Ajax greep naast toptalent en kersverse Gent-debutant: 'Kon naar Ajax-jeugd'

Ajax greep naast toptalent en kersverse Gent-debutant: 'Kon naar Ajax-jeugd'

woensdag 14 februari 2018 om 13:16

Ajax heeft afgelopen zomer een poging ondernomen om Nicolas Raskin over te nemen van Anderlecht. Het zestienjarige toptalent koos echter voor AA Gent.

Raskin had al een contract bij Anderlecht, maar dat wilde hem maar geen kansen geven. Toch waren ze bij de topclub lovend over de middenvelder. De zestienjarige Raskin besloot echter om het bij een andere club te proberen. "In juni had hij de keuze tussen de jeugd van Anderlecht, de jeugd van Ajax, of de A-kern van AA Gent. Standard toonde ook interesse, maar AA Gent was de beste keuze", zegt zijn vader Thierry Raskin in La Dernière Heure.

AA Gent trok hem aan voor een half miljoen euro. Afgelopen weekend mocht hij zijn debuut maken voor die club. "Dat is een mooie beloning voor zijn harde werk, maar hij dit is nog maar het begin. Hij heeft nog alles te bewijzen", besluit vader Raskin.

Plaats een reactie

stratumseind +101642
woensdag 14 februari 2018 om 13:20
Das jammer
Vind ik leuk
Niels92 +9206
woensdag 14 februari 2018 om 13:21
Wat is jammer? :)
Vind ik leuk
stratumseind +101642
woensdag 14 februari 2018 om 13:24
Dat ie niet naar Ajax komt , groot talent dit.....
Vind ik leuk
Niels92 +9206
woensdag 14 februari 2018 om 13:27
Als jij zegt dat het een groot talent is dan weet ik nu al dat het 50/50. Als er iemand is die namelijk nooit jeugdvoetbal volgt ben jij het wel :)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:37
Was weer een poging om grappig te doen, hij kan niet anders.
Vind ik leuk
Niels92 +9206
woensdag 14 februari 2018 om 13:39
Bluf?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:40
Nee, geen Bluf.

Ik ben nieuw hier, nou ja, als account dan. :)
Vind ik leuk
Kees Bman +1246
woensdag 14 februari 2018 om 14:09
Ik vind wel dat Stratum eerlijk is en er kijk op heeft.Als je kijkt wat hij naar zijn hoofd geslingerd krijgt van de ajaksieden dan denk ik weleens hoe houdt hij het vol elke dag.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:39
Kerel, jij loopt zelfs die Twinnie te verdedigen.

Doe niet zo dom man.

Imbeciel.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:54
Beseft ie niet, plaat voor zijn kop.......
Vind ik leuk
Kees Bman +1246
woensdag 14 februari 2018 om 18:09
Ik niet want ik ben PSVer.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:23
Er was 1 plaat, Straat heeft 'm al.......
Vind ik leuk
Mad Max +8525
woensdag 14 februari 2018 om 16:02
Hij vraagt er toch echt zelf om.....
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:49
Op fm2018 is het wel een groot talent, maak er dus maar 80/20 van
Vind ik leuk
snibbo +16
woensdag 14 februari 2018 om 17:05
Die :) smileys van je laten je erg pseudo aardig lijken
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:37
Hebben ze een keer kans om een echt talent binnen te hengelen, falen ze. Gelukkig zijn ze wel gewend ergens naast te grijpen haha
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:41
Reactie verwijderd door vp
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:42
Hahah leuke reactie maatje !!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:59
Me moeder is ook groot talent heel goed met ballen
Vind ik leuk
stratumseind +101642
woensdag 14 februari 2018 om 14:11
Hoe oud is ze?
Vind ik leuk
Kees Bman +1246
woensdag 14 februari 2018 om 14:05
Daar zat geen PSV luchtje aan ,dus dat kon Marc niet weten ,anders was hij er al geweest en stond hij naast de rest van de talentjes.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:34
Verstandige keuze. Bij Ajax krijg je als jeugdspeler geen kansen, die wapperen alleen met de portemonnee voor aankopen.
Vind ik leuk
RtdDub +2982
woensdag 14 februari 2018 om 13:20
Op je 16de van club veranderen omdat je geen kansen in het eerste krijgt?

Iets zegt me dat Ajax daar niet rouwig om hoeft te zijn dat ze naast hem hebben gegrepen.
Vind ik leuk
BoomP +305
woensdag 14 februari 2018 om 14:17
Precies ! Jij bent de eerst die dat meld ! Hahab dacht meteen hetzelfde :-)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:22
Goed gedacht!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:23
Anderlecht, lijkt PSV wel... Geen kansen aan de jeugd geven.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:34
Enige verschil is dat als ze bij Ajax niet goed genoeg zijn ze bij Willem 2 worden gedumpt.
Vind ik leuk
Niels92 +9206
woensdag 14 februari 2018 om 13:35
Noem eens 5 ( jeugd ) spelers op die vertrokken zijn de afgelopen 2 jaar en bij Willem II zijn gedumpt?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:41
Afgelopen 2 jaar, dan wordt het lastig.
Maar Andersen is al 1 voorbeeld. Ligeon was in 2016 ook nog bij Willem II. Zivkovic is ook gefaald daar.
Dan heb je Dijks nog die eigenlijk ook niet echt een kans bij Ajax krijgt. Was de Sa ook Ajax? Dan heb ik er officieel 5.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:42
Reactie verwijderd door vp
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:44
In plaats van dat je met inhoud reageert moet je weer dat erbij halen... zielige kneus dat je ook bent.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:45
Ik zal eens wat reactie's van je terug vinden en straks plaatsen. Gaan we eens zien wie hier de kneus is.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:47
Doe je best maar, ik probeer veel respect te hebben op dit forum en als je iets vind dan kan ik je feliciteren.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:48
Gaat het lekker op je nieuwe account? Breekt de ''Keyboardwarrior'' in je los?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:49
Ik ga helemaal LOS!!!
Vind ik leuk
Kopsterk +4738
woensdag 14 februari 2018 om 14:03
Maarre wat zei ze eigenlijk?
Vind ik leuk
Niels92 +9206
woensdag 14 februari 2018 om 13:43
Andersen heeft een jaar gespeeld als huurspeler, mede om de deal met de Jong rond te krijgen. Wanneer het verhuren van spelers gezien wordt als dumpen, dan dumpt PSV dus ook zijn spelers? Overdreven reactie om over dumpen te beginnen :)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:46
PSV verhuurt nauwelijks, das juist het hele probleem.
Maar wat gesuggereerd wordt is dat Ajax spelers volop kansen krijgen terwijl dat bij PSV niet gebeurd.
Ik zeg alleen dat als spelers bij Ajax niet goed genoeg zijn ze ook gewoon geen kans krijgen.
Vind ik leuk
Niels92 +9206
woensdag 14 februari 2018 om 13:51
Jordy de Wijs , Jurjus , van Bruggen :) Zijn die alle drie gedumpt?

Spelers verhuren betekent dat Ajax er nog steeds vertrouwen in heeft, anders zouden ze wel het contract ontbinden, van dumpen is dus geen sprake!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:54
Ik zie dat eerder als hopen er nog een transfersom voor te krijgen, ontbinden kost namelijk geld, dit zag je ook bij Maher gebeuren. En oké dan, misschien is dumpen niet de juiste woordkeuze maar een kans in het eerste elftal geven noem ik het ook niet.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:46
Haha, burn! Echter zie ik het probleem niet zo hoor om talentvolle spelers die net niet voldoen om aan te sluiten bij de eerste selectie, maar te goed zijn voor de Juup om die uit te lenen aan een eredivisie club.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:49
Ik vind het zelf ook niet erg maar men moet niet schijnheilig gaan liggen doen dat iedereen bij Ajax kansen krijgt. Jeugd PSVers kunnen ook bij eredivisie subtoppers terecht komen. Mokhtar, wuytens en van eijden zijn voorbeelden ervan,
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:56
Ah, ja mee eens. ''Ieder Ajax talent krijgt een kans bij het eerste. Er zijn ook maar 25 plekken te verdelen onder 100+ ajax jeugdspelers.''
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:58
Is ook zo natuurlijk. Je hoopt uit 100 mensen bij wijze van spreke 7 pareltjes te krijgen met versterking van buitenaf als perfect beeld. Dit betekent natuurlijk wel dat die andere 93 het niet zullen redden en dat vind ik ook logisch.
Vind ik leuk
JCJWZ +11091
woensdag 14 februari 2018 om 15:16
Heb je Brands niet gehoord over Jurjus en zijn kansen? Lekker hypocriet ben je Dimitri.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:11
Het kan natuurlijk zijn dat hij daadwerkelijk eerste keeper wordt. Dan heb je echter wel het geduld van Zoet nodig. Het feit dat Eloy Room gehaald is zegt natuurlijk veel. Het lijkt me dat als Zoet vertrokken had niet Jurjus maar Room eerste doelman werd. Nu moet zowel Room als Jurjus aanmaken want gasten als Delanghe staan ze alweer op de hielen. Ik zou verbaasd zijn als Jurjus nog echt een kans krijgt.
Vind ik leuk
JCJWZ +11091
woensdag 14 februari 2018 om 15:15
Andersen, Zivkovic en de Sa werden gewoon verhuurd hoor, noem je dat dumpen? En wat doet jouw club met spelers als Vloet, Brands en Jurjus? Die worden verhuurd of ook gedumpt?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:21
Dat is zekers dumpen want waar spelen ze nu?
Hebben ze daarna nog kans gehad bij Ajax???
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:08
Hoewel ik later heb gezegd dat ik een verkeerde woordkeuze heb gebruikt ga ik je toch uitleggen waarom ik het zei. Veel Ajacieden suggereren dat PSV geen kansen geeft aan jeugdspelers en Ajax elk talentje met open armen ontvangt. Dit is gewoon niet waar. Als je bij PSV goed genoeg bent haal je de eerste elf. Als je dat niet bent dan wordt via de onderste regionen of middenmoot toch een carriere in Nederland gevonden. Kijk maar naar spelers als Vloet, Leemans en Koch. En ook mensen als Van Leer, Mokhtar, (belgië) Vanaken, Van Eijden en Wuytens hebben prima carrieres. Gasten als de Sa, Ligeon, Becker, Menig, Zivkovic, Andersen en Dankerlui worden ook doodgezwegen door de Ajacieden. Een aantal ervan speelt zelfs in competities die niemand volgt. Daarom koos ik voor deze woorden.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:41
Anderlecht kan je beter met Ajax vergelijken hoor, aangezien ze weer weer geen kampioen worden ;)
Vind ik leuk
Johan.l +4163
woensdag 14 februari 2018 om 13:35
Verleden jaar kon ik het me nog wel voorstellen, en was de keuze ook nog niet zo vreemd, maar nu is ie Nederlandse trainer weg nu word het toch een ander verhaal, ben ik bang voor hoewel ik die jongen alles gun
Vind ik leuk
Mauritz +415
woensdag 14 februari 2018 om 13:40
Verstandige keuze, beter dan met die middelmaat daar mee te moeten voetballen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:40
Echte grote talenten allemaal maar ja ondanks deze grote club willen ze maar niet komen dus Overmars je bent de zwakste schakel
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:44
Wauwwwwww...

Overmars de zwakste schakel?

Ben jij echt zo dom?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:51
Nou mocht Ajax deze speler echt graag willen hebben en ze concrete interesse hebben waarin deze jongen kon kiezen tussen Gent en Ajax. Dan kun je een conclusie trekken dat Overmars wat beter zijn best had kunnen doen om hem te overtuigen dat Ajax DE club is.

Probeer eerst iemand zijn opmerking uit meerdere perspectieven te bekijken voordat je met zo'n inhoudelijk sterke reactie komt.
Vind ik leuk
Kees Bman +1246
woensdag 14 februari 2018 om 14:30
Hij zegt de waarheid en dat doet soms zeer ,Calimero.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:44
hoe oud ben jij stakkertje? En wie heet er nou nog Kees? Welke mongolen verzinnen dat?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:22
Laat mongolen er buiten wil je....
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:32
De sterke man bij psv is Staf Depla, maar officieel is hij niet in dienst bij psv..
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 13:43
Ik weet nog wel een talentje die wil wel Sjaak swart
Vind ik leuk
Kees Bman +1246
woensdag 14 februari 2018 om 14:32
Maak hem nou niet wakker hij ligt net te slapen in zijn dwangbuis.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:20
Sorry kees , daar was ik me niet van bewust
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 14:05
Het gaat hier inderdaad om een supertalent, die ik (ik woon daar vlakbij) al op 12/13-jarige leeftijd bij de jeugd van Waremme heb gezien. Toen al stak hij met kop en schouders boven 15/16-jarigen uit. Vervolgens is hij via Standard Luik en Anderlecht inderdaad bij AA Gent terecht gekomen. Goed te lezen dat een dergelijk talent, waarvan België er zo verschrikkelijk veel heeft, niet kapot gemaakt kan worden bij Ajax (waar ze iedereen kapot krijgen).
Vind ik leuk
Assist +327
donderdag 15 februari 2018 om 00:38
Wat is dit voor domme reactie hahaha, België mag Ajax op zijn blote voeten kussen want zonder Ajax had het geen Verthongen, Vermaelen en Alderweireld gehad, zo een beetje de huidige verdediging van het Belgische elftal. Dat België zo verschrikkelijk veel talent heeft valt ook tegen te spreken. Effe een periode gehad waar wat talentjes rondliepen waarvan er een heleboel in Nederland zijn opgeleid en andere landen maar de laatste jaren wordt het steeds magerder en zie ik steeds minder talenten uit België een stap vooruit maken. Dus flikker lekker op met je calimerogedrag
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 15:39
Tjah
Vind ik leuk
JanTa48 +1955
woensdag 14 februari 2018 om 16:21
Bij Ajax had hij Jupiler League gespeeld tenminste, als hij daar rijp voor was.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:31
Iedereen grijpt weleens mis...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:38
Tegenwoordig krijgt iedereen het etiket toptalent.Een toptalent is voor mij iemand waarvan je bijna zeker weet dat t een wereldspeler wordt.Een M'bappe bv.En in Nederland loopt er 1 rond Mathijs de Ligt.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 23:14
Soms zit alles maar soms ook tegen. Zo gaat dat in de voetballerij.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 16:33
Hallo, ik ben een slachtoffer van oplichterij, ik deel dit om het publiek op de hoogte te stellen van oplichting, nadat ik twee keer bedrogen ben, ontvang ik een lening van westerse leningmaatschappijen. ik raad u aan om contact met hen op te nemen voor financiële hulp, de e-mail van het bedrijf is westernloancompanies@gmail.com

Deel dit alsjeblieft met je familie en vrienden. Dank je
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax greep naast toptalent en kersverse Gent-debutant: 'Kon naar Ajax-jeugd'