Uitschakeling bepaalde Kongolo-toekomst: Hoorde dat ik een van de jongens was

    Uitschakeling bepaalde Kongolo-toekomst: "Hoorde dat ik een van de jongens was"

    vrijdag 16 februari 2018 om 11:19

    De reden dat Terence Kongolo bij AS Monaco moest vertrekken was de uitschakeling in de Champions League. Dat vertelt de aan Huddersfield Town verhuurde linksback aan ELF Voetbal.

    "Door die uitschakeling wilde de trainer (Leonardo Jardim, red.) de selectie terugbrengen van 24 naar achttien spelers", zegt de oud-Feyenoorder in gesprek met het blad. "Ik kreeg te horen dat ik een van de jongens was, die in aanmerking kwamen voor een verhuurperiode."

    Zelf zag Kongolo een tijdelijk vertrek ook wel zitten. "Ik wilde ook graag meer speelminuten opdoen. Er lagen meerdere opties op tafel. Ik kon in de Ligue 1 blijven, maar koos voor de Premier League. Een van de beste, zo niet dé beste competitie ter wereld. Dit voelt voor mij als extra ervaring."

    "Hier wil ik laten zien dat ik klaar ben voor het buitenland. Ik train veel. In het Engelse voetbal hoef je als verdediger echt niet alleen maar fysiek sterk te zijn. Het is veel belangrijker dat je slim genoeg bent", aldus de verdediger, die in de Premier League nu vier duels heeft gespeeld, meer dan in zijn eerste halfjaar bij AS Monaco.

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +15323
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:28
    Wordt kongolo alleen maar beter van. Die keert straks sterker terug. Als ie niet verkocht gaat worden.
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6150
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:29
    Eh nee, in Engeland moet je fysiek sterk genoeg zijn als verdediger met slimmigheidjes kom je er daar niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:43
    Henkie neus ziet schijnbaar geen p.l. voetbal, want hij viel afgelopen weekend geweldig in.Slimmigheid is iets wat we van jou in ieder geval niet kunnen zeggen.
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6150
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:48
    Volwassen reactie weer met je neus leeghoofd.
    In de pl red je het achterin gewoon niet als je fysiek niet sterk genoeg bent dat is een feit.
    Een paar enkelingen kunnen daar mee weg komen maar de meeste niet.
    Daarom staan er in de Pl ook allemaal van die kleine slimme ventjes achterin.
    Voelde je je aangevallen omdat het om een ex feyenoord spelertje ging?
    Tip voor je er is meer in het leven niet alles of iedereen is tegen jouw of jouw clubje het was een reactie op verdediging in PL in zijn algemeen.
    Neem iets kalmerends en probeer niet altijd zo opgefokt te reageren of te zijn is veel leuker geloof me.
    Vind ik leuk
    3Bier +5521
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:15
    Wil jij als Ajacied even niet reageren op topics waarin Feyenoorders of ex Feyenoorders ter sprake komen? En als je het toch wel doet: zorg dan dat je positief bent. Graag niet de waarheid vertellen, ook niet realistisch zijn. Alleen maar veren in de reet steken van deze spelers. Alvast bedankt!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:54
    Haha geef jij dat dan ook door aan alle PSV en Feyenoord fans (of mogen die wel kut reageren op Ajax artikelen?)
    Veel succes daarmee
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:58
    Kan wel degelijk hoor. Zijn zat voorbeelden. Een Koscielny bij Arsenal houdt het ook al 6 jaar vol. Alderweireld is ook meer slim dan sterk vergeleken met de typisch Engelse verdedigers als Cahill of een Zouma. Slim is beter dan dom en sterk. Gaat in het Engels nationale team nu ook zo.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8372
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:30
    Degraderen met Huddersfield staat dan weliswaar niet geweldig op je CV, de ervaring die hem dat geeft is wel wat waard.
    En hij loopt ondertussen ook tegen een paar aardige spitsjes hier en daar ervaring op te doen. Kan ook niet iedereen zeggen
    Vind ik leuk
    Rodajc +9526
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:38
    Huddersfield is niet zo slecht bezig hoor. Kongolo moet eerst maar eens een basisplaats zien te veroveren.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8372
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:35
    Staan 1 punt boven de streep
    Ze begonnen het seizoen goed maar afgelopen weekend pakten ze hun eerste punten van 2018

    https://i.gyazo.com/293ebb466921819b4d4a364918f888cd.png

    Spannend genoeg maar de meeste van die ploegen zijn dit soort situaties gewend of zijn gewoon beter dan waar ze staan.
    Staan gelijk met Swansea bijvoorbeeld maar die pakken gezellig 11 punten in de laatste 5 potjes en zitten dus in een heel ander "flow" dan een ploeg die 5 van de laatste 6 wedstrijden verliest.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9526
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:42
    Tussen de 10de en 18de plaats zitten 5 punten... na dit weekend kunnen ze zomaar weer 13de staan. Het is echt geen slecht team.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8372
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:46
    Denk dat ze na dit weekend gewoon nog staan waar ze staan.....

    FA cup dit weekend ;)

    Feit is gewoon dat net gepromoveerde ploegen het altijd moeilijk hebben en ze rond deze tijd echt een buffer naar de onderste plaatsen moeten hebben omdat het anders fout gaat.

    Kan geen odds zoeken maar vermoed dat ze op WBA na, de laagste odds opleveren voor degradatie. En bookies zitten er niet vaak naast daar.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Rodajc +9526
    vrijdag 16 februari 2018 om 13:18
    Dat klopt haha, maar we gaan het zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 11:41
    Speelde beresterk afgelopen weekend in de p.l.. Deze jongen komt er echt wel.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +223
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:22
    Goede denkwijze Kongolo het is Cker waar wat je zegt.
    topper keep it up .
    Vind ik leuk
    Stoep +1855
    vrijdag 16 februari 2018 om 12:35
    Beste nr 5 van Nederland
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 februari 2018 om 21:50
    Geweldige verdediger.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Uitschakeling bepaalde Kongolo-toekomst: "Hoorde dat ik een van de jongens was"