Zwaar versterkt Feyenoord 2 verliest toch; Van Persie doet een uur mee

Zwaar versterkt Feyenoord 2 verliest toch; Van Persie doet een uur mee

maandag 12 februari 2018 om 16:08

Robin van Persie heeft maandag wedstrijdritme opgedaan bij de reserves van Feyenoord. De aanvaller speelde een uur mee bij de ploeg van coaches Roy Makaay en Jan Wouters.

Van Persie kon niet voorkomen dat Feyenoord 2 in de eigen Kuip verloor van Jong Heerenveen: 0-1. Dat terwijl niet de minste namen meededen bij de Rotterdammers. Naast Van Persie waren onder meer Justin Bijlow, Kevin Diks, Eric Botteghin, Sofyan Amrabat, Jean-Paul Boëtius en Dylan Vente van de partij. Allen maakten zij dit seizoen al minuten in de hoofdmacht.

De bezoekers maakten desondanks al vroeg in de wedstrijd de enige goal van de middag. Buitenspeler Marco Rojas tikte van dichtbij binnen. Van Persie werd na een uur afgelost door Orkun Kökcü. Hij keerde vorige maand na veertien jaar terug bij Feyenoord. Sindsdien moet de 34-jarige routinier het vooral stellen met korte invalbeurten in het eerste elftal.

In vijf competitiewedstrijden scoorde Van Persie één keer. Coach Giovanni van Bronckhorst gaf al meermaals aan dat Van Persie de komende periode rustig wordt gebracht.

Plaats een reactie

maandag 12 februari 2018 om 16:10
Robin speelt 10 minuten in het eerste maar kan wel een uur in het tweede spelen?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:11
Best vreemd.
Vind ik leuk
Spiegel +4190
maandag 12 februari 2018 om 16:32
Super vreemd ja... een speler wedstrijdritme op laten doen in een wedstrijd die er niet toe doet.

Nee, dan kunnen ze hem beter een uur laten spelen bij Feyenoord 1 wat in de strijd is voor directe EL plaatsing. En dan maar ff hopen dat ie het volhoudt.

Denk even na man.
Het is toch hartstikke logisch dat hij minuten op doet bij een lager elftal. Eerste elftal is geen plek om fit te worden, daar hoor je pas te spelen als je fit bent.
Vind ik leuk
RtdDub +3293
maandag 12 februari 2018 om 16:57
Ja, je kan lastig iemand opstellen die een uurtje meegaat of na 30 minuten hem al in laten vallen.
En gezien het de laatste tijd mode is bij Feyenoord om al voor de rust minimaal 1 maar liefst 2 geblesseerden te moeten vervangen, is het een tikkeltje risicovol om Van Persie heel lang te latne spelen.

Bij het 2de is het ook makkelijker even een "blaassie" te nemen mocht dat nodig zijn.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:58
Onzin, bij het tweede team loop je meer kans op blessures.
Vind ik leuk
RtdDub +3293
maandag 12 februari 2018 om 16:59
Joh?

Doe mij daar eens een link naar overtuigend bewijs van want dat zal je vast hebben als je zo stellig bent.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:12
Iedereen wil zich bewijzen alleen niet bij dat Feyenoord van je omdat ze daar middelmaat tot kunst verheven.
Vind ik leuk
RtdDub +3293
maandag 12 februari 2018 om 17:36
Ah ok.
Dus omdat je je eerste stelling "bij het tweede team loop je meer kans op blessures" maar gewoon "vind" oftewel, verzon, ga je nu maar gewoon op man en club spelen.
Moeilijk hè, discussiëren op niveau.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 19:36
Heeft ie vaker last van. Zo zou gisteren bij Groningen publiek het stadion aan het slopen zijn en rondom het stadion zou het erg onrustig zijn....... Vraag je waar die dit soort dingen weghaalt aangezien ik uit het stadion kwam, geeft ie geen antwoord meer.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 19:38]
Vind ik leuk
Cookee +6415
maandag 12 februari 2018 om 17:23
Ze durven Jorgensen niet te wisselen, daarom speelt RObin weinig.
Ik zou Persie diep zetten en Jorg op 10, dan heb je beide.
Maar iemand in die staf is niet al te lefgozerig.
Bedoel niet dat Gio weg moet, maar mag best iets meer lef toch?
Iets meer Mario Been ernaast.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:25
Gio heeft geen lef en zijn wisselbeleid is ook niet over om naar huis te schrijven maar Ten Hag doet hetzelfde.
Vind ik leuk
Cookee +6415
maandag 12 februari 2018 om 17:37
Ik mag jouw visie wel. Jij bent reeel, goed man.
Maar dan kan ik niet anders dan ten Hag te verdedigen met; hij heeft niet veel speelse alternatieven op de bank. :))
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 17:39]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:11
Heujj Van Persie een uur? Het oude Menneke kan dus toch langer mee dan 10 minuten Gio...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:37
Hij had gister al warm gelopen natuurlijk :)
Vind ik leuk
Cookee +6415
maandag 12 februari 2018 om 17:39
De damp sloeg er vanmiddag nog van af.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:13
Die Amrabat. Die had ik toch al wel echt in Feyenoord 1 verwacht.
Vind ik leuk
Stack5 +1087
maandag 12 februari 2018 om 16:16
Dat verbaasd mij ook ja. Zeker op dit moment is het niveau van Feyenoord echt niet veel hoger dan bij ons. En bij ons was het echt één van de uitblinkers.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:28
El Ahmadi staat op de plek van Amrabat.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 19:52
En die deed het tegen Vitesse niet heel slecht
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:15
je ziet dar RVP toch wel meer minuten aankan he. Ik snap dat deze wat minder intensief waren vandaag, maar toch.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:14
Ritme opdoen moet hij in de Eredivisie. Jammer dat Gio en zijn staf het zo aanpakken. Ik had van de week nog een discussie maar weet niet meer met wie.


Na aanleiding van ons gesprek eis ik een Rectificatie. Hahaha
Vind ik leuk
palko +1808
maandag 12 februari 2018 om 16:45
@Tsja, Midden-Noord, met al wekenlang amper 10 speelminuutjes in het Rotterdamse vlaggenschip bouwt Robin van Persie m.i. niet veel spelritme op. Toen ik daar gisteren mijn verbazing over uitsprak kreeg ik hier van iemand flink de wind van voren. En werd er geroepen dat Van Persie stap voor stap gebracht moet worden. Gelijktijdig traint het voetbalicoon al weken volop mee met de Feyenoord selectie. Ik beoordeel het gebrek aan voldoende speelminuten meer als pas op de plaats, in plaats van stapje voor stapje vooruit. Hopenlijk dwingen de vele blessures van de Club van Zuid Giovanni van Bronckhorst ertoe dat Van Persie thuis tegen Heracles Almelo een basisplaats krijgt. En dat hij wordt gewisseld als de pijp leeg is.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:53]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:51
Ik denk dat wij wel eens met dezelfde persoon in aanvaring zijn geweest.
Vind ik leuk
Cookee +6415
maandag 12 februari 2018 om 17:25
Net of we een auto gekocht hebben die in de garage moet blijven.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:08
Het is dan ook geen nieuwe auto meer he :D Wel een mooie auto die je eigenlijk alleen op zondag als de zon schijnt uit de garage moet halen
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 18:09]
Vind ik leuk
Cookee +6415
maandag 12 februari 2018 om 18:25
Haha, je gaat mooi mee in m'n beeldspraak.
Hoesje eroverheen, zaterdags poetsen en in de was zetten.
Niet meer aankomen, zeker niet als het regent. :)
En dan zie je dat ie onder de kont wegrot in de garage.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:20
niet best 1- 0 verliezen met deze spelers

Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:20
Niet best,half eerste elftal en niet winnen van jong Heerenveen
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:22
Moeilijk he ........... lezen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:24
Wat heb ik verkeerd gelezen dan.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:27
Echt he, je hebt gelijk.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:28
Of niet heel vreemd
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:40
Ben het met je eens, weet niet wat je precies bedoeld. Maar Patrick en Vitesse hebben een punt, maar wel een kleine.

Oke, sinds wanneer is Biljow een basisspeler? of Diks als goed beschouwt, is maar gehuurd en speelt alleen als het niet anders kan. Vente en van Persie? Hoeveel minuten hebben zij in totaal gespeeld :)
En Amrabat speelt al tijden op en positie die niet bij hem hoort, dus is weer even wennen om van verdediger weer middenvelder te worden.
Edit, en dat is dus absoluut niet de helft :)
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:41]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:45
Aan een dood paard trekken heeft hetzelfde effect als Feyenoord laten proberen te voetballen.
Vind ik leuk
Cookee +6415
maandag 12 februari 2018 om 17:27
Nou daar zit wel degelijk verschil in.
Dat paard kan weer tot leven komen ! ;)
Vind ik leuk
feyeniels +19922
maandag 12 februari 2018 om 16:31
Lachwekkend!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:33
Is zeker niet best nee maar wel grappig dat vp er niet bij zet dat veerman van amersfoort woudenberg vlapp en nog een paar ook gewoon meededen dus niet alleen feyenoord 2 was versterkt
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:34
Oh dan valt hèt mee.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:37
Jezus die amsterdammers zijn echt dom lees mijn eerste zin wat zeg ik daar ? Oke dan heb je mijn antwoord is zeker niet best nee maar dat vp wel even duidelijk maakt dat feyenoord versterkt was en heerenveen niet vind ik raar
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:40
Scheelt dat Rotterdammers om hun intelligentie bekent staan.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:43
Ik ben voor feyenoord woon in amersfoort ik zeg niet dat ik slim ben maar wat mij opvalt is dat als je hier met een amsterdammer in discussie gaat ze altijd het onderwerp veranderen jij leest niet goed bij mijn eerste reactie in letterlijk de eerste zin geeft ik aan dat het zeker niet best is daarna reageer jij met iets wat dus nergens op slaat dan zeg ik dat en dan heb je het over de intelegentie van rotterdammers ??? Nou 1 ding weet ik wel rotterdammers werken tenminste hard in amsterdam blazen ze alleen maar hoog van de toren
Vind ik leuk
035 +1089
maandag 12 februari 2018 om 16:51
Is een fan/supporter van Ajax per definitie een Amsterdammer? Jij woont, als andere dan toch ook niet in Rotterdam?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:53
je hebt gelijk schaakmaat kan ik niks tegen in brengen alleen ik spreek dat woord nooit uit ik kan het ook ander verwoorden maar dan krijg ik een ban haha
Vind ik leuk
035 +1089
maandag 12 februari 2018 om 17:11
Ok. Vroeger had je betaald voetbal in Amersfoort. Speelde aan de Amsterdamse straatweg op de hoek naar het dierenpark. Weet jij waarschijnlijk niet. Welk woord spreek jij nooit uit? Haha.
Een ban krijg je alleen als je het erg bont maakt.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:17
Weet daar niet veel van nee klopt maar weet wel waar het is wat je bedoeld haha en die naam van die club uit amsterdam vroeg kreeg ik een klap op me achterhoofd als ik het zei ben dat dus snel afgeleerd haha :)
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 17:18]
Vind ik leuk
035 +1089
maandag 12 februari 2018 om 17:24
1 keer goed terugslaan en dat probleem is getackeld. :-))))

Waarschijnlijk krijg jij die klap van jouw partner. (als het van een ouder is kun je daar een klacht over indienen bij jeugdzorg. :-)) )
Maar de club heet Ajax en dat mag je best zeggen hoor, ook al kost dat een klap op jouw kop. :-)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:24
Haha en we hebben ook nog een Ajax straat in Rotterdam, geen wonder dat we Godenzonen zijn!
Vind ik leuk
035 +1089
maandag 12 februari 2018 om 17:26
Heel apart.............. Jij schrijft het met een hoorfdletter...........
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:28
Uiteraard, wij zijn Ajax de Godenzonen bij uitstek.
Vind ik leuk
035 +1089
maandag 12 februari 2018 om 17:32
Daar denken mensen met een serieuze en religieuse achtergrond iets anders over. En terecht denk ik.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:23
Rotterdamse supporters hebben gewoon een beperking, en inderdaad alle Ajacieden zijn dom in de ogen van een Feyenoorder maar daarin tegen hebben wij wel een Ajax straat in Rotterdam terwijl de Ajacied er niet eens dood gevonden wil worden in dat stinkstadje.
Vind ik leuk
035 +1089
maandag 12 februari 2018 om 17:28
Verschil tussen Rotterdamse en Amsterdamse supporters is nihil. Beiden sneu als het over de andere club gaat.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:43
Haha isgoed een beperking ja? je eigen gebreken niet kunnen zien maar wel al 3 jaar lang die van een ander afzeiken en maar blijven beweren dat je de beste bent en dan hebben wij een beperking haha isgoed hoor
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:50
Als je eenmaal in de 18 jaar kampioen wordt ben je inderdaad zwaar beperkt wetende dat het weer minimaal 18 jaar gaat duren voordat je heel misschien weer eens een schaal omhoog mag houden.

Ik zal het niet meer meemaken dat Feyenoord weer kampioen wordt en heb toch nog zo'n 30 jaar te gaan als ik de rest van de familie volg.

Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:53
Je hebt het alleen maar over feyenoord ben je stiekem toch een beetje verliefd ? En nee dat is geen beperking dat is clubliefde ookal worden ze het nooit meer ik blijf een trots feyenoorder ..
Wij baden niet in prijzen wij prijzen onze club
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:59
Wil niet eens dood gevonden worden in Rotterdam noch in Amersfoort bovendien mijn dochter werd verliefd op een Rotterdammer en ook die heeft een afkeer van zowel Feyenoord als Rotterdam....is wat voor te zeggen.

Willen vertrekken uit Rotterdam, huis staat te koop!
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 17:59]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:02
Had je dochter toch nog bijna het licht gezien
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:42
Je hebt ook gelijk, lekker makkelijk om Feyenoord even te bashen.

Maar over je 1 zin te spreken, je hebt in die comment ook maar 1 zin geplaatst :)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:46
haha goed punt maar als ik hier was voor een dictee had ik er misschien op gelet
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:54
Daar heb je ook gelijk in, maar je bracht zelf je 1e zin ter sprake :)
Maar maakt mij niet uit hoor, vond het grappig.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:55]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:57
Haha en jou reactie klopt ook ik moest ook serieus lachen maar heb een discussie hier en het valt me op dat als je mensen de waarheid zegt gaan ze gelijk over op spelling inplaats van inhoudelijk verder te gaan over het onderwerp
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:59
Dat gebeurd inderdaad heel veel, en niet alleen op dit forum. Dat is dan een zwakte vanuit hun kant.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:01
Haha achja vind het het wel grappig los daarvan je bent scherp haha moest er wel om lachen
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:47
Je wil niet overal op reageren maar ondertussen reageer je overal op, typisch een Feyenoorder. Wat betreft het Dictee der Nederlandse taal.....gezakt!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:54
Jezus Christus ik wil wat zeggen maar doe dat maar niet ik zeg normaal wil ik niet reageren op mensen die in discussie zijn met elkaar met je gezakt begrijpend lezen is voor jou heel moeilijk he volgens mij heb jij evenveel hersenactiviteit als.....
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:42
En ook Halbe was er bij
Vind ik leuk
035 +1089
maandag 12 februari 2018 om 16:52
Zijlstra?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:02
Jaja
Vind ik leuk
Hupfean +1597
maandag 12 februari 2018 om 17:08
Het is gewoon logisch dat spelers die tegen het 1e aanzitten ritme op doen bij jong. Niks vreemds aan. En ook goed voor RvP, Feyenoord zal hem nog nodig hebben. Dus ipv 10/20 minuten in het 1e kan hij versneld meer ritme op doen bij het 2e.
Vind ik leuk
Cookee +6415
maandag 12 februari 2018 om 17:32
Dat H'veen stiekum 6 basisspelers opstelt en dat niet meldt in het persbericht is tekenend opnieuw voor die club.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 17:33]
Vind ik leuk
Pukstra +718
maandag 12 februari 2018 om 20:46
Och gossie... heb je hem weer. De hele dag VP afspeuren of er nog een berichtje over heerenveen voorbij komt. Zodat je weer even commentaar kan geven. Begint wat sneu te worden
Vind ik leuk
Voebtal +595
maandag 12 februari 2018 om 16:39
Is dat jong Heerenveen zoo goed?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:40
Nou .. nee
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:40
Nee Feijenoord is zo slecht
Vind ik leuk
ficusje +1208
maandag 12 februari 2018 om 16:49
Als het om de beker ging,was het goed gekomen.competitie verband is het ver te zoeken.
Vind ik leuk
Hupfean +1597
maandag 12 februari 2018 om 17:04
Jong Heerenveen koploper in een onbeduidende competitie, volgend seizoen maar beginnen in de 3e divisie.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:09
Feyenoord moet volgend seizoen met een nieuw elftal voor de dag komen
om weer aan een kampioenschap te denken. Het elftal van nu is opgebrand.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:29
De kwaliteit spat er vanaf bij feyenoord..
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:40
Waar zijn de 'competitievervalsing-klagers' nu??
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:43
Beleid is zoals gewoonlijk weer hopenloos bij Feyenoord.
Vind ik leuk
fr1963 +1550
maandag 12 februari 2018 om 22:42
Met weinig centjes 3 prijzen in 2 jaar.... de zodenzonen staan met de vette bankrekening al voor het 4e jaar droog. Over wanbeleid gesproken....
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:50
Van Bronckhorst kan roepen wat hij wilt, maar hij moet toch echt RVP nu snel in de basis laten starten, want Feyenoord kan gewoon niet verder met Toornstra in de basis. Gister was het weer waardeloos, ook tegen Groningen was hij zo zwak, ondanks die goal.
Vind ik leuk
Hvdp +171
maandag 12 februari 2018 om 19:03
In mei of juni’s is van persie klaargestoomd voor het wk
Jammer dat we ons niet hebben geplaatst
Vind ik leuk
Bennie498 +1178
maandag 12 februari 2018 om 19:24
Zwaar versterkt ? Diks Boeitius?? Wat een arrogantie
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:06
Dat die moet opbouwen kan ik begrijpen maar lezen dat de grote van Persie mee doet me de reserves van Feyenoord om vervolgens onderuit te gaan tegen jong Heereveen "en ook al had die gewonnen" vindt het een triest verhaal en dat moet hij helemaal niet willen en ook zeker niet doen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:17
Totaal schandalig hoe dit 2e team speelt, echt bizar slecht. Mackaay kan er ook geen hout van, geen enkel team onder zijn leiding presteert wat. Sommige topvoetballers kunnen gewoon niet coachen en kunnen beter wat anders gaan doen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Zwaar versterkt Feyenoord 2 verliest toch; Van Persie doet een uur mee