Van Gaal: 'Ik scoorde zeven keer tegen Ajax, maar ik mocht niet de overstap maken'

    Van Gaal: 'Ik scoorde zeven keer tegen Ajax, maar ik mocht niet de overstap maken'

    maandag 12 februari 2018 om 20:49

    Louis van Gaal begon zijn voetbalcarrière in de jeugdopleiding van Jong Ajax, maar mocht aanvankelijk van zijn ouders niet naar de Amsterdammers. Dit onthulde de oud-bondscoach afgelopen weekend in een interview met NH Radio.

    Het vraaggesprek vond plaats bij de Amsterdamse amateurclub SV De Meer, waar zowel Van Gaal als presentator Leo Driessen in de jeugd voetbalde. De inmiddels 66-jarige oud-trainer gold daar als een groot talent. "Met de B1 oefenden we een keer tegen de B4 van Ajax. We wonnen met 9-1 en ik scoorde zeven keer", wordt hij geciteerd door De Telegraaf. Ajax wilde Van Gaal hebben, maar zijn familie stak daar in eerste instantie een stokje voor. "Ik mocht de overstap niet maken van mijn familie. Ajax was namelijk geen rooms-katholieke club."

    Van Gaal mocht van zijn ouders wel bij wedstrijden van Ajax gaan kijken. "Ik kreeg van mijn moeder een kwartje mee", aldus de latere trainer van Ajax. Van Gaal kocht echter nooit een kaartje en sprong met zijn jeugdvriend Leo van Vuuren over slootjes om het stadion binnen te dringen. "Bij het slootje springen haalde Louis de overkant, ik niet altijd. Ik belandde in de sloot", haalt Van Vuuren, tegenwoordig jeugdtrainer van SV De Meer, herinneringen op.

    Lees ook: Van Gaal zet deur op een kier: 'Iets wat ik nog niet gedaan heb'

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +18884
    maandag 12 februari 2018 om 20:52
    Van over de sloot gesprongen naar over het paard getild:p het kan snel gaan;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    maandag 12 februari 2018 om 20:54
    Het kan vriezen, het kan dooien.
    Vind ik leuk
    Koeien +2601
    maandag 12 februari 2018 om 21:46
    Maar het beste is?



    p: uǝʞʞᴉʇuᴉ ɟɟ 'sɹǝ-ƆℲ do ɯoʞ
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    maandag 12 februari 2018 om 21:48
    Hahaha :p
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4913
    maandag 12 februari 2018 om 20:55
    een van de weinige coaches die de laatste jaren echt wat heeft gepresteerd
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 21:25
    De enigste Nederlandse coach van de afgelopen 30 jaar
    Vind ik leuk
    Rodajc +14675
    dinsdag 13 februari 2018 om 00:40
    Er zijn er wel meer geweest hoor, alleen waren de meeste niet zo geweldig helaas.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 06:43
    Dus is hij de enigste
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3343
    maandag 12 februari 2018 om 20:52
    Mooie verhalen,met een kwartje naar Ajax en dan niet betalen prachtig
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 20:53
    Haha :p
    Vind ik leuk
    Rodajc +14675
    dinsdag 13 februari 2018 om 00:42
    Had die tijden graag willen meemaken, lijken me heerlijk vrije en zorgeloze tijden voor kinderen. Als je ziet in wat voor geforceerd gecontroleerde kutmaatschappij kinderen nu moeten opgroeien...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    maandag 12 februari 2018 om 20:55
    Dit zijn altijd leuke dingen om te lezen.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2325
    maandag 12 februari 2018 om 21:45
    Zijn er ook citaten van Louis van Gaal die NIET met "Ik" beginnen?
    Vind ik leuk
    Rodajc +14675
    dinsdag 13 februari 2018 om 00:45
    Heeft Jong Ajax ook al een eigen jeugdopleiding inmiddels?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:38
    Heb bij de meer en sv fit gespeeld leuke clubs
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws