Buffon krijgt wind van voren: 'Geen topkeeper meer, hij had allang moeten stoppen'

Buffon krijgt wind van voren: 'Geen topkeeper meer, hij had allang moeten stoppen'

woensdag 14 februari 2018 om 16:28

Juventus-doelman Gianluigi Buffon heeft na zijn optreden tegen Tottenham Hotspur van dinsdagavond stevige kritiek gekregen van Mario Basler. De voormalig Duits international stelt dat het voor Buffon verstandig is om de eer aan zichzelf te houden en zijn carrière te beëindigen.

"Ik heb veel respect voor wat hij in zijn loopbaan bereikt heeft. Maar de club en de trainer zouden eigenlijk moeten zeggen: dank je wel, maar het is goed zo", vertelt Basler bij het Duitse Sport1 over de iconische veertigjarige doelman. "In het nationale elftal heeft hij niets meer te winnen. En ook de Champions League zal Juventus niet winnen, zolang hij in het doel staat."

Buffon kondigde in oktober al aan dat hij na dit seizoen een punt achter zijn carrière wil gaan zetten. Volgens Basler heeft hij daar echter al te lang mee gewacht. "Hij heeft het juiste moment om te stoppen gemist. Ik was zelf 33 toen ik ermee ophield. Buffon is gewoon geen internationale topkeeper meer en dan moet iemand tegen hem zeggen dat het mooi is geweest."

