'Ik wilde versterkingen, maar ik wist niet of die speler links of rechts was'

'Ik wilde versterkingen, maar ik wist niet of die speler links of rechts was'

woensdag 14 februari 2018 om 18:25

Sunday Oliseh is boos en teleurgesteld over zijn vertrek bij Fortuna Sittard. De nummer drie van de Jupiler League zette de trainer woensdag op non-actief.

Oliseh lag met een hoop mensen binnen de club overhoop, maar bestrijdt dat hij een slechte communicator is. "Met wie moet ik communiceren dan? Zo veel mensen zijn er niet op kantoor bij Fortuna. Met mijn spelers en de staf was het prima", reageert hij tegenover Voetbal International.

"Ik heb de hele dag berichtjes en telefoontjes gehad, dat zegt mij genoeg. Ik vind dat spijtig voor de spelers, de staf en de fans. We hebben een gemiddelde ploeg die boven verwachting heeft gepresteerd, wij zijn geen Ajax. Dat zouden mensen moeten beseffen."

Oliseh lag ook onder vuur door een reeks onhandige uitspraken. Zo schoffeerde hij de reserves door te zeggen dat hij de beschikking had over slechts twaalf volwaardige spelers. "De frustratie zat hem meer in het feit dat ik geen enkele invloed had in de spelers die kwamen", legt de Nigeriaan uit.

"Ik wilde versterkingen, maar de spelers die kwamen kende ik niet. Ik heb om geen van de spelers gevraagd die gekomen zijn. Soms kwam ik de kleedkamer binnen en zag ik een speler zitten van wie ik niet wist of hij rechts of links was. De club kwam met spelers", besluit Oliseh.

Lees ook: Oliseh geeft schokkende verklaring over ontslag: "Wil niet naar de gevangenis"

Plaats een reactie

woensdag 14 februari 2018 om 18:29
En jullie zijn ook geen Bayern (:
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:30
Zonde dat het allemaal zo is gegaan. Voor de winterstop waren ze echt de beste voetballende ploeg. Na de winterstop niks meer van over. Een Sunday kronkel doet ze de das om
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 18:30]
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 00:26
Door alle gedonder presteert men minder, blijkbaar wil het bestuur niet dat Fortuna promoveert. Je zit in een flow en je veroorzaakt stress binnen de selectie als bestuur. Oliseh heeft aangifte gedaan tegen Fortuna, dat het OM de aangifte opneemt betekend dat men reden genoeg heeft voor een onderzoek.
Vind ik leuk
Urzaiz +886
woensdag 14 februari 2018 om 18:38
Als ik dit zo lees ligt het aan iedereen behalve aan Sunday. Hij zegt dat Fortuna geen topploeg is maar verwachtte wel een x aantal spelers te kunnen kopen die hij dan zelf mocht uitkiezen? En hij wist van sommige spelers niet eens of ze rechts of linksbenig waren, maar nee hoor, met zijn communicatie is niks mis!
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 18:40]
Vind ik leuk
3Bier +3555
woensdag 14 februari 2018 om 19:23
Urzaiz! Haha wat een topper was dat!
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:40
Was hij ook, maar bij Ajax leek hij het voetbal totaal verleerd te zijn.
Vind ik leuk
3Bier +3555
woensdag 14 februari 2018 om 19:55
Die bonkige beer was al aardig op leeftijd toen hij bij Ajax kwam. Het beste was er allang vanaf. Was dit weer een Jol/Raiola aankoop?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:58
Ja ok, maar dat hij zo slecht was bij Ajax had ik toch niet verwacht. Zeker, Jol/Raiola aankoop of ik laat me hangen. Bijna zeker van.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:41
De club kwam met spelers...

Zo hoort het toch ook?
Vind ik leuk
RtdDub +3293
woensdag 14 februari 2018 om 19:11
Lijkt me toch ook wel handig om aan je trainer te vragen:
Joh, we kunnen die en die speler halen, wat denk ie er van, kan je daar wat mee?

In plaats van ze zo maar in de kleedkamer te parkeren.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:35
Dat het in de praktijk anders gaat klopt, maar de basis is dat de club bepaalt. Een trainer is een passant.
Dat er overleg is met een assistent trainer die er voor de continuiteit van de club zit, is veel logischer.

Wat het zelfs Advocaat niet overkomen nu bij Sparta dat hij opeens en keeper had die hij niet eens kende?
Vind ik leuk
RtdDub +3293
woensdag 14 februari 2018 om 19:50
Oh, ik vind het helemaal goed dat de club bepaald wie er komt en niet de trainer.
Waar dat toe kan leiden hebben diverse clubs die Harry Redknapp en Martin Jol als trainer hebben gehad mogen ondervinden,

Maar trainer moet wel weten met wie ze bezig zijn, denk ik.
Vind ik leuk
Rodajc +4682
woensdag 14 februari 2018 om 18:54
Vind zijn argumenten niet erg sterk, springt van de hak op de tak en komt vooral gefrustreerd over.
Vind ik leuk
cvb +41
woensdag 14 februari 2018 om 20:42
Jammer allemaal met dat modder gooien. Oliseh moet verstandig zijn om niet van alles te gaan roepen. Dadelijk schaad hij ook nog de supporters. Als het allemaal zo slecht was waarom is hij dan niet zelf weggegaan?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ik wilde versterkingen, maar ik wist niet of die speler links of rechts was'