Guardiola ziet concurrent voor Messi en Ronaldo: 'Hij kan de Gouden Bal winnen'

Guardiola ziet concurrent voor Messi en Ronaldo: 'Hij kan de Gouden Bal winnen'

Gepubliceerd: maandag 12 februari 2018 om 17:38ma 12-02-2018 om 17:38

Kevin De Bruyne is bezig aan een ijzersterk seizoen bij Manchester City. Dat bewees hij afgelopen weekend andermaal met drie assists. De Belg mag zich stilaan één van de beste spelers ter wereld noemen, vindt ook coach Pep Guardiola.

"Of Kevin De Bruyne de Gouden Bal kan winnen? Ik twijfel er niet aan. Het is niet dat hij één wedstrijd goed heeft gespeeld. Hij staat er iedere drie dagen, iedere wedstrijd opnieuw", bewierookt de Spanjaard de 26-jarige middenvelder op zijn persconferentie.

"Het is erg moeilijk om in Europa iemand te vinden die doet wet Kevin doet", vervolgt Guardiola zijn lofzang. Toch legt hij De Bruyne nog een doel op. "Kevin weet, en iedereen weet dat overigens, dat je prijzen, prijzen en nog eens prijzen moet winnen om in aanmerking te komen voor de Gouden Bal."

"Eén prijs in het bijzonder is belangrijk: de Champions League", aldus de succesvolle coach. "Als je niet tot in de laatste fase van het toernooi geraakt, mag je het vergeten dat je in aanmerking zal komen voor de Gouden Bal."

Plaats een reactie

maandag 12 februari 2018 om 17:49
Die assists van afgelopen weekend ook weer, puur genieten!
Vind ik leuk
2cents +60155
maandag 12 februari 2018 om 17:50
Als City de CL wint en Messi wordt geen wereldkampioen maakt hij een kans. Als hij België wereldkampioen maakt wordt hij het zeker.
Vind ik leuk
Filip_FCU +11950
maandag 12 februari 2018 om 17:55
Nee is niet populair genoeg bij de hoge heren in het voetbal. Word Messi, zelfs als De Bruyne nog 100 assists geeft. Of als Ronaldo de CL wint en 4 buitenspel doelpunten scoort, in dat geval wint Ronaldo de ballon d'or.
Vind ik leuk
2cents +60155
maandag 12 februari 2018 om 18:03
Geloof ik niet in, zie ook Spanje toen het wereldkampioen werd.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 17:51
Geweldige speler, jammer dat het er in de interlands bijna niet uitkomt.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:15
Wel de beste middenvelder op dit moment maar Messi is gewoon de beste speler :)
Vind ik leuk
Kerim Hemdi +2421
maandag 12 februari 2018 om 18:20
Beste speler laatste 10 jaren: Christiano Ronaldo. Alles gewonnen wat er te winnen valt. Ook met Portugal Europees kampioen. Messie heeft enkel bij Barca gepresteerd met fenomenale spelers om zich heen.
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
maandag 12 februari 2018 om 23:19
Het is voor Messi ook erg lastig om Europees kampioen te worden hoor ;)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 18:23
van mij mag hij hem winnen. maar robben werd het ook niet gegund dus ben benieuwd of deze Belg het wel lukt! ik zie eerder Neymar hem nog krijgen!
Vind ik leuk
Midden-Noord +94676
maandag 12 februari 2018 om 18:28
Ik ben het daar helemaal mee eens. De tering, wat doet hij het goed zeg.
Vind ik leuk
Smithsonian +41535
maandag 12 februari 2018 om 19:15
Niet goed genoeg voor chelsea haha.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 20:30
Laat hem volgend seizoen ook maar is presteren. Spastische gedoe rond De Bruijne.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 21:45
Je houd van hem of je houd niet van hem.
Vind ik leuk
Rodajc +18173
dinsdag 13 februari 2018 om 00:59
Hoop dat Argentinië en Portugal tegenvallen op het WK én Real en Barca in de CL zodat er eindelijk eens spelers als de Bruyne, Mbappe, Neymar en Aguero in aanmerking komen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws