Een transfer naar Ajax. Waarom? Ik wil eerst een tussenstap maken

"Een transfer naar Ajax. Waarom? Ik wil eerst een tussenstap maken"

Gepubliceerd: dinsdag 13 februari 2018 om 20:12di 13-02-2018 om 20:12

Guus Til wil eerst een transfer naar een Nederlandse topclub maken, alvorens hij aan het buitenland wil denken. De middenvelder van AZ ontpopt zich dit seizoen tot revelatie in Alkmaar, maar wil niet te hoog inzetten.

Til kreeg maandagavond bij Peptalk van Ziggo Sport een dilemma voorgeschoteld: een transfer naar Ajax of via AZ naar het buitenland. "Een transfer naar Ajax. Waarom? Ik wil eerst een tussenstap maken. De stap naar het buitenland lijkt me nu een beetje groot. PSV of Feyenoord kan ook."

Til heeft een goed gevoel bij Ajax, mede omdat hij al jaren in Amsterdam woont. "Ik kijk recht tegen de Arena aan vanuit mijn huis. Ik heb m'n hele leven daar gewoond. Iedereen in de Bijlmer praat over Ajax. Het gaat nooit over AZ. Dat is wel een dingetje."

De AZ'er wil voorlopig nog in Nederland blijven, vooral omdat hij zich pas op relatief late leeftijd serieus begon te ontwikkelen. "Ik ben pas op latere leeftijd echt gaan spelen. Bij AZ onder negentien zat ik op de bank en was ik supersub. In het tweede jaar onder negentien ben ik echt alles gaan spelen."

Til woont als AZ'er in Amsterdam. "Mijn buurman is een hele grote Ajax-fan. Hij komt altijd met een Ajax-sjaal binnen voor hij naar de Arena gaat. Succes hè, zegt hij dan. Dat meent hij eigenlijk totaal niet", grapt de twintigjarige middenvelder. Til speelde dit seizoen 22 Eredivisie-wedstrijden onder John van den Brom. Daarin maakte hij zes doelpunten.

Poll

Moeten de Nederlandse topclubs een poging wagen voor Til?

(1700 stemmen)

Plaats een reactie

Ajacied_8 +19093
dinsdag 13 februari 2018 om 20:13
Welkom. Tzt opvolger van Van De Beek.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:35
Denk eerder van Ziyech
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
dinsdag 13 februari 2018 om 22:06
Ja, maar dan moet die dus deze zomer al komen.

Hij is pas dit seizoen doorgebroken, laat het hem eerst nog maar een jaar zien bij AZ. Daarbij meer en beter scouten want spelers halen bij AZ zijn in het verleden vaak geen toegevoegde waarde gebleken.

Dus zomer 2019 op zijn vroegst, en dan een jaar achter Van De Beek op de bank. Want dat Van De Beek na 2020 nog bij Ajax speelt in bijna ondenkbaar. Die ontwikkelt zich echt goed.