Plaats een reactie

woensdag 14 februari 2018 om 16:32
Basler moet respect hebben voor deze veteraan veertig jaar en nog zo goed kunnen keepen.
Vind ik leuk
Adje80 +4216
woensdag 14 februari 2018 om 16:48
Ja inderdaad wat een loser..buffon is nog steeds een van de beste keepers van de wereld
Vind ik leuk
Zippy +3606
woensdag 14 februari 2018 om 18:56
........ een van de beste keepers ter wereld.........
Gister avond was het wel flater Buffon.
De twee doelpunten van de Spurs waren Buffon-ftaters van de bovenste plank.
Maar hij, de trotse Italliaan, zal dit niet beamen
Hij was echt zielig gisteren, zielig.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:42
Ach hou op. Wanneer heeft hij nou een offday. Ja gister maar over het algemeen voor zijn leeftijd een hele goede keeper die nog steeds constant is en veel reddingen verricht. Zo ook 1 van kane, die ook onhoudbaar leek.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:50
Basler moet die bruine anjer van Lotthar Mattheus uit zijn neus halen, vreselijk figuur.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:51
Precies
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:07
Blijft een mof he
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:36
Wat is dit belachelijk zeg. 1 foutje gisteren. Meer keepers maken die, hoor? Buffon is nog steeds een wereldkeeper. Kijk naar die redding op die kopbal van Kane toen het nog 2-0 was. Wat een reflex. Basler mag ophouden met zijn aandacht tekort gedrag.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 16:36]
Vind ik leuk
goekie4 +1585
woensdag 14 februari 2018 om 17:23
1 foutje maar? Iets meer, maar desondanks is het nog steeds een topkeeper. Iedereen kan wel eens zon wedstrijd hebben, daarnaast mogen velen keepers hopen dat ze dit niveau halen op hun 40ste.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:36
Toch is buffon echt een legende! 1 van de beste keepers ooit
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:37
Maar hij had afgelopen seizoen wel moeten stoppen.
Dit jaar is het niet zoveel
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:38
Ik vind hem niet eens zo slecht als hier in dit artikel beweert word
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:55
Nee is hij ook niet, maar niet meer het niveau wat je moet hebben om nog belangrijk te zijn voor dit juventus
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:35
7 wedstrijden op rij de 0....
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 17:36]
Vind ik leuk
Nikos85 +747
woensdag 14 februari 2018 om 18:38
En een prachtmens, stijl inzet strijd passie maar ook voor de camera gewoon lekker zichzelf. Hopelijk gaat ie nog tot zijn vijftigste een goed niveau halen held voor de sport!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:36
Buffon is zeker toe om het wat rustiger aan te doen. Maar het blijft wel een topkeeper. 40 jaar en dan nog zo een beest zijn. Alleen maar respect!
Vind ik leuk
Sytz +2504
woensdag 14 februari 2018 om 16:37
Oprotten man, keept gewoon oké dit jaar. Is niet je van het altijd maar is nog altijd een enorme held. Een absoluut sieraad voor het voetbal. Gister was niet best maar in slechte periodes heeft hij altijd uiteindelijk de criticasters de mond gesnoerd.
Vind ik leuk
dezink +787
woensdag 14 februari 2018 om 16:39
Een cultheld is het zeker.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:39
Mooie keeper ,maar het is wat het is ,de 2-2 was zijn fout!.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:42
Heb je ook gelijk in. Maar om hem door die fout gelijk geen topkeeper te noemen vind ik ook te ver gaan. Want dat is hij namelijk wel.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:42
Bek houden basler je kraamt onzin uit.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:05
Ach Basler.... en door
Vind ik leuk
Ajax020 +264
woensdag 14 februari 2018 om 17:15
1 foutje en je bent geen goede keeper meer... Wie is Basler?
Vind ik leuk
Sanders +2896
woensdag 14 februari 2018 om 17:16
Of het nou klopt of niet wat die zegt. Wat heeft het voor nut als hij toch stopt na dit seizoen? Heb wat respect en houd dit gewoon voor je meneer besler.. basler? Of wie dat ook mag zijn.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:18
Basler heeft een gaatje in z'n hoofd naar mijn mening.
Buffon is nog steeds van een krankzinnig niveau. Ik reken hem zeker nog als 1 van de beste op dit moment. Niet voor niets de nummer 4 van de Gouden bal 2017.
Vind ik leuk
Sytz +2504
woensdag 14 februari 2018 om 17:31
Wanneer je vierde wordt in de gouden bal verkiezing en als beste keeper wordt uitgesproken van het jaar, maar niet als topkeeper wordt gezien...
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:35
Sorry hoor maar ik vond buffon tegen Tottenham Hotspur gewoon goed keepen. Alleen bij de tweede goal zat hij fout. Maar iedereen maakt fouten ook hij
Vind ik leuk
Noudyo. +14900
woensdag 14 februari 2018 om 17:37
Wie denkt die klootzak nou dat ie is? Gianluigi Buffon is en blijft een absolute topkeeper. Als ie zo matig was, had Juve wel een andere gehaald, maar nee.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 17:39
Wat een onzin, VD Sar was ook 40 toen hij stopte en is na zijn 33ste alleen maar beter gaan keepen volgensmij.
Vind ik leuk
Mojo +44
woensdag 14 februari 2018 om 18:28
Buffon buffon
Vind ik leuk
JustH +8804
woensdag 14 februari 2018 om 19:07
Basler?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:26
bek houden basler dat hij nog doorgaat maakt hem een legende
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 07:55
Ik vind buffon nog steeds erg goed. Die basler zit gewoon over de rug van zo’n grootheid het nieuws te halen. Sneue klotemof.
Vind ik leuk
Blindsy +6209
vrijdag 16 februari 2018 om 11:41
Mario Basler, dat mega-talent wat tot slechts 30 interlands is gekomen, en zelfs in zijn 4 Bayern-jaren zelden onomstreden was. Na nog even zijn zakken te hebben gevuld in een zandbakland, trainer geworden. En eigenlijk het niveau Oberliga nooit ontstegen.

Ik zou meer onder de indruk zijn wanneer Capello of Conti wat zou willen melden over Buffon. De mening van een Basler lijkt mij niet zo relevant.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 11:42]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Buffon krijgt wind van voren: 'Geen topkeeper meer, hij had allang moeten stoppen'