'Kramer was geen optie. Hij is te groot voor ons, we moeten reëel blijven'

'Kramer was geen optie. Hij is te groot voor ons, we moeten reëel blijven'

dinsdag 13 februari 2018 om 08:30

Het duurde precies één ochtend, het verblijf van Michiel Kramer bij Telstar. Maandagochtend meldde de Jupiler League-club dat de spits zijn conditie op peil ging houden in Velsen-Zuid. Later op de dag tekende de clubloze Kramer (29) een contract bij Sparta. Geen drama, zegt Piet Buter. 

"Hij kwam niet voor iemand en gaat niet in de plaats voor iemand. Kramer was voor Telstar nooit een optie. Hij is echt te groot voor ons. We moeten wel reëel blijven. Ik vind het heel fijn voor hem, want het is een aardige gozer", aldus de technisch manager van Telstar in gesprek met NH. 

Kramer had wel van toegevoegde waarde kunnen zijn op het trainingsveld, stelt Buter. "Een weekje had wel leuk geweest. Dan had hij met Andrija Novakovic en Floris van der Linden kunnen praten over het specifieke vak van spits zijn. Hij heeft toch zijn eigen karakter en zijn eigen kenmerken dus ze hadden iets van elkaar kunnen leren."

Eerder deze maand werd het contract van Kramer bij Feyenoord ontbonden. 

Lees ook: Kramer krijgt zak geld mee en tekent later alsnog: 'Niets over te zeggen'

Plaats een reactie

Carl +3399
dinsdag 13 februari 2018 om 08:33
Ik hoop dat hij weer opbloeit bij Sparta. Misschien heeft hij niet het niveau van Feyenoord maar ik vind dat hij wel een eredivisiewaardige speler is.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 08:34
Wat die jongen is geen pro laat staan waardig voor een eredivisie of jl
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:06
Als je topscorer bent bij ADO en 13 doelpunten maakt in je eerste seizoen bij Feyenoord, en in vier wedstrijden in het kampioensjaar de beslissende hebt gemaakt, dan ben je volgens mij wel eredivisiewaardig. Maar goed, mee blaten met de massa is op social media erg gebruikelijk. Dus als er iemand zegt dat Kramer niet goed is, dan komt hij daar blijkbaar nooit meer vanaf.
Gelukkig heb ik Michiel vaak genoeg zien trainen en spelen en weet ik uit eigen observatie dat hij wel wat meer krediet verdient.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:28
Hou toch op met die internet hooligan... ja echt een topper daarom kreeg hij gratis geld mee van Feyenoord toch?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 08:40
Wat niveau betreft vind ik Kramer zo slecht nog niet. Denk dat het bij hem vooral een mentaliteits kwestie is.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 10:24
Nee hoor. Zelfs dat is het niet.
Michiel wil gewoon niet in een keurslijf worden geperst.
En daar kan ik me wat bij voorstellen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 08:34
"Een weekje had wel leuk geweest. Dan had hij met Andrija Novakovic en Floris van der Linden kunnen praten over het specifieke vak van spits zijn.

Lekker broodje kroket eten in de rust, daar wordt iedereen beter van.
Vind ik leuk
pos +7244
dinsdag 13 februari 2018 om 11:11
Ik denk dat hij die jongens best wat had kunnen leren over de verschillen tussen bijvoorbeeld rundvlees, kalfsvlees en goulashkroketten. Ik denk dat Fred Friday daar bij Sparta ook wel voor open staat.
Vind ik leuk
mason +1481
dinsdag 13 februari 2018 om 08:45
Toch had ik hem wel een kans gegund bij ons heerenveen. Bij ado deed ie het toch niet slecht vind ik.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 09:03
Als hij bij Feyenoord niet Jorgensen voor zich had, dan had iemakkelijk 15-20 doelpunten gemaakt.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 09:54
Hoe dan? Wordt amper een (goede) voorzet gegeven.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 08:47
Als kramer te groot is moeten ze Younes misschien halen! Die is namelijk 3 kopjes kleiner
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 08:50
1,95m valt toch ook wel weer mee?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 10:36
1.98 ;)

Scheelt maar drie cm maar hij tikt de twee meter aan.
Vind ik leuk
fer65 +252
dinsdag 13 februari 2018 om 09:29
Nou heel kort Kramer is een stilstaamde voetballer daar leerje helemaal niets van
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 10:26
Gelul van een dronken aardbei.
Als je met stilstaan 19 doelpunten in een seizoen kan maken...
Wie is er dan gek?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 09:29
kunnen praten over het specifieke vak van spits zijn. Hij heeft toch zijn eigen karakter en zijn eigen kenmerken dus ze hadden iets van elkaar kunnen leren."

Hoop toch echt voor ze dat ze van Kramer niks hebben 'geleerd'.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 09:30]
Vind ik leuk
Kevinm +1480
dinsdag 13 februari 2018 om 09:38
'Te groot' als in 2 meter, lijkt me?
Vind ik leuk
Teo Smith +19152
dinsdag 13 februari 2018 om 10:10
Prima speler voor de onderste regionen.
Vind ik leuk
Blindsy +6226
dinsdag 13 februari 2018 om 10:50
Met 1m95 is Michiel Kramer inderdaad te groot voor Telstar...
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 10:59
Succes Pik, laat iedereen maar zien dat ze ongelijk hebben
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 12:22
Dan zou pieter de waard niet meer het hele team man of the match kunnen maken..
Vind ik leuk
MOTM +541
dinsdag 13 februari 2018 om 12:23
Sportieve reactie van die Telstar-manager. Ik denk dat Kramer ondanks zijn beperkingen toch één van de betere spitsen in de eredivisie is, en dan vooral voor de subtoppers.
Vind ik leuk
Hesses +916
dinsdag 13 februari 2018 om 16:28
Kramer ia dus te GROOT voor Telstar...in dat geval raadt ik dhr. Buter aan om eens te bellen met dhr P. Kartner a.k.a. vader Abraham....t schijnt dat potige smurf nogal lekker kan voetballen ;-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Kramer was geen optie. Hij is te groot voor ons, we moeten reëel blijven'