Ajax greep naast toptalent en kersverse Gent-debutant: 'Kon naar Ajax-jeugd'

    Ajax greep naast toptalent en kersverse Gent-debutant: 'Kon naar Ajax-jeugd'

    woensdag 14 februari 2018 om 13:16

    Ajax heeft afgelopen zomer een poging ondernomen om Nicolas Raskin over te nemen van Anderlecht. Het zestienjarige toptalent koos echter voor AA Gent.

    Raskin had al een contract bij Anderlecht, maar dat wilde hem maar geen kansen geven. Toch waren ze bij de topclub lovend over de middenvelder. De zestienjarige Raskin besloot echter om het bij een andere club te proberen. "In juni had hij de keuze tussen de jeugd van Anderlecht, de jeugd van Ajax, of de A-kern van AA Gent. Standard toonde ook interesse, maar AA Gent was de beste keuze", zegt zijn vader Thierry Raskin in La Dernière Heure.

    AA Gent trok hem aan voor een half miljoen euro. Afgelopen weekend mocht hij zijn debuut maken voor die club. "Dat is een mooie beloning voor zijn harde werk, maar hij dit is nog maar het begin. Hij heeft nog alles te bewijzen", besluit vader Raskin.

    Plaats een reactie

    stratumseind +147774
    woensdag 14 februari 2018 om 13:20
    Das jammer
    Vind ik leuk
    RtdDub +10830
    woensdag 14 februari 2018 om 13:20
    Op je 16de van club veranderen omdat je geen kansen in het eerste krijgt?

    Iets zegt me dat Ajax daar niet rouwig om hoeft te zijn dat ze naast hem hebben gegrepen.
    Vind ik leuk
    BoomP +343
    woensdag 14 februari 2018 om 14:17
    Precies ! Jij bent de eerst die dat meld ! Hahab dacht meteen hetzelfde :-)
    Vind ik leuk
    Den Daats +6378
    woensdag 14 februari 2018 om 14:22
    Goed gedacht!
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    woensdag 14 februari 2018 om 13:23
    Anderlecht, lijkt PSV wel... Geen kansen aan de jeugd geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 13:34
    Enige verschil is dat als ze bij Ajax niet goed genoeg zijn ze bij Willem 2 worden gedumpt.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    woensdag 14 februari 2018 om 13:41
    Anderlecht kan je beter met Ajax vergelijken hoor, aangezien ze weer weer geen kampioen worden ;)
    Vind ik leuk
    Johan.l +4134
    woensdag 14 februari 2018 om 13:35
    Verleden jaar kon ik het me nog wel voorstellen, en was de keuze ook nog niet zo vreemd, maar nu is ie Nederlandse trainer weg nu word het toch een ander verhaal, ben ik bang voor hoewel ik die jongen alles gun
    Vind ik leuk
    Mauritz +1291
    woensdag 14 februari 2018 om 13:40
    Verstandige keuze, beter dan met die middelmaat daar mee te moeten voetballen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 13:40
    Echte grote talenten allemaal maar ja ondanks deze grote club willen ze maar niet komen dus Overmars je bent de zwakste schakel
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 13:44
    Wauwwwwww...

    Overmars de zwakste schakel?

    Ben jij echt zo dom?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 13:51
    Nou mocht Ajax deze speler echt graag willen hebben en ze concrete interesse hebben waarin deze jongen kon kiezen tussen Gent en Ajax. Dan kun je een conclusie trekken dat Overmars wat beter zijn best had kunnen doen om hem te overtuigen dat Ajax DE club is.

    Probeer eerst iemand zijn opmerking uit meerdere perspectieven te bekijken voordat je met zo'n inhoudelijk sterke reactie komt.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    woensdag 14 februari 2018 om 14:30
    Hij zegt de waarheid en dat doet soms zeer ,Calimero.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 14:44
    hoe oud ben jij stakkertje? En wie heet er nou nog Kees? Welke mongolen verzinnen dat?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 15:22
    Laat mongolen er buiten wil je....
    Vind ik leuk
    pim4ever +972
    woensdag 14 februari 2018 om 15:32
    De sterke man bij psv is Staf Depla, maar officieel is hij niet in dienst bij psv..
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 13:43
    Ik weet nog wel een talentje die wil wel Sjaak swart
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    woensdag 14 februari 2018 om 14:32
    Maak hem nou niet wakker hij ligt net te slapen in zijn dwangbuis.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 15:20
    Sorry kees , daar was ik me niet van bewust
    Vind ik leuk
    De Belsj +931
    woensdag 14 februari 2018 om 14:05
    Het gaat hier inderdaad om een supertalent, die ik (ik woon daar vlakbij) al op 12/13-jarige leeftijd bij de jeugd van Waremme heb gezien. Toen al stak hij met kop en schouders boven 15/16-jarigen uit. Vervolgens is hij via Standard Luik en Anderlecht inderdaad bij AA Gent terecht gekomen. Goed te lezen dat een dergelijk talent, waarvan België er zo verschrikkelijk veel heeft, niet kapot gemaakt kan worden bij Ajax (waar ze iedereen kapot krijgen).
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    woensdag 14 februari 2018 om 15:39
    Tjah
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3838
    woensdag 14 februari 2018 om 16:21
    Bij Ajax had hij Jupiler League gespeeld tenminste, als hij daar rijp voor was.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:31
    Iedereen grijpt weleens mis...
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8617
    woensdag 14 februari 2018 om 16:38
    Tegenwoordig krijgt iedereen het etiket toptalent.Een toptalent is voor mij iemand waarvan je bijna zeker weet dat t een wereldspeler wordt.Een M'bappe bv.En in Nederland loopt er 1 rond Mathijs de Ligt.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 23:14
    Soms zit alles maar soms ook tegen. Zo gaat dat in de voetballerij.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 16:33
    Hallo, ik ben een slachtoffer van oplichterij, ik deel dit om het publiek op de hoogte te stellen van oplichting, nadat ik twee keer bedrogen ben, ontvang ik een lening van westerse leningmaatschappijen. ik raad u aan om contact met hen op te nemen voor financiële hulp, de e-mail van het bedrijf is westernloancompanies@gmail.com

    Deel dit alsjeblieft met je familie en vrienden. Dank je
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajax greep naast toptalent en kersverse Gent-debutant: 'Kon naar Ajax-jeugd'