'Ik heb lang niet zo'n talent als De Jong gezien. Die gaat de wereldtop halen'

'Ik heb lang niet zo'n talent als De Jong gezien. Die gaat de wereldtop halen'

Gepubliceerd: woensdag 14 februari 2018 om 09:00wo 14-02-2018 om 09:00

Merab Jordania is al vijf jaar lang weg bij Vitesse, maar blijft het Nederlands voetbal met belangstelling volgen. De Georgiër stelt vast dat het niveau in de Eredivisie hard achteruit is gegaan de laatste jaren, maar dat er nog genoeg talent rondloopt op de Nederlandse velden.

"Wat is er de laatste jaren gebeurd?", vraagt hij zich af tegenover Voetbal International. "Feyenoord tegen Manchester City bijvoorbeeld. Dat waren jochies tegen mannen. Sowieso valt het niveau in de Eredivisie me tegen." Jordania is wél onder de indruk van Ajacied Frenkie de Jong. "Lang geleden dat ik zo'n groot talent heb gezien. Het is gevaarlijk om hem te vergelijken met Johan Cruijff, maar aan de bal zie ik zeker gelijkenissen. Die gaat de wereldtop halen."

Ook PEC Zwolle-verdediger Philippe Sandler valt in de smaak bij Jordania. De Georgische miljonair vergelijkt hem met Virgil van Dijk, die Jordania ooit van FC Groningen naar Vitesse wilde halen. "Hij kostte een paar miljoen. Toen ze hoorden dat ene Jordania van Vitesse interesse had, werd het bedrag verdubbeld. Wij hadden Guram Kashia al en haakten af. Toen hij naar Liverpool ging, heb ik daar met een paar vrienden hartelijk om gelachen."

Lees ook: Onthulling Jordania: "Mijn zoon wil een club in Nederland kopen. Hij is serieus"

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

D0mmeLFCT65 +20523
woensdag 14 februari 2018 om 09:03
Jaa Jordania is er ook nog. Volgende!!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:04
Nee joh Cruijff Messi of ronaldo pfffff
Vind ik leuk
stratumseind +191237
woensdag 14 februari 2018 om 09:08
Al weer 1 die de wereldtop gaat halen .... Tjonge jonge het kan niet op daar ... En dat alles zonder hoofdprijs achter hun naam...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:11
Bij Ajax heb je geen prijzen nodig om de absolute top te halen. M.a.w. brengt een talentje van Ajax meer op zonder prijzen, dan een talentje van PSV met een hele tas vol!
Vind ik leuk
Senn +8092
woensdag 14 februari 2018 om 09:16
Welk talentje zou jij willen zijn?
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 09:19
Reactie verwijderd door vp
Vind ik leuk
stratumseind +191237
woensdag 14 februari 2018 om 09:21
Hahaha de zuurgraad is weer dusdanig groot dat je er weer een glimlach op mijn gezicht tovert.
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 09:23
Dat denk jij, ik ben dr in het geheel niet zuur over, voetbal is voor mij bijzaak en hier zit ik een uurtje per dag terwijl ik koffie drink en me verveel. Als er iets op mijn werk of met mijn gezin is word ik zuur dit is nog niks.
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 09:25
Jij hebt helemaal geen gezin , net zoals Ajax al voor de 4e x geen prijsje pakt
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:27
Kun je niet zeggen ghalid zijn tweede geworden in europa
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 09:28
Ojaa dat tellen ze tegenwoordig als prijs ofniet ?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:29
Tuurlijk is dat een prijs voor zo'n klein koud clubje
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 09:27
Wat jij zegt boeit me weinig pikkie
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 09:29
Boeit je wel want je reageert op alles wat ik zeg :)
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 09:33
Bijna op alles, dit boeide me echt niet
Vind ik leuk
Kees Bman +4005
woensdag 14 februari 2018 om 09:59
Dean wat ik me afvraag is of dat de vuilnisbak vol zit bij Ajax ,anders moet je hem een keertje legen kunnen er weer nieuwe in ,wat een Ajax lul verhaal weer bah bah.
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 10:40
Wees maar niet bang hoor net zoals onze vuile was gewoon buiten hangt om te luchten worden ook de vuilnisbakken goed leeg gehouden. Dat heb je met een rijke club he die hoeven op de schoonmaak niet te bezuinigen
Vind ik leuk
Kees Bman +4005
woensdag 14 februari 2018 om 10:55
Oké dan weet ik dat :-)
Vind ik leuk
Patrickj3 +3723
woensdag 14 februari 2018 om 11:59
Bij PSV komt de gemeente de bakken legen,die helpen PSV namelijk met alles
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 14:07
Ze wachten daar net zolang tot het zelf de bak uitrent en dat neemt dan plaats op de tribunes
Vind ik leuk
thierryer +1966
woensdag 14 februari 2018 om 09:30
Volgens mij is het voor jou belangrijker dat Ajax 4 jaar geen prijs pakt dan dat Psv kampioen wordt. Calimero gedrag is pijnlijk!
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 09:32
Neehoor het is voor mij beide geweldig , valt prima te combineren ;)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:53
Grote Ghalid, zal ik je ticket betalen? Gewoon terug gaan waar je vanaf komt, jij blij, iedereen blij
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 10:06
Probleem is dat ik daar al ben lieve vriend
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 10:07]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:33
Als er iets op mijn werk is lach ik daar hartelijk om, mensen doen alsof werk het belangrijkste in hun leven is, werk is een daad die men verricht tegen een vergoeding van geld of goederen(het doel), kijk ik en mijn gezin kunnen riant leven van mijn inkomen, maar als mijn baas morgen besluit mij op straat te zetten ga ik gewoon ander werk doen, weliswaar voor een minder royale vergoeding, maar zo lang mijn gezin gewoon kan blijven eten en de hypotheek is beyaald dan vind ik het wel in orde.
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 09:35
Dan ben je heus wel even zuur, of ben je zuurder als je club verliest in het weekend? want geloof me je werk kwijt zijn en ander werk vinden is toch even stressen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:41
Weet je wat stressen is? Slecht werkende domotica waardoor de sloten van je huis niet meer automatisch werken, zuur wordt ik van dubbelvla of pudding mi vel, of als er een dikke kras op mijn audi zit.
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 14:14
Maakt dat uit is een Audi geen Mercedes of BMW, hij is toch wel van je vrouw he?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:23
Nee hij is van mij, het is een rs4, ieder zijn voorkeur BMW is not my cyp of tea, en Mercedes tja liever een ster in mijn voorruit dan een ster in mijn grill, maar ach eigen keuze. Mijn vrouw rijd een Zafira OPC de kids moeten toch ergens in vervoert worden.
Vind ik leuk
Spiegel +10832
woensdag 14 februari 2018 om 09:23
Pisvee. Chapeau! Zelf verzonnen?

Ajakkes.
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 09:30
Jaa vergis je niet in zijn creatieve brein haha
Vind ik leuk
Jozef +42374
woensdag 14 februari 2018 om 13:11
Oeps spiegeltje toch...

Terecht dat je iemand terecht wijst als er weer een eens weinig origineel of beledigend wordt gereageerd, maar laat dan iig zelf zien hoe het wel hoort....
Vind ik leuk
Spiegel +10832
woensdag 14 februari 2018 om 13:14
Dat was het hele punt van mijn ietwat cynisch getinte post Jozef.
Vind ik leuk
Jozef +42374
woensdag 14 februari 2018 om 15:35
Nou, vooruit dan maar...
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 14:15
Kom je net onder je steen vandaan dat je dat moet vragen?
Vind ik leuk
Mrunterwijst +5915
woensdag 14 februari 2018 om 09:24
Ajax is dit seizoen imo net zo slecht, wat een grafwedstrijden spelen jullie zeg. Lood om oud ijzer met PSV
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 09:24]
Vind ik leuk
dezink +1187
woensdag 14 februari 2018 om 10:12
Daar hebben we weer een Pisvee...knap hoor , ik noteer hem even .
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 10:33
Wist niet dat je dat spaarde, nou speciaal voor jouw dan nogmaals Pisvee
Vind ik leuk
dezink +1187
woensdag 14 februari 2018 om 14:07
Ik spaar ze eigenlijk alleen van Bartje Pisvee , maar kennelijk zitten jullie in dezelfde groep.
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 14:11
We hebben niet net als jullie een anti groep, enkel de grootste clubs hebben dat, goed om te lezen dat er hier zoveel Ajaxfoben zijn
Vind ik leuk
dezink +1187
woensdag 14 februari 2018 om 14:48
Waar lees je ergens dat ik in een anti groep zit ?? Sterker nog ik laat iedere club in zijn waarde terwijl jij mijn club heel kinderachtig voor Pisvee uitmaakt .
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 14:58
Ach als Pisvee al tegen het zere been is dan heb je het hier vast wel zwaar
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 10:33
Om je dag goed te maken......Pisvee
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:55
Hier nog een pisvee speciaal voor jou.
Vind ik leuk
Patrickj3 +3723
woensdag 14 februari 2018 om 12:02
Hier nog een pisvee
Vind ik leuk
Patrickj3 +3723
woensdag 14 februari 2018 om 12:03
Nieuwe naam gsv gemeente sport vereniging
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:17
Echt he. Zonder de gemeente hadden ze misschien niet meer bestaan. Maar was er nou niet ook een schandaal daar bij psv? Zoiets las ik ooit. Had de gemeente daar dan ook geld in gestoken?
Vind ik leuk
Patrickj3 +3723
woensdag 14 februari 2018 om 14:24
Dat zal best bij gsv kan alles
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:22
Heb liever prijzen
Vind ik leuk
Patrickj3 +3723
woensdag 14 februari 2018 om 14:23
Prijzen hebben wij ook meer,veel meer
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:25
Blijf lekker in het verleden
Vind ik leuk
Patrickj3 +3723
woensdag 14 februari 2018 om 14:27
Die van jullie zijn ook in het verleden,of kunnen jullie prijzen in de toekomst halen
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:19
Ja hoor de aankomende is al binnen. Maar dat is logisch zonder concurrentie
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:28
Die is zeker bijna binnen. Maar stel het lukt niet....ga je dan ook zo een grote mond hebben?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:38
Tuurlijk wat de meeste Ajax supporters kunnen kan ik ook
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:40
Je kan dus niet een normaal antwoord geven op een normale vraag. Maar waarschijnlijk weet je niet beter...
Vind ik leuk
stratumseind +191237
woensdag 14 februari 2018 om 09:22
Een echte Ajacied denkt alleen maar aan geld . Elke andere voetbalsupporter denkt aan winnen.
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 09:29
De Brands heeft het ook altijd over geld hoor, of sterker het ontbreken ervan
Vind ik leuk
ficusje +2670
woensdag 14 februari 2018 om 10:48
Daarom hadden ze bij psv geen geld,roepen gewoon de sociale dienst erbij.en die wil wat grond en klaar is kees.
Vind ik leuk
stratumseind +191237
woensdag 14 februari 2018 om 11:08
Zo is het , het winnen van wedstrijden is bij ons veel belangrijker
Vind ik leuk
De Liefhebber +11084
woensdag 14 februari 2018 om 11:49
Staat Brands nog steeds op het vliegveld te wachten op die linksback die veel beter is als Tagliafico?? Of heeft iemand hem al verteld dat je met beloften, kralen en spiegeltjes geen voetballers kunt kopen??
Vind ik leuk
stratumseind +191237
woensdag 14 februari 2018 om 11:52
Nee Brands is met de plaatselijke eindhovense timmerman in conclaaf hoe de uitbreiding van de prijzenkast er uit moet komen te zien . Er moet immers binnenkort weer een schaal meer in.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11084
woensdag 14 februari 2018 om 11:55
Ook timmermannen moeten betaald worden...of beloven ze hem ook geld wat misschien volgend seizoen binnenkomt??
En de kachel moet ook nog gemaakt worden, anders is het wat koud zaterdag...
Vind ik leuk
stratumseind +191237
woensdag 14 februari 2018 om 11:58
De timmerman en gasfitter werken pro deo . Het zijn beiden namelijk PSV supporters die ook maar 1 ding willen : winnen . Ook voor hun komt geld niet op de eerste plaats. Ik weet dat dat voor een Ajacied gek klinkt maar zo is het nou eenmaal buiten amsterdam
Vind ik leuk
De Liefhebber +11084
woensdag 14 februari 2018 om 12:17
Ik woon in Friesland en werk in Groningen dus ik weet ongeveer hoe het werkt buiten Amsterdam hoor....Al heeft het bedrijf wel een vestiging gehad in Amsterdam....
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 14:25
Wat weet jij er nou van je woont er niet en je komt er niet! Jij praat enkel uit eigen ervaring en die is zo 1953 ouwe pik
Vind ik leuk
stratumseind +191237
woensdag 14 februari 2018 om 14:33
Kan je mij aub niet zo serieus nemen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:41
Een echte topclub denkt groot, dus hadden ze er al eentje moeten hebben die groot genoeg is. Dus toch zelf niet gerekend op meer succes???
Vind ik leuk
stratumseind +191237
woensdag 14 februari 2018 om 16:43
Bij ons geen grootspraak met afkortingen , wij kijken gaandeweg het seizoen hoe we er voor staan en dat is dit jaar weer prima dus...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:51
Helemaal geen grootspraak straat? Maar als jullie thuis spelen, begint dan niet altijd alles met het nummer van Tina Turner....simply the best???
Vind ik leuk
stratumseind +191237
woensdag 14 februari 2018 om 16:54
Dat valt onder de noemer Brabants zelfvertrouwen.......
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:01
Hahaha...je moet toegeven, daar was ik wel ff scherp.
Vind ik leuk
stratumseind +191237
woensdag 14 februari 2018 om 17:02
Ik wurm me er uit ...........
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:52
Zo kan het ook...elkaar een beetje uit de tent lokken. Dan blijft het leuk, kunnen anderen nog wat van leren...
Vind ik leuk
stratumseind +191237
woensdag 14 februari 2018 om 20:05
Zo is Het maar net, het word hier allemaal veel te serieus genomen
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 14:23
Zou ik ook zeggen als er geen voetbal te vinden is, en geld is niet het belangrijkste maar bij het zien van de berg in Amsterdam worden we wel blij met het oog op de toekomst. Zo kun je gewoon een speler halen zonder dat als hij flopt je weer bij iedereen moet bedelen
Vind ik leuk
stratumseind +191237
woensdag 14 februari 2018 om 14:31
Ik bespeur nog steeds veel woede en ergernis bij je . Das niet goed voor je bloeddruk
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 14:37
Valt wel mee hoor, kan hier altijd ff lekker vitten zodat ik mijn vrouw en kinderen weer aankan met al dat geklier
Vind ik leuk
stratumseind +191237
woensdag 14 februari 2018 om 15:06
Ahh mooi toch , dus ik heb ook nog eens een therapeutische functie hier
Vind ik leuk
Spiegel +10832
woensdag 14 februari 2018 om 09:22
Oke, spelen wij voor de prijzen. Oke?
Veel plezier op je berg met geld.
Vind ik leuk
DeanJayden +11128
woensdag 14 februari 2018 om 14:28
Enkel om prijzen te blijven winnen heb je in het huidige voetbal geld nodig. Een Lozano kost over 2 jaar nog meer dan nu. Hoe gaat PSV in hemelsnaam voorbereid zijn op de toekomst. Jullie roepen en bleren maar zien ook dat het bij Ajax binnen nu en een jaar een trein word die overal overheen dendert.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:22
Straks spelen er 11 van Ajax bij Barca Stratum, dat kun je nu al van te voren invullen ;)
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
woensdag 14 februari 2018 om 09:35
Naar barca b misschien . Snap ik wel hoor , misschien kunnen ze daar een prijsje pakken hahah
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 10:57
Jij bent te dom voor sarcasme zie ik alweer...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:23
2 plaats europaleage
Vind ik leuk
thierryer +1966
woensdag 14 februari 2018 om 09:29
Moet je nagaan, niet eens hoofdprijs nodig! Extra knap!
Vind ik leuk
stratumseind +191237
woensdag 14 februari 2018 om 09:52
Valt wel mee de tribunes in Europa worden voller en voller met ex ajacieden
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 10:36
Ja, en bij PSV komen er steeds meer huurlingen bij, want hun zijn blij met die afgedankte bankzittertjes uit Engeland
Vind ik leuk
rpaulp50 +13169
woensdag 14 februari 2018 om 10:20
Ajax krijgt de hoofdprijzen voor hun spelers, spelen de EL en halen de EL finale, bezitten een eigen vermogen van 150 miljoen.

Feyenoord wint het Kampioenschap, zijn snel en teleurstellend afgedroogd in de CL waar ze niets te zoeken hadden, en hebben dan
naast al die verroeste Bekers uit de vorige eeuw nu een mooi glanzend schaaltje staan maar geen cent te makke.......

PSV wint de hoofdprijs en Ajax is de lachende tweede, zet em op jongens in de CL .......ha ha, arm PSV.


Vind ik leuk
HJR +8846
woensdag 14 februari 2018 om 10:20
Heren, dit artikel gaat niet over Ajax, maar over Jordania. Hij noemt een paar voorbeelden waaronder een Ajacied en het moet gelijk weer over Ajax gaan :(
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:11
Dacht dat ie nigel luuk of siem bedoelde.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 09:13
Henk
Vind ik leuk
pim4ever +1093
woensdag 14 februari 2018 om 09:15
Haha, als talent?
Vind ik leuk
Mari +11717
woensdag 14 februari 2018 om 09:28
Vanuit de achterhoede komen aan dribbelen. Frenkie heeft nog helemaal niets laten zien, behoudens zijn feilen (geen falen!) als laatste man.
Op het middenveld met een mannetje bij je wordt een heel ander verhaal.
Vind ik leuk
Jordtt +1419
woensdag 14 februari 2018 om 09:52
ik denk dat er een interview met Jordanië is geweest... Lekker uitbuiten door VP.
Vitesse heeft wel mooi naast van Dijk gegrepen, dus hartelijk om lachen is toch gek. Je bent nu alleen maar goed geweest voor de prijs opschroeven voor Groningen...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 10:29
Wanneer komt het besef dat onze spelers geen toppers zijn. Redelijke spelers maar zeker niet top.
Vind ik leuk
hoebie60 +198
woensdag 14 februari 2018 om 10:43
Ik zie maar eeen talent de top halen, in mijn ogen de ligt, is veel verder dan een de jong of bergwijn, en daarbij lekker nuchter.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 10:55
Als hij echt zo'n groot talent was dan had hij allang bij een grote club gespeeld.
Vind ik leuk
JoeyC +3642
woensdag 14 februari 2018 om 11:15
Geen verkeerde voetballer die Frenkie. Jammer dat hij al een tijdje misbruikt wordt als verdediger. Komt veel beter tot zijn recht als middenvelder. Ik zou hem graag op de positie van Ziyech zien. Hopelijk sowieso vanaf volgend seizoen, wanneer Ziyech vertrokken is uit Amsterdam.

Sandler heb ik nooit echt op gelet tot aan zijn “transfer” naar Man City. Komt vooralsnog te onrustig op mij over. Had misschien net zoals Van Dijk zich beter langzaam stap voor stap naar boven kunnen werken. Nu wordt hij 1 van de zovele talenten in de jeugdboerderij van Man City.

Over het niveau van de Eredivisie: die is inderdaad gedaald en andere competities zijn sterker geworden. Vooral oost-Europese landen zijn sterk gegroeid qua niveau en ook financiële mogelijkheden. Begin deze eeuw stonden er nog vaak 2 Nederlandse clubs in de CL. Af en toe nog zelfs 3. Komend seizoen mogen we blij zijn als er al 1 club zich weet te plaatsen voor het hoofdtoernooi. De bittere realiteit.
Vind ik leuk
Smithsonian +41045
woensdag 14 februari 2018 om 12:32
Nou voorlpig haalt geen 1 eredvisiespeler meer de wereldtop. Niveau van de eredivisie gaat er ieder jaar op achteruit en de spelers komen vooral fysiek tekort. En conditioneel.
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1421
woensdag 14 februari 2018 om 13:33
Wow. Dit was weer een bijzonder zuur topic om te lezen door de accounts die vooral bezig zijn met trollen en elkaars vliegen vangen.

Sjapoo mensen. Nu allemaal naar bed graag. Het is een beetje kinderachtig hier.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 13:35]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:14
Dat zijn idd gevaarlijke vergelijkingen. Cruijff zo’n beetje de allerbeste ooit.
De Jong heeft wel wat van Cruijff. Het loopje, het voetbal simpel houden (en dat is het moeilijkste wat er is), verder heeft hij een Cruijffiaanse versnelling. (De manier waarop hij versnelt is erg mooi om te zien).
Maar het niveau Cruijff gaat nooit meer evenaarde worden door een Nederlandse speler of ik moet me wel donders vergissen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws