Guardiola ziet concurrent voor Messi en Ronaldo: 'Hij kan de Gouden Bal winnen'

Guardiola ziet concurrent voor Messi en Ronaldo: 'Hij kan de Gouden Bal winnen'

maandag 12 februari 2018 om 17:38

Kevin De Bruyne is bezig aan een ijzersterk seizoen bij Manchester City. Dat bewees hij afgelopen weekend andermaal met drie assists. De Belg mag zich stilaan één van de beste spelers ter wereld noemen, vindt ook coach Pep Guardiola.

"Of Kevin De Bruyne de Gouden Bal kan winnen? Ik twijfel er niet aan. Het is niet dat hij één wedstrijd goed heeft gespeeld. Hij staat er iedere drie dagen, iedere wedstrijd opnieuw", bewierookt de Spanjaard de 26-jarige middenvelder op zijn persconferentie.

"Het is erg moeilijk om in Europa iemand te vinden die doet wet Kevin doet", vervolgt Guardiola zijn lofzang. Toch legt hij De Bruyne nog een doel op. "Kevin weet, en iedereen weet dat overigens, dat je prijzen, prijzen en nog eens prijzen moet winnen om in aanmerking te komen voor de Gouden Bal."

"Eén prijs in het bijzonder is belangrijk: de Champions League", aldus de succesvolle coach. "Als je niet tot in de laatste fase van het toernooi geraakt, mag je het vergeten dat je in aanmerking zal komen voor de Gouden Bal."

Plaats een reactie

Stoep +1873
maandag 12 februari 2018 om 17:45
Vind hem wel beter dan Ronalda maar Messi is toch van een ander niveau.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:49
Haha alsjeblieft zeg iedereen recht op zijn of haar eigen mening hoor ik ben dan persoonlijk voor ronaldo maar vind messi ook geweldig maar de bruyne moet eerst nog 1-2 seizoenen zo presteren en dan praten we daarover wat ronaldo en messi al zovveel jaar achter elkaar laten zien in ongekend
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:53
Zo iemand kan je al niet eens serieus nemen als hij zijn naam niet kan spellen.
Vind ik leuk
Filip_FCU +8969
maandag 12 februari 2018 om 17:54
Ach een simpele fanboy als jij is meestal ook niet serieus te nemen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:17
Dat de meeste hier klaar komt op Messi weten we nu wel.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 19:38
Klaar komen zoals jij op uw idool dat is er ietsje over
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:56
Haha sommige mensen he wat mij opvalt is dat mensen die voor messi zijn gelijk ronaldo de grond intrappen alsof die eigenlijk niet veel beter is dan bilal terwijl wat hij heeft bereikt nog knapper is dan dat van messi. Messi heeft zovveel talent die hoefde er niet zovveel voor te doen als ronaldo
Vind ik leuk
Laliga +775
maandag 12 februari 2018 om 18:05
Wel mooi dat mensen dit altijd zeggen maar wie zegt dat messi er niet zoveel voor gedaan heeft? Lijkt net alsof hij er geen bloed zweet en trane in heeft gestopt ... overgins beide gewoon fenomenaal al gaat mijn voorkeur toch wel uit naar messi . Ronaldo is meer een echte afmaker waar messi het spel ook maakt en de mensen om hem heen beter laat spelen
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:42
Daar heb je helemaal geijk in maar ik bedoel dat meer positief naar messi toe messi is geboren met een geweldig talent ronaldo natuurlijk ook maar messi is uitzonderlijk ronaldo ook maar omdat hij zovveel in zichzelf geivesteerd heeft elke trainer zegt dat ook over ronaldo nogmaals ik bedoelde het niet negatief maar meer juist als een compliment maar zoals jij zegt kan ik er natuurlijk ook naast zitten
Vind ik leuk
Laliga +775
maandag 12 februari 2018 om 18:47
Haha nee zo bedoelde ik het niet sorry ! Kwam er mischien een beetje lullig uit
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:53
Oh nee ik vatte het niet verkeerd op maar je hebt wel een punt misschien heeft messi er net zovveel aan gedaan maar dat weten wij niet maar kan er alleen niet tegen dat mensen ronaldo altijd zo de grond instampen alsof het een of andere bilal is
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:25
En Bilal zo de grond instampen is wel super cool ?? Je meet met 2 maten ;)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:29
grote vriend ik stamp hem niet de grond in ik heb al 14 jaar een seizoenskaart en ik sta achter elke speler maar bilal heeft zijn eigen ruiten ingegooid gio neemt het voor hem op ondanks iedereen al klaar met hem is en dan rood pakken op zo'n domme en onodige manier dan kan je van mijn part opzouten
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 23:07
Niet goed genoeg voor fey idd , Maargoed niet nodig om hem de grond in te boren lijkt me :)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 23:11
Nee klopt doe ik ook niet hoor zit elke wedstrijd in het stadion ik zou hem ook nooit uitfluiten maar na gisteren ben ik er echt helemaal klaar mee
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:24
Los van die paar jaren is het toch echt de beste middenvelder van dit moment
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:28
Pas op dat is een neppert wilt leuk zijn om mijn account na te bootsen echt eng. Kan die mij hacken heeft zelfs mijn profiel foto van mij ik wordt er wel bang van..
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:31
In Den Haag ben je veilig. Kom maar :p
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:32
Haha dat geloof ik. Je doet iets met ICT dacht ik? Vind het wel eng dat die gene exacte zelfde profiel foto als ik heb.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:34
Hoezo?

Een foto kan je ook kopiëren. Maar ook dat kan VP dichttimmeren.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:35
Nee gewoon zomaar omdat je keer zei dat je iets met ICT deed. Ik bedoel er niks meer hoor. Inderdaad je kan het kopiëren.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:37
Ja dat doe ik ook maar hun kopiëren jouw foto en gebruiken die hier. Hij schrijft jouw naam over maar PSV is met een $. Dus geen hacker of zo goos.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:39
Dat denk ik ook niet. Wel raar dat je een profiel foto kan kopiëren.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:41
Ja dat vind ik ook, daar kan VP wel iets tegen doen. Op 9 van de 10 sites kan je een foto kopiëren. Maar om het trollen tegen te gaan zullen ze uit een ander vaatje moeten tappen. Ze kunnen zich hier veel beter tegen weren. Voorbeeld aan VZ....
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:32
Wel een beetje sneu toch?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:48
Volgens mij is de gouden prijs voor de prestaties van 1 seizoen. En in het huidige seizoen heb ik tot nu toe veel meer genoten van de prestaties van de Bruyne dan van de andere twee giganten.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 18:49]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:50
Hij zegt dit ook om de ego van de Bruyne te strelen. Messi is absolute buitencategorie, waarvan er maar 1 in de zoveel jaar van voorbij komt.
Dat gezegd, de Bruyne is zonder twijfel 1 van de allerbeste middenvelders van de wereld.
Vind ik leuk
power +1974
maandag 12 februari 2018 om 19:39
Zeker mee een met jou
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:49
Die assists van afgelopen weekend ook weer, puur genieten!
Vind ik leuk
Nouwske +1102
maandag 12 februari 2018 om 18:23
Die ene strak voor de goal langs. Man man man wat een souplesse
Vind ik leuk
2cents +41141
maandag 12 februari 2018 om 17:50
Als City de CL wint en Messi wordt geen wereldkampioen maakt hij een kans. Als hij België wereldkampioen maakt wordt hij het zeker.
Vind ik leuk
Filip_FCU +8969
maandag 12 februari 2018 om 17:55
Nee is niet populair genoeg bij de hoge heren in het voetbal. Word Messi, zelfs als De Bruyne nog 100 assists geeft. Of als Ronaldo de CL wint en 4 buitenspel doelpunten scoort, in dat geval wint Ronaldo de ballon d'or.
Vind ik leuk
2cents +41141
maandag 12 februari 2018 om 18:03
Geloof ik niet in, zie ook Spanje toen het wereldkampioen werd.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:51
Geweldige speler, jammer dat het er in de interlands bijna niet uitkomt.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:52
Het zou een schande zijn als Ronaldo dit jaar zelfs genomineerd wordt
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 11:01
Het jaar is nog maar net begonnen en de prijzen moeten nog worden verdeeld. Als hij net als vorig jaar eigenhandig de CL binnen hengelt lijkt een nominatie mij niet meer dan logisch.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:10
Messi laat het al jaren zien op heel hoog niveau. De Bruyne laat het dit seizoen pas zien dat hij wereldtop is. Kane laat het bijvoorbeeld al wel wat langer zien. Vorig jaar waren Modric, Kroos, Eriksen en zelfs Thiago beter wel wat beter als De Bruyne. Nee De Bruyne is nog niveautje: Kane, Dybala enz...
Vind ik leuk
Sanders +2105
dinsdag 13 februari 2018 om 00:01
Ballon dor gaat over wie dit jaar het best was.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:15
Wel de beste middenvelder op dit moment maar Messi is gewoon de beste speler :)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:17
Ronaldo is op zijn retour als opa van 33
Na Messi is de Bruyne toch wel een goede tweede
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:19
Wat respectloos voor zo een grootheid bah. Portugal en Ronaldo haat begin bizarre vormen aan te nemen op VP dan is men alle realiteit kwijt.
Vind ik leuk
feyeniels +19862
maandag 12 februari 2018 om 18:21
Jij wilt zeggen dat Ronaldo een goed seizoen speelt?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:23
Nee dat niet maar hoe men over hem praat en vernedert vind ik echt niet kunnen. Als Messi en Ronaldo stoppen zal het heel lang duren voor dat zulke kaliber we mogen aanschouwen geniet er nog van nu het nog kan in plaats van dat kinderachtige gebash.
Vind ik leuk
feyeniels +19862
maandag 12 februari 2018 om 18:24
Ja, oke daar ben ik het volledig mee eens.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:29
Degene die jouw naam gebruikt is weer terug.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:30
Best eng met mijn profiel foto kan toch niet zomaar?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:32
Nee ik vind dat ook niet kunnen. VP moet een nieuw profiel gewoon maar voorlopig handmatig goedkeuren.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:34
Zoals met VZ met IP bans werken kan die nooit meer een account aanmaken.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:35
Ja daar zijn ze inderdaad wat strenger. En groot gelijk hebben ze.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 18:35]
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:27
Je kan een aanvaller slecht vergelijken met een middenvelder.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:20
Beste speler laatste 10 jaren: Christiano Ronaldo. Alles gewonnen wat er te winnen valt. Ook met Portugal Europees kampioen. Messie heeft enkel bij Barca gepresteerd met fenomenale spelers om zich heen.
Vind ik leuk
feyeniels +19862
maandag 12 februari 2018 om 18:23
Helemaal mee eens. Ronaldo heeft het in meer verschillende teams laten zien dan Messi.
Echter zit de klad er bij Ronaldo langzamerhand wel in. Afschrijven doe ik hem niet, maar hij is wel bezig aan een minder seizoen (voor zijn doen).
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 23:19
Het is voor Messi ook erg lastig om Europees kampioen te worden hoor ;)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:23
van mij mag hij hem winnen. maar robben werd het ook niet gegund dus ben benieuwd of deze Belg het wel lukt! ik zie eerder Neymar hem nog krijgen!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:28
Ik ben het daar helemaal mee eens. De tering, wat doet hij het goed zeg.
Vind ik leuk
Teo Smith +16448
maandag 12 februari 2018 om 19:15
Niet goed genoeg voor chelsea haha.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:30
Laat hem volgend seizoen ook maar is presteren. Spastische gedoe rond De Bruijne.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 21:45
Je houd van hem of je houd niet van hem.
Vind ik leuk
Rodajc +4641
dinsdag 13 februari 2018 om 00:59
Hoop dat Argentinië en Portugal tegenvallen op het WK én Real en Barca in de CL zodat er eindelijk eens spelers als de Bruyne, Mbappe, Neymar en Aguero in aanmerking komen.
Vind ik leuk
wijze man +2192
dinsdag 13 februari 2018 om 07:18
Beste europeaan
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Guardiola ziet concurrent voor Messi en Ronaldo: 'Hij kan de Gouden Bal winnen'