Ik zie Frenkie De Jong op de plek van Ziyech komen, en blijf hopen dat Anita voor de '6' gaat komen. Schone dan reserve.
Vind ik leuk
Nashua +6886
dinsdag 13 februari 2018 om 23:16
Ajax, is voor iedere AZer elke keer een treetje tè hoog
Vind ik leuk
Pino61 +12397
dinsdag 13 februari 2018 om 20:53
Klopt wel, een tussenstop is inderdaad Feyenoord of psv.
Nog niet goed genoeg voor de top en dat is Ajax.
Vind ik leuk
Kees Bman +4054
dinsdag 13 februari 2018 om 21:16
Eenmaal Feyenoord of Psv EN HIJ DROOMT AL NIET MEER OVER Ajax
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:30
Haha, en daarom staan ze ook 7 punten achter en spelen ze als een natte krant.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:30
Haha, en daarom staan ze ook 7 punten achter en spelen ze als een natte krant.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6851
woensdag 14 februari 2018 om 02:16
Hahaha zuiger
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 06:54
Vgm staat psv 1e? Ajax dit jaar alweer 4 jaar niks dus denk dat Ajax een mooi tussenstoppie is :)
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 06:53
Is nu al beter
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:14
Prima speler maar bij Ajax hebben we al beter lopen op het middenveld.Ook in de jeugd komt er op het middenveld weer genoeg aan dus hij lijkt me overbodig
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:21
Niet nodig, hij wilt ook wel de stap naar feyenoord of psv maken.
Het is alleen ajax of we hebben geen interesse :d
Vind ik leuk
Mari +11953
dinsdag 13 februari 2018 om 20:32
Maar hij wil hogerop
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:37
Dan gaat hij naar de eiffeltoren, lijkt me hoog zat
Vind ik leuk
Mari +11953
dinsdag 13 februari 2018 om 20:40
Ja, want als het geen Ajax is heb je in Nederland geen keus
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:44
Klopt als een bus :)
Vind ik leuk
Kees Bman +4054
dinsdag 13 februari 2018 om 21:17
Jij kan een beer laten lachen André.
Vind ik leuk
Hammie +1161
dinsdag 13 februari 2018 om 21:48
Neuzen staan bovenaan toch en zitten nog in de beker toch?
Vind ik leuk
Kees Bman +4054
dinsdag 13 februari 2018 om 22:11
En het tweede ook toch bovenaan of niet dan.
Vind ik leuk
san the man +1118
woensdag 14 februari 2018 om 02:47
Gekochte jeugdspelers en eigen jeugd noemen. Als je dat dan goede eigen jeugd noemt. Ik mag niks zeggen wij hebben bergwijn is ook gewoon een Ajax speler. Maar dat overdreven gedoe over de Ajax opleiding. Onder jonk ging het goed nu is het weer niks meer.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 08:05
Ja whatever... het gaat er om dat Till niet nodig is bij Ajax
Vind ik leuk
MojoRisin +14645
dinsdag 13 februari 2018 om 20:14
Mag van mij komen, op termijn een middenveld samen met Frenkie en Donny..
Vind ik leuk
Ale +5589
dinsdag 13 februari 2018 om 20:52
Er is nog nooit een speler van az bij Ajax doorgebroken. Dus niet doen.
Vind ik leuk
Pino61 +12397
dinsdag 13 februari 2018 om 20:55
Helemaal mee eens.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
dinsdag 13 februari 2018 om 20:58
En daarom richten jullie je nu op Fortuna Sittard :) ?
Vind ik leuk
Pino61 +12397
dinsdag 13 februari 2018 om 20:59
Verwacht je hier antwoord op?, d8 het niet.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
dinsdag 13 februari 2018 om 21:00
Ze zeggen dat die Per Schuurs een goeie is, toch ?
Wel een grote stap
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 21:01]
Vind ik leuk
Pino61 +12397
dinsdag 13 februari 2018 om 21:03
Is ook een hele grote stap voor die jongen, jij begrijpt het.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
dinsdag 13 februari 2018 om 21:05
Ik vraag me af of ze hem eerst in jong Ajax gaan inzetten of niet ?
