'Vind het een overschatte trainer en een zwakke Oranje-bondscoach'

    'Vind het een overschatte trainer en een zwakke Oranje-bondscoach'

    Gepubliceerd: zaterdag 17 februari 2018 om 08:37za 17-02-2018 om 08:37

    Dick Advocaat krijgt een dag voor FC Twente - Sparta flinke kritiek te verwerken uit Enschede. Leon ten Voorde van dagblad Tubantia denkt dat de zeventigjarige trainer de Sparta-klus flink heeft onderschat en is kritisch op Advocaat.

    'Ik denk dat hij heeft gedacht: dit kunstje flik ik wel even', schrijft Ten Voorde. 'Maar dan moet 'ik' er wel tien nieuwe spelers bij hebben. Ik heb Dick altijd een ietwat overschatte trainer gevonden en een zwakke bondscoach in het voorbije jaar. Bij PSV was het materiaal nog niet van het veld, of Dick zat al in de auto naar huis.'

    'De kleine generaal is natuurlijk volledig ongeschikt voor een degradatiekandidaat als Sparta. Het is alsof je de directeur van Shell het plaatselijke benzinestationnetje laat runnen.'

    Ten Voorde ziet dat Sparta nog weinig bereikt heeft met Advocaat aan het roer. 'Dat Sparta nog niets is opgeschoten met de komst van de toptrainer Dick Advocaat ligt aan alles en iedereen, maar niet aan Dick, vindt hij zelf.'

    'Morgen (zondag, red.) is het voor hem en Sparta erop of eronder in Enschede. Het is natuurlijk niet zo dat zijn reputatie afhangt van winst of verlies, maar we kunnen er niet omheen: Twente-Sparta is ook het duel tussen twee mannetjesputters, die al jaren meer leven van hun opgepompte statuur dan van hun prestaties.'

    Poll

    Heeft Advocaat een fout gemaakt door in te stappen?

    (502 stemmen)

    Plaats een reactie

    Nvd88 +5236
    zaterdag 17 februari 2018 om 08:42
    Ik denk dat bijna elke eredivisieclub blij moet zijn met een coach als Advocaat.
    Het is kwalitatief niet veel,Dus dan moet je ook een beetje geluk hebben.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3371
    zaterdag 17 februari 2018 om 08:46
    Dicky gaat minister worden!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 09:50
    ja van Financiën .Jeroen Water ,
    Vind ik leuk
    HanV +4632
    zaterdag 17 februari 2018 om 10:09
    Zou zo maar kunnen, in een programma gisteren hadden ze een interviewtje met de minister van rechtsbescherming. Nooit geweten dat Nederland daar een minister voor had.
    Vind ik leuk
    Hulsink +506
    zaterdag 17 februari 2018 om 08:47
    Leon ten Voorde heeft groot gelijk, m.i. is Dick ook een trainer die overschat is, o.a. door hemzelf.
    Vind ik leuk
    r4vje +160
    zaterdag 17 februari 2018 om 08:47
    Als je Advocaat in huis haalt dan weet je dat je met zijn Dicktatuur te maken krijgt ... niet zeuren nu dus.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 08:53
    Leon wie?
    Vind ik leuk
    HansVites +5266
    zaterdag 17 februari 2018 om 08:53
    Als ik moest kiezen dan liever Dicky dan Gertjan Verbeek die nu bij die reserve Duitsers trainer is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 09:51
    WAS!!!! HansVites
    Vind ik leuk
    Johan.l +4111
    zaterdag 17 februari 2018 om 09:00
    Ik kan het toch niet helemaal oneens zijn met deze critiek,
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5236
    zaterdag 17 februari 2018 om 09:02
    -c +k
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 09:11
    Tokh? Nog nooit gezien dat woord :p
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 09:27
    Dick heeft goed gepresteerd met topspelers nu heeft hij te maken met tobspelers, er zijn zo meer grote namen gesneuveld bij Sparta, Advocaat wordt teveel op een voetstuk geplaatst, ben bang voor Sparta dat hij het niet gaat redden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 09:59
    Wat een commentaar van een betrekkelijke nobody.Hij mag zijn veters nog niet vastmaken.
    Vind ik leuk
    plein19 +2470
    zaterdag 17 februari 2018 om 10:00
    Waarom wordt er ruimte gegeven aan de concierge van Turbantia?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 10:05
    De krant moest weer vol blijkbaar.
    Vind ik leuk
    glenn +1019
    zaterdag 17 februari 2018 om 10:10
    natuurlijk heeft de kleine generaal een fout gemaakt om in te stappen, zo kan ik het ook, ..komen en de ploeg op kosten jagen om dan de grote redder te spelen....Pastoor ligt al weken dubbel van het lachen.....zelfs de kleine generaal ondervind nu weeral eens dat je net zo sterk bent als hetgene op het veld staat en Sparta HAD een team naar hun financieel mogelijkheden en daar is niks mis mee....als het dit seizoen niet fout gaat is het zeker voor volgend seizoen want dank zijn de ingrepen is de toekomstige koek nu al op.
    Vind ik leuk
    De Joker +184
    zaterdag 17 februari 2018 om 10:13
    Ik vind Dick wel bij Sparta passen, allebei vergane glorie die beiden op het verleden teren.
    Vind ik leuk
    derksen +8938
    zaterdag 17 februari 2018 om 10:16
    Ff sireneus
    Sparta had tegen psv punt verdient en wedstrijden daarvoor zat het ook.al niet mee
    Iedereen die advocaat probeert af te kraken die spoort echt niet!
    Vind ik leuk
    pinkelman +4149
    zaterdag 17 februari 2018 om 10:38
    Dickie bakt er zeker niet meer van dan zijn voorganger
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 11:01
    Neen hoor Dick, die blijft lekker bij Ajax. Ligt echt niet aan Ligt.
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    zaterdag 17 februari 2018 om 11:37
    Ik heb journalist ten Voorde niet gelezen over Blind en van Basten die Advocaat in een schier onmogelijke positie bracht.
    Lijkt mij gevaarlijk voor Twente als een krant dit schrijft... een ontketend Sparta kan hier wraak voor gaan nemen.
    Misschien leuk om Advocaat dan na afloop te vragen wat hij van journalist ten Voorde vindt.
    ik deel wel zijn mening dat het voor Sparta een risico is.
    Vind ik leuk
    Napier +61
    zaterdag 17 februari 2018 om 12:51
    Ook weer zo'n iemand die maar wat opschrijft. De feiten zijn onmiskenbaar. Sparta heeft in de winterstop het elftal ververst. Er gingen 7 spelers weg en er kwamen er 6 bij, waaronder een broodnodige keeper vanwege het feit dat Sparta geen keeper meer had, door blessures etc. Sparta speelt onder Advocaat aantoonbaar beter voetbal, maar hebben voorin een gigantisch probleem, omdat die bal er maar niet in wil, ondanks het feit dat je in alle wedstrijden meer kansen hebt dan je tegenstander. Kramer is daarom een logische keus, hij was immers beschikbaar en welwillend. Het zou gezien het spel logisch geweest zijn als Sparta nu meer punten gehad had, maar voetbal is geen logica.
    Vind ik leuk
    haarlemx +436
    zaterdag 17 februari 2018 om 13:58
    Leon ten Voorde = intrigant
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3501
    zaterdag 17 februari 2018 om 15:42
    Kunnen ze daar in Enschede zich niet beter druk maken over hun eigen trainer. Want Verbeek maakt er met het materiaal wat hij ter beschikking heeft, mooi een puinhoop van.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:32
    Dick is groter dan Sparta
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws