'Loonsverhoging lonkt voor ex-PSV'er na transformatie onder Guardiola bij City'

    'Loonsverhoging lonkt voor ex-PSV'er na transformatie onder Guardiola bij City'

    zondag 18 februari 2018 om 09:08

    Manchester City-manager Pep Guardiola is tevreden over de ontwikkeling van Oleksandr Zinchenko. De 21-jarige Oekraïner, die vorig seizoen op huurbasis bij PSV niet helemaal uit de verf kwam, kan een nieuw contract tegemoet zien.

    Volgens The Sun krijgt Zinchenko een forse loonsverhoging. Hij kan een nieuwe verbintenis tekenen ter waarde van meer dan 56.000 euro per week. Momenteel ligt de linksback annex middenvelder nog tot medio 2021 vast. De nieuwe deal moet zijn veranderde status in de selectie van Manchester City weergeven.

    Zinchenko kwam dit seizoen in vier Premier League-duels in actie, waarvan drie als basisspeler, nadat Guardiola hem transformeerde van een middenvelder naar een linksback. Op die positie lagen er kansen door de blessure van Benjamin Mendy.

    "Het begon meteen tijdens de eerste trainingssessie, nadat ik was teruggekomen van PSV", vertelt Zinchenko over zijn nieuwe positie. "Ik was vooral een middenvelder, maar nu denk ik dat ik overal kan spelen."

    Plaats een reactie

    Ricklek +1715
    zondag 18 februari 2018 om 09:13
    Knap dat hij het het bij city al beter doet dan hij bij psv heeft gedaan.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 09:25
    Daar hebben ze ook Guardiola die gewoon een back van hem maakt ;-)
    Vind ik leuk
    Kuip +5383
    zondag 18 februari 2018 om 09:53
    Die simpele Cocu blijft gewoon Brenet opstellen als linksback. Iedereen ziet dat dat niet kan, maar de trainer blijft hem halsstarrig op die positie neerzetten. Een toptrainer zou dat nooit doen en bedenkt een andere oplossing, zoals Guardiola.
    Daar moet een linkspoot staan, dus of Hendrix maar misschien nog beter voor die positie is Pereiro. Zeker in de Nederlandse competitie zal dat geen enkel probleem zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 09:56
    Gewoon Lozano daar neer zetten, ze houden toch niet van goals maken.
    Vind ik leuk
    JustH +9444
    zondag 18 februari 2018 om 10:13
    Cocu heeft gelijk om Brenet te verkiezen boven een huurling.
    Laat MU maar lekker hun eigen handel ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 11:25
    Dan moet je hem ook niet huren appelflap
    Vind ik leuk
    JustH +9444
    zondag 18 februari 2018 om 12:08
    Wie is de appelflap?
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1147
    zondag 18 februari 2018 om 12:53
    Pereiro, de meeat lamlendige spelwr uit de hele selectie wil jij 90 minuten de gehele linkerkant laten bestrijken.. Jij snapt er niet veel van he. Zoet in de spits en mauro in de goal volgende week?
    Vind ik leuk
    Kuip +5383
    zondag 18 februari 2018 om 15:57
    Dat is het verschil in denkniveau tussen eenvoudige ondeskundige voetbalsupporters zoals jij en de echte vakmannen zoals ik. Jij had in Zinchenko ook geen linksback gezien, Guardiola wel.
    Rinus Michels bedacht ook ooit dat Arie Haan laatste man kon spelen en Louis van Gaal liet in een toernooi Dirk Kuyt rechtsvoor, rechtsback en linksback spelen.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1147
    zondag 18 februari 2018 om 21:39
    Sorry professor kuip
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 09:54
    Dat is tegenwoordig in, ze maken van een aanvaller een keeper en andersom :d
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 10:08
    Zolang het werkt is het prima toch? Cocu was niet zo geniaal om hem om te turnen naar een linksback ;)
    Vind ik leuk
    MiloZandt +993
    zondag 18 februari 2018 om 09:21
    In de belangrijke wedstrijden zoals in de CL zit hij gewoon op de tribune
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 09:31
    Tevens geeft het aan hoe lekker het voor een jonge speler is om in een buitengewoon goedlopend team in te passen want zo hoort het ,dat ontbreekt bij veel teams waardoor het lijkt dat het talent er niet uitkomt, blij voor deze jongen en bij ons niet goed gebruikt.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9521
    zondag 18 februari 2018 om 09:42
    En natúúrlijk veel te Jong, Philip houdt niet van Net5.
    Vind ik leuk
    Eindje +90
    zondag 18 februari 2018 om 11:57
    Oleksandr is lekker bezig daarzo. Hadden we nu wel als linksback kunnen gebruiken.
    Vind ik leuk
    SvL +123
    zondag 18 februari 2018 om 16:07
    Ben bang als mendy fit is dat die op de bank weer mag plaatsnemen. Dit contract verlengen is meer voor andere clubs dat die niet voor een schijntje weggaat
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Loonsverhoging lonkt voor ex-PSV'er na transformatie onder Guardiola bij City'