Clasie legt vinger op zere plek: Uiteindelijk is het ook kwaliteit die je mist

    Clasie legt vinger op zere plek: "Uiteindelijk is het ook kwaliteit die je mist"

    woensdag 14 februari 2018 om 15:49

    Jordy Clasie stelt vast dat het niveau van het Nederlandse voetbal steeds verder achteruit gaat. Die harde conclusie trekt de middenvelder van Club Brugge in een interview met Sport/Voetbalmagazine.

    Het Nederlands elftal wist zich al niet te plaatsen voor het EK 2016 en zal ook het WK in Rusland thuis moeten volgen. "Nederland zou nooit twee grote toernooien op rij mogen missen. Je kunt dan wel zeggen: het is pech. Maar uiteindelijk is het ook kwaliteit die je mist", aldus de controlerende middenvelder. "Daar moet je eerlijk in zijn: in Nederland komen spelers als een Wesley Sneijder, Arjen Robben of Robin van Persie er op dit moment niet meer door."

    Volgens Clasie zijn er meerdere oplossingen om het Nederlandse voetbal er weer bovenop te helpen. "Misschien zullen we harder moeten trainen. Ik merk het hier nu zelf. Vergeleken met Feyenoord...", stelt de 26-jarige middenvelder vast. Ook het omarmen van een behoudender spelopvatting kan volgens Clasie geen kwaad. "Denk maar aan het WK in Brazilië. Daar speelden we ook in een andere formatie. Het hoeft niet allemaal mooi te zijn om resultaten te halen. Dat is iets waar Nederland nog in kan groeien."

    Plaats een reactie

    woensdag 14 februari 2018 om 15:54
    Zelfs Clasie geeft aan dat Feyenoord een subtopper is.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 15:59
    Maar wel een subtopper die kampioen is!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:47
    Was, nu niet eens in de top 3, dat is ook typisch feyenoord.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:59
    Tja, nog efkes he, en dan pakken we voor de afwisseling weer een beker :P
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:23
    Ik vind het knap om te denken dat je die gaat winnen. Feyenoord is echt heel zwak. Als de competitie nu zou beginnen hadden ze meegedaan om promotie / degradatie playoffs..
    Verloren van Ajax, vvv en vitesse in 5 wedstrijden tijd
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:35
    Nou, zo knap is dat niet hoor! Nog 2 thuiswedstrijden, dus ik acht het zeer waarschijnlijk dat we de grote favoriet zijn.

    Feyenoord speelt heel zwak, maar is het niet! Dat is wat anders!
    Vind ik leuk
    jari4ever +1105
    woensdag 14 februari 2018 om 17:10
    Zelfde als az en twente als alles samenvalt kunnen ze kampioen worden
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2018
    woensdag 14 februari 2018 om 18:25
    Kan soms gebeuren kijk naar Leicester een laagvlieger die kampioen werd
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 18:26]
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1108
    woensdag 14 februari 2018 om 16:03
    eehm Clasie geeft aan dat in NEDERLAND de trainingen harder mogen in verhouding tot BUITENLAND. lezen is lastig...

    Feyenoord geeft ie als voorbeeld omdat ie er zelf gespeeld heeft maar wat moet Ajax zich schamen volgens jou dat de runner-up europa league vorig jaar niet eens een subtopper kon verslaan in de titelstrijd.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    woensdag 14 februari 2018 om 16:06
    Jij vind Feyenoord erg intressant moet ik zeggen , ik zou haast denken dat je afgestoten bent door de Feyenoorders haha. En de 'subtopper' zoals jij het beschrijft krijgt in ieder geval haar stadion vol, kan je van jou club niet zeggen knul ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:08
    En jij vindt Rotterdamse Ajaxcied interessant.

    Hahaha mochten ze willen mij afstoten. Nee, ik wil niet geassioceerd worden met een club als Feyenoord, en al helemaal niet met de supporters. Daar dank ik vriendelijk voor!
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    woensdag 14 februari 2018 om 16:09
    Ze hebben iig supporters , dat is bij jullie nog maar de vraag met al die lege plekken in het stadion hahah.



    Ik vind je idd intressant, zelden zo een loser meegemaakt ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 16:10]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:10
    Je kijkt niet goed.

    Tuurlijk wel, elke ochtend in de spiegel, zie je er 1 voor je.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 16:27]
    Vind ik leuk
    Degraaf +15525
    woensdag 14 februari 2018 om 17:27
    Vorige week woensdag waren er ook heel veel lege plekken te zien in Eindhoven tegen Excelsior en dat in dat mini stadion. Als je die al niet vol krijg? 32.100 toeschouwers op een stadion van 35.000. Dus 3000 lege plekke!. Ajax heeft er gemiddeld
    20.000 meer en dat elke wedstrijd. Dus wat is je punt?
    Je lult zoals altijd weer dom.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 17:29]
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    woensdag 14 februari 2018 om 16:18
    Wij willen ook niet met iemand worden geassocieerd die blijkbaar nooit aan begrijpend lezen heeft gedaan....Daar danken wij weer vriendelijk voor.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:26
    Hahaha zit et vol van in het tokkie legioen
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    woensdag 14 februari 2018 om 16:30
    Volgens mij is dit een gevalletje "de pot verwijt de ketel".....doe en schrijf gewoon een beetje normaal. Verder zou het je sieren om met onderbouwde teksten te komen die niet zijn gebaseerd op vooroordelen/onderbuikgevoelens of bepaalde haatgevoelens. Geeft meer jouw niveau aan dan die van anderen...
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:33
    Heel de dag valt iedereen over me heen dat ik Feyenoord een subtopper noem, ik heb toch gewoon gelijk?!?!

    Of wil jij beweren dat Feyenoord topploeg is? Wtf?!?!
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    woensdag 14 februari 2018 om 16:42
    Nu haal je een aantal dingen door elkaar:
    1-Ik heb het nooit gehad over jouw mening dat Feyenoord een subtopper is. Dat mag jij lekker vinden en daar ben ik het niet (helemaal) mee eens.
    2-Ik beweer dat je niet aan "begrijpend lezen" doet (of je kan het gewoon niet). En dat zeg ik vanwege je eerste reactie op dit artikel "Zelfs Clasie geeft aan dat Feyenoord een subtopper is". Dit zegt hij namelijk helemaal niet. Overigens is het al weer een aantal jaar geleden dat Clasie in NL heeft gevoetbald en kan hij hierdoor geen goed oordeel geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:46
    "Misschien zullen we harder moeten trainen. Ik merk het hier nu zelf. Vergeleken met Feyenoord...",

    Club Brugge is nou ook niet echt een topploeg. Maar als Feyenoord qua trainen onder doet...tsjah dan geeft Clasie toch indirect aan dat Fey geen topploeg is...snapbedoel. Misschien jij ook een beetje begrijpend lezen en reacties in context bekijken
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    woensdag 14 februari 2018 om 17:12
    Volgens sommige spelers van Ajax wordt er onder Ten Hag ook harder getraind dan onder Keizer. Buiten 1 of twee aankopen is het toch echt dezelfde selectie...wil je nu beweren dat ze nu meer topclub zijn dan 2 maanden terug? Nee dat kan je niet beweren idd omdat "harder trainen" niets, maar dan ook niets zegt, over het huidige niveau. Mogelijk wel over het toekomstige niveau.

    Verder staat Club Brugge ruimschoots eerste in de Belgische competitie en wij Nederlanders presteren voorlopig helemaal niet dus je arrogantie kan weer de kast in. Voorlopig sla je volledig de plank mis....
    Vind ik leuk
    cj_fey +4143
    woensdag 14 februari 2018 om 19:22
    Ik bewonder je geduld :)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 22:02
    Grappig dat je Ajax erbij haalt. Maar praat vooral voor je eigen club, want die presteert idd niks ;-)
    Vind ik leuk
    Vonkie +209
    donderdag 15 februari 2018 om 01:59
    et?
    Vind ik leuk
    WTSGD +1344
    woensdag 14 februari 2018 om 16:27
    Zegt de man die 'Ajacied' geeneens goed kan schrijven. Wat een geweldige supporter ben je dan, de neuzen mogen trots zijn met jou erbij.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:28
    Spellingbitch nr 415
    Vind ik leuk
    Degraaf +15525
    woensdag 14 februari 2018 om 17:34
    Hij heeft al een aantal keren uitgelegd waarom hij Ajaxcied schrijft i.p.v. Ajacied. Dat jij dat niet leest is jouw probleem, bovendien wordt hij onder de rest van de Ajacieden ten zeerste gewaardeerd. Dus praat niet namens ons, daar zijn wij zelf mans genoeg voor.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:49
    Grote ghalid, er zijn er hier maar weinig zo dom als jou.
    Ik herinner me je eerste reacties nog. En het word er niet bepaald sterker op
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    woensdag 14 februari 2018 om 16:55
    Dan heb ik het tog gvd ver geschopt in het leven als ik zo dom ben haha
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:58
    Haha ben je feyenoorder?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:14
    Wordt jij niet moe van jezelf Rotterdamse Ajacied? Waarom ben je zo vervelend. Doe gewoon leuk mee in discussies. Kom op man, er zitten al genoeg idioten hier.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:29
    Ja ik steek mijn mening niet onder stoel of bank. En al helemaal niet als het om Feyenoord gaat.

    De 1 vindt het vervelend, de ander is het met me eens.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +925
    woensdag 14 februari 2018 om 16:22
    Oranje zou kunnen groeien maar kan clasie dat.!? ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:28
    Hahahaa
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 17:00
    Plagron groeimodel doet wonderen, wietplanten groeien er ook van
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:32
    Ervaren kwekertje
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:33
    Zoiezo, ik krijg classie wel groot hoor, we beginnen bij de stam
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 22:01
    Hahaaa lkkr hoor ;-)
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3838
    woensdag 14 februari 2018 om 16:22
    Nou dan is Feyenoord toch een mooie club voor hem?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2018
    woensdag 14 februari 2018 om 18:25
    ;)
    Vind ik leuk
    Vonkie +209
    donderdag 15 februari 2018 om 01:58
    Nou echt he, en als hij het zegt zal het wel zo zijn....
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    woensdag 14 februari 2018 om 15:55
    Iets met een open deur.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19472
    woensdag 14 februari 2018 om 16:00
    En door
    Vind ik leuk
    Sazzz +11211
    woensdag 14 februari 2018 om 16:06
    Clasie die praat over groeien...
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3389
    woensdag 14 februari 2018 om 16:08
    Clasie gaat ons even vertellen hoe de vork in de steel zit. Wat is het volgende? Aad de Mos schaatsend vanuit PyeongChang?
    Vind ik leuk
    Mr. O +852
    woensdag 14 februari 2018 om 16:09
    Oja joh?!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5018
    woensdag 14 februari 2018 om 16:25
    Jordy Clasie mag nu zelf hopen dat hij bij Oranje zit, zo extreem is het achteruit gehold.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:27
    We hebben voor 88 ook zo,n tijd gekend,er is een nieuw tijdperk aangebroken dat moeten we gewoon begrijpen.
    Let op mijn woorden volgen EK zijn we er weer bij dan zijn de jonge honden ervaren en volwassen geworden.
    Vind ik leuk
    Broodje +196
    woensdag 14 februari 2018 om 16:29
    Ze weten het allemaal te vertellen... Maar voorlopig heeft 'ie in het buitenland ook nog niet laten zien dat 'ie beter is geworden, ondanks dat harde trainen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 16:30]
    Vind ik leuk
    Sazzz +11211
    donderdag 15 februari 2018 om 07:57
    Eerder minder
    Vind ik leuk
    Stoep +1786
    woensdag 14 februari 2018 om 16:30
    Clasie heeft zeker gelijk. Het is hier nog slechter dan in Belgie. Helaas
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 16:37
    Aldus Clasie... die zelf al een tijdje niet eens meer in aanmerking komt voor Oranje
    Vind ik leuk
    martinho +845
    woensdag 14 februari 2018 om 17:10
    Zelfs bij club brugge trainen ze al harder als bij Feyenoord, gaat lekker!
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4851
    woensdag 14 februari 2018 om 17:18
    Het gaat idd zwaar kut. De beker moet het zwakke spel weer verbloemen. Dat zullen weinigen ontkennen. Maar in ieder geval is er iets dat ons zwakke spel en slecht seizoen kan verbloemen. Jullie kunnen je alleen schuilen achter excuses.
    #weermetlegehanden
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 17:19]
    Vind ik leuk
    glenn +1027
    woensdag 14 februari 2018 om 17:27
    toen ik daar zondag 25 meter van stond toen Clasie de bal in eigen doel kogelde op Beveren dacht ik dat ook dat de mooie Nederlandse tijden voorbij zijn.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24081
    woensdag 14 februari 2018 om 17:46
    Clasie zelf is ook geen topper..Leukvoor Brugge. Niet eens voor Feyenoord!
    Vind ik leuk
    Sazzz +11211
    donderdag 15 februari 2018 om 07:59
    Ik zou nog weleens willen zien of Feyenoord zou winnen van Brugge
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24081
    donderdag 15 februari 2018 om 08:07
    Misschien niet in de huidige vorm, nee. En er staat nu een goede keeper op doel daar!
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 18:17
    Ja, we willen graag nog lelijker voetbal zien. Als je toch niet mee kan doen, moet je zorgen dat er juist meer entertainment bij komt kijken. Want uiteindelijk word het spel bepaald door televisiegelden. Niet door de prestaties van de club ansich.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1192
    woensdag 14 februari 2018 om 19:16
    En juist dit hekel ik dus aan psv spelopvatting die elke week met zo'n zaadpot de wereld over gaan als de nummer 1 in Nederland. Lekker beeld schetst dat erg aantrekkelijk ook voor jonge spelers om voor de eredivisie te kiezen. Speel gewoon eens naar je begroting om te beginnen dat laffe spel is nul entertainment.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    woensdag 14 februari 2018 om 20:37
    Het gaat om veel geld te verdienen, ze hebben de kwaliteit niet en dan krijg je resultaat voetbal.
    Je kan je ook afvragen waarom er geen antwoord is gevonden door de meeste Trainers om dat soort voetbal efficiënt te bestrijden. Je kan wel klagen, maar je moet gewoon zoeken naar de oplossing.
    Het uit frustratie hebben over "schijtbakkenvoetbal" is niet erg doelmatig, maar duidt op je onkunde als trainer dat je er kennelijk geen oplossing voor hebt kunnen vinden.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1192
    woensdag 14 februari 2018 om 21:10
    Of je hebt gewoon de begroting niet om het te kunnen bestrijden wegens ontbrekende middelen op het veld. Als de eredivisie wat meer frank en vrij zou spelen zijn we niet ineens de beste competitie maar wel goede kans op eentje met spektakel wegens de vele technische begaafde spelers waarin we wel goed zijn om op die te leiden, dit is dan een weg naar betere tv deals. Waarom loopt de interesse voor de CL zo hard achteruit denk je?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    woensdag 14 februari 2018 om 21:37
    Eigen spelers opleiden en laten renderen in de ED ? die gaan weg voordat een ED club daar profijt van heeft sportief gezien !
    Dat is verleden tijd, vertrouwen op de opleiding en eigen spelers. Ajax heeft dan 3 tot 4 veelbelovende spelers lopen, dat duurde 7 jaar en dieben je binnen 1 a 2 jaar kwijt zonder dat ze ooit een kampioenschap hebben behaalt......
    Leuk voor erbij, maar je kan je daar niet op richten 100%.
    Het probleem ligt niet aan de kwaliteit zo zeer, wel bijkomstig, maar het is de kleine markt die niet zo interessant is voor de Media en grote investeerders. "Ons winkeltje van 17 miljoen mensen is eenvoudigweg veel te klein" .
    De CL is gewoon niet spannend genoeg, te groot kwaliteitsverschil, vermoed ik.......
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8360
    woensdag 14 februari 2018 om 20:25
    Er was voldoende kwaliteit aan "buitenlandse" spelers beschikbaar die miljoenen verdienen om ons in ieder geval te plaatsen......Die hebben
    het Nederlands elftal gewoon in de steek gelaten.
    Koeman suggereerde dat ook al in zijn gesprekken met de pers, dat is een heel goed voorteken.
    We zijn niet zo goed meer maar ook niet zo slecht.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12796
    woensdag 14 februari 2018 om 23:25
    En Clasie zelf is er onderdeel van.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 februari 2018 om 06:47
    helemaal gelijk er wordt te slap getraind
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Clasie legt vinger op zere plek: "Uiteindelijk is het ook kwaliteit die je mist"