Wenger wijt vormcrisis aan blessure: Hij moest direct onder het mes

Wenger wijt vormcrisis aan blessure: "Hij moest direct onder het mes"

woensdag 14 februari 2018 om 18:55

Alexandre Lacazette begon voortvarend bij zijn nieuwe club Arsenal, maar scoorde in zijn laatste tien duels slechts één keer en raakte in de wedstrijd tegen aartsrivaal Tottenham Hotspur geblesseerd. Arsenal-trainer Arsene Wenger wijt de slechte reeks van zijn spits aan de knieproblemen.

"Na de wedstrijd tegen Tottenham ontstond er opeens een zwelling in zijn knie", zegt Wenger tegen beIN Sports. "Misschien is dat ook een verklaring waarom hij de laatste tijd niet zo vaak tot scoren kwam als normaal. Ik denk dat hij iets gevoeld moet hebben in zijn knie."

Als gevolg van de knieblessure moet Arsenal het volgens Wenger een tijd zonder de Franse spits doen. "Hij moest direct onder het mes en zal de komende vier á vijf weken niet inzetbaar zijn", zegt Wenger. "Dat is een forse tegenslag voor ons, maar we moeten daar nu een oplossing voor verzinnen."

Poll

Is Lacazette de perfecte spits voor Arsenal?

(1321 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 14 februari 2018 om 18:57
In Engeland is het gewoon moelijk om constant te presteren.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 18:59
Dat is niet alleen in Engeland, dat heb je in elke topcompetitie.
Alleen de echte toppers spelen constant.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:01
Laccazette is onzichtbaar, net cerny die speelt ook niet maar die is geblesseerd
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:05
Lacazette is niet top op het moment, maar om hem te vergelijken met een nietszeggende speler die nog niks bereikt heeft gaat me iets te ver.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:08
Het is geen VERGELIJKING, maar een voorbeeld. Hij voegt op dit moment niks toe aan arsenal. Heb het nooit een hele goed spits gevonden daar niet van en cerny is ook niet goed
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:13
Ik heb lacazette altijd een speler gevonden voor net onder de top. Was dus ook erg benieuwd wat hij er bij Arsenal van zou maken.
Zie liever Auba;)
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:15
Ik vind het niks, alleen tegen laagvliegers scoort hij wel eens, verder heeft hij ook nog weinig gepresteerd.. Ik zie liever kane, Costa of giroud
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:35
Giroud? Vind ik weinig bijzonders. Kane en Costa scoren makkelijk, maar meevoetballend belabberd.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:36
Als spits word je eenmaal afrekent op je goals. Costa en kane scoren heel veel en giroud ook als hij de kans krijgt. Giroud is ook bal vast
Vind ik leuk
Hugo59 +696
woensdag 14 februari 2018 om 19:54
En jij?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:57
Sorry, ik ben gewoon extreem veeleisend. Bij Ajax moet de ‘9’ Een meevoetballende spits zijn die de kapstok is van het elftal. De hangers moeten erom heen kunnen dartelen.
Vind ik leuk
Hugo59 +696
woensdag 14 februari 2018 om 20:18
Kapstok?net zoiets sls lantaarnpaal?een soort kramer?wat brn jij maf zeg
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:21
De Ajax ‘9’ is een extreem moeilijke en bijzondere positie.
Vind ik leuk
Hugo59 +696
woensdag 14 februari 2018 om 20:25
Dus een kapstok??
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:26
Ik vergelijk het met een kapstok. Een VERGELIJKING dus.
Vind ik leuk
Hugo59 +696
woensdag 14 februari 2018 om 20:32
Een mens vergelijken met een kapstok???
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 20:40
Ja. De Ajax ‘9’ Moet een balvaste speler zijn (kapstok), hij moet er voor zorgen dat het spel ‘vloeiend’ blijft.
Hij moet de opkomende middenvelders bedienen en de kans geven om met hem de combinatie aan te kunnen gaan.
Als je een balvaste spits hebt, die bv. ook de vleugelspelers de kans geeft om diep te gaan en met een splijtende pass hun bedient kan je er veel gemak van hebbers. De hangers zijn de spelers die te maken hebben met de balvaste spits (kapstok). Een Ajax ‘9’ moet door zijn balvastheid ook rust brengen. Er zullen minder gaten vallen, want de spits verliest weinig de bal en de linies kunnen steeds meer opschuiven
Als de Ajax ‘9’ veel balverlies lijdt, kan de tegenstander er veel meer uit komen. Gevolg is dat Ajax heel veel onder druk komt te staan.
Vind ik leuk
Hugo59 +696
woensdag 14 februari 2018 om 22:46
Jeemig dat jij geen trainer van een topploeg bent pfff je lult lekker maar zegt niets
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 20:10
Ik zeg heel veel. Iemand met een beetje kennis van zaken betreft de Ajax ‘9’ Weet precies wat ik bedoel en kan volgen. Succes met het te begrijpen.
Vind ik leuk
Hugo59 +696
donderdag 15 februari 2018 om 20:15
Dus waarom ben je dan geen trainer bij ajax ofzo? Veel napraten of voorlezen wat je doet pfff wat een geneuzel begin eens linkspoot op links en rechtspoot rechts zodat er weer normale voorzetten komen.
Vind ik leuk
donderdag 15 februari 2018 om 20:19
Het is geen geneuzel, maar een ieder mag van mij zo vrij zijn om het toch geneuzel te vinden.
Waarom ook niet. Zélfs ik heb niet de waarheid in pacht.
Ik ben met je eens dat, zelfs een zéér groot voorstander van, op linksbuiten een linkspoot moet staan en op rechtsbuiten een rechtspoot. Absoluut. Kluivert op rechts, Neres op links.
Vind ik leuk
Teo Smith +16466
woensdag 14 februari 2018 om 19:07
#wengerout
Vind ik leuk
HveenLFC +3978
woensdag 14 februari 2018 om 19:15
#wengervooraltijd
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:17
Die begint saai te worden, lezen we al te vaak
Vind ik leuk
Teo Smith +16466
woensdag 14 februari 2018 om 19:19
Dan lees je wat anders. Probleem opgelost.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:20
Dat gaat lastig, aangezien jij tegenwoordig alleen maar zinloze dingen zegt! Ben je pas gescheiden ofzo?
Vind ik leuk
Teo Smith +16466
woensdag 14 februari 2018 om 19:25
Dat is jouw mening. Het is een forum dus wen er maar aan.
Als je het niet leuk vind scrol je naar beneden.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:26
Ooo ooo. Dat word heel veel scrollen
Vind ik leuk
Teo Smith +16466
woensdag 14 februari 2018 om 19:29
Nieuwe muis kopen haha.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 19:30
:p kijk Je kan nog wel is vrolijk zijn.
Vind ik leuk
Teo Smith +16466
woensdag 14 februari 2018 om 19:31
Altijd. Je moet hier alles met een grote korrel zout nemen. Fijne avond nog
Vind ik leuk