Ajax dient als inspiratie in Europa League: 'Goed voorbeeld van wat mogelijk is'

    Ajax dient als inspiratie in Europa League: 'Goed voorbeeld van wat mogelijk is'

    dinsdag 13 februari 2018 om 07:55

    Dorus de Vries gelooft dat een sprookje mogelijk is met Celtic in de Europa League. De 37-jarige Nederlandse doelman put vertrouwen uit de succesvolle Europese campagne van Ajax vorig seizoen.

    Celtic neemt het in de tweede ronde op tegen Zenit Sint-Petersburg, dat sinds afgelopen zomer voor negentig miljoen euro aan nieuwe spelers haalde. Daarnaast zijn voormalig Champions League-finalisten Arsenal, Borussia Dortmund en Atlético Madrid nog in de race. De Vries is echter geïnspireerd door Ajax, dat vorig jaar de finale haalde.

    "Als je naar Europa kijkt is er een dominantie van de clubs met de meeste financiële mogelijkheden", laat De Vries weten aan The Daily Mail. "Maar ons doel was om Europees te spelen na de winterstop en dat is gelukt. Nu moeten we proberen om zo door te gaan. Ajax is een goed voorbeeld van wat er mogelijk is. Je weet nooit wat er kan gebeuren in voetbal."

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 februari 2018 om 08:01
    Ajax is in alles een goed voorbeeld! De allermooiste en allergrootste en warmste club van Nederland!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:44
    Dat eerste is misschien waar maar dat laatste is natuurlijk nergens op gebaseerd.
    Bij warme clubs worden legendes als Bergkamp er niet zomaar uitgegooid.
    Vind ik leuk
    Jozef +34442
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:03
    Dromen mag natuurlijk.

    Maar dan moet je toch een beetje kunnen voetballen...
    Vind ik leuk
    Jur74 +7659
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:34
    Of geluk hebben.........in de el
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +36069
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:21
    Een finale ga je nooit bereiken met enkel geluk.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7659
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:03
    Dat zeg ik niet, ik zeg dat ze geluk hadden tegen bv. Schalke. Verder natuurlijk een prestatie van formaat, alleen word er nu weer gedaan of ze een Europese topclub zijn en dat is geen één Nederlandse club meer.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +36069
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:07
    Niemand zegt dat Ajax een Europese topclub is.
    Precies dit artikel laat zien dat de Europese middenmoot de resultaten van Ajax gebruikt als voorbeeld. Juist Ajax is daarin gekozen omdat zij als niet-topclub toch een geweldige prestatie wisten neer te zetten.

    En nee. Ook Schalke was geen geluk. Dan vergeet je even alle pech die er ook was in beide wedstrijden.
    Net zoals iedere pot waar ook ter wereld een dosis geluk en dosis pech bevat.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 12:08]
    Vind ik leuk
    Vaag +3037
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:22
    Zenit is veel beter, dus dat word waarschijnlijk niks voor Celtic
    Vind ik leuk
    RtdDub +10621
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:42
    Je hebt alleen nu al 1 groot verschil met Ajax, Dorus.
    Je hebt niet de ploeg geloot waartegen je de meeste kans maakt, wat Ajax vorig seizoen wel iedere ronde had.

    (Niet in een stuip schieten, goed lezen wat ik zeg)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 09:43]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12681
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:01
    Zou het wel mooi vinden als zo'n schitterende club als Celtic nog eens ver komt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:39
    Wat een voorbeeld godenzonen altijd tweede
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:09
    Ajax dient idd als de allerbeste inspiratiebron.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajax dient als inspiratie in Europa League: 'Goed voorbeeld van wat mogelijk is'