Heerlijke voetbalavond in Turijn: Juventus en Tottenham maken er spektakel van

Heerlijke voetbalavond in Turijn: Juventus en Tottenham maken er spektakel van

dinsdag 13 februari 2018 om 22:36

Juventus en Tottenham Hotspur hebben elkaar in de eerste achtste finale van de Champions League in evenwicht gehouden. In Italië werd het 2-2, maar daar zal Juventus op basis van de eerste helft niet tevreden mee zijn.

De start van Juventus had niet beter gekund. Al na amper een minuut was Gonzalo Higuain trefzeker, die de bal uit een vrije trap hard achter Hugo Lloris schoot. Tottenham leek een zware avond tegemoet te gaan, want binnen de tien minuten maakte Higuain de problemen vanaf de strafschopstip alleen maar groter: 2-0. Daar ging een overtreding van Ben Davies aan vooraf. Tottenham rechtte de rug en kwam steeds beter in de wedstrijd. Nadat Harry Kane een grote mogelijkheid had gemist, was hij in de 35e minuut wél trefzeker. De spits omspeelde Gianluigi Buffon slim en schoof de bal binnen.

Juventus liet dé mogelijkheid om Tottenham dieper in de problemen te brengen liggen. De Italianen kregen op slag van rust opnieuw een penalty, maar deze keer schoot Higuain snoeihard op de lat. In de tweede helft draaide Tottenham de rollen om en waren het de Engelsen die een groot deel van de wedstrijd het spel bepaalden. Twee minuten nadat Buffon een inzet van Kane pareerde, maakte Christian Eriksen gelijk. De Deen was trefzeker uit een vrije trap, die niet goed genomen was, maar door geen speler geraakt werd en daardoor binnenviel.

Tottenham leek de 2-2 veilig te willen stellen en nam zodoende gas terug. Aan de andere kant maakte Juventus weinig haast om een overwinning te forceren. De return wordt op 7 maart gespeeld in Engeland.

Plaats een reactie

Noudyo. +13112
dinsdag 13 februari 2018 om 22:37
Even, hè?

Wat is dat nou weer voor een onzin? Je laat Wanyama voor 45 seconden invallen? Hoezo? Wat moet die speler wel niet denken? Die loopt weet ik veel hoe lang warm, en dan speelt ie voor een handjevol seconden.
Vind ik leuk
Sil95 +6940
dinsdag 13 februari 2018 om 22:40
Ik vind dat ook echt niet kunnen. Vind dat het toppunt van vernedering.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:47
Als hij scoort dan is het de held.
Voetballen voor je centen!
Vind ik leuk
Sil95 +6940
dinsdag 13 februari 2018 om 22:48
Vind dat je het als coach niet kunt maken om een speler 45 seconden voor het einde van een duel in te brengen. Daarmee zet je een speler voor lul naar mijn mening.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 00:13
Dat noemen ze tijdrekken ... niks mis mee en zeker niet vernederend bedoeld. Tactisch
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:47
Tijdrekken in extra tijd, gebeurt wel vaker.
Vind ik leuk
Noudyo. +13112
dinsdag 13 februari 2018 om 22:51
Tijdrekken is het toch niet? Tottenham speelde in mijn ogen toch ver op de helft van Juve, en wat kan er nou die laatste seconden gebeuren, als Juve nog op eigen helft zit?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:53
Spurs vond de stand wel goed denk ik (zeker de coach blijkt hieruit). Dan wisselt hij nog even graag zodat juve minder kans op een laatste counter krijgt.
Vind ik leuk
Noudyo. +13112
dinsdag 13 februari 2018 om 23:02
Vind het zelf vernederend. Ik snap dat de tactiek voorop komt als trainer zijnde, maar kom op, 45 hele seconden. Een beetje je verdedigers goed opstellen is toch goed genoeg?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:07
Kijk Schweinsteiger op EK 2016, die werd ook een minuut voor tijd ingebracht en scoorde meteen en werd de held van de avond, na lang niet gespeeld te hebben
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:38
Jammer, in Londen maken ze het wel af!
Vind ik leuk
Sil95 +6940
dinsdag 13 februari 2018 om 22:41
Tottenham? Want Juventus heeft na de eerste 15 minuten niets meer te vertellen gehad. Tottenham heeft Juventus met goed voetbal bestreden en ook resultaat geboekt.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:43
Leuk voetballend team dat Tottenham leuk om naar te kijken.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:46
Ja Juve drijft weer boven in Londen.
Vind ik leuk
Sil95 +6940
dinsdag 13 februari 2018 om 22:47
We gaan het zien. Beide ploegen liggen kwalitatief niet ver uit elkaar. Het kan beide kanten op. Het is wel zo dat Juventus dan hopelijk weer Dybala tot haar beschikking heeft. Want dat scheelt echt een slok op een borrel.
Vind ik leuk
Mo +10370
dinsdag 13 februari 2018 om 23:25
Liggen zeker niet ver uit elkaar maar Juve heeft wel de betere selectie. Gaan het gewoon afmaken in Londen denk ik
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:04
geloof je toch zelf niet hè? zo jammer die verplichte vriendschap met FCDH
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 01:44
Wat is er zo verplicht aan dan?
Vind ik leuk
Hyena +23123
dinsdag 13 februari 2018 om 22:43
Tottenham inderdaad. De Italianen hebben op het begin na niks in kunnen brengen.

Mooi dat een ploeg met zoveel spelers afkomstig uit de Eredivie dit voetbal op de mat legt.
Vind ik leuk
Stoep +1874
dinsdag 13 februari 2018 om 22:46
Sanchez was toch echt dramatisch
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:04
ja vond ik ook!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 01:13
Ja daar stond ik ook verstelt van. Wat een onkunde. Sanchez maakt vooralsnog niets waar van mijn verwachting.

Te traag, te lomp en technisch lang niet goed genoeg.
Vind ik leuk
Nashua +6312
dinsdag 13 februari 2018 om 23:07
Bij Den Haag lopen veel Juve fans en ben Ajax sterft het van de Spurs fans.

Volgende week moet Juve komen, wordt nog een mooiere pot dan het vanavond was
Vind ik leuk
Sil95 +6940
dinsdag 13 februari 2018 om 23:14
Het is bijna ADO Ajax :P
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 01:43
Ajax-Den Haag-;)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:20
ajax FCDH.
Werd me ook nooit in dank afgenomen op midden noord tussen de HCF mannen, mijn Roma petje.... ;-p
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:42
Mooiste champions leauque wedstrijd tot nu toe. Tottenham bijna de hele wedstrijd de betere partij. Juve moest het vooral hebben van counters. Ik denk dat Tottenham het op Wembley afmaakt en dan kunnen ze nog ver komen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 22:44
Spurs speelt echt leuk aanvallend voetbal met Eriksen die gewoon goed speelde . Eriksen samen met Dembele uitmuntend... Dembele aan de bal goed en verdedigend zat hij overal bovenop.
Vind ik leuk
Sil95 +6940
dinsdag 13 februari 2018 om 22:45
Vermakelijke pot! Ik dacht even dat de wedstrijd al gespeeld was nadat Juventus al na 8 minuten met twee doelpunten de leiding nam. Klaarblijkelijk dacht Juventus dat ook. Nadat ze al zo snel op voorsprong kwamen nam men gas terug en liet het Tottenham voetballen. De Spurs moet je die tijd en ruimte niet gunnen. Ze hebben voorin de kwaliteiten om doelpunten te maken. Dat deden ze dan ook. Ik heb genoten van Eriksen. Hij domineerde op het middenveld. Denk dat als Eriksen nog een paar van deze potten speelt op dit podium hij volgend seizoen de overstap maakt naar een Barcelona of Bayern.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 03:24
Eriksen speelt bij lange na niet constant genoeg en komt ook tekort voor de echte top.De spurs is een mooie club voor hem en tevens zijn plafond.
Vind ik leuk
Sil95 +6940
dinsdag 13 februari 2018 om 22:51
Off topic : Wie heeft zich ook zo zitten ergeren aan de keuze van Veronica voor Leo Alkemade? Met alle respect hoor , maar als Veronica zijnde neem je je kijkers dan niet echt serieus.
Vind ik leuk
Nashua +6312
dinsdag 13 februari 2018 om 23:09
Deele Aalie zei hij steeds :-)
Vind ik leuk
feyeniels +19968
dinsdag 13 februari 2018 om 23:24
Ik kan altijd wel lachen om Leo Alkemade in de programma's waarin hij meedoet, maar ik snap de toegevoegde waarde van hem als analist ook niet echt. Ik vind het sowieso maar raar dat Veronica daar mensen neerzet die niks met voetbal te maken hebben. Eerder zaten Johnny de Mol en Martin van Waardenberg er ook al...
Vind ik leuk
Sil95 +6940
dinsdag 13 februari 2018 om 23:50
Je slaat de spijker op zijn kop. Het is een vermakelijke gast. Ik kan ook altijd wel lachen als ik hem bij Foute Vrienden , Scherpschutters etc. voorbij zie komen.

Dat heb ik ook met Martin. Ik vind die Rotterdamse humor persoonlijk geweldig. Vooral die Martin die zo af en toe heerlijk bot kan zijn. Heb mij altijd krom gelachen om die sketches die hij voor Rotterdam Rijnmond maakte.

Maar inderdaad , al die namen die jij zojuist noemde hebben allen niets van doen met voetbal. Ik denk dat de gemiddelde voetbalprimeur volger nog beter aan een dergelijke tafel zou kunnen zitten.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:30
Het kan altijd erger. Ik heb chinees commentaar waarbij er twee commentatoren tegelijk zijn en het achtergrond geluid wordt gedempt. Van sfeer krijg je zo weinig mee. Beeld ook niet haarscherp
Vind ik leuk