Vind ik leuk
Pino61 +12397
dinsdag 13 februari 2018 om 21:07
Tuurlijk, eerst bewijzen of ie waardig genoeg is voor de hoofdmacht.
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 06:59
Eerst bewijzen of die goed is in 2e worden ??
Vind ik leuk
Kees Bman +4054
dinsdag 13 februari 2018 om 21:22
Misschien is ie wel beter en beland Frenkie of Donny wel op de bank of Justin ,nog een meer en ze kunnen op de bank een potje kaarten.
Vind ik leuk
Mosquito +20334
dinsdag 13 februari 2018 om 20:15
Aardige jongen die ook aardig kan voetballen.
Zo te horen ook niet onverstandig.
Vind ik leuk
Bulldog 1 +894
dinsdag 13 februari 2018 om 20:16
Guus kom naar HUUS want de koeien staan op......!!!
Vind ik leuk
3Bier +12725
dinsdag 13 februari 2018 om 20:18
Spring'n
Vind ik leuk
Bulldog 1 +894
dinsdag 13 februari 2018 om 20:19
Hwahwa jij snapt het.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:22
Guus die liever je kontje kuust :p
Vind ik leuk
Bulldog 1 +894
dinsdag 13 februari 2018 om 20:25
Dat is Guus meuwis. ;-)
Vind ik leuk
Mosquito +20334
dinsdag 13 februari 2018 om 20:44
De varkes mutt'n vret'n en 't hooi moet van 't land
Vind ik leuk
Bulldog 1 +894
dinsdag 13 februari 2018 om 20:48
Kiek hee Hee jij ken het heel lied. ;-)
Vind ik leuk
Doe dan! +6391
dinsdag 13 februari 2018 om 20:18
Helaas voor hem hebben we al grotere talenten.
Vind ik leuk
Ehv-er +1418
dinsdag 13 februari 2018 om 20:19
PSV past beter bij zo’n sympathieke jongen!!
Vind ik leuk
MagicFeeling +4075
dinsdag 13 februari 2018 om 20:23
Die is ook al binnen.
Vind ik leuk
Sil95 +11839
dinsdag 13 februari 2018 om 20:26
Hij is over een seizoen of 2 van harte welkom als opvolger van Donny.
Vind ik leuk
pos +9393
dinsdag 13 februari 2018 om 20:34
Een echte Ziggo vraag en dus een diplomatiek antwoord zullen we maar zeggen. Gelukkig net 5 jaar getekend dus mocht iemand hem willen halen dan zullen ze weer miljoenen en miljoenen moeten ophoesten.
Vind ik leuk
Rodajc +18173
dinsdag 13 februari 2018 om 20:39
Lijkt me wel een goede opvolger van van Ginkel bij PSV volgend jaar.
Vind ik leuk
Leeuw +6197
dinsdag 13 februari 2018 om 20:41
Waarom zo'n baby stap willen maken? Blijf lekker bij AZ en daarna de Bundesliga.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 20:41]
Vind ik leuk
Objectief1 +2683
dinsdag 13 februari 2018 om 20:42
Tjah Ajax heeft geen breedte investeringen nodig daar lopen er al genoeg van in Amsterdam. Directe versterkingen dienen er te komen, anders zie ik ze de komende jaren ook niet meedoen voor de titel.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:44
Beste selectie van de ED, nu moet het geluk is een keer meezitten.
Vind ik leuk
Objectief1 +2683
dinsdag 13 februari 2018 om 20:49
Dat blijkt niet uit de stand en nee geen scorebordjournalistiek, daarvoor zijn zeven punten iets teveel.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:20
Geluk pfffff
Vind ik leuk
Bizzy +23317
dinsdag 13 februari 2018 om 21:02
Az materiaal naar de top van nederland. Ja loopt meestal goed af..hahaaaaa
Vind ik leuk
chuckie88 +2486
dinsdag 13 februari 2018 om 21:06
Prima spelers voor Ajax alhoewel ik daarnaast nog liever heb dat Ajax Calvin Stengs aantrekt, zeker als een Neres gaat vertrekken... maar beiden zeker een prima versterking
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1527
dinsdag 13 februari 2018 om 22:57
Hè Til leuk dit soort uitspraken ik zal niet meer voor je klappen of je toezingen, zak maar in de stront!
Vind ik leuk
SvL +394
dinsdag 13 februari 2018 om 23:56
Kom maar naar PSV.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
woensdag 14 februari 2018 om 11:32
Kom zelf uit Reigerbos en inderdaad nooit over AZ gehad nee..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws