Kluivert: 'Ik zei tegen hem dat ik het jammer vond en het niet had verwacht'

Kluivert: 'Ik zei tegen hem dat ik het jammer vond en het niet had verwacht'

dinsdag 13 februari 2018 om 17:43

Het gedwongen vertrek van trainer Marcel Keizer was in de ogen van Justin Kluivert niet nodig geweest. Dat zegt de achttienjarige aanvaller in gesprek met magazine Helden. 

"Ik vond zijn ontslag onnodig. Dat heb ik ook tegen hem gezegd. En dat ik het jammer vond en het niet had verwacht", aldus Kluivert. "Marcel Keizer had me vanaf de A1 opgepikt, ik kon het ook goed met hem vinden. We speelden niet altijd even goed, dat lag ook aan onszelf."

"Maar de laatste tijd ging het juist goed. Als iedereen honderd procent geeft, weet ik dat we de beste zijn. Als ik maar speel, dan komt het sowieso goed", voegt hij daar lachend aan toe. 

Sinds begin januari werkt Kluivert samen met Erik ten Hag en diens assistent Alfred Schreuder. "Ook met de nieuwe trainers kan ik het prima vinden. Heel veel verschil merk ik nog niet, we trainen iets vaker en de oefeningen zijn soms iets anders. Maar de intensiteit is hetzelfde."

Lees ook: Ruzie met PSV'er zorgde voor omslag bij Kluivert: "Doe even normaal, Just"

Plaats een reactie

Marco S +3532
dinsdag 13 februari 2018 om 17:50
Ik zie ook geen verschil behalve dat we nu verderop liggen.. als Ajax niet kampioen wordt dan moeten sar en overmars naar engeland
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:52
Dat is vrij kort door de bocht, ten hag zit er pas net. Volgend seizoen ga je pas zien of hij geschikt is voor ajax.
Allemaal makkelijk lullen vanaf de zijlijn
Vind ik leuk
Marco S +3532
dinsdag 13 februari 2018 om 17:55
Daar sta jij toch ook. Is niet kort door de bocht. Wedden om een tientje dat we geen kampioen worden..helaas
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:58
Dit jaar bedoel je? Psv heeft nog geen enkel punt gemorst he? Dat kun je ten hag toch niet kwalijk nemen?
Wij hebben een traditioneel moeilijke uitwedstrijd gelijk gespeeld op een veld wat verboden had moeten worden. Ook wel een beetje realistisch blijven he. We willen allebei hetzelfde
Vind ik leuk
#Keizerout +17260
dinsdag 13 februari 2018 om 18:22
Daarnaast hebben we het qua punten tegen Utrecht en Twente al beter gedaan dan voor de winter
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:30
Kijk! Dat is nog eens een postieve kijk. Heb er nog eentje voor je: Die 5 verliespunten tegen Utrecht pakken ze Ajax niet meer af! :-)
Vind ik leuk
#Keizerout +17260
dinsdag 13 februari 2018 om 18:53
Thanks, dat voelt lekker zeg :p
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:48
Ja daarom vind ik het een beetje kort door de bocht :) ookal winnen we alles zijn we nog afhankelijk van psv.
Voor de winterstop hebben we teveel punten weggegeven
Vind ik leuk
#Keizerout +17260
dinsdag 13 februari 2018 om 18:54
Zeker, maar ik snap niet dat iedereen zo zeker doet over die 7 punten. Stel ze verliezen één keer, dan is het nog maar 4 punten en PSV - Ajax komt ook nog.
Dan is het ineens helemaal niet meer zeker.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:57
Dat klopt zeker, maar denk je dat Ajax in deze vorm alles gaat winnen? Dat durf ik te betwijfelen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:06
Zoeen moeilijk programma heeft ajax niet, maar denk dat ze nog 1x punten laten liggen
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:12
Dan zou de achterstand al minimaal 9 punten worden.... 3 heb je er dan in eigen hand om van PSV te winnen. En bij 2x verlies PSV gaat het dan om doelsaldo. Zowel PSV als Ajax spelen niet best momenteel. Kan wat mij betreft nog alle kanten op.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:14
Kan ook alle kanten op, maar niks is nog beslist.. Hoeveel clubs krijgen er geen moeite aan het einde van de streep?. Ajax heeft ervaring om met flinke achterstand kampioen te worden
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:19
Precies, en PSV om in de blessuretijd de winnende te maken. Schiet mij maar lek! Maar alle berichten in de media dat PSV maar even kampioen wordt, vind ik erg voorbarig.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:23
We zien het wel aan het einde van de streep, ze hadden ten hag in de zomer al moeten halen..
Nu moet ten hag keizer zijn rommel opruimen. Het is pas zeker als het ook daadwerkelijk is gespeeld
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:26
Ben blij dat ze Ten Hag nog een half jaartje in Utrecht hebben laten zitten! Maar snap vanuit jouw oogpunt dat dit inderdaad anders had gekund.
Vind ik leuk
#Keizerout +17260
dinsdag 13 februari 2018 om 19:57
Dat kan ik ook niet met zekerheid zeggen. Het spel is nog niet geweldig, maar lijkt wel meer doordacht en minder opportunistisch. Dan win je minder ruim, maar je verliest denk ik ook minder vaak. Helemaal nu met Frenkie de Jong achterin loop je risico, dus heb je een plan nodig.
Met de opkomende backs is het spel wel gevaarlijker en dynamischer. Onder Frank de Boer wonnen ze in de tweede seizoenshelft ook meestal vrijwel alles. Dus het kan. Ze zijn wel goed :p
In ieder geval is die kans onder Ten Hag het grootst denk ik.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:03
Wij denken dus hetzelfde. Dacht al dat er geen enkele ajacied, buiten mij om vertrouwen had.
Ik geloof er nog steeds in. Als psv nou goed zou spelen oké, maar dat doen ze allerminst
Vind ik leuk
#Keizerout +17260
dinsdag 13 februari 2018 om 20:00
Het is een klein groepje. De meesten vinden dat het onder Keizer eigenlijk heel goed ging.
Ja, Cocu loopt ze constant op te peppen, dat ze met Twente en met Heracles weer twee hordes hebben genomen. Goed man. Echte topclubs.
Vind ik leuk
FSCeara +7277
dinsdag 13 februari 2018 om 19:41
Slecht veld is voor iedereen hetzelfde.kan slecht verwachten dat alle wedstrijden in de kuip worden gespeeld.maar ben met je eens dat een degelijke grasmat verplicht moet zijn.half gare velden en kunstgras moeten echt eruit of worden afgelast.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:45
Het veld mag opzich geen excuus zijn maar in Utrecht lag amper gras. Was eerder een zandbak. Het is gewoon competitie vervalsing.
Maar dat is volgens vele de Jong ajax, psv en AZ teams ook
Vind ik leuk
FSCeara +7277
dinsdag 13 februari 2018 om 19:48
Dat is het op zich in beide gevallen ook.kunstgras idem dito, dat is meer zaalvoetbal. Dat jong team gebeuren is belachelijk.als je op vrijdag speelt heb je geluk,op maandag speelt meestal half eerste.maar zoals ik al vaak heb aangegeven ligt dat niet aan de clubs maar aan de regels die de KNVB daarvoor heeft opgesteld.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:50
Het is er aanvulling van de jupiler league, het is financieel niet haalbaar voor amateur clubs om zich in de JPL te huisvesten. Maar ze zouden de regels wel iets moeten aanpassen.
Vind ik leuk
FSCeara +7277
dinsdag 13 februari 2018 om 19:58
Ik begrijp het standpunt wel maar is gewoon dubbel allemaal.dan laat de wedstrijden allemaal op de vrijdag afwerken.dan zijn de jong team ook genoodzaakt spelers te gebruiken die niet in de sellectie van het eerste zitten.maandag bijvoorbeeld doen Ron Vlaar mee met zijn 32 jaar en interland carriere.is niet de reden dat fortuna heeft verloren maar vind dat niet kunnen.zo is het ook vaak het geval met PSV en het vaakst met Ajax.als je als JL club voor iets speelt en treft een op maandag word je benadeeld tov de teams die ze op een vrijdag treffen of zoals fortuna terwijl het hele team op trainingskamp is.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 00:43
