040 +2505
maandag 12 februari 2018 om 11:37
Nou ik hoor de callimero's in Amsterdam iedere week janken dat ze niks beteiken al 4 jaar nu zonder prijs dat PSV lucky is haha gekregen penalty weer. Maar dat zijn we bij de eredivisie wel gewent dat Ajax geholpen word door arbitrage.PSVers in ziekenboeg ajax penalty's geven hoezo helpen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:41
Wow... nu nog eens.

Maar dan wel een goede zin graag.

Vind ik leuk
Spiegel +10878
maandag 12 februari 2018 om 17:19
Hahaha bluffie, serieus. Ik heb vandeweek strontbezopen in een indianenpak door eindhoven heen gelopen en ben zelfs volle bak op mijn plaat gegaan gewoon letterlijk, en nog stond ik minder voor lul dan jij jezelf nu zet.

Ik zeg het niet graag maar boven mensen zoals jij voel ik mij verheven.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:49
Pfff ga eens Calimero kijken je slaat kant noch wal.. Ajax is de grootste club.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6178
maandag 12 februari 2018 om 14:13
Ikke denken jij zijn buitenlander ;-)
Vind ik leuk
stratumseind +191688
maandag 12 februari 2018 om 12:31
Is de verwarmingsketel op je school kapot?
Vind ik leuk
John040 +2505
maandag 12 februari 2018 om 11:32
Ik begrijp deze stelling hellemaal niet .Elke club vereniging of bedrijf heeft regels waar een vrijwilliger/werknemer zich aan hoort te behouden dus ook bij de KNVB. En het niet willen geven van gele kaarten dat is eigenlijk werkweigering en behoord hij gestraft te worden. Zelfs na het spelen van de bal worden overtredingen begaan die je niet kan weg wuiven. Maar het ergste van alles is dat als je er iets van zegt die irritante gebaartjes van geel dreigen te geven. De KNVB hoord gewoon te handelen volgens de regels niks anders. Dit is zichzelf boven de tegels stellen en geen bedrijf kan zich dat veroorloven.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 11:35]
Vind ik leuk
John040 +2505
maandag 12 februari 2018 om 11:38
Ik begrijp deze stelling hellemaal niet .Elke club vereniging of bedrijf heeft regels waar een vrijwilliger/werknemer zich aan hoort te behouden dus ook bij de KNVB. En het niet willen geven van gele kaarten dat is eigenlijk werkwijgering en behoord hij gestraft te worden. Zelfs na het spelen van de bal worden overtredingen begaan die je niet kan weg wuiven. Maar het ergste van alles is dat als je er iets van zegt die irritante gebaartjes van geel dreigen te geven. De KNVB hoord gewoon te handelen volgens de regels niks anders.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:47
Misschien fluit hij te weinig maar is bij uitstek de beste scheidsrechter die wij hebben.

“Uit de hoogte” Kuipers is een naar mannetje.

Gozuybuyuk fluit altijd voor de thuisploeg waar hij ook is.

Makkelie is een klein kindje die geen eigen mening heeft.

En die andere zijn niet eens eerste divisie waardig. Al moet ik zeggen dat Pol stappen begint te maken.
Vind ik leuk
El torro +297
maandag 12 februari 2018 om 12:01
kijk eens hoe ze in Engeland fluiten is Nijhuis nog poeslief
Vind ik leuk
Pec010 +2410
maandag 12 februari 2018 om 12:14
Er zit een veel te groot verschil tussen de scheidsrechters onderling. Als Nijhuis gister Vitesse Feyenoord had gefloten was er geen rode kaart gevallen. Ik vind persoonlijk de stijl van Nijhuis prettig en vind dat de andere scheidsrechters iets minder mogen fluiten.
Vind ik leuk
Stack5 +3203
maandag 12 februari 2018 om 12:42
Ik denk dat basacikoglu ook bij Nijhuis gewoon had kunnen gaan douchen hoor. Voor de rest ben ik het met je eens.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:22
Het hier veelvuldig gebruikt verwijtwoord “Calimero” vliegt je onder verschillende artikels weer om de oren. Nog even een paar uurtjes geduld mannen want dan komt de Oppermeester Calimero hier weer zijn wekelijkse betoog houden!
Vind ik leuk
Only1nr7 +1517
maandag 12 februari 2018 om 13:11
Stelling 1 nee zeker niet. De KNVB is verantwoordelijk voor een eerlijk competitie verloop. Men weet dat Nijhuis veel door wil laten gaan maar inmiddels wordt het genant. Er staat in het spelregelboek beschreven wat wel en niet mag. Nijhuis lapt bewust deze regels aan zijn laars en de KNVB laat dit toe. In mijn ogen is deze scheidsrechter niet geschikt voor professioneel voetbal. Luuk de Jong klaagt er nu terecht over, bij het verlengen van een doeltrap springt er een verdediger met een aanloop in zijn rug en raakt hem zonder dat de verdediger de bal raakt. Iedereen roept maar dat er in Engeland veel meer kan, maar in Engeland raakt de verdediger de bal. Hier niet en is het gewoon een ordinaire beuk van achteren. Er zou zelfs geel getrokken moeten worden. In Engeland wordt het alleen raken van een speler ook gewoon bestraft. En zo zijn er veel meer overtredingen te noemen afgelopen zaterdag zowel door PSV als Sparta die gewoon afgefloten moeten worden. Aan het einde zag je bij spelers van beide ploegen frustratie dankzij de willekeur en eigen regels van Nijhuis.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 13:12]
Vind ik leuk
Cookee +12188
maandag 12 februari 2018 om 20:42
Regels moeten scherp afgebakend worden.
Zodat elke speler weet hoe en wat.
Maar ze bedenken nu elke keer uitzonderingen.
Vind ik leuk
ArieBombarie +42311
maandag 12 februari 2018 om 14:12
Stelling 2: Ja het is een klote seizoen voor Feyenoord. De CL was érg matig (niet alleen door de loting) en de competitie zijn ze echt heel matig in.
Iedere club die geen vooruitgang boekt in kwaliteit, gaat wat mij betreft achteruit en kan niet spreken van een geslaagd seizoen. Tenzij natuurlijk er een Hoofdprijs gepakt wordt zoals de eredivisiewinst of een Europese beker.
Vind ik leuk
Liwwadder +3880
maandag 12 februari 2018 om 14:18
Stelling 3: Voorzitter Ype Smit stopt per direct bij Cambuur. hiep hiep hoeraaa! Maakt eindelijk de weg vrij voor Sandor vd Heide als trainer..na Hake in de toekomst.
Vind ik leuk
Cookee +12188
maandag 12 februari 2018 om 20:52
Wie voorzitter is maakt niet uit, goede organisatie met goede mensen is belangrijker.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:32
Stelling 1 eens, alleen moet hij wel opletten dat " echte" overtredingen gestraft worden,soms laat hij doorspelen waar fluiten meer op z'n plaats is.Stelling 2,het gaat om prijzen winnen en de KNVB beker is een prijs,anders dan anderen beweren is 2018 het laatste jaar( tenzij we straks in het Europees bekertoernooi voldoende punten halen dan in 2020 weer)dat de winnaar rechtstreeks geplaatst is voor de poulefase waar je bij een gunstige loting verder kan komen.Ik als Psver zegt dat Feyenoord vooral in het begin pech had met blessures plus 4 vd kampioenen heeft zien vertrekken/ stoppen ( Kuyt), momenteel is er een vormdip maar de beker is 2 wedstrijden,moet je je voor Stelling 3,Ajax is dit jaar weer niet de beste,klopt,mee eens,dat is PSV.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 14:34]
Vind ik leuk
Gid010 +710
maandag 12 februari 2018 om 14:32
Stelling 1 Hij probeert een beetje de mannelijke duel toe te laten, een beetje de engelse manier van fluiten. Dat komt soms een wedstrijd ten goede, maar soms ook niet. Zolang hij binnen de gestelde richtlijnen fluit, gewoon door laten fluiten.

Stelling 2 Het is dan wat betreft de doelstelling mislukt, omdat zij een johan cruijfschaal al hebben wat ook een prijs is, hebben ze tenminste iets gepakt.
Met de beker die ze kunnen pakken als 2e prijs, kunnen ze het beetje goed maken naar het eigen legioen. Het seizoen is zoiezo mislukt als je 22 miljoen aan aankopen doet, na 22 wedtrijden op 22 punten achterstand staat van je koploper. Dat is voetbalcrisis voor Feyenoord. Ondanks de omstandigheden die ze hebben, hebben ze toch hoger op de ranglijst kunnen staan.
Vind ik leuk
Cookee +12188
maandag 12 februari 2018 om 15:02
Nou ik snap best dat Feijenoorders het al zwaar hebben.
Maar de beker verzacht niks... als je kampioen bent dan verwacht je elke week beter te zijn dan je tegenstanders... nu dat zie ik niet.
Snap niet wat er mis met die gastjes is, want de aankopen waren niet slecht maar ze zitten met poepvrees in de broek.
Mijn tip is, geen spelers van H'veen kopen, want die kunnen niet met druk omgaan. Alleen Nistel en Thomasson ooit.
Vind ik leuk
Smithsonian +41535
maandag 12 februari 2018 om 15:06
Als je de beker pakt heb je 2 prijzen dit seizoen haha.
Vind ik leuk
meloen87 +798
maandag 12 februari 2018 om 15:48
Stelling 2: VP valt in herhaling, bijna 2 weken geleden was het precies andersom deze stelling (mislukt = geslaagd). Anyway, ik ben het ermee eens. De bekerwinst is een troostprijs, vooral als je ziet hoe makkelijk Feyenoord deze zou winnen. Het is echt een klote seizoen, zo gefrustreerd. Zoveel blessures, geen enkele speler heeft vooruitgang geboekt, sommige zijn zelfs achteruit gegaan. Enige lichtpuntjes waren tot nu toe de stormachtige ontwikkeling van Malacia, de overwinningen op Napoli en PSV in de beker, en die ene goal van RVP. Voor de rest was het allemaal bagger, dus een kleine reorganisatie in de technische staf is zeker op zijn plaats. Van Bronckhorst zal altijd dankbaar zijn voor de prijzen die hij heeft behaald, maar Feyenoord moet verder, en ze gaan gewoon niet kampioen worden met hem aan het roer en met de huidige spelersgroep. Afscheid nemen van hem en een hoop spelers deze zomer, en de jeugd meer kansen geven. Dat is mijn mening, in ieder geval.
Vind ik leuk
kees ee +786
maandag 12 februari 2018 om 16:11
stelling 2; . . dat vind ik niet, . . 't kampioenschap kan statistisch gezien nog een aantal jaren duren, en beter de beker dan helemaal niets "blink, blink" !?, . . maar vrolijk zullen ze er daar niet van worden, 't spel is hemeltergend met samengeknepen billen en waarom ?, . . er is niets te verliezen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94676
maandag 12 februari 2018 om 17:20
Stelling 3: Ten Hag valt toch wat tegen. Zag toch onder Keizer beter spel, wat zeggen de ajacieden hiervan?
Vind ik leuk
Patrickj3 +3849
maandag 12 februari 2018 om 17:48
Helemaal mee eens,laatste paar wedstrijden voor de winterstop vooral die tege PSV en az was niks mis mee.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 19:31
Precies.
Vind ik leuk
Argento8523 +7069
maandag 12 februari 2018 om 17:30
Stelling : Eens
Gasten als Luuk de Jong moeten niet zo jammeren

Stelling 2: Eens

Stelling 3:

Iig niet Frenkie de Jong als CV

Laat hem maar strijden voor zijn plek
Vind ik leuk
Kopsterk +7088
maandag 12 februari 2018 om 17:43
Stelling 3: JA! Frenkie de jong als CV kan echt niet, als je ziet hoe vaak hij weg wordt gezet, toch vaak foutjes maakt, die dan misschien net niet worden afgestraft en daardoor niet zo opvallen. Nee, deze jongen moet je het gewoon niet aandoen om nog langer cv te spelen, die jongen kan goed voetballen en heeft goed inzicht pass en positiespel en wat doe je, die zet je vervolgens CV , slaat echt als een tang op een varken en je verpest die jongen er mee, zet die gast i.pv. opa Schone op de CM daar komt ie beter tot zijn recht.
Vind ik leuk
aphex twin +1529
maandag 12 februari 2018 om 19:24
Denk even na kerel. Hij moet de fijne kneepjes van het verdedigen leren voordat hij op 6 kan spelen. Maw die kleine foutjes (die overigens best meevallen, hij maakt geen echt grote fouten omdat hij vaak slim positie kiest) moeten eruit, DAN pas kan hij echt renderen op 6.
Vind ik leuk
Mitchy10 +2068
maandag 12 februari 2018 om 18:08
300% oneens. Schone laat van de Beek en Ziyech beter voetballen. Heeft 8 of 9 doelpunten gemaakt en zorgt voor de organisatie. Frenkie de Jong is te aanvallend voor de 6 in combinatie met Ziyech en van de Beek. Schone voetbalt vaak vooruit maar toch op safe. Met de Jong, van de Beek en Ziyech heb je een veel te veel alles of niets middenveld. Het is misschien niet altijd even sprankelend wat Schone doet, maar hij is vreselijk onderschat. Kijk alleen naar de momenten van scoren dit seizoen. AZ uit de beslissende goal, PSV thuis de beslissende 2-0. Gisteren de belangrijke penalty. Tegen Twente uit zorgt hij persoonlijk voor een punt.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 19:30
Stelling1: ja
Stelling2: onzin. Een prijs is een prijs. Altijd dat denigrerende gedoe over de beker ‘die dennenappel’.
In Engeland waarderen ze een bekerwedstrijd (en daar heb je er diverse) wél.
Stelling3: ja en nee. Ja omdat hij beter dan Schone is en voldoet op die positie. Nee omdat zijn potentieel daar niet ten volle kan worden benut. Hiermee bedoel ik het volgende, mocht het niet duidelijk zijn: De Jong is een aanvallend ingestelde middenvelder. Hij geeft zó makkelijk de assists dat hier ook gebruik van dient gemaakt te worden. Lang niet alleen dat. Hij ziet dingen, mogelijkheden in het veld, die anderen niét zien.
Hij blijft ten alle tijden rustig. (Dat dit niet zo te zien was met hem als verdediger is waar, maar hij is dan ook totaal geen verdediger. Hij kon daar niet in zijn element zitten) Je kunt De Jong altijd aanspelen. De Jong weet al wat hij gaat doen met de bal, nog voordat hij de bal ontvangen heeft.
De Jong heeft oog voor de 1-2. Hij loopt ook door om de bal te ontvangen en dus de 1-2 ‘af’ te maken.
Ik opteer voor De Jong naast Ziyech te laten voetballen, met Donny Van de Beek als ‘6’.
Van de Beek is op ‘6’ een betere optie dan Schone.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 21:16
laat schöne staan dat is gewoon een prima speler
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws