'Neymar eist dertig miljoen euro van FC Barcelona en sleept club voor de rechter'

'Neymar eist dertig miljoen euro van FC Barcelona en sleept club voor de rechter'

dinsdag 13 februari 2018 om 23:31

Neymar heeft FC Barcelona voor de rechter gesleept. De Braziliaanse aanvaller van Paris Saint-Germain vindt dat hij nog een groot deel van zijn loyaliteitsbonus tegoed heeft, maar Barcelona lijkt niet te willen betalen.

Dat wordt in Spanje gemeld door Mundo Deportivo en Sport. Neymar heeft Barcelona drie weken geleden aangeklaagd, meldt Sport. Het gaat om een totaalbedrag van veertig miljoen euro, waarvan Neymar tot nu toe slechts een deel gekregen zou hebben. Barcelona lijkt niet voornemens om de overige 26 miljoen euro over te maken, waardoor Neymar naar de rechter is gestapt. Bovendien wil hij een extra bonus van tien procent, waardoor het totale bedrag dat Neymar wil hebben dertig miljoen euro is.

In de zomer van 2016 werd het contract van Neymar bij Barcelona verlengd, waarin een loyaliteitsbonus is opgenomen. In Catalonië zijn ze echter van mening dat Neymar de voorwaarden voor de bonus geschonden heeft, gezien zijn transfer naar PSG. De bonus zou alleen betaald worden als Neymar niet in gesprek zou gaan met een andere club vóór 31 juli vorig jaar en hij kon aantonen dat hij zijn contract bij de club respecteerde. Om die redenen wil Barcelona niet betalen.

Neymar is naar de rechter gestapt, maar wordt niet gesteund door de FIFA. Beide partijen hebben van de wereldvoetbalbond te horen gekregen dat Barcelona het bedrag niet hoeft te betalen. De zaak wordt volgend jaar januari door de rechter behandeld.

Poll

Snap jij Neymar?

(653 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 13 februari 2018 om 23:33
Afspraak is afspraak.
Vind ik leuk
Smash +2235
dinsdag 13 februari 2018 om 23:37
Inderdaad! Dus moet Neymar zijn geldwolven bek dichthouden.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 00:23
Of jij?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 07:31
Respect voor je naam Rotterdamse Ajaxcied, al ben ik zelf een (Venloose) Feyenoorder.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 10:42
Thnx man! Ook respect voor jou gozert
Vind ik leuk
Smash +2235
woensdag 14 februari 2018 om 10:40
Waar slaat dat op Rotterdamse Ajaxcied?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 10:43
Waar slaat jouw reactie op?
Vind ik leuk
Smash +2235
woensdag 14 februari 2018 om 10:44
Omdat je zegt; of jij?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 10:57
En op welke reactie van jou zei ik dat? :-)
Vind ik leuk
Smash +2235
woensdag 14 februari 2018 om 11:44
Op deze; Inderdaad! Dus moet Neymar zijn geldwolven bek dichthouden.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:49
Ja of jij?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:29
Nee jij toch?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:48
Broertje van 'wijze man' zeker jij ;-)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:54
Haha nope, vraag mij af: die grote kale die vaak zonder zijn shirt staat van vak 410 is toch ook een Rotterdammer? Kan mij ergens herinneren dat er meerdere diehard Ajax supporters zijn die uit Rotterdam komen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:59
Zoals vaker aangegeven, ik ben echt niet de enige in Rdam die voor Ajax is. Er zijn zoveellll Ajacieden hier.

Ik kan me herinneren dat op de basisschool de helft van de klas voor Ajax was en de andere helft voor Feyenoord. Leuke tijd
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 00:27
PSG zal morgen wel winnen van Real maar hoop wel dat iemand zijn benen breekt, hij heeft volgens de wet nergens recht op en ook de FIFA komt tot deze conclusie. Neymar is een gevallen vedette bij veel mensen die alleen geld hoog in het vaandel heeft staan, de gouden bal winnen zal nooit gebeuren want er loopt ene Mbappe rond.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 05:58
Als de afspraak er is heeft Neymar gewoon gelijk, als jij het zou krijgen had je niet zoeen grote mond.
Vind ik leuk
Sazzz +10933
woensdag 14 februari 2018 om 07:52
Die vent is al belachelijk rijk. 30 miljoen is voor hem hetzelfde als voor mij 30 euro. Afspraak is afspraak ja, geldt ook voor Neymar
Vind ik leuk
RtdDub +7024
woensdag 14 februari 2018 om 10:00
Precies.
Barcelona kan die poen beter verhalen op de koekenbakker die 31 juli als deadline heeft opgenomen ipv 1 september als de transfers gedaan zijn.
Vind ik leuk
Smash +2235
woensdag 14 februari 2018 om 10:42
De afspraak was ook dat hij niet voor 31 juli in gesprek zou gaan met een andere club. Het is gewoon een niet loyale kleuter.
Vind ik leuk
Vato75 +1604
woensdag 14 februari 2018 om 00:00
Precies toch weer een jaarsalaris
Vind ik leuk
kerel +1414
woensdag 14 februari 2018 om 05:38
Rupsje nooitgenoeg..
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 07:27
Zo is het.
En als de advocaat dat in zijn pleidooi zegt velt de rechter het vonnis is Neymar's voordeel.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:37
100 miljoenmiljaaard
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:38
artikel is vorige week al geweest
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:39
Van mij mag ie morgen helemaal kapot geschopt worden. Kwal.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 01:09
Laat dat maar aan Ramos over.
Vind ik leuk
Gabs +216
woensdag 14 februari 2018 om 11:42
Van mij mag je ook kapot geschopt worden.. wat een kwal ben je! Ooo nee ik ken je niet eens persoonlijk waarom zou ik je dat toewensen?!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:41
Barca moet betalen.
Vind ik leuk
JustH +8899
dinsdag 13 februari 2018 om 23:44
FIFA denkt daar anders over
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 23:50
Dat mag. Maar de rechter heeft het laatste woord over dit soort zaken :-) en dat is maar goed ook, want FIFA is nou ook niet bepaald een betrouwbare organisatie.
Vind ik leuk
JustH +8899
woensdag 14 februari 2018 om 01:05
Ja maar het zijn wel FIFA regels en daar gaat de rechter toch naar kijken. Contracten,FIFA of UEFA. Ik weet het niet.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 10:50
Als de FIFA regels in strijd zijn met de wet dan gelden die niet meer.
Vind ik leuk
JustH +8899
woensdag 14 februari 2018 om 12:05
Dan gaat de rechter het druk krijgen
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:14
Hahaha ja je hebt gelijk ;-)
Vind ik leuk
yuuup +8029
woensdag 14 februari 2018 om 05:09
En jij weet al wat de rechter gaat beslissen? Laat me niet lachen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 10:51
En waar zeg ik dat ik al weet wat de rechter gaat beslissen? Ik laat jou niet lachen hoor, je lacht om jezelf blijkbaar.
Vind ik leuk
yuuup +8029
woensdag 14 februari 2018 om 12:39
''Barca moet betalen.''
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:15
Dat is mijn mening ja...

Ben je al uitgelachen stumperd?
Vind ik leuk
yuuup +8029
woensdag 14 februari 2018 om 13:25
Juist dat dacht ik al. Uitgepraat dus nu maar schelden. Inderdaad ik lach om clown als jij.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:47
Ik lach om pikkies die te snel met aannames komen. Zijn in mijn ogen stumperds...naar mijn mening ook niet uitschelden maar gwn de juiste kwalificatie toekennen.
Vind ik leuk
yuuup +8029
woensdag 14 februari 2018 om 15:05
Haha je bent zo doorzichtig. Je stelt dat Barca moet betalen. Echter weet niemand zeker of dat zo is tot er een definitieve uitspraak van de rechter is.
Dan kun je met allerlei ontwijkende praat komen, maar de feiten blijven dat niemand het zeker weet, alleen jij denkt het wel allemaal te weten. Behoorlijk arrogant en bijzonder dom.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:30
Weetje wat nog dommer is? Als je anderen voor dom uitmaakt maar jezelf niet de capaciteiten hebt om een stuk tekst goed te lezen. Zoals je in mijn reacties hierboven kan zien geef ik aan dat de rechter er uiteindelijk over gaat.

Als er een afspraak is gemaakt qua loyaliteitsbonus, wat in principe algemeen bekend is, dan moet Barca betalen of ze het nou leuk vinden of niet. Maar, zoals ik net al zei, daar hoort de rechter een uitspraak over te doen.

Haha ontwijkende praat? Ik sta bekend om het bij de feiten te houden. Ik adviseer je om dat ook te doen, stumperd.
Vind ik leuk
Laliga +1507
dinsdag 13 februari 2018 om 23:45
Wrm maak je in een contract een loyaliteitsbonus met een datum als er na die datum de transfermarkt pas echt begint?... had dan opgemomen als je nog een siezoen hier speelt krijg je 30 mil . Vaag verhaal
Vind ik leuk
Bossie020 +3233
dinsdag 13 februari 2018 om 23:49
Dronken juristen
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5883
dinsdag 13 februari 2018 om 23:51
Volgend jaar januari wordt deze zaak pas behandeld?

Waar moet Neymar dan in de tussentijd van leven??? Ik krijg bijna medelijden met hem..

En Barca staat natuurlijk in het recht. Belachelijk van Neymar. Die gaat uit rancune straks voor een schijntje naar Real Madrid toe.
Vind ik leuk
Rodajc +8089
dinsdag 13 februari 2018 om 23:52
Gezellig joh. Blijf 31 juli toch ook een erg vreemde deadline vinden voor deze clausule, had nou echt niemand problemen verwacht hierbij?
Vind ik leuk
Sil95 +8458
dinsdag 13 februari 2018 om 23:56
De grote vraag is of Neymar daadwerkelijk voor of na die 31 juli met PSG heeft onderhandeld. Hoe deze kwestie uiteindelijk ook afloopt en of Neymar nou wel of niet in zijn recht zou staan... Wat een walgelijk mannetje is dit zeg. Ik begin zijn gedrag en kapsones echt spuugzat te worden. Hij mag een voorbeeld nemen aan zijn landgenoot Ronaldinho. Dat was een icoon. Niet alleen vanwege zijn fantastische spel , maar toch ook vanwege zijn voorbeeldige gedrag. Het lijkt wel alsof die gasten van tegenwoordig geen enkele mentaliteit meer hebben. En dat zeg ik als 22 jarige ja. Ik mis de tijden van een jaar of tien terug. Toen het spel nog bestond uit echte toppers en iconen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 00:19
Die gasten zijn er wel hoor.
Messi, De Bruyne, Busquets etc.
Maar dat heeft niks met de afspraak te maken tussen Barça en en Neymar.
Gewoon stom van Barça om die datum erin te zetten.
Neymar staat hier gewoon in zijn recht. Of je hem nu aardig vind of niet.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 02:14
Neymar moeten ze gwn afschieten . Vies flikkertje is het .
Vind ik leuk
SvL +110
dinsdag 13 februari 2018 om 23:57
Word wel beetje moe van deze berichten zijn er ook onder andere 3 per week over deze zaak..
Vind ik leuk
FSCeara +7263
woensdag 14 februari 2018 om 01:00
Als ik 30 miljoen zou kunnen krijgen liet ik dat ook niet zomaar voorbij gaan.het is niet dat Barca niets heeft verdiend aan Neymar.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 01:44
Neymar zal Barca niet zomaar voor de rechter slepen. Omgekeerd zou het "logischer" zijn en hadden ze dat ook gedaan.

Dus groot gelijk. Als hij in z'n recht moet Barca dokken. Punt
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 02:08
denkt nou werkelijk iemand dat die kleine met die baard anders is of zo? maar oje, neymar is weggegaan bij dat " grote " barca. zeker alweer vergeten hoe dat " grote " barca de hulp van de uefa nodig had tegen een frans ploegje. dan is het ook helemaal correct hoe sommigen hier hopen dat neymar de benen worden overgeschopt.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 04:09
Eist 30 miljoen als "loyaliteitsbonus" , kan er de ironie wel van inzien.
Vind ik leuk
Liwwadder +3975
woensdag 14 februari 2018 om 08:37
ja idd..te triest voor woorden.
Vind ik leuk
Degraaf +13988
woensdag 14 februari 2018 om 06:25
En dan wordt er gepraat over een loyaliteitsbonus. Hoe wrang?
Vind ik leuk
cj_fey +3251
donderdag 15 februari 2018 om 07:18
Precies dat "loyaliteitsbonus".... als je nu eens 10 jaar bij een club speelt.....
Waar hebben we het over, ziek gewoon!
Vind ik leuk
Teo Smith +19332
woensdag 14 februari 2018 om 06:31
Wat een zielige lamzak.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 07:14
Beloofd is beloofd. Het bewijst maar weer dat Neymar een geldwolf is. Zoiets siert hem totaal niet
Vind ik leuk
Ale +3237
woensdag 14 februari 2018 om 07:14
Opzouten met die Naaimar!
Vind ik leuk
Utca030 +6212
woensdag 14 februari 2018 om 07:18
Geldwolf als die het krijg zou die het aan een goed doel moeten schenken die aartslog.
Vind ik leuk
Liwwadder +3975
woensdag 14 februari 2018 om 08:36
Zielig figuur zeg. Maar snel naar Real..kun je de echte kwal uithangen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:20
De wereldster bedoel je. Als Neymar naar Real gaat dan is de goudenbal winnaar van 2021 t/m 2015 al bekent. Real heeft dan een nieuwe Ronaldo maar Barca nog geen nieuwe Messi.
Vind ik leuk
pico323 +5053
woensdag 14 februari 2018 om 08:46
wat een geldwolf verschrikkelijk. meer meer en nog eens meer geld.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:18
Okee dus Neymar zou niet met andere clubs mogen praten... Dat veranderd de zaak natuurlijk want dit is overduidelijk wel gebeurd en dus vervalt heel de loyaliteitsbonus.
Vind ik leuk
RtdDub +7024
woensdag 14 februari 2018 om 09:57
Kan er bij dit topic een Recycle symbool?
Vind ik leuk
RDion +104
woensdag 14 februari 2018 om 10:14
Laat neymar ka eten
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 10:34
Ik ben met zulke berichten over salariseisen enzo altijd wel benieuwd of de speler in kwestie dit echt wil of dat het de zaakwaarnemer is die het vooral wil... denk het laatste! Spelers bij topclubs spelen 3 potten per week, kan me niet voorstellen dat als je al 4ton per week verdient je bezig bent om daar 4,5 ton per week van te maken.. toch?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:11
Ik hoop dat real beide zijn benen breekt moet zich even normaal gedragen zeg als hij er recht op heeft leuk maar is totaal niet nodig
Vind ik leuk
Setovitch +1421