Ajax wordt gewoon kampioen hoor.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:16
Klopt,maar het ging erom dat de trainerswissel een bepaald effect zou brengen en je kan nou niet zeggen dat er veel verschil is dus had je net zo goed Keizer dit seizoen af kunnen laten maken en Ten Hag ee,n langere voorbereiding kunnen geven, behalve Kluivert zeiden meerdere ( basis) spelers dat hij niet weg hoefde.Kijk maar eens naar Everton,waarom begin het daar pad te lopen toen Koeman wegging,dat moest Ten Hag teweeg brengen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:30
Zolang ten hag de punten binnen haalt is het toch gewoon goed?? Ten hag is ook geen god. Meestal werkt het zelfs averechts om de trainer in het lopende te vervangen. 5 wedstrijden, 13 punten :) volgend seizoen kunnen we pas oordelen over ten hag
Vind ik leuk
FSCeara +7277
dinsdag 13 februari 2018 om 19:44
Ze hadden Keizer of niet moeten aanstellen of seizoen laten afmaken.je stelt iemand,die ik totaal niet bij ajax vind passen,aan in een seizoen dat al grotendeels verloren is. Beter hadden ze voor een echt topcoach kunnen kijken en deze einde van het seizoen kunnen pressenteren.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:46
Welke topcoach wilt er nou in nl werken?
Normaal zou je zeggen een goede Nederlandse coach, maar zelfs die lopen er al niet meer rond
Vind ik leuk
FSCeara +7277
dinsdag 13 februari 2018 om 19:59
Kan me wel voorstellen dat er goede coaches zijn in het buitenland die clubs al Ajax of PSV willen trainen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:55
Als jij je bord niet leeg eet moet je naar jemen
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:57
Overmars verricht prima werk, die hoeft echt niet weg van mij
Vind ik leuk
JustH +8804
dinsdag 13 februari 2018 om 18:04
Waarom dat?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:13
Sar mag nu al gaan van mij. Overmars heeft wat mij betreft bewezen dat ik er over hem helemaal naast zat. BergRAMP is het hele probleem geweest. Ik denk dat Overmars nu wel iets heel moois neer kan gaan zetten. Ik neem ook alles wat ik slecht over deze man heb gezegd, helemaal terug.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:22
Dat worden ze niet.. bij PSV valt op 1 of andere manier alles goed dit seizoen, maar dan ook echt alles. En daar gaan wij vermoedelijk zaterdag ook geen verandering in brengen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:33
Top, hebben we een deal ?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 00:42
Niet Overmars zijn schuld dat Bergkamp alles en iedereen tegenwerkte. Persoonlijk denk ik dat Keizer slachtoffer werd vanwege Bergkamp en dat met Keizer we verder waren geweest dan nu, vergeet daarbij niet dat Keizer moest roeien met die riemen die hij had en dat nu Bergkamp vertrokken is er wel directe versterking wordt gekocht.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 21:10
Te lang met Wenger gewerkt,dan roest je vast
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:51
Het was juist hard nodig, hij had niet eens aangesteld mogen worden
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:52
Als de intensiteitel hetzelfde is, waar zijn Ten Hag en Schreuder dan van geschrokken?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:54
Van het gemakzucht op de trainingen, nu moeten ze hun mouwen even opstropen.
Mag ook wel voor dat poen
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:56
Beetje actie in de taxi kan geen kwaad, heb af en toe het idee naar de living dead te kijken
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 17:57]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:00
Haha :p idd!
En welk gevoel krijg je van de koploper?
Ikke een Dancing on ice gevoel
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:01
Dat is meer Deutschland sucht ein superstar of sterren dansen op het ijs inderdaad.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 18:02]
Vind ik leuk
Kees Bman +3631
dinsdag 13 februari 2018 om 18:01
En door!!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:10
Met een tering gang
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:00
Heb ik ook als ik Neres zie lopen :) of sla ik nu de plank mis ?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:55
Tsja, precies dit idd. Ik val bijna elke wedstrijd van Mijn Ajax in slaap.
Vind ik leuk
Kees Bman +3631
dinsdag 13 februari 2018 om 18:02
Misschien hebben ze in de spiegel gekeken.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:14
Dat zou best eens kunnen Kees. Ik schrik ook van die Schreuder.
Vind ik leuk
Kees Bman +3631
dinsdag 13 februari 2018 om 18:19
Sommigen stonden vooraan met gezichten uitdelen en sommigen hebben de boot gemist.
Vind ik leuk
#Keizerout +17260
dinsdag 13 februari 2018 om 18:23
Ter compensatie heeft hij wel een heel groot voorhoofd
Vind ik leuk
Kees Bman +3631
dinsdag 13 februari 2018 om 18:26
Stond vooraan met klappen ontvangen (met honkbal knuppel)
Vind ik leuk
#Keizerout +17260
dinsdag 13 februari 2018 om 18:52
Blij dat ik die rij heb overgeslagen
Vind ik leuk
Gid010 +673
dinsdag 13 februari 2018 om 18:02
Die emotionele praat over Keizer achteraf, als jullie echt alles hadden gegeven voor hem stonden ze misschien wel bovenaan.
Over het laatste liegt hij al, de intensiteit is zwaarder omdat ze langere trainingssessies hebben bij Ten Hag als bij Keizer.Misschien is de intensiteit wel hetzelfe, is voor het voor het lichaam uiteindelijk toch zwaarder.
Dat van de Sar zijn lot legt in de handen van een trainer die pas met de winterstop aansluit en aan hoogmoet pratende spelers als Schone en Kluivert. In dat geval komt er dus een nieuwe directeur aan.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:05
Liever hoogmoed pratende spelers dan kroket-etende spelers ;-)

Van der Sar neemt juist verantwoordelijkheid.
Vind ik leuk
Kees Bman +3631
dinsdag 13 februari 2018 om 18:16
Die zegt tenminste dat hij gaat als ze geen kampioen worden.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:10
Onmogelijk, psv heeft geen punten verspeeld dus dan hadden we nog steeds niet bovenaan gestaan. Gelul dus
Vind ik leuk
Gid010 +673
dinsdag 13 februari 2018 om 20:49
Tegen Utrecht thuis wou je zeggen dat ze alles deden zoals ze tegen PSV thuis deden? Met die kwaliteiten die ze hebben hoor je niet op 7 punten achterstand te staan in eredivisie dus is het geen gelul!!
Vind ik leuk
Kees Bman +3631
dinsdag 13 februari 2018 om 18:14
Inderdaad achteraf gelul .Een trainer is goed als hij zijn wedstrijden wint maar owee als een trainer er twee keer achter elkaar verliest en dat zeker bij een topclub.Een trainer moet gewoon een tactische visie hebben ,vooruit kijken ,maar de meeste leven van wedstrijd naar wedstrijd en dat vind ik fout .En Keizer was te zacht van Gaal te lomp ,de Boer was redelijk bezig ook geen hoogvlieger maar daar keken de spelers tegen op en dat geeft ook een goed gevoel en dat is ook zo bij Cocu,kortom trainer zijn is gewoon een kut beroep een hedendaags pispaaltje zijn voor de fan.
Vind ik leuk
stratumseind +128133
dinsdag 13 februari 2018 om 18:07
Ik zie wel een verschil kluivertje: de achterstand is van 5 naar 7 punten gegaan
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:08
Precies ook dat!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:08
Sterker nog Ten Hag is echt een achteruitgang.
Vind ik leuk
Kees Bman +3631
dinsdag 13 februari 2018 om 18:18
Voor hem een uitdaging tot zijn ontslag.
Vind ik leuk
#Keizerout +17260
dinsdag 13 februari 2018 om 18:24
Sowieso niet
Vind ik leuk
Kees Bman +3631
dinsdag 13 februari 2018 om 18:29
Eerder?
Vind ik leuk
#Keizerout +17260
dinsdag 13 februari 2018 om 18:52
Eerder wat?
Vind ik leuk
Kees Bman +3631
dinsdag 13 februari 2018 om 19:49
Weg ,ontslag eruit.?
Vind ik leuk
#Keizerout +17260
dinsdag 13 februari 2018 om 20:01
Ten Hag gewoon laten zitten lijkt me?
Is dat wat je bedoelt? :p
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:35
Eens! Ik denk dat Ajax een goede keus heeft gemaakt voor Ten Hag. Zijn eigenzinnigheid zal we even wennen zijn als ook zijn niet-Amsterdadamse tongval. Ik waardeerde zijn visie bij Utrecht, die er vanuit gaat dat je als professional, tijdens "kantooruren" met je vak bezig moet zijn. Topvoetbal is topsport. Daar valt een hoop in te winnen.
Vind ik leuk
#Keizerout +17260
dinsdag 13 februari 2018 om 18:53
Hij zegt ook alleen maar zinnige dingen. Da's ook al beter dan Keizer.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:55
Had al een indruk dat je geen fan van Keizer was :-)
Vind ik leuk
#Keizerout +17260
dinsdag 13 februari 2018 om 19:46
Ook zonder die vergelijking is Ten Hag een prima trainer, maar ongewild doe je het toch :p
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:57
Ik, als Ajacied, heb dit ook al gezegd. Ten Hag is niets meer dan een 13 in een dozijn trainer.
Vind ik leuk
Breezer4u +1269
dinsdag 13 februari 2018 om 18:31
In de categorie open deuren..dit is er weer 1!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:45
Wie loopt er de hele dag met Kluivert te lullen? Echt niet normaal hoeveel quotes van hem er hier op VP langskomen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 19:19
Het was ook totaal niet nodig. Ten Hag is niet beter dan Keizer. Sterker nog het spel onder Ten Hag is er alleen maar op achteruit gegaan. Als je zo blijft spelen dan gaat het een keer fout. Het geluk wat Ajax heeft houd een keer op en dan moet je voluit spelen. Einde seizoen exit Ten Hag! Waardeloze en een veel te behouden trainer waar je pijn gaat krijgen van je ogen als je er naar kijkt!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 19:21]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kluivert: 'Ik zei tegen hem dat ik het jammer vond en het niet had verwacht'