Perez en De Boer lyrisch over 'heerlijk joch' van Feyenoord: Uitstekend gedaan

Perez en De Boer lyrisch over 'heerlijk joch' van Feyenoord: "Uitstekend gedaan"

maandag 12 februari 2018 om 12:27

Feyenoord-talent Tyrell Malacia pakte zondagmiddag een rode kaart tegen Vitesse, maar Kenneth Perez en Ronald de Boer nemen hem niets kwalijk. De twee FOX Sports-analisten staken zondagavond in Dit was het Weekend uitgebreid de loftrompet over de achttienjarige linksback.

Malacia nam vlak voor de winterstop de plek in van de geblesseerde Ridgeciano Haps. "Vanaf het eerste moment dat hij er stond, heeft hij het uitstekend gedaan. Eigenlijk is het heel verrassend dat Haps tegen Vitesse weer terugkwam in het elftal." Haps viel in Arnhem echter weer geblesseerd uit en Malacia moest al vroeg invallen, tot tevredenheid van Perez. "Hij maakte drie slidings: een daarvan leverde rood op, maar die andere twee waren geweldig."

De Boer valt zijn collega bij. "Ik vind het een heerlijk joch. En het lijkt me ook heerlijk voor Feyenoord om te weten: hier gaan we de komende jaren nog veel plezier aan beleven." Perez geniet van de onbevangen speelstijl van Malacia. "Hij is gewoon blij: lekker zijn schoenen aantrekken en dan lekker voetballen."

Poll

Wie zie jij liever als linksback bij Feyenoord?

(1157 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 12 februari 2018 om 12:31
Mooi gesproken! Gaat Feyenoord nog een hoop plezier van beleven en ik hoop het NLs elftal ook!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:33
Híj is wel erg wild,had tegen PSV ook rood moeten hebben.
Maar dat hij talent heeft moge duidelijk zijn.
Vind ik leuk
Mad Max +8525
maandag 12 februari 2018 om 12:59
Jeugdig onbevangenheid. Heerlijke back, prachtige stijl, lekker fel in de duels en met veel snelheid. Alleen koppen is wat te veel gevraagd gezien zijn lengte, maar allee.... je kunt niet alles hebben. Malacia heeft bijna alles.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:50
klopt. alleen ervaring niet, dat zagen we helaas gisteren....
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:37
Yes. Rustig aan met die jongen. Laat Haps ook zijn wedstrijden maar spelen. Die moet weer verkocht en dan kan hij er mooi staan.
Vind ik leuk
JustH +3101
maandag 12 februari 2018 om 12:42
Jammer dat we deze jongens dan niet langer als 1 seizoen vast kunnen houden. Maar dat is niks nieuws. Zo gaan alle talenten snel weg.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:52
Ik denk dat hij nog wel een paar seizoenen blijft hoor! Zou iig erg dom van hem zijn om straks in de zomer weg te gaan.
Vind ik leuk
JustH +3101
maandag 12 februari 2018 om 13:08
Ja dat denken we van al die jongens en opeens zijn ze weg.
Ze zijn niet vast te houden.
Vind ik leuk
AlwaysMe +1079
maandag 12 februari 2018 om 19:28
alsof het zo slim is om bij zo'n dolend Feijenoord te blijven.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:53
en een hoop rode kaarten haha
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:31
Doet het verassend beter dan ik had verwacht. Zag hem bij Feyenoord 0/19 en vond hem daar een van de mindere. Moet nog veel leren maar zie hem later zeker in het Nederlands Elftal.
Vind ik leuk
Mad Max +8525
maandag 12 februari 2018 om 13:03
Nee hoor, als je O19 een beetje zou volgen dan zou je weten dat Malacia een van de sterkhouders was. Hij schipperde een beetje tussen de O19 en de Beloften, maar speelde altijd goed. Had volgens mij (not sure) ook een blessure die hem aan de kant hield)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:35
Geweldig , wat een slidings en wat een instelling, gewoon een topper.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:38
Is zeker verdedigend nu al beter dan Haps, prima ventje.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +13646
maandag 12 februari 2018 om 12:38
off-topic: Veldwijk moet pleitte!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:37
Vind je?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +13646
maandag 12 februari 2018 om 14:58
Nee :)
Vind ik leuk
MojoRisin +4091
maandag 12 februari 2018 om 12:38
Groot talent, zo zijn er nog wel meer jongens die eraan komen in NL..
Dus wees gerust, komt wel weer goed met Oranje.. Hoop wel dat Koeman het aandurft om die jongens te selecteren/uit te proberen minstens..

Misschien een goed plan om een Oanje-B in te voeren met jongens die net afhaken voor het 1ste ? Die dan oefenwedstrijden laten spelen, zie je wat je in de kuip hebt..
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +13646
maandag 12 februari 2018 om 12:40
Ja of in de Arena of Philips Stadion.. :)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:38
Euroborg
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:42
Toekomstig linksback van Oranje
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:48
T is weer een vreemde hype.
Die jongen verloor een duel van notabene Veltman waardoor deze een assist kon geven waarna de pot beslist werd. wie moest de man van de wedstrijd zijn? Malacia... Absurd.

Je ziet hem al weken verdedigend keihard werken. Zit er lekker bovenop. Veel inzet. Absoluut talentvol. Maar hij maakt gewoon steeds de beslissende fouten. Had een vorige pot rood moeten hebben zonder twijfel en kreeg gister alweer rood.

Koester het talent zeker. Maar stop met die vreemde hype. Hij scoort nu vooral onvoldoendes door beslissende fouten te maken.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:51
Snap je nou eindelijk hoe wij Nederlanders ons voelen als er weer een partij veren bij een ajax-talent in ze reet wordt gestopt?!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:56
'Wij Nederlanders'....
Ajacieden zeggen al jaren hetzelfde als jij hier hoor. Dat er in beide supportersgroepen ook anders geroepen wordt, weten we allebei.

Punt van verschil is wel dat een Malacia al man of the match had moeten zijn volgens allerlei supporters van Feyenoord. Zelfs tegen Ajax. Er wordt bij zulke jonge gassies op inzet beoordeeld, terwijl het om kwaliteit en effectiviteit hoort te gaan. En dit laatste is een trend die ik veel vaker bij Feyenoord zie dan bij welke andere club dan ook. Rondom Karsdorp ging het niet anders toen ie bij Oranje speelde. Werd kleurenblind gespeeld door die Fransen, kreeg internationaal de dikste onvoldoendes, maar Feyenoorders vonden hem de beste van het veld omdat ie op inzet 2x voorbij zn man kwam, maar geen enkele voorzet op maat wist te geven.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:16
De Ligt mocht natuurlijk wel blijven aankloten van jullie. Heeft ons mede door Blind een WK gekost. Maar als je de Ligt een jaar later ziet herken je hem niet terug. De meeste fouten zijn eruit en hij wordt steeds beter. Tevens heb je niet door hoeveel Sanchez vorig jaar deed waardoor de prestaties van de Ligt ook beter werden. Hij had namelijk iemand om op te bouwen.

Karsdorp was bij Feyenoord met een straatlengte voorsprong de beste rechtsback in de eredivisie
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 13:17]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:54
Vgm is de ligt hier nog steeds mee bezig haha
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:56
Wanneer precies?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:57
24-01-2018
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:58
Daar maakte hij een beslissende fout? Haha, wat een onzin.
Vind ik leuk
Grijs +774
maandag 12 februari 2018 om 13:33
Dat uitgerekend een Ajacied klaagt over het feit dat er een speler wordt gehypet...

Dat jij dat duel met Veltman aanhaalt en hem op basis van dat ene klein foutje (het was zeker geen blunder) niet op waarde kan beoordelen, zegt genoeg over jou. Kijk eens naar een wedstrijd ipv een samenvatting.

Tegen PSV kwam hij inderdaad goed weg dat hij geen 2de gele kaart kreeg, maar gisteren was gewoon een goede noodzakelijke ingreep. Verder doe je alsof hij met beslissende fouten strooit en alleen maar onvoldoendes scoort.

Maar gezien je objectiviteit naar Karsdorp denk ik dat ik je mening vooral aandoenlijk moet vinden...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:56
Ajax, PSV, gister, 3 potten met cruciale fouten. Dat is hoeveel procent van zijn gespeelde wedstrijden?

Precies.
Vind ik leuk
Grijs +774
maandag 12 februari 2018 om 14:25
Gisteren: was een noodzakelijke ingreep. Aan de noodrem trekken is het corrigeren van andermans fouten. Dat hoef ik je hopelijk niet uit te leggen.

Tegen Ajax: Dat kleine foutje was niet cruciaal. Dat Veltman daar aangespeeld kon worden was cruciaal (en niet de verantwoordelijkheid van Malacia), dat hij vervolgens de voorzet er niet uit kon halen was geen cruciale fout.

En welke cruciale fout beging Malacia tegen PSV?

Je begint echt een beetje zielig te worden Arie met deze haatcampagne. Je blaast de dingen op, om maar tot je punt te komen. Je moet ook wel, want anders valt je anti-standpunt niet te verdedigen. Helaas voor jou is het enige dat je opblaast je geloofwaardigheid.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:26
Haha. Geniaal. Nu is t al een haatcampagne. Zonde, dat je zo weinig kan hebben!
Vind ik leuk
Grijs +774
maandag 12 februari 2018 om 14:32
Tja, als jij hem in al je subjectiviteit allerlei fouten toeschuift die er niet zijn, kan ik weinig anders concluderen.

Als jij ze dan ook nog allemaal cruciaal (definitie: doorslaggevend) gaat noemen, kan ik het niet anders maken.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:51
Als je hoofdverantwoordelijk bent voor de 2-0 van Ajax en een rode kaart pakt, noem ik dat zeker cruciaal ja. Sorry daarvoor dan he!
Vind ik leuk
Grijs +774
maandag 12 februari 2018 om 16:02
Als je hoofdverantwoordelijk bent voor de 2-0 wel ja. Maar moet ik je nu ook de definitie van hoofdverantwoordelijk uitleggen?

Ik zal uit bescherming maar niet meer verder op je reageren, want je glijdt steeds verder af...
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 10:06
Arie je kan wel hameren op de 2-0 van Ajax, maar de moordenaarszoon kluivert en wietverslaafde neres hebben we die wedstrijd niet gezien en juist dat waren beide de belangrijkste spelers van ajax in de eerste seizoenshelft.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:51
Ik vind dat hij net als de Ligt gelijk bij de Oranje selectie hoort. Als ik Koeman ben, zou ik hem zeker meenemen. Met de Ligt en Malacia heb je al pareltjes voor de toekomst van Oranje. Bergwijn gaat ook de goede kant op, plus Donny vd Beek en Frenky de Jong. Dat zijn echt wel de toekomst. Ik mis alleen echte leiders die een team kan sturen en op sleeptouw kan nemen. Ik mis nog enkel een afmaker met veel gif, die heeft Oranje nodig. Lieve jongens die leuk tikken is niet genoeg.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:56
Als dit de talenten zijn zie ik het somber in ;)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:58
Dat is nou ook weer overdreven. Spelers die net een wedstrijd of 6 in het eerste staan gelijk oranje in praten. We hebben gezien hoe dat met De Ligt afliep. Die had ik graag een ander debuut gegund. Laat ze eerst maar eens een constant seizoen draaien.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:58
Malacia vergelijken met de Ligt...

De één speelt nog geen 500 minuten in Feyenoord en had al een rode kaart, beslissende fouten voor de wedstrijd en een tweede rode kaart moeten hebben.

De ander speelde een voortreffelijke Europa League, tot de finale aan toe, en speelt al een fors aantal wedstrijden als sterkhouder achterin bij de top in Nederland zonder veel tegengoals te krijgen.

Malacia: leuk talent, geweldige uitstraling. Maar kom op zeg, nog écht niks waargemaakt.
Vind ik leuk
Garinsha +3022
maandag 12 februari 2018 om 13:46
ben jij nou serieus?


je kan hen sowieso niet met elkaar vergelijken maar doen alsof de ligt helemaal geen fouten maakt waar goals uitkwamen waar ajax en oranje door verloren gaat mij ook te ver.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:54
Ik doe dus niet alsof de Ligt dat niet overkwam. Want het overkwam hem wel degelijk.
Echter is dat dit jaar niet aan de orde. Hij heeft dus een duidelijke stap gemaakt. Daarom kan je hem geheel niet vergelijken met Malacia. Ook niet als talent. Malacia staat nog maar aan het begin.
Vind ik leuk
Garinsha +3022
maandag 12 februari 2018 om 14:00
nee precies.. omdat hij verder in zijn ontwikkeling is...

Dit is Malacia zijn eerste halve jaar dus zal hij nog wel eens een fout maken die de ligt ook maakte in zijn eerste jaar.

dus wat is nu werkelijk je punt?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:08
Dat men onderscheid moet maken tussen talent zijn en nu al presteren.
Velen vonden hem zo goed spelen. Ik vind dat absoluut niet. Veel te veel belangrijke overtredingen en beslissende fouten. Dan kan je alsnog spreken van een geweldig talent (en dat geloof ik echt!) maar niet van een goede pot. Malacia speelde naar zijn ervaring heel goed, maar als eredivisiespeler speelde hij gewoon matig.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:47
Arie je gaat nu wel erg overdrijven.
De Ligt liet ook zijn man binnenkoppen (Kopenhagen) en de EL.
De Ligt maakte tot twee maal toe een blunder tegen Bulgarije.
In de competitie maakte de Ligt ook twee keer een blunder waaruit de tegenstander scoorde.
Maar nu is de Ligt veel meer stabieler en beter.
Dus de Ligt was echt niet zo goed al in het begin zoals jij verondersteld.
Ik heb hem nog nooit op een sublieme sliding kunnen betrappen zoals Malacia gisteren deed.
En ja, Malacia maakt nog fouten maar echt niet meer beslissende dan de Ligt het in het begin ook deed.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:55
Daar zijn we het helemaal eens over. Maar het ging hier over een oproep voor Oranje alszijnde 2 talenten. Die twee kan je niet vergelijken. Het is vooral te hopen dat Malacia zich precies zo ontwikkelt als de Ligt het afgelopen jaar. Want als die fouten dr uit zijn, hebben we de komende 10-12 jaar een geweldige back in oranje.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:05
Malacia heeft in de CL al bewezen dat hij een geweldige verdediger is. Dat jij als Ajacied de Ligt beter vindt, heeft meer te maken met Ajax dan de speler zelf.

Verder vergelijk ik deze twee niet over wie beter is, maar dat zij pareltjes zijn voor Oranje. Ik zou het prachtig vinden om Malacia samen met de Ligt te zien voetballen in Oranje.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:09
'Dat jij als Ajacied de Ligt beter vindt...'

Je meent echt dat je Malacia minimaal zo goed vindt als de Ligt?:')
Dit meen je toch hopelijk niet he?
Vind ik leuk
Eendracht +10186
maandag 12 februari 2018 om 12:53
Blijft mooi om te zien dat er toch wel degelijk talenten aankomen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 12:56
Mee eens. Goede speler. Altijd op de bal. Moest wel even aan de noodrem trekken toen Beerens door dreigde te breken. Met rood wat zwaar bestraft maar ok dat kan. Maar fijn spelertje.
Vind ik leuk
Guusman +4151
maandag 12 februari 2018 om 12:59
De Boer valt zijn collega bij. "Ik vind het een heerlijk joch. "


Tot je dochter met 'm thuiskomt :))


Vind ik leuk
El Lobo +1330
maandag 12 februari 2018 om 13:02
De Boer valt zijn collega bij. "Ik vind het een heerlijk joch"

Gaat over voetbal Ronald, je voorkeur voor mannen hoeven we niet te weten!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:40
Tegen vvv had hij het moeilijk, kon mij niet echt overtuigen.
Vind ik leuk
Garinsha +3022
maandag 12 februari 2018 om 13:42
Topper.. en nog maar 18.

als hij deze lijn door trekt word het nog moeilijk voor de rechtervleugel aanvallers
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:43
waarom speelt Haps niet gewoon linksback, en Malacia op de plaats van Vilhena, ik vind Tonny Vilhena staat stil waarom niet eens deze jongen jonge eens de kans geven op het middenveld,
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:45
Ondanks dat hij er met rood afging vanwege een sliding , zijn de slidings die hij maakt "zonder vrees" en 9 van de 10 keer op de bal al de beste van de hele Nederlandse Competitie.

Hij is ook nog eens een van de jongste in de competitie en heeft pas een paar wedstrijden meegedraaid in het 1ste.

Zijn eerste wedstrijd toen hij debuteerde tegen "Manchester City!" blonk hij gewoon uit en was de beste aan de kant van Feyenoord.

Hij is een zeer groot talent als linksback en heeft de potentie om een wereldtopper te worden.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 14:06
Helemaal niets in Rotjeknor ha ha
Vind ik leuk
Maan88 +392
maandag 12 februari 2018 om 14:45
Heel leuk talentje. Hoop dat hij snel weer een basisplek heeft ipv haps. Haps zit boven zijn niveau, Malacia is misschien wel een toekomstig oranje international
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:02
Het pareltje van de Feijenoord Academy neem ik aan.
Van Geel gaat wss goed cashen!!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:31
Vreemd daarom dat Haps er weer instond. Ik vind Haps niet aantoonbaar beter.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Perez en De Boer lyrisch over 'heerlijk joch' van Feyenoord: "Uitstekend gedaan"