'Real Madrid zeker van Neymar-komst: bizarre zomer aanstaande'

'Real Madrid zeker van Neymar-komst: bizarre zomer aanstaande'

woensdag 14 februari 2018 om 10:58

Real Madrid staat voor een historische transferperiode. Volgens The Independent wil de in crisis verkerende Koninklijke een groot aantal sterren kopen, maar ook verkopen.

Neymar staat centraal in wat een van de meest bizarre zomers voor de club moet worden. Bij de clubleiding is men er stellig van overtuigd dat de Braziliaan gaat komen, maar door anderen wordt er getwijfeld over de stelligheid waarmee de komst van de Paris Saint-Germain-ster wordt aangekondigd door het geld wat er voor nodig is.

Real Madrid is echter hoopvol door een nieuwe deal met Adidas en stadionsponsoren. Bovendien is het van plan om een groot deel van de huidige selectie in de verkoop te zetten, inclusief de grootste sterren. Gareth Bale, Karim Benzema en Keylor Navas zijn beschikbaar op de transfermarkt en misschien wel het meest opvallend: zelfs het vertrek van Cristiano Ronaldo is bespreekbaar als er een megabod op tafel ligt. Tot voor kort was dit ondenkbaar. Ook Luka Modric zou mogen vertrekken bij een groot bod.

Volgens The Independent is dit een teken dat er grote veranderingen aan zitten te komen in Madrid. 'Verwacht wordt dat het een van de drukste transferperiodes in jaren wordt voor Real Madrid. Niet alleen door de hoogte van de bedragen, maar ook door het aantal transfers', schrijft de Engelse kwaliteitskrant.

Plaats een reactie

MojoRisin +4231
woensdag 14 februari 2018 om 11:05
Ronaldo naar United ?
Vind ik leuk
Bengelino +7765
woensdag 14 februari 2018 om 11:09
Nee schijnt dat hij naar Anzi gaat scholen en ziekenhuizen bouwen met Guus
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:34
Zou wel leuk zijn idd, on topic : dat gaat dan wel een duur geintje worden voor Real, Psg heeft niet voor niets 222 miljoen neergelegd voor hem
Vind ik leuk
Bergwag +397
woensdag 14 februari 2018 om 13:51
PSG heeft helemaal niets neergelegd, die sjeiks hebben dat gedaan. PSG gaat er op verdienen, ik vraag me af in hoeverre die sjeiks deze transfer kunnen en willen tegenhouden.
Vind ik leuk
Nikos85 +423
woensdag 14 februari 2018 om 19:21
Ik vraag me af in hoeverre dit geen illegale constructie is om deze transfer bij de club op de balans te krijgen zodat ze ineens dik in de plus staan. Het word echt tijd voor duidelijke regels en beteugelen van die externe geldschieters dit loopt zwaar uit de hand.
Vind ik leuk
Bergwag +397
donderdag 15 februari 2018 om 00:59
Tja, denk dat dat hetzelfde werkt als een talent uit de jeugd... Maar idd moeten er goede regels komen. Spelers moeten gewoon gekocht worden via eigen middelen ofzo. Ben je gelijk van al dat gezeik af en draai je bedrijven als Doyen mooi de nek om. Alhoewel je de constructie van Neymar dan weer niet te pakken hebt...
Vind ik leuk
Stig +1422
woensdag 14 februari 2018 om 11:07
Ronaldo naar Barca zou pas een stunt zijn, dodelijke voorhoede.
Ronaldo - Suarez - Messi
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:20
Welke club gaat er nu nog een recordbedrag voor Ronaldo ophoesten... Alleen Mourinho is zo gek.
Vind ik leuk
Stig +1422
woensdag 14 februari 2018 om 11:27
Als ze dat doen winnen ze nog 3 keer de champions league en hebben ze het geld al terug, + de opbrengst van de merchandising.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:32
Dat merchandising verhaal is dus wel een broodje aap. Daar wordt helemaal niet zoveel aan verdient met zo'n transfer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 11:33]
Vind ik leuk
remakil +2735
woensdag 14 februari 2018 om 12:35
Sla jij de plank even vreselijk mis! Je hebt werkelijk geen idee wat merchandising doet hè? Dus je roept maar wat, zonder te weten waar je over praat...

Even een voorbeeld, de eerste maand van Neymar bracht 8,8 miljoen euro op aan merchandising. Puur voor Neymar. PSG zette in het begin gewoon 75% meer om, dan het seizoen er voor. Ronaldo heeft voor 100 miljoen euro aan shirts verkocht voor Real, dus hoezo wordt er niet zoveel aan verdiend???

Daarbij stijgt de kaartverkoop, sponsorgelden, opbrengst uit vriendschappelijke wedstrijden. Een topspeler kan er ook voor zorgen dat je in de competitie betere resultaten haalt, in de CL, noem maar op, het levert allemaal geld op...
Vind ik leuk
Gu3rilla +14919
woensdag 14 februari 2018 om 12:51
Shirt verkoop gaat gewoon grotendeels naar de maker en distrubieteur van de shirts. Nike, Adidas etc. Daarom betalen zoveel miljoenen voor de shirt deals. Daarbovenop koopt elke fan die al sowieso een shirt ging kopen nu de nieuwe man op de rug i.p.v een speler die er al is.

Jij roept maar wat qua betrekking tot merchandise.

Kaartverkoop, sponsor inkomsten en vriendschappelijk word ook niet meer aan verdiend. Neymar heeft zijn eigen sponsors. Kaartverkoop? Dat is gewoon onnozel grote clubs verkopen altijd al hun kaarten. En vriendschappelijke wedstrijden slaat ook nergens op want grote clubs gaan al ieder jaar naar Amerika ofzo. Een speler verschil gaat echt geen groot commercieel verschil maken.

Kortom ze gaan zeker meer verdienen, maar het bedrag wat ze er meer aan verdienen is miniem en niet be noemenswaardig
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:54
Psies. Hoewel. Hier in china koop je trouwens ajax shirts (mss ook wel psv en feyenoord) met bedrukking én adidas alles erop en eraan voor omgerekend 10€. Vraag me af of ze authentiek zijn. Kwaliteit is prima. Zou ajax ze hier laten maken en de fabriek verkoopt er op eigen houtje nog een aantal?
Vind ik leuk
remakil +2735
woensdag 14 februari 2018 om 13:13
Dat kun je op je klompen bedenken hè... die zijn fake. Net zoals diezelfde shirts in Turkije, Spanje enz...
Vind ik leuk
Bergwag +397
woensdag 14 februari 2018 om 13:55
Even naar de labeltjes kijken, die merken werken tegenwoordig toch met die zilveren authentic plaatjes op de labels?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:42
Klopt, en die staan er gewoon op!
Vind ik leuk
Bergwag +397
donderdag 15 februari 2018 om 00:55
Dan mag je toch aannemen dat ze echt zijn? Ik heb vroeger veel shirts uit die regionen gehaald voor nog geen 10tje. Zijn al die authentic dingen in verwerkt. Wel apart dat ze daar zo goedkoop zijn...

Werk je trouwens in China? Lijkt me een verdraaid interessant land om eens te kijken.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 03:57
Ja inderdaad. Bizar dat ze voor die prijzen te koop zijn. En zo zie je ook maar weer dat de productiekosten zo laag liggen en dat er zo ontzettend veel geld op wordt verdiend.

En klopt, ik woon en werk nu iets langer dan twee jaar in zhengzhou, henan
Vind ik leuk
Bergwag +397
donderdag 15 februari 2018 om 12:57
Ja klopt, echt bizar.

Ah leuk man! Veel succes daar in China
Vind ik leuk
remakil +2735
woensdag 14 februari 2018 om 13:12
Jij denkt dat ik de info ff verzin? Jammer voor je wijsheden, maar ik heb natuurlijk eerst even gekeken of mijn gevoel klopte. Als grote marktkenners en sportmarketeers zeggen, dat de kaartverkoop omhoog gaat (en- of de prijzen er van), dan lul ik echt niet uit mijn nek. Zelfde geldt voor vriendschappelijke wedstrijden. Ja, ze gingen al... maar nu zijn ze nog meer waard. Kan je wel iets roepen, maar het is gewoon een feit. Een speler maakt wel degelijk een groot commercieel verschil, dat je dat niet inziet, prima. Maar ga niet roepen dat het niet zo is, als je het niet kunt onderbouwen... als ik zeg dat PSG ineens 75% meer merchandising heeft, over eenzelfde periode. Dan slaat jouw opmerking dat als die fans toch al een shirt gingen kopen, de plank verschrikkelijk mis hè... en die shirts, die kosten qua productie/transport geen drol inkoop. Als je 80 euro betaald voor een shirt en met naam vast nog meer, dan verdiend de club daar bruto zo 50% van hoor... plus dat de sponsor Nike een godsvermogen betaald om de club in dat shirt te laten spelen. Dus klets niet, als je het niet weet...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:27
Er is er één booooooooos.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14919
woensdag 14 februari 2018 om 14:00
"Als je 80 euro betaald voor een shirt en met naam vast nog meer, dan verdiend de club daar bruto zo 50%"
Een club verdient er nog geen 10% van. Je zuigt gewoon dingen uit je duim.
Vind ik leuk
remakil +2735
woensdag 14 februari 2018 om 14:22
Ja hoor, je hebt gelijk...
Goed onderbouwd door je, ik zie wat je bedoeld, duidelijke feiten... oh nee, je roept gewoon wat. Dus dat duimzuigen komt geheel voor jouw eigen rekening en zal jouw favo bezigheid wel zijn.

Doordat de commerciële waarden omhoog gegaan zijn, verdienen clubs meer dan in het verleden. Daarbij verdienen ze wel aan de belettering van een shirt, dan hebben de meeste clubs namelijk in eigen beheer... Dus een blanco shirt lever een tientje op, maar met naam 20 euro en met een rugnummer 25 euro... Bijvoorbeeld. Dat telt allemaal mee hoor, met je duimzuigen...
Vind ik leuk
Gu3rilla +14919
woensdag 14 februari 2018 om 15:18
Vriend je zit leuk over feiten enz te praten. Maar alles wat je zegt is niet onderbouwd en uit de lucht gezogen.

http://www.independent.co.uk/sport/football/transfers/transfer-window-premier-league-revealed-how-a-transfer-deal-really-works-a7837031.html

"It is often claimed that a club can recoup a marquee player’s transfer fee through shirt sales. However, in reality, this couldn’t be further from the truth.

Kit deals are not traditional sponsorship deals – they are licensing deals, which enable the kit manufacturers to use the club’s brand to sell branded apparel. Clubs will traditionally receive an annual fee – for example, Manchester United receives £75 million per year from Adidas, Chelsea receives an initial £60 million per year from Nike, and Arsenal receives £30 million per year from Puma – and then 10-15% of the revenue the kit manufacturer generates from shirt sales.

Furthermore, signing a star player doesn’t lead to as many new kits being sold as one might think. While there will usually be an uptick in shirts sold in the market where the player came from, it is more often the case that those who were already planning on purchasing a shirt will choose to get the new player’s name on the back, rather than an existing player.



The kit deal is often a football club’s most lucrative sponsorship, and for good reason. The manufacturers aren’t paying the clubs to have a tiny logo emblazoned on the front of the club’s shirt – rather, they’re making an investment that will yield an excellent return. As an example, Adidas CEO Herbert Hainer projected that Adidas would earn £1.5 billion from its ten-year, £750 million deal with Manchester United.

Why don’t football clubs simply manufacture their own shirts and keep 100% of the profits? The simple answer is because they’re football clubs, not kit manufacturers. They don’t have the global distribution networks necessary to manufacture, ship, and sell hundreds of thousands, or in some cases, millions of shirts each year. Many clubs even outsource the logistics of their online shops, which are miniscule operations compared to what is required to manufacture, distribute and market kits on a global scale.

Football clubs don’t have access to these resources. Even the largest football clubs in the world are comparatively tiny businesses when it comes to the likes of Adidas and Nike. To put it in perspective, Nike has earned substantially more in three months (nearly £7 billion for March, April, and May 2017) than Chelsea have earned in its 112-year history.""
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 15:20]
Vind ik leuk
remakil +2735
woensdag 14 februari 2018 om 15:43
Prima, ik ben een luchtfietser...
Real en PSG zijn gek, jij bewijst het. Succes!
Vind ik leuk
Gu3rilla +14919
woensdag 14 februari 2018 om 17:15
Feiten onder ogen zien zijn moeilijk he
Vind ik leuk
remakil +2735
woensdag 14 februari 2018 om 21:03
Dat zijn geen feiten, dat is een verhaaltje...
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 12:56
Prima dat je dit hebt opgezocht, maar ik heb opgezocht dat de verkoop van shirtjes helemaal niet zoveel oplevert. Waarom zou ik dan jou op je blauwe ogen geloven? Op welke manier heb jij jouw argument onderbouwt? Maar laat ik het goede voorbeeld geven...

Helaas kon ik de gedetailleerde analyse niet meer vinden, maar neem bijvoorbeeld dit artikel van The Independent over de verkoop van Pogba shirts. http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3920890/The-great-shirt-selling-myth-Paul-Pogba-NOT-pay-enormous-transfer-fee.html
Het is normaal dat een club 10% van de winst op een shirtje ontvangt. Een shirt kost 80 euro gemiddeld, meestal is 15 euro daarvan belasting. Blijft zelfs als je de kosten van het shirt weglaat ongeveer 65 euro over. Dat is grofweg een euro of 10 per shirtje voor de club. Het artikel geeft aan dat United als meest verkopende PL club 2.977.000 shirts heeft verkocht in het jaar voor de Pogba transfer. Zelfs als een transfer dus het aantal verkochte shirts zou verdubbelen(!) levert dit ongeveer 30 miljoen op. Daarmee verdien je toch nooit een transfer terug?

Ander artikel met ongeveer dezelfde informatie: https://www.sportskeeda.com/football/looking-importance-shirt-sales-club

Nu ben ik benieuwd naar jouw onderbouwing.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:51
niet helemaal een bepaalde club verdient altijd een bepaald bedrag een shirtverkoop. Dit bedrag zal misschien ietwat stijgen bij de absolute top als gevolg van groeiende achterban, maar niet veel. Je hebt dus altijd een bepaald aantal mensen die een shirt kopen, waarvan een aantal met bedrukking. Stel dat ronaldo naar man utd gaat, dan kopen er een aantal fans een man utd ronaldo shirt. Maar stel dat ie niet gaat maar messi wordt aangetrokken. In dat geval koopt datzelfde aantal een messi shirt ipv een andere speler. Er worden dus niet perse méér shirts verkocht. In het geval van ronaldo is het wellicht iets anders omdat er ook mensen zijn die puur het shirt voor de speler kopen maar niet voor de club, maar dat is uitzonderlijk. 100 miljoen extra door shirtverkoop is dus een utopie. Denk dat loutje dat ook bedoelt
Vind ik leuk
remakil +2735
woensdag 14 februari 2018 om 13:19
Het is een feit dat na de komst van Neymar, PSG 75% meer omzet behaalde in de eerste maand, dan het seizoen er voor. Dus wat je zegt slaat de plank mis.

Het is een feit dat Ronaldo 100 miljoen aan opbrengst heeft qua shirtverkoop. Dat is een veelvoud t.o.v. andere spelers bij Real, dus de aankoop van een superster genereert meer inkomsten. Valt niet te ontkennen... en ja, tuurlijk zou een Messi of Neymar dat ook kunnen genereren. Maar dan moet je ze wel kopen!

Het is gewoon een feit dat een topspeler zorgt voor meer inkomsten qua sponsoring, merchandise, opbrengsten vriendschappelijke wedstrijden, kaartverkoop en sportieve gelden (betere klasseringen).

Vergeet niet dat je niet alleen over fans praat van een club. In Zuid-Amerika kopen ze bijvoorbeeld onwijs veel shirts van Neymar en Ronaldo, ongeacht de club waar hij speelt. Gaat hij komende zomer naar United? Dan gaat de merchandising omhoog in andere landen en dat staat los van de United fans...

Je moet dus veel groter denken, dan enkel de club. Je praat over complete werelddelen, die puur gericht zijn op de speler..
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 13:22]
Vind ik leuk
Jordtt +506
woensdag 14 februari 2018 om 13:26
Die cijfers zijn feiten, klopt. Je vergeet alleen even het verschil tussen omzet en marge op die shirts. Als al die shirts 100€ kosten, en de club houdt er €10 aan over, komt je nooit aan die 100 miljoen 'verdienen'... Op de shirts zit een ontzettend lage marge voor de club omdat grote merken als Nike en Adidas daartussen zitten. Die verdienen er het meeste aan. Wat dan overblijft is nooit genoeg om transferbedragen in de €100 miljoen te rechtvaardigen. Never!
Vind ik leuk
remakil +2735
woensdag 14 februari 2018 om 13:38
Die marge is groter dan je denkt en nee, alleen merchandising dekt een transfer niet. Maar dat zei ik ook niet... maar samen met andere opbrengsten, die een dergelijke transfer met zich mee brengt, kom je een heel eind. Ronaldo heeft zijn transfer in al die jaren ruimschoots terugverdiend.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 13:22
De discussie begon anders omdat je het niet met mijn opmerking dat het terugverdienen met de merchandising een broodje aap is. Ben je het nu opeens met mij eens?

Overigens blijf ik erbij... Je roept veel over "feiten", maar ik zie nergens een onderbouwing van die cijfers. Sterker, je noemt in eerste instantie een 50% bruto marge op de shirts voor de club. Maar iedere bron geeft aan dat dit hoogstens 10-15% is. Genoeg reden om aan jouw feiten te twijfelen. Je noemt 100 miljoen aan shirtverkoop, maar Jordtt heeft gelijk dat daar dus slechts een gedeelte van naar Real gaat. Zelfs met jouw 50% levert de merchandising niet genoeg op om zijn transfer terug te verdienen.

Maar goed dat Real uiteindelijk in staat is om Ronaldo te betalen is duidelijk en dat Ronaldo daar zelf ook aan bijgedragen heeft klopt natuurlijk ook. Hoe groot die invloed precies is kun je niet exact inschatten, maar je kunt met zekerheid zeggen dat het terugverdienen van een speler met merchandising een broodje aap is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 februari 2018 om 13:32]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:45
Allereerst moet ik zeggen dat ik je erg fel vindt. Zie ik de nood niet zo van in eerlijk gezegd, vind het dan ook niet zo netjes. Om toch nog even kort op je response in te gaan: zoals ik al zei is er voor spelers als ronaldo messi en neymar een uitzondering, daar zij vele vele persoonlijke fans hebben. Ook in azie, daar maakt het ze geen bal uit voor welke club ze spelen, die gaan gewoon voor die naam op een shirt. Dus in die zin gaf ik je niet eens ongelijk dat je stelde dat merchandise omhoog ging. Hier laat ik het verder bij
Vind ik leuk
Johan.l +4190
woensdag 14 februari 2018 om 12:16
Ja dat klopt een paar € per stuk
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:24
Ik zie graag Modriç naar Barça gaan.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:29
toch liever niet sorry Stig
Vind ik leuk
Stig +1422
woensdag 14 februari 2018 om 13:15
Ieder zijn mening :)
Vind ik leuk
inimini +1603
woensdag 14 februari 2018 om 11:53
Dat wordt een voorhoede van niks, Ronaldo past totaal niet bij het voetbal dat Barcelona speelt. Alleen qua namen ziet het er wel leuk uit, dat ben ik met je eens.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:35
Haha dat zal wat zijn. Zal wel leuk zijn
Vind ik leuk
Gu3rilla +14919
woensdag 14 februari 2018 om 12:51
Ronaldo is past it. Grootste van zijn spel komt neer op hoe atheltisch hij is. Hij word oud en het is overduidelijk te zien.
Vind ik leuk
Nikos85 +423
woensdag 14 februari 2018 om 19:28
Ja het gaat hard ineens. De gek die hier veel voor betaald zal idd mpurinho zijn niemand anders is zo stom dit te doen hij is 33...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:08
Het zal eens tijd worden. De selectie werd stoffig.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:10
Ronaldo 33 inmiddels

Een fenomeen natuurlijk....dat staat op zich

Maar van de week gaf hij zelf in een interview al aan dat hij 'niet meer alles kan

Nog 2 tot 3 top jaren??
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:15
Ik denk dat hij nog 2 jaar door gaat op zijn pensioen veilig te stellen
Vind ik leuk
Kees Bman +1319
woensdag 14 februari 2018 om 11:18
Ik hoop het ,is een goede voetballer als zijn haar goed zit.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:22
Dat pensioen zit wel snor hoor. Het gaat hem alleen om presteren.

Toch jammer dat er een eind aan het tijdperk gaat komen. Wat hebben we mazzel gehad...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:25
Jep, dat is zeker jammer! Ik zie hem liever dan Messi (dat is natuurlijk ieder zijn mening, maar ik vindt hem de beste)

Gewoon alleen maar bezig om de beste te zijn! Prachtige voetballer!

Mag zijn carrière wel af komen sluiten in Amsterdam!
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 11:26]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:29
Ik ben zelf meer Messi fan. Maar alle respect voor Ronaldo. Het is toch fantastisch dat je überhaupt een keuze kunt maken!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:45
Haha echt he! Eigenlijk moeten we niet kiezen en genieten van allebei!

Benieuwd wie het volgende fenomeen wordt! Zelf ben ik namelijk niet zo een fan van Neymar!

Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:50
Ik ook niet... Net als Mbappé het voor mij nog niet is. Of Dembélé.

Vrees dat we nog even moeten wachten.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:01
Was het echt helemaal eens met je reactie en toen ik dat laatste las dacht ik hebben we het nou over ronaldo of over zijn achterlijke tweeling broer mofaldo? Die laatste heeft er inderdaad wel oren naar want hij heeft net als ten hag een spraak gebrek dus voelde die zichzelf gelijk wat meer op z'n gemak
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:24
Tijdperk? valt ook wel mee.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:47
Ja daar zal hij zich vreselijk druk om moeten maken :P
Vind ik leuk
Laliga +783
woensdag 14 februari 2018 om 11:17
Okei voor bale en benzema en navas same kan je misch neymar kopen nu want reken maar dat ze 300 vragen. Dan verkoop je modric en navas , zal je een nieuwe middenvelder voor terug moeten kopen wat je meer dan 100 gaat kosten , plus een keeper , geruchten zijn coutrouis die ook echt al snel 70 kost denk ik. Dit gaat allemaal echt niet gebeuren...
Vind ik leuk
Kees Bman +1319
woensdag 14 februari 2018 om 11:20
Zoet is voor een leuk bedrag tekoop.
Vind ik leuk
Cappie +6194
woensdag 14 februari 2018 om 11:23
65, minimaal.
Vind ik leuk
Kees Bman +1319
woensdag 14 februari 2018 om 11:33
65 Miljoen is een leuke prijs ,als Zoet maar wil.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:53
Lekker flauw weer
Vind ik leuk
Kees Bman +1319
woensdag 14 februari 2018 om 11:54
Hoezo ,het is gewoon de waarde .
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:03
Haha kijk wat Cillessen waard is!
Neem 1/4 en je weet de waarde van Zoet ongeveer
Vind ik leuk
Kees Bman +1319
woensdag 14 februari 2018 om 12:10
Hè Zoet speelt wekelijk bij PSV en Jaspertje nooit dat is het verschil in waarde . "kusje"
Dus jaspertje zal daar rondlopen (en mag daar blij om zijn )en hopen op een invalbeurtje .
Dus de conclusie Zoet is veel beter.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:13
Je hebt gelijk, Zoet is een Topper!!


Zo een grote zelfs dat er nog geen degradatie kandidaat zich voor hem gemeld heeft!
Vind ik leuk
Kees Bman +1319
woensdag 14 februari 2018 om 12:22
Real Madrid is er mee bezig maar dan moeten ze Ronaldo verkopen en dat wil Ronaldo weer niet het is en blijft ingewikkeld dat voetbal.
Vind ik leuk
Kees Bman +1319
woensdag 14 februari 2018 om 12:12
Misschien iets voor MVV.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:33
Courtois voor 70 dat zal te weinig zijn vrees ik, als je leest wat Chelsea wil betalen om hem zijn contract te laten tekenen vrees ik dat je 70 x2 zult moeten doen , ben echt benieuwd naar de transferperiode .
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 11:39]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:38
Ik denk zeker dat hij 100 miljoen waard is. 60 miljoen kost cillessen.
Misschien ruilen met Navas plus 40 miljoen. Ik vind Navas geen slechte keeper.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 12:43]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:42
ik ook niet , volledig eens met u , heeft toch twee seizoenen alles gegeven .
Maar dit is Real , ze willen altijd en overal de overtreffende trap bezitten, en dan wordt je zoals Navas bij het groot vuil gezet, schande!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:29
Zeker veel punten gered vorige seizoen. Let maar op vanavond hij gaat ze redden
Vind ik leuk
Rodajc +4682
woensdag 14 februari 2018 om 11:30
Ronaldo wordt steeds minder, hoort niet meer bij de besten maar net daaronder. Ook niet zo vreemd als je ziet dat hij het al die jaren van zijn fysiek moest hebben, dat wordt nu gewoon steeds minder.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:50
Dat roept men al vanaf 2013.
Vind ik leuk
Rodajc +4682
woensdag 14 februari 2018 om 12:23
Nee hoor, nu is er toch duidelijke achteruitgang zichtbaar. Maar volgens mij ben je niet compleet objectief hierin...;-)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:16
Maar ik denk dat je het nu (sinds dit seizoen) niet meer kan ontkennen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:18
Hij is niet in beste vorm, maar dat heeft wel vaker begin seizoen. Rond deze tijd begint hij vaak te pieken.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:42
Ronaldo's statistieken zijn ongekend natuurlijk maar nemen na zijn 31ste elk jaar weer af. Natuurlijk heeft hij een groot aandeel gehad in de successen van Real vorig jaar maar heeft eigenlijk alleen in de CL eindfase goed gepresteerd. Hij werd zelfs geregeld uitgefloten door zijn eigen fans.
Vind ik leuk
fr0do +246
woensdag 14 februari 2018 om 11:37
Als ik United was zou ik modric ook halen
Vind ik leuk
Kees Bman +1319
woensdag 14 februari 2018 om 11:58
Zeker weten dat is een harde snelle en goed werkende voetballer zou niet misstaan bij PSV ,maar wij hebben Mauro is te vergelijken.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:39
Weet een ding zeker en dat is dat Ronaldo niet naar Man.Utd gaat , afgelopen transfer periode heeft Mourinho aangegeven dat hij niet geintereseerd is in hem.

Wordt nog niet zo makkelijk voor hem om een nieuwe "grote" club te vinden , dit zal het bewijs zijn naar al die Ronaldo fans dat is er maar een "De" beste van de wereld is en dat was / is en blijft Messi.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:41
ik sta er niet van te kijken als Ronaldo en Neymar met elkaar van club ruilen
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 11:41]
Vind ik leuk
SvL +61
woensdag 14 februari 2018 om 11:43
Iedere club wilt ronaldo kopen . Zijn social media en sponsoren neem je ook mee wat weer aantrekkelijk maakt. Het gaat nietmeer alleen om het sportieve gebied op vandaag vandaar die gekke bedragen. Ik meen toen hij naar madrid ging werd al voor 90 miljoen aan shirts verkocht.
Vind ik leuk
RtdDub +3293
woensdag 14 februari 2018 om 12:17
Ik weet wel dat marketingwaarde van Ronaldo gigantisch is maar je bent gek als je voor de voetballer Ronaldo nog meer dan €30 miljoen zou betalen.
33 jaar en geen schaduw meer van zichzelf gewoon een pure afmaker tegenwoordig. Kan niet eigenhandig nog wedstrijden kantelen zoals hij dat in het verleden wel kon.
Puur op houdbaarheidsdatum en kwaliteit geen €100 miljoen speler.
Vind ik leuk
Utca030 +3880
woensdag 14 februari 2018 om 12:20
Helemaal doorgeslagen in Madrid.
Vind ik leuk
Teo Smith +16466
woensdag 14 februari 2018 om 12:20
Rotclub.
Vind ik leuk
Kees Bman +1319
woensdag 14 februari 2018 om 12:28
Hoezo rotclub ik zie ze liever dan Barcelona alleen dit seizoen is Barca heer en meester.
Vind ik leuk
Teo Smith +16466
woensdag 14 februari 2018 om 12:29
Enkel koopclubs en amper wat opleiden. En als er wat door komt zitten ze grotendeels op de bank
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:48
Dat is niet de eerste keer dat Barça heer en meester is hoor, Wikipedia helpt u verder .
Vind ik leuk
Kees Bman +1319
woensdag 14 februari 2018 om 21:16
Dat klopt maar kijk eens naar de cijfers van de laatste 30 jaar .
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:24
Ronaldo naar United
Modric naar City
Benzema naar arsenal
Bale naar Liverpool
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:05
Lol grappen maker
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 12:39
Toch ben ik benieuwd naar vanavond. Dit is de enige wedstrijd waar ik niet weet wie doorgaat.
Vind ik leuk
Ryan82 +687
woensdag 14 februari 2018 om 12:50
iedereen mag weg de materiaalman, de stadionspeaker, de stoeltjes, de cornervlaggen alles..
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:28
Eerlijk is eerlijk , ondanks ze leeftijd blijft het natuurlijk een geweldige voetballer en atleet maar ik denk dat de meeste top clubs geen trek in hem hebben vanwege ze persoonlijkheid.

Ze weten allemaal als ze hem aan trekken dat hij ervan gaat dat het alleen maar om hem draait en de meeste hebben daar geen trek in.

Nogmaals hij gaat echt niet naar Man.Utd terug.
*Hij zou wel willen maar Mourinho wil het niet.

Het zou idd kunnen als Real Madrid Neymar echt wil halen dat hij wordt betrokken in een spelersruil+een hoop miljoenen erbij , en mijn mening is dat die dan ze handjes mag dicht knijpen als die PSG terecht komt.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:19
En wat moet Neymar kosten? Wat moet hij aan loon inleveren?

Drie keer wat hij gekost heeft dus zo'n 600 miljoen, hij verdient totaal 135 miljoen per jaar dit soort bedragen kunnen alleen clubs betalen uit Engeland en de olieboer uit Qatar.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:30
Er is er maar 1 waar je nu voor moet gaan, mbappe zekerheid
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:17
Mbappe die wordt vele malen beter dan menigeen denkt. Toekomstig gouden bal winnaar.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:04
Tuurlijk en Barca gaat mij contacteren
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:11
Ze hebben Ronaldo toch salaris verhoging gegeven? En nu opeens is hij mischien te koop? Hahah ok
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:15
Zowel Barcelona als Real en Bayern kunnen niet meer mee in het geweld van het geld dat tegenwoordig betaald wordt voor spelers en aan salaris.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Real Madrid zeker van Neymar-komst: bizarre zomer aanstaande'