Eredivisie-uitblinker droomt hardop: Sinds dag één echt mijn droomcompetitie

Eredivisie-uitblinker droomt hardop: "Sinds dag één echt mijn droomcompetitie"

dinsdag 13 februari 2018 om 22:00

AZ-uitblinker Alireza Jahanbakhsh hoopt ooit in de Bundesliga te schitteren. De 24-jarige aanvaller uit Iran weet dat veel landgenoten hem voorgingen. 

Jahanbakhsh is dit seizoen met tien goals en acht assists enorm belangrijk voor AZ. Hij hoopt ooit de overstap te maken naar een grotere competitie. "De Bundesliga is sinds dag één echt mijn droomcompetitie", zegt Jahanbakhsh tegen FOX Sports. "Heel veel Iraanse spelers hebben daar gespeeld, echt op het hoogste niveau. Bijvoorbeeld Mehdi Mahdavikia. Sommigen speelden zelfs bij Bayern München. Mahdavikia heeft bijna tien jaar bij Hamburger SV gespeeld. Hij was echt, écht een goede speler."

Over Mahdavikia is Jahanbakhsh lovend. "In Iran zijn zulke spelers echt helden. Mahdavikia is echt een goed voorbeeld voor mij, zowel binnen als buiten het veld. Het is echt een aardige man en het was ook een geweldige voetballer", aldus de speler van AZ. 

Plaats een reactie

Imback +175
dinsdag 13 februari 2018 om 22:08
Ali Dei was er zo een ..
Vind ik leuk
5697956 +2667
woensdag 14 februari 2018 om 13:38
Of Khodadad Azizi. (1. FC Keulen)
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:12
Goed WK spelen en dan komen de Duitse clubs vanzelf!
Vind ik leuk
Rodajc +7932
dinsdag 13 februari 2018 om 22:13
Hij kan de middenmoot zeker aan! Een Frankfurt, Hoffenheim, Hertha etc.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5509
dinsdag 13 februari 2018 om 22:15
Als de Duitse competitie je favoriete is ben je mijns inziens geen echte voetbal liefhebber.

Maar ik wel hem natuurlijk wel veel succes als hij daar terecht komt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 22:15]
Vind ik leuk
#KeizerIn +4368
dinsdag 13 februari 2018 om 22:20
Bundesliga is van de 5 topcompetities de meest aanvallende naar mijn mening,dus hzo geen voetbal liefhebber?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:01
Qua ploegen en aanhang toch prima?
Vind ik leuk
pos +7247
dinsdag 13 februari 2018 om 22:15
Maar goed er is niets zo lekker als kaas natuurlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:25
Ben benieuwd wat hij AZ gaat opleveren gezien de huidige transferbedragen . Met een beetje leuk wk zou het toch wel tussen de 10 en 15 miljoen moeten uitkomen ( hopelijk ).
Vind ik leuk
pinkelman +3657
woensdag 14 februari 2018 om 00:45
Dat zijn toch geen bedragen meer voor de absolute uitblinker aan Alkmaarse zijde. Een international die tot de sterkste van zijn land gerekend mag worden en tevens ook in de eredivisie.
Daar weet AZ tegenwoordig een aardig centje voor te vragen zoals we weten, zeker als die nog een tijdje vast liggen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 00:45]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 01:31
Ik denk dat het aantal niet geslaagde spelers vanuit de eredivisie in het buitenland de prijs toch wel een beetje gaan drukken. Janssen was natuurlijk echt uitzonderlijk voor AZ begrippen. Maar ik hoop dat jij gelijk krijgt , hoe meer hoe beter natuurlijk.
Vind ik leuk
pinkelman +3657
woensdag 14 februari 2018 om 19:16
Dat geld toch voor alle NL clubs, ajax, psv en feijenoord leveren veelal ook niet geslaagde spelers af. Tijden van Robben, Sneijder, vd Vaart en dergelijke liggen al weer tijden achter ons.
Nu zijn de Klaassens, Clasies, Depays, Willems, Janssens, etc. die het niet echt kunnen maken.
Vind ik leuk
5697956 +2667
woensdag 14 februari 2018 om 13:38
Dat ligt in de lijn der verwachting inderdaad.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:35
Mag hij wel weer even zijn oude vorm herpakken want afgelopen weken komt hij de verdediging van VVV en Roda ook niet voorbij.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 07:33
hij heeft niets te zoeken in de Duitse competitie als hij hier al huilie huilei doet want Cuevas pakt mij de bal af en is beter dan ik en oh ja hij zij iets over mijn moeder
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 08:13
Gefrustreerde tukker?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:51
schelden is een teken van zwakte, jouw reactie komt op mij meer gefrustreerd over dan de mijne. meneer Ali gaf zelf aan dat hij blij was dat ( het alsnog gelukt was) Cuevas rood gekregen had en ook Weghorst beaamde dit. als voetbal zo verworden is dat je met toneel spelen je tegenstander rood aan moet naaien dan ben ik de langste tijd supporter geweest!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 10:10
Die tweede gele kaart was gewoon een domme overtreding dus Cuevas is gewoon niet zo slim dan.. Maar verder mooi verhaal
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Eredivisie-uitblinker droomt hardop: "Sinds dag één echt mijn droomcompetitie"