'Gepasseerde oud-Ajacied niet blij met Spurs: Real en City geïnteresseerd'

'Gepasseerde oud-Ajacied niet blij met Spurs: Real en City geïnteresseerd'

maandag 12 februari 2018 om 16:31

Toby Alderweireld maakt geen deel uit van de selectie van Tottenham Hotspur voor de Champions League-wedstrijd tegen Juventus dinsdag. Volgens de Britse kwaliteitskrant The Telegraph brengt dat zijn toekomst bij de Londense club in twijfel.

Alderweireld stond drie maanden aan de kant met een hamstringblessure, maar maakte vorige week in het FA Cup-duel met Newport County zijn rentree. Hoewel de oud-Ajacied zich daarna fit verklaarde voor de topper tegen Arsenal, deed manager Mauricio Pochettino geen beroep op hem. Dat Pochettino hem nu ook niet meeneemt naar Turijn, zet mogelijk kwaad bloed.

The Telegraph denkt dat de beslissing om Alderweireld te passeren van invloed kan zijn op de contractonderhandelingen. De verdediger moet nog altijd instemmen met een nieuwe verbintenis. Hij ligt momenteel tot medio 2019 vast, met een optie voor nog een jaar. Vanaf volgend jaar zomer wordt echter een transferclausule van 28 miljoen euro actief.

Dat is in de huidige markt een schijntje, waardoor de Spurs Alderweireld mogelijk komende zomer al moeten verkopen. Manchester City, Chelsea en Real Madrid zijn allen geïnteresseerd in de 28-jarige mandekker.

Plaats een reactie

maandag 12 februari 2018 om 16:34
Er waren er een hoop die hem maar niks vonden, toen hij nog bij Ajax speelde. Toch uitgegroeid tot een verdediger van formaat!
Vind ik leuk
yuuup +6654
maandag 12 februari 2018 om 16:41
Typisch Nederlands om talenten snel weer af te schrijven als ze niet meteen doorgroeien naar de top, maar even een jaartje extra nodig hebben.
Suarez en Eriksen zouden het ook volgens velen niet redden.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:42]
Vind ik leuk
Filip_FCU +8969
maandag 12 februari 2018 om 17:45
Hoe jij het nu bekijkt is natuurlijk wel heel makkelijk, er worden inderdaad heel veel talenten en spelers van Ajax bestempeld als mislukkelingen die nooit in de top komen, daar zitten dus ook zeker verkeerde beoordelingen tussen echter zijn er ruim genoeg spelers waarvan werd gezegd dat ze het niet gingen halen en het ook daadwerkelijk niet haalde. (Fischer, Boilesen, Bazoer, Sinkgraven (?), Sulejmani en zo kan je door blijven gaan.)
Vind ik leuk
yuuup +6654
dinsdag 13 februari 2018 om 06:19
Het is inderdaad makkelijk om te denken dat ik het alleen over Ajax-talenten heb, maar dat is dus niet zo.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:47
Ik vond m wel passen bij Ajax.. ik bedoelde verthongen sorry! Haha
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 16:48]
Vind ik leuk
feyeniels +19923
maandag 12 februari 2018 om 18:25
In vergelijking met Vertonghen en Vermaelen vond ik hem bij Ajax de mindere. Maar met de jaren heeft Alderweireld zich dusdanig ontwikkeld dat hij die twee achter zich heeft gelaten, vind ik.
Vind ik leuk
LarsNL16 +2202
maandag 12 februari 2018 om 18:47
Precies, helemaal mee eens!
Vind ik leuk
Zippy +3252
maandag 12 februari 2018 om 19:12
Toby heeft enkele maanden geleden verteld in het NB of LN dat hij pas in Spanje heeft leren verdedigen.
Hij heeft de knepen van het echt verdedigen van Simeone geleerd en mee genomen naar Tottenham.
Vind ik leuk
Maan88 +423
maandag 12 februari 2018 om 18:55
Klopt, vond hem bij ajax prima maar zeker niet geweldig. Had niet verwacht dat hij niveau van spurs aan zou kunnen, laat staan een uitblinker te zijn op het huidige spurs niveau wat momenteel gewoon Europese top is. Het kan natuurlijk door mijn anti ajax bril komen dat ik het toen niet zag of niet wilde zien. Zo eerlijk ben ik dan ook weer. Maar heeft zich enorm goed staande gehouden en door ontwikkeld. Dat deze teams geïnteresseerd zijn zegt wel iets. Ben benieuwd of hij nóg een stap hoger aan kan.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 21:37
Opbouwend is hij nooit goed geweest imo. Verdedigend wil hij nog best wel eens een aardig potje kunnen spelen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:38
De Ligt naar Barcelona en Toby terug halen, probleem weer opgelost.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:39
Hij gaat echt niet terug naar Ajax. Hij kan naar de top van europa
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:21
Atletico misschien weer wat voor hem?
Vind ik leuk
LarsNL16 +2202
maandag 12 februari 2018 om 18:48
Echt wel ;)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:49
Zelf bij Barcelona en real is hij zelfs nuttig en de prijskaartje is bijna gratis 28 miljoen
Vind ik leuk
LarsNL16 +2202
maandag 12 februari 2018 om 18:51
Haha i know. Was ook niet serieus bedoeld. Tuurlijk gaat hij niet naar Ajax. Maar het idee is wel heel leuk ;)
Vind ik leuk
Pino61 +11980
maandag 12 februari 2018 om 17:17
Toby is lang geblesseerd geweest, betekent dat hij nog wat tijd nodig heeft voor de hoofdmacht. Dat geleuter over gepasseerd zijn klopt voor geen meter.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:35
Over een jaar of 7 komt hij misschien terug naar Ajax. Heel misschien..
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:38
Is bijna gratis 28 miljoen
Vind ik leuk
Utca030 +3880
maandag 12 februari 2018 om 16:45
Ja als je naar een topclub kan. Ga je toch niet naar een subtopclubje.
Vind ik leuk
Pino61 +11980
maandag 12 februari 2018 om 17:14
Als Ajax een subtopclubje is, dan is Utrecht een degradatiekandidaat .
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:33
Ajax is geen suptopclub in Europa. Tijden zijn veranderd clubs als Basel en die Griekse Turkse clubs hebben Ajax ingehaald
Vind ik leuk
Pino61 +11980
maandag 12 februari 2018 om 18:00
Zo bedoelde ik het niet.
Vind ik leuk
LarsNL16 +2202
maandag 12 februari 2018 om 18:50
Als je kijkt hoeveel clubs er in Europa zijn dan is Ajax zeker wel een subtopclub. PSV en Feyenoord dan uiteraard ook
Vind ik leuk
Rodajc +4681
dinsdag 13 februari 2018 om 01:14
Alleen Besiktas heeft Ajax echt ingehaald van die clubs wat je opnoemt hoor, Basel stelt nooit teleur maar meer dan dit zal het nooit worden, terwijl er bij Ajax wel meer inzit.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:47
We gaan er niet op achteruit ofz.. 4-2-3-1 spelen met Sánchez en Jan centraal is ook prima!
Vind ik leuk
Garrie +2614
maandag 12 februari 2018 om 17:29
We?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:03
Ja we...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:18
Hij speelt daar Garrie.. moet je weten..
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:21
Ik heet geen Garrie....
Vind ik leuk
3Bier +3555
maandag 12 februari 2018 om 19:59
Jij niet maar Garrie wel
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:52
Wat wil je ook met Sánchez voor je.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:54
Niet voor niets Sanchez gehaald en die speelt gewoon goed,nu al na een half jaar,is sneller,dodelijker,Aldeweireld heeft natuurlijk meer ervaring, tegenwoordig krijgen spelers niet veel krediet, dubbele bezetting bij Topteams daardoor zitten bij PSG,ManU, ManC,Real en Spurs gasten op de bank die overal anders( behalve bovenstaande clubs) direct in de basis komen.Big Money,Big Problems.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:16
Terug naar de enige club in Madrid die ertoe doet! Vamos Atleti!
Vind ik leuk
Sanders +2105
maandag 12 februari 2018 om 18:57
City spijt er wel weer schaamteloos wat olie druppels tegenaan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Gepasseerde oud-Ajacied niet blij met Spurs: Real en City geïnteresseerd'