Een transfer naar Ajax. Waarom? Ik wil eerst een tussenstap maken

    "Een transfer naar Ajax. Waarom? Ik wil eerst een tussenstap maken"

    dinsdag 13 februari 2018 om 20:12

    Guus Til wil eerst een transfer naar een Nederlandse topclub maken, alvorens hij aan het buitenland wil denken. De middenvelder van AZ ontpopt zich dit seizoen tot revelatie in Alkmaar, maar wil niet te hoog inzetten.

    Til kreeg maandagavond bij Peptalk van Ziggo Sport een dilemma voorgeschoteld: een transfer naar Ajax of via AZ naar het buitenland. "Een transfer naar Ajax. Waarom? Ik wil eerst een tussenstap maken. De stap naar het buitenland lijkt me nu een beetje groot. PSV of Feyenoord kan ook."

    Til heeft een goed gevoel bij Ajax, mede omdat hij al jaren in Amsterdam woont. "Ik kijk recht tegen de Arena aan vanuit mijn huis. Ik heb m'n hele leven daar gewoond. Iedereen in de Bijlmer praat over Ajax. Het gaat nooit over AZ. Dat is wel een dingetje."

    De AZ'er wil voorlopig nog in Nederland blijven, vooral omdat hij zich pas op relatief late leeftijd serieus begon te ontwikkelen. "Ik ben pas op latere leeftijd echt gaan spelen. Bij AZ onder negentien zat ik op de bank en was ik supersub. In het tweede jaar onder negentien ben ik echt alles gaan spelen."

    Til woont als AZ'er in Amsterdam. "Mijn buurman is een hele grote Ajax-fan. Hij komt altijd met een Ajax-sjaal binnen voor hij naar de Arena gaat. Succes hè, zegt hij dan. Dat meent hij eigenlijk totaal niet", grapt de twintigjarige middenvelder. Til speelde dit seizoen 22 Eredivisie-wedstrijden onder John van den Brom. Daarin maakte hij zes doelpunten.

    Poll

    Moeten de Nederlandse topclubs een poging wagen voor Til?

    (1698 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +19564
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:13
    Welkom. Tzt opvolger van Van De Beek.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:35
    Denk eerder van Ziyech
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19564
    dinsdag 13 februari 2018 om 22:06
    Ja, maar dan moet die dus deze zomer al komen.

    Hij is pas dit seizoen doorgebroken, laat het hem eerst nog maar een jaar zien bij AZ. Daarbij meer en beter scouten want spelers halen bij AZ zijn in het verleden vaak geen toegevoegde waarde gebleken.

    Dus zomer 2019 op zijn vroegst, en dan een jaar achter Van De Beek op de bank. Want dat Van De Beek na 2020 nog bij Ajax speelt in bijna ondenkbaar. Die ontwikkelt zich echt goed.

    Ik zie Frenkie De Jong op de plek van Ziyech komen, en blijf hopen dat Anita voor de '6' gaat komen. Schone dan reserve.
    Vind ik leuk
    Nashua +6911
    dinsdag 13 februari 2018 om 23:16
    Ajax, is voor iedere AZer elke keer een treetje tè hoog
    Vind ik leuk
    Pino61 +12659
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:53
    Klopt wel, een tussenstop is inderdaad Feyenoord of psv.
    Nog niet goed genoeg voor de top en dat is Ajax.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:16
    Eenmaal Feyenoord of Psv EN HIJ DROOMT AL NIET MEER OVER Ajax
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 23:30
    Haha, en daarom staan ze ook 7 punten achter en spelen ze als een natte krant.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 23:30
    Haha, en daarom staan ze ook 7 punten achter en spelen ze als een natte krant.
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    woensdag 14 februari 2018 om 01:03
    In werkelijk iedere discussie hier komen ze met 7 punten
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6456
    woensdag 14 februari 2018 om 02:16
    Hahaha zuiger
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1039
    woensdag 14 februari 2018 om 06:54
    Vgm staat psv 1e? Ajax dit jaar alweer 4 jaar niks dus denk dat Ajax een mooi tussenstoppie is :)
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1039
    woensdag 14 februari 2018 om 06:53
    Is nu al beter
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:14
    Prima speler maar bij Ajax hebben we al beter lopen op het middenveld.Ook in de jeugd komt er op het middenveld weer genoeg aan dus hij lijkt me overbodig
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:21
    Niet nodig, hij wilt ook wel de stap naar feyenoord of psv maken.
    Het is alleen ajax of we hebben geen interesse :d
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:32
    Maar hij wil hogerop
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:37
    Dan gaat hij naar de eiffeltoren, lijkt me hoog zat
    Vind ik leuk
    Mari +9324
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:40
    Ja, want als het geen Ajax is heb je in Nederland geen keus
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:44
    Klopt als een bus :)
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:17
    Jij kan een beer laten lachen André.
    Vind ik leuk
    Hammie +1176
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:48
    Neuzen staan bovenaan toch en zitten nog in de beker toch?
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    dinsdag 13 februari 2018 om 22:11
    En het tweede ook toch bovenaan of niet dan.
    Vind ik leuk
    san the man +1084
    woensdag 14 februari 2018 om 02:47
    Gekochte jeugdspelers en eigen jeugd noemen. Als je dat dan goede eigen jeugd noemt. Ik mag niks zeggen wij hebben bergwijn is ook gewoon een Ajax speler. Maar dat overdreven gedoe over de Ajax opleiding. Onder jonk ging het goed nu is het weer niks meer.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 08:05
    Ja whatever... het gaat er om dat Till niet nodig is bij Ajax
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:14
    Mag van mij komen, op termijn een middenveld samen met Frenkie en Donny..
    Vind ik leuk
    Ale +4737
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:52
    Er is nog nooit een speler van az bij Ajax doorgebroken. Dus niet doen.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12659
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:55
    Helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3387
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:58
    En daarom richten jullie je nu op Fortuna Sittard :) ?
    Vind ik leuk
    Pino61 +12659
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:59
    Verwacht je hier antwoord op?, d8 het niet.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3387
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:00
    Ze zeggen dat die Per Schuurs een goeie is, toch ?
    Wel een grote stap
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 21:01]
    Vind ik leuk
    Pino61 +12659
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:03
    Is ook een hele grote stap voor die jongen, jij begrijpt het.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3387
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:05
    Ik vraag me af of ze hem eerst in jong Ajax gaan inzetten of niet ?
    Vind ik leuk
    Pino61 +12659
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:07
    Tuurlijk, eerst bewijzen of ie waardig genoeg is voor de hoofdmacht.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1039
    woensdag 14 februari 2018 om 06:59
    Eerst bewijzen of die goed is in 2e worden ??
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3583
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:22
    Misschien is ie wel beter en beland Frenkie of Donny wel op de bank of Justin ,nog een meer en ze kunnen op de bank een potje kaarten.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13874
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:15
    Aardige jongen die ook aardig kan voetballen.
    Zo te horen ook niet onverstandig.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:16
    Guus kom naar HUUS want de koeien staan op......!!!
    Vind ik leuk
    3Bier +9595
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:18
    Spring'n
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:19
    Hwahwa jij snapt het.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:22
    Guus die liever je kontje kuust :p
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:25
    Dat is Guus meuwis. ;-)
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13874
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:44
    De varkes mutt'n vret'n en 't hooi moet van 't land
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:48
    Kiek hee Hee jij ken het heel lied. ;-)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6676
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:18
    Helaas voor hem hebben we al grotere talenten.
    Vind ik leuk
    Ehv-er +1033
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:19
    PSV past beter bij zo’n sympathieke jongen!!
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3887
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:23
    Die is ook al binnen.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10800
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:26
    Hij is over een seizoen of 2 van harte welkom als opvolger van Donny.
    Vind ik leuk
    pos +8778
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:34
    Een echte Ziggo vraag en dus een diplomatiek antwoord zullen we maar zeggen. Gelukkig net 5 jaar getekend dus mocht iemand hem willen halen dan zullen ze weer miljoenen en miljoenen moeten ophoesten.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14649
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:39
    Lijkt me wel een goede opvolger van van Ginkel bij PSV volgend jaar.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6070
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:41
    Waarom zo'n baby stap willen maken? Blijf lekker bij AZ en daarna de Bundesliga.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 20:41]
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2633
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:42
    Tjah Ajax heeft geen breedte investeringen nodig daar lopen er al genoeg van in Amsterdam. Directe versterkingen dienen er te komen, anders zie ik ze de komende jaren ook niet meedoen voor de titel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:44
    Beste selectie van de ED, nu moet het geluk is een keer meezitten.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2633
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:49
    Dat blijkt niet uit de stand en nee geen scorebordjournalistiek, daarvoor zijn zeven punten iets teveel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:20
    Geluk pfffff
    Vind ik leuk
    Bizzy +20978
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:02
    Az materiaal naar de top van nederland. Ja loopt meestal goed af..hahaaaaa
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2313
    dinsdag 13 februari 2018 om 21:06
    Prima spelers voor Ajax alhoewel ik daarnaast nog liever heb dat Ajax Calvin Stengs aantrekt, zeker als een Neres gaat vertrekken... maar beiden zeker een prima versterking
    Vind ik leuk
    Dekaasbaas +1467
    dinsdag 13 februari 2018 om 22:57
    Hè Til leuk dit soort uitspraken ik zal niet meer voor je klappen of je toezingen, zak maar in de stront!
    Vind ik leuk
    SvL +318
    dinsdag 13 februari 2018 om 23:56
    Kom maar naar PSV.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3176
    woensdag 14 februari 2018 om 11:32
    Kom zelf uit Reigerbos en inderdaad nooit over AZ gehad nee..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws