Robben genoemd als FC Groningen-'redder': De timing kan bijna niet beter

    Robben genoemd als FC Groningen-'redder': "De timing kan bijna niet beter"

    zondag 18 februari 2018 om 19:51

    Arjen Robben kan na het beëindigen van zijn voetbalcarrière van grote waarde zijn voor zijn oude liefde FC Groningen. Volgens Pieter Nieuwenhuis, directeur van adviesbureau Hypercube, zou de onlangs bij Oranje afgezwaaide routinier het imago van de Noorderlingen enorm kunnen verbeteren. 

    Nieuwenhuis was zondag aanwezig bij een congres, waarin de toekomst van de club werd besproken. FC Groningen kampt met tegenvallende sportieve en financiële resultaten en volgens de fans kan het geen kwaad als de club een investeerder krijgt à la Frans van Seumeren (geldschieter bij FC Utrecht, red.). Volgens Nieuwenhuis zou voetbalmiljonair Robben die rol op zich nemen. "Er is toevallig hier in de buurt iemand geboren die in een bepaalde fase van zijn carrière zit", wordt de economisch analist geciteerd door het Dagblad van het Noorden

    "Ik zou zeggen: nog een jaartje op het veld en dan de club meehelpen weer in een opwaartse spiraal te geraken. Een icoon als Arjen Robben kan het verbeterproces enorm versnellen", vervolgt Niewenhuis. "Ik kan me voorstellen dat, als hij zijn naam en faam aan het logo van deze club verbindt, dat een enorme boost gaat geven. De timing kan bijna niet beter, want de club heeft het zwaar."

    Robben beschikt over een aflopend contract bij Bayern München. Waar de 34-jarige vleugelaanvaller na de zomer speelt, is vooralsnog onduidelijk. 

    Plaats een reactie

    Koeroe +12513
    zondag 18 februari 2018 om 19:56
    Fijn dat Pieter nobody dat zegt
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8197
    zondag 18 februari 2018 om 19:56
    Met dat Arjen bij Groningen komt zijn ze waarschijnlijk al gedegradeerd.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5850
    zondag 18 februari 2018 om 19:58
    Robben getipt? Wat een visie!
    Vind ik leuk
    ENNMG +106
    zondag 18 februari 2018 om 20:01
    Zie je het al gebeuren, robben die gecoacht word door Danny buijs :D
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +907
    zondag 18 februari 2018 om 20:05
    Nee dat zou echt gek zijn
    en dat buijs dan robben gewoon de huid vol scheld. Hwahaha. :p
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:21
    Misschien kan Pepi hem coachen.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +907
    zondag 18 februari 2018 om 20:23
    Ik weet wie je bent je acount je voor naam en achternaam dus pas maar op
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 20:34]
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:24
    Waarom dreig jij? ⚽
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +907
    zondag 18 februari 2018 om 20:30
    Ik dreig niet ik zeg de waarheid
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 20:34]
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:32
    VP: Het bulldogje is weer eens aan het dreigen
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +907
    zondag 18 februari 2018 om 20:30
    Dus stop met die onzin???!!!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 februari 2018 om 20:30]
    Vind ik leuk
    ENNMG +106
    zondag 18 februari 2018 om 20:30
    Heb je de schizofreen ook weer, nu weet ik zeker dat jij die zoon van bennie bent
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:31
    Waar baseer jij dat op?
    Vind ik leuk
    ENNMG +106
    zondag 18 februari 2018 om 20:34
    Ik ga niet in discussie met mensen die zo dom zijn als jij, wat een kansloos persoon ben je toch om 50 verschillende accounts te openen en elke keer je eigen reacties te like'en, dan moet er toch een aardig steekje los zitten in je bovenkamer. Maar dat je zo dom geboren bent kun jij verder ook niks aan doen. Groeten aan je vader bennie
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +907
    zondag 18 februari 2018 om 20:36
    Luister kerel rappoteeren? Doe ik ook
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:37
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:13
    Gaat helaas niet gebeuren. Gaat om zijn carriere na het voetbal. Binnen de FC Wil hij wel graag wat doen in de toekomst. Maar zodra hij als voetballer stopt neemt hij eerst een half jaar rust. (Heeft ie al aangegeven)
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:21
    Ja hoor, Pepi kan Eniesee toch ook coachen?
    Vind ik leuk
    wolfie +559
    zondag 18 februari 2018 om 20:03
    Ze moeten Nijland weg doen, die zit er al te lang en heeft alleen maar ja knikkers, niemand durft nu nee te zeggen.
    Vind ik leuk
    Moa +3609
    zondag 18 februari 2018 om 20:03
    Zou mooi zijn als hij nog een paar jaar komt ballen bij Groningen maar zie het niet gebeuren. De provincie is hij al lang vergeten.
    Vind ik leuk
    Bergwag +728
    zondag 18 februari 2018 om 20:07
    Hij heeft ook ooit eens aangegeven niet naar NL te willen vanwege al de kunstgrasvelden. Dat is meer het probleem dan het vergeten zijn. Volgens mij zit ie ook nog wel eens te kijken.daaro.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:08
    Zo zie je maar weer dat vooroordelen bijna altijd mis is. Robben de provincie allang vergeten ? Hahaha Daarom zit hij ook regelmatig op de tribune bij de FC. Daarom heeft hij net een nieuw huis laten bouwen in groningen. En daarom wil hij zelf ook graag bij groningen aan de slag na zijn voetbalcarriere. Zo zie je maar. niet meteen gaan oordelen als je er geen snars van weet. ;)
    Vind ik leuk
    Moa +3609
    maandag 19 februari 2018 om 13:29
    Rustig maar ik heb het over een paar jaar ballen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:08
    Daarom bouwt hij op de Verlengde Hereweg een mooie villa. Provincie vergeten zeg je toch. Dus niet goed geinformeerd, Moa.
    Vind ik leuk
    Farmer +11572
    zondag 18 februari 2018 om 21:06
    Hans Robben, Arjen Robben, en Hans Nijland hebben regelmatig contact, en de familie Robben hoeft het maar aan te geven een Nijland houdt een plek/skybox gereserveerd voor ze: Arjen Robben is ook best vaak bezoeker bij een thuiswedstrijd.
    En precies zoals hierboven aangegeven; Robben laat een mooie villa bouwen in Haren, dus die komt na zn carriére in Munchen, gewoon weer terug naar het oude nest.

    Het is echter de hamvraag of Bayern hem nog een jaarcontract aanbied, of hij zichzelf nog fit genoeg voelt om op de top te spelen(hij wil geen jaartje zakkenvullen bij Bayern, zo wil hij er niet weg komen, hij wil ook spelen als hij nog kan).
    Zo niet dan zal hij een sabbatical nemen, zich in alle rust settelen in zn nieuwe stulpje, en van dáár kijken wát hij met de rest van zijn leven gaat doen.

    De media mag zo hard roepen, Groningen mag hem zo hard nodig zijn: Deze man heeft een glansrijke carriére gehad. Als hij er dan wél een punt achter zet, mag hij dan ook éventjes genieten van wat hij heeft bereikt? Ik gun het hem iig van harte. Hij heeft geen enkele behoefte om voortijdige beloftes te maken. Waarom zou hij? Hij heeft nog opties open. Die wil hij open hóuden tot het laatste moment natuurlijk. Hij is al lang binnen, als het op geld aankomt natuurlijk, en qua naam kan hij zga-overal aan de bak in de voetbalwereld.
    Vind ik leuk
    JustH +14919
    zondag 18 februari 2018 om 21:52
    U bent de woordvoerder van de familie?
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 22:16
    Beetje domme reactie, Farmer heeft zich gewoon goed ingelezen in robben. Wat velen nogal vergeten en vervolgens een mening geven dat compleet nergens op slaat.
    Vind ik leuk
    JustH +14919
    maandag 19 februari 2018 om 00:14
    Mag jij vinden, Als mensen die iets schrijven, aan zichzelf vragen gaan stellen, en er dan op antwoorden weet ik genoeg.
    Ik vind dan ook dat jouw antwoord nergens op slaat.
    Vind ik leuk
    Farmer +11572
    maandag 19 februari 2018 om 08:00
    ..aldus degene met een opzichtig retorische stelling als opmerking.
    Nou, als jij iets vind, dan moet je dat maar netjes naar de politie brengen...
    Vind ik leuk
    JustH +14919
    maandag 19 februari 2018 om 10:34
    Dat is ook het enige juiste om te doen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11572
    maandag 19 februari 2018 om 16:02
    Ja, doe maar gauw dan, ipv dat je ons daar steeds mee lastig valt.

    "Als mensen die iets schrijven, aan zichzelf vragen gaan stellen, en er dan op antwoorden weet ik genoeg"... Hahahaha, intellectuele super-professor in the psychologie ofzo?

    Aan de hand van een forumzinnetje kan jij iemands persoonlijkheid analyseren?

    Rook dr nog eentje joh. Is n sterk binnenwietje zeker?
    Snow? White Widow?
    Vind ik leuk
    JustH +14919
    maandag 19 februari 2018 om 16:05
    Snap je frustratie niet zo, als ik een mening geef.
    Voel je je ergens op aangesproken?
    Vind ik leuk
    Farmer +11572
    maandag 19 februari 2018 om 16:39
    T is meer de lach die je opwerkt met dat stukje misplaatste arrogantie.

    Als jij 'dat en dat leest, weet je genoeg',, whahaha Ja, jij wel!! Vast en zeker!

    En maar doorgaan en denken dat je een punt hebt oid, waar je eigenlijk nog helemaal niks gezegd hebt.

    Waar zou ik me op aangesproken moeten voelen? Die inhoudsloze reacties van jou? Daar staat niks, dus daar kán ik me ook niet op aangesproken voelen he?
    Vind ik leuk
    JustH +14919
    maandag 19 februari 2018 om 16:48
    Tegen zoveel waanzin kan ik niet op.
    Dag woordvoerder, groeten aan de familie
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 20:05
    Een debiele opmerking, Kopstoot.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11023
    zondag 18 februari 2018 om 20:25
    Zou mooi zijn, maar ik vrees dat hij nog een keertje ergens flink gaat cashen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25429
    zondag 18 februari 2018 om 21:09
    Aha.. het gaat om de knaken van Robben en niet om zijn voetbalkwaliteiten.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 21:40
    Zou die economisch analist zijn geld ook in de fc steken als ze het vroegen? Wat een sukkel. Werkelijk waar bemoeit hij zich mee. Wie geeft deze figuur een podium?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 06:51
    mooi zou dat zijn
    Vind ik leuk
    Simonsopa +417