Jonge Ajacied 'wordt steeds meer man': 'Zodat ze bang van hem worden'

Jonge Ajacied 'wordt steeds meer man': 'Zodat ze bang van hem worden'

dinsdag 13 februari 2018 om 20:45

Bij Ajax zijn ze blij met de ontwikkeling van Danilho Doekhi. De negentienjarige verdediger speelt dit seizoen bij Jong Ajax, waar hij het steeds beter doet. Trainer Michael Reiziger is lyrisch over Doekhi.

"Het is een grote jongen die sterk is in de lucht", zegt hij tegen Ajax TV. "Hij wordt steeds beter in de een-tegen-een. Je ziet ook dat hij steeds meer een man wordt. Daardoor is hij belangrijk voor de verdediging. Opbouwend wordt hij ook steeds sterker. Hij heeft een goed lichaam, dus hij mag soms wat meer van zich afbijten. Zodat ze meer bang van hem worden. Hij heeft die uitstraling. Hij weet het misschien nog niet, maar hij kan een goede verdediger worden."

Doekhi is een neef van Winston Bogarde, de assistent-trainer van Reiziger. "Op het trainingsveld behandelt hij iedereen hetzelfde. Ik merk niet echt dat we familie zijn. Daar denk ik niet echt aan. Wat ik van hem leer? Bepaalde situaties. Hij probeert uit te leggen hoe ik moet staan en hoe ik duels aan moet gaan of juist niet."

Plaats een reactie

dinsdag 13 februari 2018 om 20:46
Ja ja komt er weer een
Vind ik leuk
Kees Bman +1246
dinsdag 13 februari 2018 om 20:53
En door !
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:10
Of dit er weer 1 word is afwachten.Dit is wel een echte verdediger! Groot sterk en een goede mentaliteit
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:13
Laten we hopen goed voor Nederlands voetbal
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 00:18
Inderdaad, hij speelt op dezelfde manier als Bogarde hard als het moet en voor de duvel niet bang. Nog niet zo lang geleden dacht ik die redt het niet maar plots maakt hij reuze stappen in zijn ontwikkeling dat geldt overigens ook voor Nao Lang die reuze stappen maakt.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:47
En meevoetballend?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:08
Wil nu alleen nog maar Italiaanse slopers in Oranje ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:14
Die Italiaanse slopers gaan ook niet naar het WK.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:20
Interesseert mij geen reet. Als verdediger wil ik gewoon gasten zien die er in knallen. Simplistisch? Ja klopt, maar dat vind ik gewoon prettig om te zien.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 05:43
Beetje domme opmerking , Italianen mogen niet meedoen in het Nederlands elftal
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:51
Yeaaaah Juventus 1-0 voor :p

De Londenaren krijgen vandaag voetballes!

Per sempre Juventus
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:36
Luie juve met de bus voor eigen goal schijtbakkenvoetbal . Met geluk voor zolang het duurt. Maar niet verdient want de 1-0 was buitenspel goal.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:38
Alleen winnen telt, het had ook 3-0 kunnen staan en dan was het over!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:51
Jammer dat hij niet meer op het hoogste niveau bij Excelsior voetbalt. Daar had ie nu mooi mee kunnen draaien.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:56
Wie??

VP, krijgen we nu ook stukjes van andere spelers van andere 'jong' ploegen of krijgen we alleen de hele selectie van jong Ajax voor de kiezen?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:02
Ja en allemaal briljantjes
Vind ik leuk
Cookee +6287
dinsdag 13 februari 2018 om 21:22
Die Ajax-jeugd is zo goed, maar geen hofleverancier van Oranje... sterker nog niet eens van de eigen club.
Ik vraag me af waarom iemand zo'n ventje zo wil ophemelen, laat hem zijn kans pakken en dan gaan we het zien, nu kan het alleen tegenvallen.
Nu zal men wel wat namen opnoemen, zal allemaal wel, maar ik vind het talent van Ajax-1 vrij bleekjes.
En de ranglijst en het internationale platform bewijst dat ik gelijk heb.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 21:24]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:29
Gino demon van jong fc Utrecht naar rijnsburgse boys, is het wat?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:34
Aardig talent. Niet goed genoeg voor ED. In de Juup balt hij aardig mee. Kan in de hoofdklasse goed mee. Speler met veel snelheid.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 21:40
Het zij je vergeven, maar Tweede divisie spelen we. Goed om te horen in ieder geval.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:10
Ok.. Moet goed komen dan toch!
Vind ik leuk
HansVites +2413
woensdag 14 februari 2018 om 01:30
Binnenkort word de naam VP veranderd in AP
Vind ik leuk
Stoep +1869
dinsdag 13 februari 2018 om 21:35
Ajaxsite! Pffff
Vind ik leuk
stratumseind +101642
woensdag 14 februari 2018 om 00:50
Deze jongen past perfect bij de club : doekie nodig?
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 00:51]
Vind ik leuk
myrthewit +1186
woensdag 14 februari 2018 om 00:53
Heb hem laatst een hele wedstrijd kunnen zien en hij viel me niet tegen. Conditie moet alleen beter. Zie er meer in dan in die Bergsma.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jonge Ajacied 'wordt steeds meer man': 'Zodat ze bang van hem worden'